PeterNY schreef:Omdat ik een ietwat incourant model auto heb (Lexus LS400), die verkoop je niet zo snel in NL, vroeg ik me af of het importeren van een auto naar de US realistisch is (de auto is wereldwijd identiek omdat er niet veel gebouwd zijn).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Via internet heb ik de EPA, DOT websites al gelezen maar daar kom ik niet veel wijs uit.
Het maakt niets uit dat de auto identiek is, hij is niet oorspronkelijk geproduceerd voor de VS. Dat betekent dat je de hele santekraam van emissies en veiligheids keuringen moet doen, en de auto nog moet vervoeren ook. NIET doen dus. Veel beter om auto te verkopen en met je harde euros een auto in de VS kopen.
Dit geldt voor alle voertuigen die niet geproduceerd zijn voor de VS, zelfs amerikaanse voertuigen zoals Harleys!
Dostski schreef:Het lijkt erop dat een aantal hier wat ervaring hebben met vervoer van autos van US naar Nederland. Wij verhuizen misschien binnenkort terug van Florida naar Nederland en willen onze twee auto's meenemen. Ik denk dat het verhuizen het eenvoudigst/goedkoopst is als we alles wat we mee willen/kunnen nemen in onze auto's doen en ze dan naar een haven of container bedrijf in Florida of Georgia rijden en ze in een 40 voet container laten verschepen naar Rotterdam en ze daar weer uit de container laten halen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een betrouwbaar bedrijf, ik geloof dat een prijsindicate in deze threat van 2000$ gegeven wordt. Is dat ongeveer correct?
Ik heb deze vraag al via een PBtje beantwoord, maar klopt, zee transport voor een 40 feet container zal ergens rond de 2000 Dollar liggen, maar komen nog veel kosten bij zoals laden, lossen, papierwerk, douane. Geloof wel dat je na een bepaalde periode de auto's mag verkopen en daar kun je een leuke winst mee maken
In mijn ervaring is het verschepen van autos middels een container nogal duur in vergelijking met RoRo vervoer (Roll On/Roll Off). Alleen als het een zeldzame (klassieke) auto betreft zou ik kiezen voor een container. In alle andere gevallen gewoon de auto op een RoRo vrachtschip waar de kosten meestal een stuk lager zijn. Dit is een voorbeeld van een shipping bedrijf die RoRo doet.
Overigens is het verschepen van de auto slechts een fractie van de totale kosten. Als je de import belastingen, eventuele aanpassingen en papierwerk meerekent koop ik liever de auto in het land waar het ook gereden wordt. Uiteraard geldt dat niet voor zeldzame autos.
Ik heb even een offerte aangevraagd en ben benieuwd. Qua prijs kan je bijvoorbeeld een Dodge Ram 2006 veel beter importeren als je hem op de zaak kan zetten, scheelt een hoop geld met kopen in Nederland.
Mijn vraag is hieraan gerelateerd: mag je inderdaad je auto volstoppen met verhuisboedel zodat je daarvoor niet nog eens apart hoeft te verschepen (dus betalen)? En welke auto belastingen moet je betalen voor import vanuit VS naar NL en voor welke kun je vrijstelling krijgen?
a4plus schreef:
Dostski schreef:Het lijkt erop dat een aantal hier wat ervaring hebben met vervoer van autos van US naar Nederland. Wij verhuizen misschien binnenkort terug van Florida naar Nederland en willen onze twee auto's meenemen. Ik denk dat het verhuizen het eenvoudigst/goedkoopst is als we alles wat we mee willen/kunnen nemen in onze auto's doen en ze dan naar een haven of container bedrijf in Florida of Georgia rijden en ze in een 40 voet container laten verschepen naar Rotterdam en ze daar weer uit de container laten halen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een betrouwbaar bedrijf, ik geloof dat een prijsindicate in deze threat van 2000$ gegeven wordt. Is dat ongeveer correct?
Ik heb deze vraag al via een PBtje beantwoord, maar klopt, zee transport voor een 40 feet container zal ergens rond de 2000 Dollar liggen, maar komen nog veel kosten bij zoals laden, lossen, papierwerk, douane. Geloof wel dat je na een bepaalde periode de auto's mag verkopen en daar kun je een leuke winst mee maken
san75 schreef:Mijn vraag is hieraan gerelateerd: mag je inderdaad je auto volstoppen met verhuisboedel zodat je daarvoor niet nog eens apart hoeft te verschepen (dus betalen)? En welke auto belastingen moet je betalen voor import vanuit VS naar NL en voor welke kun je vrijstelling krijgen?
a4plus schreef:
Als jij een auto importeerd, dus niet als inboedel verscheept mag je hem volstoppen met spullen, je betaald echter wel gewoon invoerbelasting en BTW en andere standaard kosten. Snap niet wat je bedoelt met vrijstelling, misschien moet je je vraag anders formuleren? Hans
Ik vroeg mij af of je als Belg een wagen kan kopen in de VS. Ik kan mij voorstellen dat de aankoopprijs van een héél aantal merken daar stukken lager ligt dan hier.
Dus:
1. Kan je als Europeaan gewoon een Amerikaanse garage binnenstappen en een nieuwe wagen kopen?
2. Zo ja, hoe zit het dan met het vervoer naar België, de invoerrechten ed..?
Groetjes!
**
Dries, ik verplaatste je vraag naar dit draadje omdat dit onderwerp hier al eens eerder behandeld werd.
Lees dit draadje eens na, en als je dan nog concrete vragen hebt kan je ze hier stellen.
Het lijkt alleen vaak wel wat mooier dan het is. Auto's mogen weliswaar veel goedkoper zijn dan in NL, maar je betaalt veel invoerrechten en belastingen. Nog afgezien van de kosten van het vervoer. Zorg ook dat je je vantevoren op de hoogte stelt van technische voorschriten. Ook ogenschijnlijk doodnormale auto's mogen niet zondermeer op NL wegen rijden. Een instantie die je daar meer over kan vertellen is de Rijksdienst voor het Wegverkeer: http://www.rdw.nl.
Ik vroeg mij af of je als Belg een wagen kan kopen in de VS. Ik kan mij voorstellen dat de aankoopprijs van een héél aantal merken daar stukken lager ligt dan hier.
Dus:
1. Kan je als Europeaan gewoon een Amerikaanse garage binnenstappen en een nieuwe wagen kopen?
2. Zo ja, hoe zit het dan met het vervoer naar België, de invoerrechten ed..?
Groetjes!
**
Dries, ik verplaatste je vraag naar dit draadje omdat dit onderwerp hier al eens eerder behandeld werd.
Lees dit draadje eens na, en als je dan nog concrete vragen hebt kan je ze hier stellen.
Elke
Moderator***
Jij kan als Europeaan geen nieuwe auto kopen in Amerika, je moet een inwoner van Amerika zijn met geldige verzekering en SSN nummer.
Dat lijkt mij onzin. Als je genoeg groene flappen hebt om het ding te kopen kan je het op een trailer naar de haven zetten.
Eventuele verzekering kan je in ned of belgie kopen. Je krijgt gewoon de aankoop en eigendoms papieren bij de koop
Ik snap het ook niet helemaal. Ik lees weblogs van Nederlands die daar bijvoorbeeld een camper of een truck met fifth wheel hebben gekocht. Op wat voor kenteken rijden die mensen dan rond??
nieuwenoord schreef:Ik snap het ook niet helemaal. Ik lees weblogs van Nederlands die daar bijvoorbeeld een camper of een truck met fifth wheel hebben gekocht. Op wat voor kenteken rijden die mensen dan rond??
Gewoon van een ander voertuig afschroeven :whistling:
nieuwenoord schreef:Ik snap het ook niet helemaal. Ik lees weblogs van Nederlands die daar bijvoorbeeld een camper of een truck met fifth wheel hebben gekocht. Op wat voor kenteken rijden die mensen dan rond??
Gewoon van een ander voertuig afschroeven :whistling:
Je krijgt van de DMV (department of motor vehicles) een kentekenplaat als je de auto laat registreren. die plaat mag je gelijk meenemen en op je auto schroeven.
Eigenlijk vond mijn eerste oplossing wel zo spannend
Volgens mij wel, want ik heb ook kentekenplaten opgehaald, zonder ergens een SSN in te hoeven vullen.
Je moet alleen wel een usa-adres hebben waar ze de property taxes op kunnen innen.
En je moet een bewijs van verzekering laten zien.
Verzekering kun je ook krijgen zonder SSN, maar je betaald wel de hoofdprijs.
Ook al omdat je geen Amerikaans rijbewijs hebt.
Althans zo gaat het hier in North Carolina.
Volgens mij verschilt het per staat - hier in Georgia moet je wel laten zien dat je inwoner bent namelijk (je moet bijv een utility bill meenemen naar de tax office). Ik zou even kijken wat de eisen zijn in de staten waar je evt je auto wilt kopen.
Heb je anders geen kennissen in de VS die de auto op hun naam willen laten zetten ofzo?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Ik heb het niet helemaal terug gelezen maar je kan dus niet een NIEUWE auto hier kopen als niet resident NOOIT!! Ik koop wekelijks auto's voor klanten en ben aardig ervaren hier dus in. Tweedehands kan wel en je kan het zelf in Nederland al verzekeren via bijvoorbeeld Allessi, wel duur en minimaal een maand of langer. Je kan een tijdelijke plaat aanvragen en hoeft dan ook geen belasting te betalen over de waarde.
a4plus schreef:Ik heb het niet helemaal terug gelezen maar je kan dus niet een NIEUWE auto hier kopen als niet resident NOOIT!! Ik koop wekelijks auto's voor klanten en ben aardig ervaren hier dus in. Tweedehands kan wel en je kan het zelf in Nederland al verzekeren via bijvoorbeeld Allessi, wel duur en minimaal een maand of langer. Je kan een tijdelijke plaat aanvragen en hoeft dan ook geen belasting te betalen over de waarde.
Nog vragen Hans
Eh ja, voor hoe 'tijdelijk' is zo'n plaat dan? Ik had al weleens iets gelezen over de 'tax'-truc, zouden ze dit ermee bedoelen dan?
Het zal in ons geval altijd gaan om een tweedehands auto of camper, nieuw hoeft niet en vinden we ook veel te duur. Maar tijdelijk? Een fifth wheel zal gestald worden en ik zie ons ook niet elke keer een nieuwe auto erbij kopen. Allessi had ik inderdaad al ontdekt. En ja, we hebben vrienden in Californië wiens adres we kunnen gebruiken, maar of we hen ook met alles willen belasten? Moeten we het komende vakantie eens over gaan hebben.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.