Ik ben Paul, ben 47, heb vier kinderen en ben jarenlang directeur geweest van een bedrijf maar ben na het verkopen van mijn deel van de aandelen in het bedrijf even aan het nietsnutten een jaartje. Daar geniet ik enorm van, want hoewel ik graag hard en veel werk, zou ik het zonde zou vinden als ik alleen maar gewerkt zou hebben en niet hebben genoten van de luxe die de verkoop van de aandelen heeft gebracht. En zo langzamerhand komt weer de droom opborrelen om minimaal een aantal jaren in Amerika te wonen en werken.
Een van de luxe-aspecten is dat ik waarschijnlijk niet van een loterij afhankelijk zou zijn om aan een green card te komen, maar ik heb teveel energie en te weinig geld (in willekeurige volgorde

Mijn vragen aan jullie forum-frequentelingen is de volgende:
- Heeft er iemand ervaring met EB-5 programma's? Er zijn speciale gebieden waar je 'slechts' US$500,000 hoeft te investeren om in aanmerking te komen voor een green card, zonder dat je zelf actief betrokken hoeft te zijn bij de bedrijfsvoering.
- Heeft er iemand ervaring in het kopen/inkopen in een bedrijf? Wat zijn betrouwbare sites om bedrijven op te zoeken?
Ik zal me overigens ook wel inschrijven door de DV2010, want als het zonder ingewikkeld gedoe kan, dan is dat natuurlijk te prefereren.
Alvast bedankt voor de hulp,
PM