Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie procedure I-130 en I-485

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jewelry-trends »

rperre schreef:Juist en op de USCIS website kun je een account aanmaken en een portfolio aanmaken met je cases. Er wordt dan automatisch een e-mail naar je gestuurd als er iets in een van de cases veranderd is!

case status service

https://egov.immigration.gov/cris/jsps/index.jsp

Via de USCIS website kun je ook kijken naar de behandel datums?
Miami processing times:

https://egov.immigration.gov/cris/jsps/ ... dOffice=46
,
Ze zitten in May 2004 voor de I-485, dus jouw aanvraag zou allang behandeld moeten zijn, misschien toch tijd om eens wat onderzoek te gaan plegen.

RIchard
Aanvragen gedaan in Miami kunnen niet nagekeken worden op de website.

Dat heb ik dus gedaan bij mijn vorige poging, toen heb ik een uitdraai meegenomen en heb te horen gekregen dat ik daar eigenlijk niets op vast moest pinnen.

zijn er andere mensen die hun aanvraag in miami hebben gedaan op deze forum?
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

MrsMiaWallace schreef:JT,

Enkele vragen aan je:

- Hoe ben jij in eerste instantie de VS binnengekomen

- Op basis waarvan heb je de I-485 ingediend, en bij welk Service Center

- Over welke manager en welke 'personen werkzaam bij immigratie' heb je het

- Welke nationaliteit(en) heb jij en welke nationaliteit(en) je man, en wanneer zijn jullie getrouwd?
Ik was hier op vakantie voor 3 maanden in 2002 bij mijn verloofde, en we zijn toen getrouwd. Na gesproken te hebben met een advocaat, die ons verteld had dat we 1 jaar en 1 dag moesten wachten om een aanvraag in te dienen hebben we die gedaan in juni 2003, bij het service kantoor in miami. Ik ken mijn verloofde overigens al sinds 2000 en stond vanaf die datum ook al ingeschreven bij hem, dit vanwege het feit dat we dat nodig hadden om een gezamelijke bankrekening te openen.

Met manager en zo bedoel ik de mensen werkzaam bij de immigratie en die je te woord staan als je een afspraak maakt bij de immigratie

Ik heb de Nederlandse nationaliteit en mijn man is permanent resident is van Cubaanse afkomst.

We zijn getrouwd in sept 2002
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Nog enkele vragen:

-Wat is er met jullie I-130 gebeurd (indien ingediend)?

-Bedoel je het Customer Service number?
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

MrsMiaWallace schreef:Xerxes,

Zoals je zegt: een werkgever mag vragen of iemand het recht heeft om in de VS te werken en of ze dit kunnen aantonen: in het geval van Richard dus met de EAD. Maar Richard geeft aan dat hij daar problemen mee ondervindt in de vorm van 'men wil een permanent resident'. En dàt mag dus niet, en is ''illegal discrimination against work eligible individuals''.

Mijn comment over de geboortedatum ging over het invullen van de I-9 - dat gebeurt als je wordt aangenomen en dan is wel degelijk je geboortedatum nodig.

Over het Social Security Number - als het goed is heeft Richard die al. Voor een 'pending AOS' op basis van een I-130 valt het verkrijgen van een SSN niet samen met een baan.

Richard,

een lawyer met goede kennis van immigratiezaken vind je het beste via http://www.aila.org .
Mia,

Sorry, mijn comments waren meer wanneer je werkzoekende bent, niet als je al aangenomen werdt.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
MrsMiaWallace
Amerikafan

Xerxes,

Geen enkele reden om sorry te zeggen. Juist goed dat ook nog eens duidelijk wordt gezegd dat in de sollicitatieprocedure zelfs de geboortedatum niet eens mag worden gevraagd.

Slimme potentiële werkgevers proberen dit wel eens te omzeilen door de kandidaat te vragen in welk jaar ze zijn 'graduated'.... :roll:
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

MrsMiaWallace schreef:Nog enkele vragen:

-Wat is er met jullie I-130 gebeurd (indien ingediend)?

-Bedoel je het Customer Service number?
Volgens de advocaat moest ik een !-485 indienen en een aanvraag voor me werkvergunning. Mijn werkvergunning en ssn heb ik al ruim 1,5 jaar geleden ontvangen.

Nee, ik bedoel het service kantoor zelf,waar ik dus sinds aug. elke maand zit, om vragen te stellen over mijn zaak, komt alleen niet veel uit
MrsMiaWallace
Amerikafan

Ben ik juist als ik hieruit concludeer dat je helemaal geen I-130 hebt ingediend? Dan vrees ik dat er inderdaad iets mis gaat, alleen niet bij de USCIS.

Ik wil je heel dringend aanraden contact op te nemen met een andere lawyer. Neem telefonisch contact op met de referral service van http://www.aila.org en laat AILA je verwijzen naar een goede immigratie attorney.

Ik heb mijn vermoedens, maar ik heb te weinig praktijkervaring met AOS aan Amerikaanse zijde. Daarom wil ik je met klem aanraden met spoed contact te zoeken met een goede immigration attorney. Ik meen het. Succes.

PS - vertel ze duidelijk dat je bent getrouwd met een permanent resident en zorg dat je exact paraat hebt wat je allemaal hebt ingediend (zoals I-485, etc.).
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

MrsMiaWallace schreef:Ben ik juist als ik hieruit concludeer dat je helemaal geen I-130 hebt ingediend? Dan vrees ik dat er inderdaad iets mis gaat, alleen niet bij de USCIS.

Ik wil je heel dringend aanraden contact op te nemen met een andere lawyer. Neem telefonisch contact op met de referral service van http://www.aila.org en laat AILA je verwijzen naar een goede immigratie attorney.

Ik heb mijn vermoedens, maar ik heb te weinig praktijkervaring met AOS aan Amerikaanse zijde. Daarom wil ik je met klem aanraden met spoed contact te zoeken met een goede immigration attorney. Ik meen het. Succes.

PS - vertel ze duidelijk dat je bent getrouwd met een permanent resident en zorg dat je exact paraat hebt wat je allemaal hebt ingediend (zoals I-485, etc.).
Dat zal ik gelijk doen. Volgens mijn advocaat waren dat de enige twee procedures die ik moest starten, omdat mijn man van cubaanse afkomst is.

Worden de I-485 en de I-130 door twee verschillende instanties afgehandeld? Want anders zou ik al die keren die ik geweest bent toch wel een signaal gekregen hebben dat er iets mis of niet correct is?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

JT,

Een I-485 is een adjustment of status (verandering van status) en daar moet je eerst een status van immigrant voor hebben, wat in meeste gevallen dus met een I-130 gebeurt.

Zie hier een beschrijving van de USCIS :

Background
An immigrant is a foreign national who has been granted the privilege of living and working permanently in the United States. You must go through a multi-step process to become an immigrant. In most cases, USCIS must first approve an immigrant petition for you, usually filed by an employer or relative. Then, an immigrant visa number must be available to you, even if you are already in the United States. After that, if you are already in the United States, you may apply to adjust to permanent resident status (If you are outside the United States, you will be notified to go to the local U.S. consulate to complete the processing for an immigrant visa.)

Heb je een immigratie visa# ? dan zit je waarschijnlijk goed, maar voor de zekerheid zoals mia zegt, even een advokaat raadplegen (can't believe I just said that... :wink: )

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

PeeJay, I fear you have gone over to the Dark Side. One way to tell for sure: Do you suddenly find yourself cheering for the Yankees?

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PeeJay schreef:JT,

Een I-485 is een adjustment of status (verandering van status) en daar moet je eerst een status van immigrant voor hebben, wat in meeste gevallen dus met een I-130 gebeurt.

Zie hier een beschrijving van de USCIS :

Background
An immigrant is a foreign national who has been granted the privilege of living and working permanently in the United States. You must go through a multi-step process to become an immigrant. In most cases, USCIS must first approve an immigrant petition for you, usually filed by an employer or relative. Then, an immigrant visa number must be available to you, even if you are already in the United States. After that, if you are already in the United States, you may apply to adjust to permanent resident status (If you are outside the United States, you will be notified to go to the local U.S. consulate to complete the processing for an immigrant visa.)

Heb je een immigratie visa? dan zit je waarschijnlijk goed, maar voor de zekerheid zoals mia zegt, even een advokaat raadplegen (can't believe I just said that... :wink: )

/PeeJay
Maar dan nog ff het volgende, ik heb wel een werkvergunning ontvangen en een ssn, indien ik eerst die I-130 had moeten indienen zou ik deze toch niet ontvangen hebben.

Is een Alien# het zelfde als
immigratie visa#
Laatst gewijzigd door jewelry-trends op 12 mei 2005, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

New Hampshire USA schreef: Do you suddenly find yourself cheering for the Yankees?

gr. Dick

NEVER !!!

Go Phillies... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

jewelry-trends schreef:Maar dan nog ff het volgende, ik heb wel een werkvergunning ontvangen en een ssn, indien ik eerst die I-130 had moeten indienen zou ik deze toch niet ontvangen hebben.
je krijgt inderdaad een werkvergunning als je AOS (I-485) in behandeling is genomen, zie hier de uitleg van USCIS :

Will I Get a Work Permit?
Applicants for adjustment to permanent resident status are eligible to apply for a work permit while their cases are pending. You should use USCIS Form I-765 to apply for a work permit. You do not need to apply for a work permit once you adjust to permanent resident status. As a lawful permanent resident, you should receive a permanent resident card that will prove that you have a right to live and work in the United States permanently. Please see How Do I Get a Work Permit? for more information.

Dus het lijkt mij dat je dus wel in de molen zit, maar waarom het zo lang moet duren ?

Stuur de USCIS een aangetekende brief en vraag om een schriftelijke verklaring, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

We usually file marital adjustment packages consisting of the I-130, I-485, I-864 (Financial Affidavit) and the I-765 Work Authorization all together at one time (including supporting documentation).

In the first four months of 2005, we have filed numerous adjustment packages for European-American couples and the I-765s have been regularly approved months in advance of the immigrant visa approval.

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb dus toendertijd de I-130, I-485, I-765 en een Advanced parole ingediend, waarvan nu alleen de werkvergunning en advanced parole binnen zijn. Ik wacht nu dus op de afwerking van de I-485 (waarvan ik nu wel zou willen dat die in Miami lag :roll: daar zijn ze al in 2004 met de afhandeling)

RIchard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

PeeJay schreef:Stuur de USCIS een aangetekende brief en vraag om een schriftelijke verklaring, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Nee. Niet doen. Als er een fout is, ligt die niet bij de USCIS. Neem onmiddelllijk contact op met een attorney zoals ik je heb aangeraden.
Laatst gewijzigd door MrsMiaWallace op 13 mei 2005, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Iedereen:

Jewelry-trends is gehuwd met een permanent resident. Deze procedure duurt véél langer dan bij iemand die met een citizen is getrouwd. Vergelijkingen met jullie timelines en die van 'european american couples' doen voor JT niet terzake. Dat er wel een EAD is afgegeven doet ook niet terzake. Daarop kan je geen status baseren en die ben je ook heel snel weer kwijt als blijkt dat er geen basis is voor een adjustment of status.

De priority date voor preference category 2A (spouses of permanent residents) ligt momenteel in maart 2001. Dus al zóu alles wel goed zijn gegaan met de aanvraag, dan nòg komt de aanvraag van JT pas over ruim 2 jaar aan de beurt.

Zoals ik al zei is mijn praktijkervaring met AOS vanaf de VWP en zeker met een PR niet ruim genoeg, bovendien bestaat er geen client-attorney relationship en ken ik niet alle feiten van dit specifieke geval, waardoor het risico op fouten àls ik al zou adviseren te groot is. Vandaar dat ik mijn vermoedens niet verder uitspreek, doch echter nogmaals voor JT wil herhalen: get a good immigrations attorney. And do it yesterday.
MrsMiaWallace
Amerikafan

PeeJay schreef: je krijgt inderdaad een werkvergunning als je AOS (I-485) in behandeling is genomen, zie hier de uitleg van USCIS
Niet 'in behandeling genomen', maar ingediend. De EAD is bedoeld als overbrugging voor de periode dat je wacht op het in behandeling nemen plus afhandeling van je aanvraag voor adjustment of status.
MrsMiaWallace
Amerikafan

jewelry-trends schreef:Is een Alien# het zelfde als
immigratie visa#
Nee. Het A number is jouw identificatienummer bij de USCIS. Een immigrant visa nummer is het nummer waarop jij zit te wachten (pref. cat. 2A, mensen die in maart 2001 hebben ingediend zijn nu eligible voor een immigrant visa nummer).
MrsMiaWallace
Amerikafan

Nog één belangrijke vraag voor JT: waren jullie getrouwd op het moment dat jouw man zijn permanent resident status kreeg?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer