GoBucks schreef:Wat me niet leuk lijkt, maar waar je vanaf nu ALTIJD rekening mee moet housen is dit:
Zoals gezegd, er zijn gemeenten, zoals diverse hier, die het verbieden om illegalen op te pakken. Evenzogoed zijn er gemeenten die strengere verordeningen uitgegeven hebben. Het is uit de laatste dat je verhalen hoort, en dat bewijst niets over het leven in de eerdere.
Een US citizen hoeft geen bewijs van staatsburgerschap bij zich te hebben: een ICE officer mag ernaar vragen, maar als je stelt dat je een USC bent, dan moet de officer beslissen of hij een rechtzaak wil riskeren. In een andere thread heeft OP zijn volledige naam uitgeschreven, en die was zo WASP als het maar zijn kan. Geen enkele officer die hem niet zal geloven als hij simpelweg stelt USC te zijn.
GoBucks schreef:en..... niets persoonlijks hoor, maar van mij mogen ze alle illegalen morgen het land uit zetten, ongeacht omstandigheden. illegaal een land binnen komen is nu eenmaal een midrijf....en daar staan nu eenmaal concequenties op.
OP is niet illegaal binnengekomen, maar legaal en vervolgens langer gebleven. Dat is geen misdrijf, maar een wetsovertreding van dezelfde orde als te hard rijden. Dat betekent o.a. dat ICE geen verplichting heeft om hem na te trekken, zelfs als bewijs van zijn illegaliteit bij hen afgeleverd wordt. Jij mag daar anders over denken, maar dat is nu eenmaal de wet. Verder is deportatie geen "consequentie" van de overtreding. Deportatie is uitdrukkelijk geen straf, want dan zou ICE zich openstellen voor "cruel and unusual punishment" rechtzaken. OP's grootste probleem (langst mogelijke straf) is het gebruik van een vals SSN.
GoBucks schreef:En zoals eerder gemeld.... wat een leven hoor, altijd maar over je schouder moeten kijken.Zoals het eerste artikel aangeeft.... over 24 jaar sta je ineens ergens in een kantoortje en je wordt het land uitgezet.
Die personen zaten al op de radar van ICE sinds 1985, zijn geen van beiden USC, en hebben geen witte koppen. OP is nog niet benaderd, kan zich door huwelijk met een USC volledig legaal maken, en er zal nooit aan zijn woord getwijfeld worden door de politie (als die hem al aan mag houden). Kans is vele, vele malen groter dat hij platgereden wordt terwijl hij de straat oversteekt. Mijn aanrader is dan ook om vooral links en rechts te kijken voor tegemoetkomend verkeer, i.p.v. over de schouder.
Gr., Flipje