Een paar vragen over emigreren.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door ronald87 »

Beste Toon,

in een boek over leven en werken in de USA (dat overigens is geschreven voor een Brits publiek: Live and Work in the USA, auteurs: D. Penrith en S. Catto ), heb ik gelezen dat de kans dat je 'm wint 1 op 20 is.
Als je eens om je heen kijkt op dit forum zal je erachter komen dat je kansen als jonge, hogeropgeleide west-Europeaan nog best redelijk zijn. Zo kent dit forum een handjevol studenten die momenteel allemaal in de laatste fase van hun studie zitten, die gelijk bij de eerste deelname aan de lotterij wonnen. Persoonlijk denk ik dat je win kans erg afhangt van wat jij de VS te bieden hebt: als je nog jong bent en je de nodige diploma's bezit, zal je er wellicht makkelijker doorheen komen als wanneer je ongeschoold en ouder bent. Officieel maakt iedereen natuurlijk evenveel kans, maar mij maak je niet wijs dat de Amerikaanse overheid niet enige selectie toepast, om toch de beste mensen binnen te loodsen.
Kortom, ga eerst hier studeren (dat is in de VS namelijk onbetaalbaar, tenzij je een andere lotterij wint ;) ) en doe t.z.t nog eens mee met de lottery. Maak tijdens je studie ook gebruik van uitwisselingsmogelijkheden met Amerikaanse universiteiten, zodat je je een beeld kan vormen van het leven in Amerika, met zo'n ervaring op zak kan je namelijk veel beter beoordelen of je daadwerkelijk in de VS wilt wonen, of dat het misschien maar beter is dat het een droom blijft.
NL - Florida - NYC - NL
Gebruikersavatar
Baia
Amerikakenner
Berichten: 539
Lid geworden op: 02 mei 2008, 19:03
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door Baia »

Ik was dus eigenlijk net hetzelfde aan het denken. Het valt vrij hard op hoeveel mensen er hier winnen (en ook op dat "andere" forum). Ik denk dat ze in Kentucky toch ook even nakijken welke mensen er meedoen...
Enkel goed nieuws voor mij natuurlijk :D
Ben benieuwd of ze voor DV2010 een jonge belgische universitair eruit pikken :wink:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2264
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door Big Al »

Toonblok schreef:Dankje,

Ik heb nog een klein vraagje ^^ (Teveel vragen :s) Er werdt me laatst verteld dat je ook naar een "Summer Camp USA" kunt gaan, dat je dan een paar weken in Amerika bent op een kamp, dat lijkt me wel heel erg leuk om te doen. :D Alleen ik heb even gezocht en ik kan niks vinden, weten jullie er mischien meer van?

Toon
Een zomerbaan als "camp counselor" is zeker een goede manier om meer ervaring op te doen in de VS, al is het zeker niet hetzelfde als hier wonen. Ik heb een aantal kampen 'gedaan' over de jaren: Massachusetts, Maine, Texas (2x) en een paar weekjes in Alberta (Canada). De organisatie waar ik mee in zee ging was Camp Counselors USA en ik heb een geweldige tijd gehad. Destijds was ik ongeveer net zoveel kwijt aan kosten (m.n. verzekering) als ik in zakgeld kreeg (ca. $400). Als je niet bang bent om hard te werken is het een geweldige manier om de cultuur te leren kennen en vrienden te maken.
Camp America is een andere organisatie die ook uitwisselingsprogramma's aanbiedt. Beide organisaties hebben vertegenwoordigers in NL. Na opgave volgt een voorselectie en vervolgens 'solliciatie'-gesprekken. Gezien het om een cultureel uitwisselingsprogramma gaat heb je geen werkvergunning maar 'slechts' een cultureel uitwisselingsvisum nodig. De minimum leeftijd is 18 jaar.

Na het kampgebeuren (gemiddeld 8-10 weken) ben je vrij om rond te reizen.

'For the record', op mijn laatste kamp heb ik mijn vrouw leren kennen en ik woon nu al weer meer dan 10 jaar in de VS (met haar en onze vier kinderen).
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door Bandido »

ronald87 schreef: in een boek over leven en werken in de USA (dat overigens is geschreven voor een Brits publiek: Live and Work in the USA, auteurs: D. Penrith en S. Catto ), heb ik gelezen dat de kans dat je 'm wint 1 op 20 is.
Ik ben erg benieuwd waar dat percentage op gebaseerd is.
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door kastelke »

ronald87 schreef:in een boek over leven en werken in de USA (dat overigens is geschreven voor een Brits publiek: Live and Work in the USA, auteurs: D. Penrith en S. Catto ), heb ik gelezen dat de kans dat je 'm wint 1 op 20 is.
Dat zou niet realistisch zijn, wetende dat er 6 tot 8 miljoen deelnemers zijn en slechts 55.000 winnaars...
In ieder geval heb ik dat boek hier naast me liggen, de 3de editie uit 2002, en daar wordt helemaal geen winstkans in genoemd.
De meest recente editie ligt hier in de plaatselijke bibliotheek. Maar misschienis dat de editie die jij ook hebt liggen? Kan je het eens nakijken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door 6foot6 »

kastelke schreef: Dat zou niet realistisch zijn, wetende dat er 6 tot 8 miljoen deelnemers zijn en slechts 55.000 winnaars...
De (100.000!) winnaars worden geselecteerd per regio en dus zijn de winstkansen per regio verschillend, afhankelijk van de deelname.

De vragen over je opleiding zijn nog niet zolang in de querry opgenomen, dat veel jonge mensen winnen, komt m.i. omdat veel meer jonge mensen meedoen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door kastelke »

6foot6 schreef:
kastelke schreef: Dat zou niet realistisch zijn, wetende dat er 6 tot 8 miljoen deelnemers zijn en slechts 55.000 winnaars...
De (100.000!) winnaars worden geselecteerd per regio en dus zijn de winstkansen per regio verschillend, afhankelijk van de deelname.
Als jj telt dat er 100.000 winnaars zijn (omdat de partner ook een green card krijgt), dan moet je wel tellen dat er eigenlijk 12 tot 16 miljoen deelnemers zijn...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
flogolfex
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 jan 2008, 00:21
Locatie: Clermont, Florida
Contacteer:

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door flogolfex »

Even een rechtzetting.
Er worden jaarlijks 110.000 deelnemers geloot voor uiteindelijk 55.000 green cards.
Het government gaat er vanuit dat ongeveer 50% van de kandidaten afhaakt wanneer ze de hoop papierwerk zien die ze te verwerken krijgen.
De 55.000 die uiteindelijk een GC krijgen ontvangen die ook voor hun partner, dus daar kom je weer aan 110.000
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door ronald87 »

Kastelke,
ik heb de vierde editie uit 2005.
Op pagina 53, aan het einde van de eerste alinea, staat het volgende:

"The odds of being selected are about one in twenty, according to the USCIS."

Ze hebben het dus van de USCIS, dat lijkt mij een redelijk betrouwbare bron.

Ik heb trouwens mijn huurcontract gisteren per email ontvangen, per 14 augustus mag ik mijzelf officieel inwoner van Gainesville, FL noemen. 8)
Woensdag had ik ook al bericht gekregen van de University of Florida, dat ik definitief toegelaten ben. Nu nog even het ticket boeken en dan ben ik all set to go!
NL - Florida - NYC - NL
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door kastelke »

ronald87 schreef:"The odds of being selected are about one in twenty, according to the USCIS."
Ze hebben het dus van de USCIS, dat lijkt mij een redelijk betrouwbare bron.
Laat het ons hopen! In ieder geval wil dat zeggen dat sommigen van de 1ste keer winnen... en om dan aan 1 kans op 20 te komen wil dat zeggen dat iemand anders hem pas na 40 keer wint... Heel erg hoopvol. Ik denk niet dat het voor mij nog moet als ik 80 ben. Verhuizen is niet zo handig met een rollator. Alhoewel, kan ik onmiddellijk intrekken in zo'n gepensioneerdenwijk in Florida. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer