Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren...
Emigreren...
Hallo, Ik ben 22 jaar en wil graag na mijn studie in 2006 - met mijn vriendin samen willen wonen in Amerika. Zij is Amerikaans en ze woont daar en heeft werk wij zijn van plan om volgend jaar te gaan trouwen. Ik zou graag meer willen weten over hoe ik dit zou kunnen realiseren om daar dus te kunnen emigreren & welke stappen ik zou moeten ondernemen etc...
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er zijn meerdere opties, maar de makkelijkste, snelste en goedkoopste weg is via Direct Consular Filing (DCF). Dit is niet de officiële naam, maar wel een zeer gangbare aanduiding van deze methode. Heel in het kort komt het erop neer dat je eerst moet trouwen en dat vervolgens jouw echtgenote (dat klinkt nu vast nog wat onwenning voor je
) in Amsterdam bij het consulaat een petitie moet indienen. Na goedkeuring daarvan kun jij een visumaanvraag doen en wordt de zaak afgehandeld. Doorlooptijd is meestal een maand of twee, waarna je daadwerkelijk kunt gaan verhuizen, daar een Social Security Number (SSN) kunt aanvragen en dan ook gelijk mag werken. Voor heel veel meer informatie en tips wil ik je verwijzen naar http://www.usadutch, hèt forum voor Nederlanders die de DCF hebben doorlopen, op dit moment doorlopen, of in de toekomst gaan doorlopen. Je zult in de topics op dat forum ook nog wel verwijzingen vinden naar sites waar je de andere immigratiemogelijkheden kunt vinden en makkelijk kunt vergelijken.
Succes,
Marcel
Succes,
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties