vliegen via buitenland bij activeren greencard

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door ronald87 »

Hey allemaal,

ik heb het forum zojuist doorzocht, maar ik kon geen topics vinden waarin mijn vraag al werd beantwoord. Dan maar even een nieuwe aanmaken.
Intussen ben ik toe aan het boeken van mijn ticket naar Florida.
In de brief die ik heb gehad ( Now that you have your immigrant visa ) staat: "You should not visit any other countries on the way". Nu wil het geval dat een ticket via het buitenland, in mijn geval een vlucht van Amsterdam naar Orlando via Dublin, flink goedkoper is (het scheelt zo'n 200 euro) dan een rechtstreekse ticket naar de VS. Ik vroeg me af of er hier op het forum nog mensen zijn die in een soortgelijke situatie hebben gezeten, en hoe nauw ik deze brief moet opvolgen. Natuurlijk wil ik geen risico's lopen, maar als ik zo wat geld kan besparen lijkt het me toch de moeite om even hier te peilen of er andere toekomstige permanent residents (geweest) zijn die via een anderland dan Nederland naar de VS vlogen om hun greencard te activeren. Alvast bedankt,
Ronald
NL - Florida - NYC - NL
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door kastelke »

Ronald, neem even contact op met het consulaat. Daar je moet je nu niet eens 15 euro voor betalen met je green card. Ik zou maar op veilig spelen en daar informeren. Of bij KCC eventueel.
200 euro meer betalen is anderzijds ook niet zo heel erg veel, als je daarmee 100% zeker bent dat je niks fout doet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door Dento »

Hmmm interessant onderwerp. Wij willen in oktober vanaf Brussel vertrekken, wat dus voor ons ook een ander land is, wonende in Nederland.

Ben eens benieuwd hoe streng ze deze regel uitleggen, en of ze dit ook als "visit" zien...

Laat je even hier wat weten als je een antwoord hebt? Ik ben wel eens benieuwd...

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door DixieChick »

Ik ben vanuit Duitsland gevlogen..hhmm..alleen bedenk ik me net dat mijn green card vanuit Frankfurt kwam. Ik kan me niet herinneren dat er bij mij zoiets in mijn brief stond. Misschien dat het is veranderd...maar ik ben het met Kastelke eens..dit is iets waarmee je geen risico wilt nemen. Misschien kost het ticket je 200 euro meer, je bent wel zeker dat je alles volgens de regels doet, en het USCIS is daar zeker streng in, daar kun je op rekenen. Ze zullen het niet voor niks in zo'n brief zetten.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door ronald87 »

Heb net even met het consulaat gebeld. Volgens hen is dit geen enkel probleem, zolang het om een transit stopover gaat.
Misschien dat ik voor het boeken van het ticket nog even met het KCC bel. Ik wil immers wel 100% zeker weten dat ik door het vliegen via Dublin geen lastigheden krijg bij binnenkomst in de VS.
NL - Florida - NYC - NL
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door Bandido »

ronald87 schreef:Nu wil het geval dat een ticket via het buitenland, in mijn geval een vlucht van Amsterdam naar Orlando via Dublin, flink goedkoper is (het scheelt zo'n 200 euro) dan een rechtstreekse ticket naar de VS.
Dat maakt niks uit, al kom je via de Mexicaanse grens de VS binnen. Je kunt je Green Card bij elke "Port of Entry" activeren. Dat kan in principe elke grenspost zijn. Je moet alleen die eerste keer met je grote envelop nog wel in de rij van "non-US citizens/permanent residents" gaan staan omdat je dat op dat moment nog niet bent. Vanaf die dag zal het binnenkomen in de VS nooit meer hetzelfde zijn! Geen lastige vragen meer en geen gedoe, alleen een "Welcome Back!"..... :D
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door ronald87 »

Geen lastige vragen meer en geen gedoe, alleen een "Welcome Back!".....
Dat zal na het afhandelen van de papierwinkel en al het gedoe inderdaad als muziek in m'n oren klinken!
De ticket is inmiddels geboekt, ik vlieg de 14e van augustus via Newark naar Orlando. Het tijdstip van aankomen in Orlando was gunstiger als wanneer ik via Dublin zou vliegen, dan zou ik pas 's avonds laat aankomen en dat zag ik niet zo zitten.
Ik ga er van uit dat het binnenkomen op een enkeltje (wat ik ga doen) geen problemen oplevert aan de grens, aangezien ik het immigrant visa in mijn passpoort heb zitten. Kan iemand dit misschien bevestigen?
alvast bedankt!
R.
NL - Florida - NYC - NL
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door Bandido »

ronald87 schreef:
Ik ga er van uit dat het binnenkomen op een enkeltje (wat ik ga doen) geen problemen oplevert aan de grens, aangezien ik het immigrant visa in mijn passpoort heb zitten. Kan iemand dit misschien bevestigen?
alvast bedankt!
R.
Nee, dat zou geen problemen moeten opleveren, men vraagt er normaliter niet eens naar. Wel is het een beetje vreemd omdat return tickets vaak goedkoper zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
gebruikerP

Re: vliegen via buitenland bij activeren greencard

Bericht door gebruikerP »

Mij hebben ze hier dus nooit achter gevraagd.
Enkel moest ik op een formulier dat iedereen krijgt zeggen of ik tussenstops gedaan had.
Voor de rest voor de activatie van de Green Card hebben ze hier echt niet achter gevraagd. Enkel weten dat bij de eerste Border Control in de US je je Green Card zal moeten laten activeren en dat dit soms wat tijd kan nemen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer