Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Diploma's legaliseren
Diploma's legaliseren
Ik ga volgende maand op mijn K1 visum naar Amerika en krijg nu opeens met zoveel dingen te maken die vragen oproepen!
Zo ben ik nu bezig met het laten vertalen van mijn diploma's, maar ik heb begrepen dat voor Amerika een beëdigde vertaling niet voldoende is. Deze moet ook nog gelegaliseerd worden. Het vertaalbureau dat de vertalingen voor mij doet, heeft aangegeven dat ik hiervoor een apostille van de rechtbank te Amsterdam voor nodig heb. Ik heb online gezocht en vind helaas niet veel informatie. Heeft iemand hier misschien ervaring mee 
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Diploma's legaliseren
Kan dat vertaalbureau niet wat duidelijker zijn? Ze hebben vast wel vaker met dit probleem te maken gehad. En je betaalt toch voor het vertalen van die diploma's? Een beetje klantvriendelijkheid zou best mogen.
Ik zou anders naar de griffie van de rechtbank in Amsterdam bellen, dat moet in het telefoonboek (bestaan die nog?) te vinden zijn. Of anders via het Internet.
Ik zou anders naar de griffie van de rechtbank in Amsterdam bellen, dat moet in het telefoonboek (bestaan die nog?) te vinden zijn. Of anders via het Internet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Die apostilles zijn genoeg om gek van te worden. Wij moesten er hier hebben op onze Amerikaanse formulieren voor een Nederlands paspoort.
Misschien kun je hier iets mee?
http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rec ... isatie.htm
Misschien kun je hier iets mee?
http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rec ... isatie.htm
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien eens lezen wat ik nog geen week geleden hier schreef
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 13&t=10771
bij "erkenning van een Vlaams (of Nederlands) diploma in de US.
Ik heb in ieder geval bij Naric zo'n officiele bevestiging aangevraagd van onze diploma's.
Want waar het om gaat is dat jij met je pc eigenlijk evenzeer een officieel ogend diploma kan produceren en dat kan laten vertalen. Dat is dan niks waard.
Als je het via Naric doet: zij zoeken in de database op of jij werkelijk die studie gevolgd hebt, en bevestigen dat dan officieel met hun verklaring.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 13&t=10771
bij "erkenning van een Vlaams (of Nederlands) diploma in de US.
Ik heb in ieder geval bij Naric zo'n officiele bevestiging aangevraagd van onze diploma's.
Want waar het om gaat is dat jij met je pc eigenlijk evenzeer een officieel ogend diploma kan produceren en dat kan laten vertalen. Dat is dan niks waard.
Als je het via Naric doet: zij zoeken in de database op of jij werkelijk die studie gevolgd hebt, en bevestigen dat dan officieel met hun verklaring.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
In hoeverre heeft het zin om al vantevoren de legalisatie van diploma's te laten doen, aangezien er diverse instanties zijn die dit doen, en ik al in diverse vacatures heb zien staan dat een bedrijf slechts een legalisatie van één bepaalde instantie accepteert? Het is natuurlijk geen goedkoop grapje om ze allemaal te gebruiken...
Ik kan overigens van mijn universiteit een officiële Engelse variant van mijn bul krijgen, inclusief cijferlijst en omschrijving van de vakken - maar deze zal ook wel niet geaccepteerd worden, want niet door een erkende instantie uitgevaardigd?
Ik kan overigens van mijn universiteit een officiële Engelse variant van mijn bul krijgen, inclusief cijferlijst en omschrijving van de vakken - maar deze zal ook wel niet geaccepteerd worden, want niet door een erkende instantie uitgevaardigd?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
gebruikerP
Dit ga ik nu proberen, ik heb volledig vertaalde documenten gekregen van het diploma + cijferlijst in het engels.Dento schreef: Ik kan overigens van mijn universiteit een officiële Engelse variant van mijn bul krijgen, inclusief cijferlijst en omschrijving van de vakken - maar deze zal ook wel niet geaccepteerd worden, want niet door een erkende instantie uitgevaardigd?
Ben curieus of ze dit gaan goedkeuren/aanvaarden. Moet wel nog job vinden
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Philip, als ze dat niet aanvaarden, dan contacteer je gewoon Naric:
Meer info, zie ook http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronder ... n.htm#vgv3
Veel succes met je zoektocht!
(zie ook de link naar elders op dit forum in een paar berichtjes hoger van mij)NARIC-Vlaanderen maakt een attest op in het Nederlands of het Engels dat bevestigt dat het een in Vlaanderen erkend diploma betreft uitgereikt door een in Vlaanderen erkende instelling voor hoger onderwijs.
Daarnaast bevat dit attest beknopte informatie over het studiegebied, de studieomvang en het voldoen aan Europese richtlijnen. Dit, tesamen met een vertaling van het diplomasupplement (aan te vragen bij je onderwijsinstelling) kan de Amerikaanse werkgever of het bedrijf dat hij aanwijst om een accreditatie te maken van je studie, helpen.
Meer info, zie ook http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronder ... n.htm#vgv3
Veel succes met je zoektocht!
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Het legaliseren van je diploma's kun je het beste in de VS laten doen. Vele bedrijven en organisaties vragen om een Amerikaanse "diploma evaluation" waardoor ze kunen zien wat je diploma's waard zijn in de VS. Ik heb mijn diploma's via WES (www.wes.org) laten legaliseren. Het was nog een heel gedoe, want je opleiding moet de diploma's rechtstreeks naar WES opsturen, dus begin op tijd.
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat er een apostile op diploma's moet. Wel op allerlei andere officiele documenten (waar ik soms helemaal gek van word), maar niet daarop, en ik heb denk ik wel de meest zware keuring gehad wat betreft mijn diploma's (werk als professor op uni hier)
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat er een apostile op diploma's moet. Wel op allerlei andere officiele documenten (waar ik soms helemaal gek van word), maar niet daarop, en ik heb denk ik wel de meest zware keuring gehad wat betreft mijn diploma's (werk als professor op uni hier)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Lopen er nu niet twee dingen door elkaar ?
- Legaliseren - dat moet vlgs. mij in het land waar het diploma is behaald. Het waarmerkt het diploma met stempels en handtekeningen zodat duidelijk wordt dat het om een echt diploma gaat, niet om een zelf-op-de-laserprinter-vervaardigd-getekend-door-de-buurvrouw.
Ik heb dit destijds in Groningen laten doen en kreeg toen ook gewaarmerkte kopieen - die heb ik gebruikt voor de evaluatie, zo hoefde ik niet originelen weg te sturen met alle risico van dien.
- Evalueren - dat moet in de US bij een daartoe bevoegd (commercieel) bedrijf. Die geven aan hoe je diploma's, opleiding, ervaring enz. gewogen moet worden en wat het US equivalent is.
Ik heb ervaren dat sommige onderwijsinstellingen alleen de evaluatie van een door hen aangewezen bedrijf accepteren. Dus informeer daarnaar voor je je geld uitgeeft voor een evaluatie.
Voor D. was de legalisatie geen punt aangezien haar opleiding klaarblijkelijk diploma-afschriften direkt naar het evaluatie bedrijf moest sturen.
- Legaliseren - dat moet vlgs. mij in het land waar het diploma is behaald. Het waarmerkt het diploma met stempels en handtekeningen zodat duidelijk wordt dat het om een echt diploma gaat, niet om een zelf-op-de-laserprinter-vervaardigd-getekend-door-de-buurvrouw.
Ik heb dit destijds in Groningen laten doen en kreeg toen ook gewaarmerkte kopieen - die heb ik gebruikt voor de evaluatie, zo hoefde ik niet originelen weg te sturen met alle risico van dien.
- Evalueren - dat moet in de US bij een daartoe bevoegd (commercieel) bedrijf. Die geven aan hoe je diploma's, opleiding, ervaring enz. gewogen moet worden en wat het US equivalent is.
Ik heb ervaren dat sommige onderwijsinstellingen alleen de evaluatie van een door hen aangewezen bedrijf accepteren. Dus informeer daarnaar voor je je geld uitgeeft voor een evaluatie.
Voor D. was de legalisatie geen punt aangezien haar opleiding klaarblijkelijk diploma-afschriften direkt naar het evaluatie bedrijf moest sturen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik heb voor mijn O-1 visum aanvraag alles in het Engels via mijn universiteit kunnen krijgen. Dat wat ze niet in het Engels hadden heb ik zelf vertaald, en het Word document naar de studentenadministratie opgestuurd. Daar hebben ze het gecontroleerd/gecorrigeerd, en op officieel briefpapier en getekend met stempels weer teruggestuurd. En daarmee is het gelukt om het visum aan te vragen (met nog veel papier in mijn geval, omdat een O-1 je hele academische doopzeel en allerlei letters of support benodigt).
Ik weet van anderen dat hun universiteit/hogeschool hier ook aan wilde meewerken. Voor sommige visa zijn diploma's wellicht voldoende, voor de O-1 moest ik in ieder geval ook de cijferlijsten hebben, en als je een plekje wilt veroveren bij een Amerikaanse universiteit heb je vast ook een beschrijving van het curriculum nodig. Zeker dat laatste is enorm veel werk om zelf in het Engels te schrijven, maar wel te doen. Met websites van Amerikaanse universiteiten bij de hand kom je een heel eind.
Ik weet van anderen dat hun universiteit/hogeschool hier ook aan wilde meewerken. Voor sommige visa zijn diploma's wellicht voldoende, voor de O-1 moest ik in ieder geval ook de cijferlijsten hebben, en als je een plekje wilt veroveren bij een Amerikaanse universiteit heb je vast ook een beschrijving van het curriculum nodig. Zeker dat laatste is enorm veel werk om zelf in het Engels te schrijven, maar wel te doen. Met websites van Amerikaanse universiteiten bij de hand kom je een heel eind.