Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aanpassingsproblemen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Na een maand voel ik me al prima thuis hier, ik mis natuurlijk familie en vrienden wel eens maar da's logisch.

Neen, ik hou 't hier wel uit. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Marcus: reminds me of a line from the Spielberg movie "Empire of the Sun:"

"It's funny, the harder I work, the luckier I get."

En andere worden, man kann zijn eigen "luck" makken. Ik weet het omdat ik ben, vool m'n hele lieftijd, een red sox fan. :doublethumb:

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi diehard Red Sox fan.
Weird that you mentioned that movie.
I spend some time in a Japanese detention camp in WW 2.
Mijn ervaring (experience) in de US is: How harder you work,how more work you get(without compensation).
I sincerely hope ,that you don,t have to wait another 86 years for your team to win the world series.
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Bedankt Marcus! Mijn vader is 77, en life-long red sox fan vanuit Connecticut, en deze Red Sox World Series Championship is de eerste en zijn leven. Ik ben heel blij voor hem, en voor alle Red Sox fans in de hele wereld. Wann komt de nexte? Ik makt het niet uit.

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

PBBI schreef:
Hoe heb je DAT voor elkaar gekregen?
Bedoel; emigreren zonder een baan te hebben?
m.v.g.
Mark.
Richard heeft zich 'ingekocht' bij een Amerikaanse :lol: :lol:

Richard, ik hoop dat ik geen gelijk heb met bovenstaande maar dat het echte liefde is. :wink:
Ach wat heet inkopen, ik ben al bijna 5 jaar getrouwd met een amerikaanse, dus het werd tijd dat ik hier voorgoed ging wonen! :wink:
Heb geen baan omdat dat wat ik wil van mij verlangd dat ik een Permanent Citizen of zelfs US Citizen ben, en dat laat nog even op zich wachten! Verder doe ik natuurlijk wel vanalles hier om wat geld in het laadje te brengen, maar ik heb het geluk dat mijn vrouw een goede baan heeft en ik dus geen haast heb met werk vinden :D

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Richard,

Zoals ik al in een ander draadje heb gezegd: er zijn geen werkgevers die van je mogen verlangen dat je een PR bent, als jij legaal toestemming hebt in de VS te werken.
Er zijn wel banen die in verband met veiligheidschecks alleen US citizens aannemen, maar dit moet vooraf worden vermeld (bijv. bepaalde government banen).
Dat is het enige dat mag. Alle andere banen liggen gewoon binnen jouw bereik.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Tja mia, dat is nu net mijn probleem!

Ik ben dus van origine een Luchtmacht Apache vlieger en heb daar al mijn qualificaties behaald om als Maintenance Test Pilot te kunnen werken. Hier in Ft Rucker hebben ze deze mensen hard nodig, maar helaas kunnen ze me niet aannemen. Dit heeft dan te maken met het Veiligheidsonderzoek zeggen ze, ik heb ze al proberen over te halen om zo'n veiligheidsonderzoek gewoon eens aan te vragen en te kijken of er echt wel problemen zijn, maar daar wordt niet echt naar geluisterd. Ik heb de apache zelf gevlogen en al mijn cursussen hier in Ft Rucker gehad, en ik vertelde ze dat je mij niets meer wijs kunt maken over de apache, maar dat maakt niets uit blijkbaar. Het ziet er naar uit dat als een bedrijf voor de overheid werkt, zei dezelfde stelregel moet handhaven, en dat is "alleen US Citizens"
Het bedrijf waar ik voor wil werken is Civiel maar het bedrijf werkt voor de overheid!!!

Overigens heb ik net een e-mail gehad dat ze misschien toch iets hebben voor me (dit zelfde bedrijf) dus ik ga maar eens bellen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Dat heeft inderdaad te maken met de security clearance en daarvoor moet je US citizen zijn. Ze mogen zo'n onderzoek inderdaad niet aanvragen, omdat je geen citizen bent. Dat heeft niets met je kennis en kwaliteiten te maken, overigens. ;)

Maar zoals gezegd, als iemand je een baan zou weigeren die nìet in deze categorie valt, alleen maar omdat je nog geen PR bent, dan zijn ze illegaal bezig.

Interessant beroep trouwens.... ik kan me voorstellen dat je graag weer in actie zou willen komen.
Dirkje
Amerika-ontdekker

Bericht door Dirkje »

Hoi Jewelry, Ik woon nu ruim een jaar in Miami (ze bestaan, de NLers die er niet alleen voor hun vakantie komen). Je Spaantalige probleem klinkt mij als muziek in de oren. Ik werk voor een Amerikaans-ZuidAmerikaans bedrijf en 75% van het personeel spreekt geen engels. Nou mijn Spaans is niet al te best en dus zijn er nogal eens communicatie problemen. Leuk voorbeeld is dat ik vorige week een mailtje kreeg van een dametje op het werk waaruit ik begreep dat ze ons bedrijf ging verlaten. Daarin werd het woord pregunte gebruikt dus ik heb het hele bedrijf verteld dat ze pregnant was. Later bleek dat ze een dagje vrij had en dat we voor meer info (pregunto) bij haar collega's terecht konden die dag. Ok dat was niet zo slim. Als ik voor de kassa van Publix sta hebben we ook regelmatig wat moeilijkheden maar met een glimlach kom je ver. Hiervoor woonde ik in TX en dat vond ik al een Spaanstalige staat maar dat is dus niets vergeleken met Zuid-Florida. Het valt me ook op dat het maken van vrienden hier veel moeilijker is dan voorheen. Zelf ben ik zo veel weg dat ik er ook eigenlijk geen tijd in kan investeren. Maar af en toe is het iets om moe van te worden. Toch valt het mij op dat de Latijnse cultuur veel dichter bij die van ons komt. Familie is belangrijk, gezelligheid etc etc. Eigenlijk het tegenovergestelde van de Amerikanen. Het valt mij daarom ook op dat ik ondanks dat ik ze slecht versta een veel beter contact heb met de Spaanstalige dan met de Amerikanen in ons bedrijf. En doordat er zo ongelovelijk veel mensen hier zijn is het vinden van een baan die betaald niet eenvoudig. Ondanks dit alles vind ik het hier fantastisch. Het regent al twee weken en het is lekker warm, heerlijk!!! Ik geniet hier iedere dag van. Ik heb ook begrepen dat er hier een aantal Nederlandse clubs zijn, heb je je daar weleens in verdiept? Dat zou een goede manier voor je kunnen zijn om eens effe lekker bij te beppen. Een aantal van mijn vrienden hier komen ook uit Nederland. Via mijn werk heb ik ze leren kennen en waarschijnlijk komt het ook door de industry waar ik in zit dat ik regelmatig tegen NLers oploop. Wat denk je van een goede cursus spaans? En als je trek hebt in een Hollands bakkie koffie ben je natuurlijk altijd van harte welkom in Doral.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dirkje schreef:Familie is belangrijk, gezelligheid etc etc. Eigenlijk het tegenovergestelde van de Amerikanen.
Hoezo? Ik merk helemaal niet, dat familie niet belangrijk is voor Amerikanen? Het is vaak moeilijker omdat mensen verder uit elkaar wonen, maar de mensen, die ik ken, besteden iedere vakantie met familie en ieder jaar is er een familie reunie. Dat zie ik niet als familie onbelangrijk vinden. Zijn Floridianen daarin anders?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Hi,

Ik denk dat Latino's warmer overkomen en inderdaad zullen zij familie heel belangrijk vinden.Familiewaarden en -banden worden nog sterker èn belangrijker als je in een ander land gaat wonen.
Maar ik heb de indruk dat Amerikanen hun familie ook belangrijk vinden.Mijn vriend zijn familie is een heel warme en hechte familie.Maar inderdaad door de afstanden zien ze elkaar minder vaak.
Laatst ,toen zijn jongste broer afstudeerde(Thalahassee)zijn ze met zijn allen naar daar vertrokken en mee gaan vieren.Ze hadden er allemaal vrij voor genomen.Vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn,snik :wink:
(Heb dus nog een feestje tegoed als ik volgende keer daar ben).

:D groentjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Edit: Laten we het "aanpassingsproblemen" noemen... :bump:
Laatst gewijzigd door Mack op 07 jun 2005, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Mack schreef:
Lijkt me verschrikkelijk om tussen dat soort mensen te wonen, zeker als Nederlander... Or maybe it's just me...
Mack
Wow!!! Die Latinos zijn meestal wel U.S. Citizens trouwens. De generalisering is offensive.

Maarja, ieder z'n mening, ik erger me altijd aan het soort self-entitlement of beterwetendheid die veel (maar niet alle) Nederlanders vertonen, wanneer ze hier pas wonen of geweest zijn.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Inderdaad WOW – Je moet af en toe echt even nadenken of het nut heeft zo'n opmerking te plaatsen Mack.. vooral wanneer je je frustraties uit in losse flodders op het forum.. Het is me al eens eerder opgevallen en het kan echt in het verkeerde keelsgat schieten.
Sandy
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ja,ik was een beetje van mijn melk wat de reactie van Mack betreft.
Persoonlijk heb ik al met heel veel verschillende nationaliteiten gewerkt en gemerkt dat er verschillen zijn in manier van werken. Maar je kan niks of niemand over dezelfde kam scheren en als je het anders bekijkt kan je van iedereen iets opsteken of er het positieve uit halen.
Dat is mijn bescheiden menig :)

Groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

zaandra schreef:Ja,ik was een beetje van mijn melk ...
:lol:

Die kende ik nog niet. Die hou ik er in.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

*Zucht*, Mack, gelieve dit soort beschouwingen achterwege te laten in de toekomst. Het heeft helemaal niets met emigratie naar Amerika te maken en kwetst onnodig. Waarom je "zeker als Nederlander" niet tussen een bepaald soort mensen kunt wonen zullen we maar niet vragen of discussieren. Je komt ontzettend arrogant en zelfingenomen over soms en dat is al verscheidene mensen in het verkeerde keelgat geschoten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Goh :shock:!!!!......nu al..........
Dat is snel. Ik zag dat hij "pas" 2 maanden lid is van dit forum.

Petra, ik heb nog gekeken of dit forum regels heeft, maar kan het zijn dat die er niet zijn???
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Off Topic

Bericht door Sandy »

Roos, de Forumregels staan in het mededelingen forum bovenaan..
Sandy
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Update

Bericht door jewelry-trends »

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest op het forum, zat ik net mijn oude berichtjes na te lezen. En ik had zo iets, van "zeikerd"!!!, dit moet je snel even updaten.

Na 4,5 jaar, heb ik eindelijk mijn draai gevonden!!! Iemand had me ooit verteld toenertijd dat het tussen de 3-5 jaar kon duren het gevoel van heimwee en dat het daarna weg zou ebben, maar ik geloofde dat toen niet echt.

Ik heb inmiddels mijn permanent residence card, heb een redelijk lopende website en ben een realtor in miami beach, blijkbaar moet het zo zijn dat ik werkachtig ben in de huizenmarkt, want ik heb namelijk 13 jaar binnen de volkshuisvesting gewerkt in Nederland.

Dus tegen alle nieuwkomers die vechten tegen de heimwee naar Nederland, zou ik willen zeggen, volhouden en het komt allemaal goed!!!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer