Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Emilio
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:31
Locatie: Den Bosch

Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door Emilio »

Ik lees hier op het forum dat je, na het interview en dus na het verkrijgen van de greencard, 6 maanden de tijd hebt om naar Amerika te gaan om de greencard definitief te maken. Mag je dan weer Amerika uit voor bijvoorbeeld 11 maanden en dan pas weer Amerika binnen gaan? Ik ben net geëmigraard naar Spanje en wil hier zo lang mogelijk blijven namelijk. En alle info die ik hier gevonden heb is een beetje onduidelijk.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door kastelke »

Daar moet je toestemming voor vragen.
Je kan de details vragen tijdens je interview. Maar eerst nog winnen natuurlijk!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door Marcel87 »

Als je zolang mogelijk in Spanje wil blijven waarom dan naar Amerika?

Snap het niet helemaal...

Je wilt wel maar eigenlijk nog niet?
Emilio
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:31
Locatie: Den Bosch

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door Emilio »

Ik ben naar Spanje gegaan omdat ik niet wilde wachten op een 'eventuele' greencard. Nu ben ik uitgeloot en heb ik een interview binnenkort.
Ik wil dus wel maar heb hier net een nieuw leven opgezet. Daar wil ik nog even van genieten voordat ik alles weer omgooi.
Dus om op de eerste vraag terug te komen: wie weet hoeveel tijd je kunt rekken?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door kastelke »

Als je 'goedgekeurd' wordt tijdens je interview, dan heb je 6 maanden de tijd om je green card te activeren. Dat wil zeggen dat je je binnen die 6 maanden in de VS moet melden.
Daarna kan je een re-entry permit aanvragen (+ betalen), waardoor je nog 1 jaar terug buiten de States kan gaan. Maar ik dacht wel dat je dan een geldige reden op moet geven.

Je kan eens kijken op de website van USCIS, daar kan je heel wat info vinden, al is het soms even zoeken. Maar als nieuwkomer in een land zal je dat wel gewoon zijn zeker?
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 apr 2007, 23:48

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door AlemanEnEspana »

kastelke schreef: Daarna kan je een re-entry permit aanvragen (+ betalen), waardoor je nog 1 jaar terug buiten de States kan gaan. Maar ik dacht wel dat je dan een geldige reden op moet geven.
Max. 2 jaar mag je wegblijven met een re-entry permit, niet maar een jaar, toch?
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door kastelke »

AlemanEnEspana schreef:Max. 2 jaar mag je wegblijven met een re-entry permit, niet maar een jaar, toch?
Niet als je met een Green Card zit (voor zover ik weet).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door ronald87 »

Je kan tot 2 jaar wegblijven als je als permanent resident een re-entry permit aanvraagd.
Je zou, op papier, zonder het aanvragen van een re-entry permit max. een jaar buiten de VS kunnen verblijven, echter, na 6 maanden afwezigheid hebben velen al moeite om het land weer in te komen. Het beste is dus om de re-entry permit aan te vragen, zelfs als je denkt 1 jaar weg te blijven.
NL - Florida - NYC - NL
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Hoeveel tijd na interview en na entry Amerika

Bericht door Bandido »

Emilio schreef:Ik ben naar Spanje gegaan omdat ik niet wilde wachten op een 'eventuele' greencard. Nu ben ik uitgeloot en heb ik een interview binnenkort.
Ik wil dus wel maar heb hier net een nieuw leven opgezet. Daar wil ik nog even van genieten voordat ik alles weer omgooi.
Dus om op de eerste vraag terug te komen: wie weet hoeveel tijd je kunt rekken?
Deze website biedt veel nuttige informatie:

http://www.immihelp.com/greencard/retain-greencard.html

Er staat inderdaad dat het bedoeld is voor mensen met een GC die van plan zijn 1-2 jaar weg te blijven uit de VS. Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden, maar over het algemeen zijn de bij Immigration niet onredelijk als het gaat om het verstrekken van een Re-entry permit. Als je uitlegt dat het ivm scholing of iets dergelijks.

Waar het om gaat is dat een GC uiteindelijk tot US Citizenship kan leiden. En daarvoor is een van de vereisten dat minimaal 5 jr in de VS verblijft (als permanent resident dus). De periode op je Re-entry permit wordt hiervan afgetrokken zodat men goed kan zien wanneer je daadwerkelijk in de VS verbleef.

Overigens is bovenstaande website geen officiele overheidswebsite, maar voor zover ik dat kan beoordelen is de informatie wel volledig. En er zijn een aantal nuttige links.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer