Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kans op een greencard?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Kans op een greencard?

Bericht door LittlePhoenix »

Heb een stukje erover gevonden op immigration.about.com en zo te zien zit het toch een beetje anders dan ze doen voorkomen in hun spotjes:

In 2004, President Bush signed an order allowing all active-duty immigrants serving as of Sept. 11, 2001, to apply for U.S. citizenship without waiting the usual three years, and without having to be physically present in the States in order to apply. Now, immigrants serving in the army, navy, marine corps, air force, coast guard, parts of the national guard and Selected Reserve of the Ready Reserve may be eligible to apply for citizenship if they can 1) Demonstrate good moral character/have no criminal record, 2) can speak English, 3) can demonstrate knowledge of U.S. government and history, and take an oath of allegiance to the U.S. Constitution. The applicant must also have served honorably during one year of conflict, have a green card, or have been present in the U.S. at time of enlistment. The application must be filed within six months of discharge

Dus je moet in Amerika zijn op het moment dat je in dienst gaat. Wist eigenlijk niet dat je ook in een ander land in dienst kan gaan???
mindhunter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mindhunter »

LittlePhoenix schreef:Heb een stukje erover gevonden op immigration.about.com en zo te zien zit het toch een beetje anders dan ze doen voorkomen in hun spotjes:

In 2004, President Bush signed an order allowing all active-duty immigrants serving as of Sept. 11, 2001, to apply for U.S. citizenship without waiting the usual three years, and without having to be physically present in the States in order to apply. Now, immigrants serving in the army, navy, marine corps, air force, coast guard, parts of the national guard and Selected Reserve of the Ready Reserve may be eligible to apply for citizenship if they can 1) Demonstrate good moral character/have no criminal record, 2) can speak English, 3) can demonstrate knowledge of U.S. government and history, and take an oath of allegiance to the U.S. Constitution. The applicant must also have served honorably during one year of conflict, have a green card, or have been present in the U.S. at time of enlistment. The application must be filed within six months of discharge

Dus je moet in Amerika zijn op het moment dat je in dienst gaat. Wist eigenlijk niet dat je ook in een ander land in dienst kan gaan???
oke, maar als ik me inschrijf en dan naar de states ga als ik erin mag zit het toch goed? Of mis ik nou iets.. Tevens inwoning is op zo'n moment ook geen probleem aangezien je op de basis verblijft + je krijgt ook nog eens betaald.. De enige maar is dat je wel uitgezonden kan worden :?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

mindhunter schreef:Tevens, zijn er nog mensen die op mijn vraag reageren en niet op die van de topic-hijacker? (JK)
Ik dacht toch dat je wel al wat antwoorden had gekregen.

En "(JK)" of niet, het is natuurlijk niet erg netjes om dit zo neer te zetten, zeker niet aangezien degene die jij een "topic-hijacker" noemt een aan jouw vraag gerelateerde vraag stelde.
We zijn hier om allemaal wijzer te worden van elkaar, en er is geen sprake van topic hijacking: wie weet heb jij wel wat aan de antwoorden die jouw "topic-hijacker" krijgt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
mindhunter
Amerika-ontdekker

Dento schreef:
mindhunter schreef:Tevens, zijn er nog mensen die op mijn vraag reageren en niet op die van de topic-hijacker? (JK)
Ik dacht toch dat je wel al wat antwoorden had gekregen.

En "(JK)" of niet, het is natuurlijk niet erg netjes om dit zo neer te zetten, zeker niet aangezien degene die jij een "topic-hijacker" noemt een aan jouw vraag gerelateerde vraag stelde.
We zijn hier om allemaal wijzer te worden van elkaar, en er is geen sprake van topic hijacking: wie weet heb jij wel wat aan de antwoorden die jouw "topic-hijacker" krijgt.
Het was eigenlijk meer als een grapje bedoeld. Sorry als ik er iemand mee gekwetst heb. Tevens heb ik ook zeker info gekregen door de vraag van marcel.
Nogmaals sorry.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

mindhunter schreef:ja, die website is niet veel soeps, maar die gast is rijk.pfff.. Toen ik mijn jaar daar naar school ging hebben mijn gast ouders me kennis laten maken met die man en hij was echt geweldig..
Hij had geloof ik 5 auto's 1 hele mooie jacht die in de lake of the ozarks lag en 4 zoons. Hij was altijd heel arm en heeft na hardwerken zijn diploma gehaald om advocaat te worden en is nu al een lange tijd public defender.

Sorry dat ik misschien te optimistisch klink, maar ik zou het heel erg jammer vinden als ik (hoe klein de kans ook is) te vroeg win en mijn diploma en geld nog niet op orde heb. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik deze post heb gemaakt omdat ik wilde weten hoeveel tijd je hebt om alles op orde te krijgen in het thuisfront.

Hm... laat me eens kijken, Public Defender en rijk? Lijkt me een oxymoron. Een public defender verdedigd mensen die geen geld hebben, als hij nou dik betaalde klanten had dan zou ik me die rijkdom kunnen voorstellen maar een public defender , nee sorry. Stel dat hij 10 - 15 jaar ervaring heeft, dan is zijn gemiddeld salaris misschien $61,000, dat is geen rijkdom hoor, zeker niet als je 4 kinderen hebt. Zelfs als hij aan z'n max zit met 20 jaar ervaring dan is $80,000 toch wel de top. Hangt er ook vanaf in welke gebied hij woont, maar $80,000 schijnt wel het maximum te zijn. Ik zuig dit niet uit m'n duim maar die info is overal makkelijk te vinden bv hier: http://www.payscale.com/research/US/Job ... der/Salary

Iedereen kan luchtkastelen bouwen hier en een schijnleven van rijkdom leven maar wel met een mortgage, 5 persoonlijke leningen en 25 credit cards maxed out etc. Als ik jou was zou ik me daar niet op verkijken. Voor je het weet heeft hij z'n boot moeten verkopen omdat het nu eenmaal enorm slecht gaat met de economie hier.
--
Tink
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

mindhunter schreef:Het was eigenlijk meer als een grapje bedoeld. Sorry als ik er iemand mee gekwetst heb. Tevens heb ik ook zeker info gekregen door de vraag van marcel. Nogmaals sorry.
Dat snapte ik ook wel, hoor :D Het kan alleen soms geschreven veel harder overkomen dan het in werkelijkheid bedoeld was... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tink schreef:Hm... laat me eens kijken, Public Defender en rijk? Lijkt me een oxymoron. Een public defender verdedigd mensen die geen geld hebben, als hij nou dik betaalde klanten had dan zou ik me die rijkdom kunnen voorstellen maar een public defender , nee sorry. Stel dat hij 10 - 15 jaar ervaring heeft, dan is zijn gemiddeld salaris misschien $61,000, dat is geen rijkdom hoor, zeker niet als je 4 kinderen hebt. Zelfs als hij aan z'n max zit met 20 jaar ervaring dan is $80,000 toch wel de top. Hangt er ook vanaf in welke gebied hij woont, maar $80,000 schijnt wel het maximum te zijn. Ik zuig dit niet uit m'n duim maar die info is overal makkelijk te vinden bv hier: http://www.payscale.com/research/US/Job ... der/Salary

Iedereen kan luchtkastelen bouwen hier en een schijnleven van rijkdom leven maar wel met een mortgage, 5 persoonlijke leningen en 25 credit cards maxed out etc. Als ik jou was zou ik me daar niet op verkijken. Voor je het weet heeft hij z'n boot moeten verkopen omdat het nu eenmaal enorm slecht gaat met de economie hier.
Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot...

Maar je komt dan al snel bij die reclame van vroeger: "Anders verkoop je toch gewoon de boot?"... "Dat had je nou niet moeten zeggen...!" :lol:

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Trouwens, "rijke mensen kennen" is geen synoniem voor "aan een geldig visum geraken". (anders zat ik niet meer in Belgie)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mindhunter
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Trouwens, "rijke mensen kennen" is geen synoniem voor "aan een geldig visum geraken". (anders zat ik niet meer in Belgie)
heb ik ook nooit geprobeerd te vertellen.. Ik geef alleen maar aan dat ik wel connecties heb in Amerika. Zo heb ik er genoeg vrienden waar ik overigens 1 keer per jaar naar toe ga + ik ken dan ook nog een hoop kenissen van mijn oude host familie. Deze man zit daar toevallig ook bij, en ja, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of hij echt wel zo rijk is als hij ons heeft laten zien, maar anders kan hij heel goed toneel spelen.

Ik gaf dus alleen aan dat ik wel degelijk connecties heb en ik zal eens contact met hem opnemen om te kijken of hij niet een baan voor me kan regelen (dit heeft even niks te maken met mijn visum)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

mindhunter schreef:
kastelke schreef:Trouwens, "rijke mensen kennen" is geen synoniem voor "aan een geldig visum geraken". (anders zat ik niet meer in Belgie)
heb ik ook nooit geprobeerd te vertellen..

Ik had dat afgeleid uit wat je eerder schreef:
mindhunter schreef:Tevens heb ik ook een contact in america. Misschien niet zo bekent, maar Tim Cisar, http://www.cisarlaw.com/ . Ik denk dat ik ook maar eens contact met hem op moet nemen en kijken of hij wat voor me kan regelen als baantje.
Euh, dat heb ik blijkbaar fout begrepen? Je wil wel dat hij een baan voor je regelt, maar dan een baan zonder geldig visum?
mindhunter schreef: Ik gaf dus alleen aan dat ik wel degelijk connecties heb en ik zal eens contact met hem opnemen om te kijken of hij niet een baan voor me kan regelen (dit heeft even niks te maken met mijn visum)
Dus je wilt wel een baan, maar geen visum dat aan die baan verbonden is?
Via welk visum wil je dan wel in de VS geraken?
Of wil je enkel maar om een baan vragen als je de Green Card wint?
Begrijp wel dat de green card winnen een speldje in een hooiberg is, en dat er ook mogelijkheden zijn om via een juiste jobaanbieding in Amerika te geraken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mindhunter
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:
mindhunter schreef: heb ik ook nooit geprobeerd te vertellen..

Ik had dat afgeleid uit wat je eerder schreef:
mindhunter schreef:Tevens heb ik ook een contact in america. Misschien niet zo bekent, maar Tim Cisar, http://www.cisarlaw.com/ . Ik denk dat ik ook maar eens contact met hem op moet nemen en kijken of hij wat voor me kan regelen als baantje.
Euh, dat heb ik blijkbaar fout begrepen? Je wil wel dat hij een baan voor je regelt, maar dan een baan zonder geldig visum?
mindhunter schreef: Ik gaf dus alleen aan dat ik wel degelijk connecties heb en ik zal eens contact met hem opnemen om te kijken of hij niet een baan voor me kan regelen (dit heeft even niks te maken met mijn visum)
Dus je wilt wel een baan, maar geen visum dat aan die baan verbonden is?
Via welk visum wil je dan wel in de VS geraken?
Of wil je enkel maar om een baan vragen als je de Green Card wint?
Begrijp wel dat de green card winnen een speldje in een hooiberg is, en dat er ook mogelijkheden zijn om via een juiste jobaanbieding in Amerika te geraken.
Ok, kijk ik weet dat de kans klein is dat je zo'n greencard wint, maar mijn probleem is dat als ik hem perongeluk te vroeg zou winnen ik geen opleiding heb. Daarom denk ik dat ik pas in mijn laatse jaar van het HBS mee ga doen omdat ik anders in de problemen raak. Met dat contact op nemen bedoel ik dat ik in iedergeval een baan heb als ik op een intervieuw moet komen.

Ik denk zeker niet dat ik meteen win als ik mee doe, maar het zou lullig zijn dat ik hem toch meteen win en dan daar mijn opleiding moet gaan doen. (niet erg, maar denk niet dat ik de financieële middelen ervoor heb).
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

En is studeren in Amerika voor jou geen optie?

Ik ben op dit moment uit aan het zoeken wat de mogelijkheden voor mijzelf zijn.

Je kan namelijk gewoon meedoen met de greencard loterij als je studeert in Amerika.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Marcel87 schreef:En is studeren in Amerika voor jou geen optie?
Maar daar zal toch ook geen misselijk prijskaartje aan hangen, of niet?

Onze website | Mijn blog
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Dento schreef:
Marcel87 schreef:En is studeren in Amerika voor jou geen optie?
Maar daar zal toch ook geen misselijk prijskaartje aan hangen, of niet?
Jah daar zit zeker een misselijk prijskaartje aan!
Maar er zijn genoeg beursen / leningen / mogelijkheden voor financiering van dit geheel , en als je nog eens ergens goed in bent dan heb je zelfs meer kans op een beurs!
Het kost alleen heeel veel tijd en moeite om alles uit te zoeken , en dan te gaan regelen.
Maar waar een wil is , is een weg!
mindhunter
Amerika-ontdekker

Marcel87 schreef:
Dento schreef: Maar daar zal toch ook geen misselijk prijskaartje aan hangen, of niet?
Jah daar zit zeker een misselijk prijskaartje aan!
Maar er zijn genoeg beursen / leningen / mogelijkheden voor financiering van dit geheel , en als je nog eens ergens goed in bent dan heb je zelfs meer kans op een beurs!
Het kost alleen heeel veel tijd en moeite om alles uit te zoeken , en dan te gaan regelen.
Maar waar een wil is , is een weg!
Dat snap ik, en ik heb ook al weer contact gehad over die scolarship die ik toen heb afgeslagen, maar die geven ze me niet meer.
Tevens ben ik al 1 jaar intensief aan het zoeken naar een beurs ect. die op mij van toepassing is en het lijkt wel alsof ik er niet buiten val..
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Zoiets gaat natuurlijk ook niet in 2 weken...
Wel zonder dat je die scholarship hebt afgeslagen ,

Maar je kan natuurlijk ook meedoen met de greencard loterij en als je hem wint ga je in Amerika verder studeren?
mindhunter
Amerika-ontdekker

Marcel87 schreef:Zoiets gaat natuurlijk ook niet in 2 weken...
Wel zonder dat je die scholarship hebt afgeslagen ,

Maar je kan natuurlijk ook meedoen met de greencard loterij en als je hem wint ga je in Amerika verder studeren?
Dat zou natuurlijk geweldig zijn, maarja hoe bekostig ik zoiets? IK kan ongeveer 10.000 euro meenemen maarja, ik geloof dat een jaartje school al meer kost.. + dan heb je nog inwoning en levensmiddelen nodig. Ect. Ik kan gewoon niet wachten, maarja geld is zoals altijd een probleem.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Maar met een Greencard kan jij gewoon werken naast je studie , en ik weet niet hoe het zit met studentenlening , maar het lijkt me dat als jij een greencard hebt ook gewoon een studentloan kan krijgen..
:)
mindhunter
Amerika-ontdekker

Marcel87 schreef:Maar met een Greencard kan jij gewoon werken naast je studie , en ik weet niet hoe het zit met studentenlening , maar het lijkt me dat als jij een greencard hebt ook gewoon een studentloan kan krijgen..
:)
k, wanneer zijn de inschrijvingen ^^?
Kijk als het te doen is dan zeg ik zeker geen nee en dan ga ik meteen kijken wanneer de eerste loterij is.

Maar ik krijg steeds te horen dat het zo erg duur is ect.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Je kan je pas in oktober in schrijven voor DV-2010.. Meestal sluiten de inschrijvingen zo rond december!

Je kan dit zelf doen ( bovendien gratis ) , of dit door een ( vaak dure ) bureau doen!

Tjah , of het daadwerkelijk haalbaar is kan ik je niet zeggen..
Op dit forum vind je een schat aan informatie plus de benodigde blogs/ervaringen van mensen zelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer