Emigreren naar Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Hoi!

Ik kom graag in contact met mensen die in Florida wonen of naar Florida emigreren! Ik woon samen met mijn vriend (Amerikaans) en we willen na ons huwelijk in Florida wonen. We zijn vooral geinteresseerd in Tallahassee, Melbourne, Boca Rotan, West Palm Beach...Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik ben er al wel op vakantie geweest en alle plekjes waren leuk, er echt wonen is echter totaal wat anders. Hoor graag van iemand die ook in mijn situatie zit/zat :)

**Opmerking moderator:
Bericht verplaatst naar Emigratie, aangezien dit niet echt onder Reizen?Florida valt.

Elke***
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door wiepster »

Ik woon in Melbourne en gooi je vragen maar hier op het forum :wink: . Wat voor werk zoeken jullie?

De huizenmarkt is op het moment erg redelijk, veel te huur en eventueel te koop voor redelijke prijzen.
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door ronald87 »

wiepster schreef:De huizenmarkt is op het moment erg redelijk, veel te huur en eventueel te koop voor redelijke prijzen.
Doet me goed om dit te horen. Ben zelf ook begonnen met orienteren op de woningmarkt in Gainesville. Appartementen komen ook redelijk goedkoop over op mij (maar misschien komt dat wel omdat het in Utrecht allemaal erg duur is), vooral als je ziet wat voor voorzieningen je erbij krijgt.
NL - Florida - NYC - NL
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door wiepster »

ronald87 schreef:
wiepster schreef:De huizenmarkt is op het moment erg redelijk, veel te huur en eventueel te koop voor redelijke prijzen.
Doet me goed om dit te horen. Ben zelf ook begonnen met orienteren op de woningmarkt in Gainesville. Appartementen komen ook redelijk goedkoop over op mij (maar misschien komt dat wel omdat het in Utrecht allemaal erg duur is), vooral als je ziet wat voor voorzieningen je erbij krijgt.
Houd wel rekening met het feit dat de property taxes hier duurder zijn dan in NL. Zoek de county appraiser op van Gainsville en let goed op....
Ook verzekeringen zijn niet altijd goedkoop, vooral niet als "buitenlander" , amper een credit opgebouwd, dus betaal je meer.
Appartementen of Condo's, zoals ze hier ook vaak genoemd worden hebben vaak HOA...home-owner-accociates..kosten voor het beheer van de buitenkant en de zwembaden ed., kan ook nog een extra kostenpost zijn.
Mits je huurt, dan is alles inbegrepen en momenteel krijg je vaak 14 maanden lease, tegen een betaling van 12 maanden.
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Hoi...
Als iemand zin heeft om te reageren of heeft hier meer info over:
We zoeken werk als secretaresse en systeem beheerder (linux). Heeft iemand goede sites? Want op dit moment kunnen we niet echt werk vinden (ik alleen als receptioniste, maar is een beetje laag), dus misschien kijk ik op de verkeerde sites of misschien is er weinig werkgelegenheid.
We willen niet in Miami of Orlando wonen. We willen bij aankomst tijdelijk wat huren (gemeubileerd) en daarna een huisje kopen. Ik had een verhuisbedrijf benaderd om te kijken of we spullen kunnen meenemen (geen auto maar meubels/spulletjes) maar dat leek 4000 euro te kosten. Lijkt me beter alles dan nieuw te kopen. Ik hoor graag van iemand! Groetjes!
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Laten we het interactief houden en de moderators andere dingetjes laten doen. Wij hier babbelen dan gezellig over Florida verder. Als je een priveberichtje wil sturen, mag dat ook hoor.
Laatst gewijzigd door Thierny op 05 apr 2008, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Rob »

Thierny schreef:Jeetje beetje lastig dit forum. Mijn andere is gesloten omdat ik 2 keer dezelfde vraag heb gesteld, oh oh!
Ik hoop dat mensen hier willen antwoorden, al is het een beetje stom.

Vraag mezelf wel af wie er hier dan een beetje stom is.
Forum regel # 4 is hier toch duidelijk genoeg in.
4. Spammen is strikt verboden. Je mag eenzelfde bericht niet in meer dan één forum plaatsen; kies het forum uit waarin jouw onderwerp het beste past en plaats je bericht uitsluitend daar.
Als je wilt dat de mensen op dit forum je helpen zou ik mijn posten iets minder beledigend maken.
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

ik vraag me ook af hoe groot de kunst in Florida is. Ik ben ook artiest en verkoop hier veel schilderijtjes. Dat gaat hier erg lekker. Vraag me af wat er buiten de galeries in Miami/Ft Lauderdale nog meer is.
Laatst gewijzigd door Thierny op 05 apr 2008, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door kastelke »

Thierny schreef:omdat ik nieuw ben en ik mijn oude plaatsing al niet meer zag staan.
Je kan de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Is heel handig, staat rechts bovenaan. Als je bv. weet dat jij een bericht gepost hebt over Florida, dan klik je op "uitgebreid zoeken" en geeft "Florida" in en als naam "Thierny".
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Petra/VS »

Thierny schreef:Laten we het interactief houden en de moderators andere dingetjes laten doen. Wij hier babbelen dan gezellig over Florida verder. Als je een priveberichtje wil sturen, mag dat ook hoor.
Dit is een regelrechte belediging jegens de moderators, die dit forum overzichtelijk wensen te houden. Er is al eerder verzocht om informatie niet via PB, maar via het forum te laten komen, zodat andere eventuele Florida emigranten daarvan mee kunnen profiteren. Nogal brutaal om als nieuwkomer daar dan regelrecht tegenin te gaan! Laten "we" "ons" aan de forumregels houden en dan is er geen vuiltje aan de lucht. Dit is overigens een waarschuwing. De toon van je berichtjes is allerminst, wat wij op dit forum willen zien. Nog zo'n berichtje en je bent hier niet langer welkom.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Nou moe zeg, ik wil alleen over florida praten. Ik wil nu echt liever niet meer allerlei rare zaken lezen. Ik heb alleen maar een oproep geplaatst en bedoelde met een privebericht helemaal geen belediging. Ik bedoelde alleen maar dat die persoon, die mij dus eerder wilde benaderen, dit ook gerust prive mag doen. Dat is allemaal geen probleem, als het algemene info snap ik dat iedereen dit kan lezen. Maar misschien wil iemand iets uit ervaringen delen, dus dat mag ook prive. Dat moet je dus ook helemaal niet als belediging zien! Ik bedoelde het gewoon goed.
Maar goed, ik zal de wijste zijn en zeggen, zand erover. Ik bedoelde niets niet vervelend, ik was gewoon enthousiast.
Roca
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:44

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Roca »

Hoi :D
Ik wil ook naar Florida verhuizen! Ik heb familie in Gainesville (sindskort), ben er zelf maar 1 dag geweest. Eerste indruk was goed maar kan er nog niet zoveel over vertellen. Ik ben zelf langs de kustplaatsen gebleven, trekken me het meest. Oostkust vind ik prachtig, Melbourne ben ik ook geweest, Daytona Beach vond ik super! Maar ik begrijp dat Daytona erg rustig is buiten seizoen (en dan weinig te doen is) en als alle toeristen komen is het bomvol. Ik heb zelf het idee dat het beter is net buiten de steden te wonen (dat is wat me daar ook werd verteld door sommige mensen).
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door TedjevanEs »

Thierny, ik heb je een pb-tje terug gestuurd.

Voor je vriend (linux admin) kijk eens op http://www.dice.com of http://www.monster.com of http://www.jobing.com je kan er ook je cv achterlaten.
Om je spullen te verhuizen kan je in plaats van een verhuisbedrijf een container bedrijf benaderen, die plaatsen een container voor je deur, dan moet je hem wel zelf inpakken, maar daar geven ze je meestal de hele weekend de tijd voor. Zie http://www.wfl.nl/pages/nederlands.php
Ook moet je iemand vinden om de container in de US in te klaren en naar je nieuwe bestemming te vervoeren, maar nogmaals dan ben je in totaal misschien 1500 euro kwijt, scheelt toch aanzienlijk.... 8)
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Hoi!!!

Kei bedankt voor je info! Ik had ook al goede tips gekregen van Wiepster en deze helpen mij ook enorm! ik heb meteen een bedrijf in Rotterdam gemaild, ben benieuwd hoe duur het kost. Ik had een ander bedrijf benaderd (ik geloof De Haan) en dat kostte 3 of 4000 euro. Dat was ook met een container, maar deze zouden ze voor mn deur laten staan en in Amerika ook weer voor de deur zetten. Misschien zit het hem daarin. Te duur dus...
Die links die je gaf (mbt tot werk), die 1e ken ik nog niet! Ik ga het meteen uitpluizen. Ik had op careerbuilders.com gekeken, hotjobs (van Yahoo), monster.com en Wiepster gaf als tip ook lokale kranten. Wat is een lokale krant in Boca en omgeving?
Ik hoop dat op die sites wat meer uitkomt, op dit moment hebben we nog niet veel gevonden. Ikzelf heb al wel veel gezien, als receptioniste/administrative assistant. Ik kreeg ook de tip via een staffing agency te proberen. Zou het zinvol zijn volgende maand tijdens mijn bezoek alvast mijn CV te brengen? (ik weet echter niet wanneer we emigreren, denk pas in december).

Groetjes!
Gebruikersavatar
annebel
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:08
Locatie: Rotterdam

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door annebel »

Hoi

De localekrant in Boca is http://www.bocaratonnews.com/
Succes

groetjes
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Hoi Annabel! bedankt voor je tip!
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door wiepster »

Ik hoop dat op die sites wat meer uitkomt, op dit moment hebben we nog niet veel gevonden. Ikzelf heb al wel veel gezien, als receptioniste/administrative assistant. Ik kreeg ook de tip via een staffing agency te proberen. Zou het zinvol zijn volgende maand tijdens mijn bezoek alvast mijn CV te brengen? (ik weet echter niet wanneer we emigreren, denk pas in december).
Zie de andere posts van Janna, zonder SSN kan je het wel vergeten.......dat is nl. het eerste waar men om vraagt. Succes!! En als je deze richting..Melbourne uitkomt, stuur maar een PB-tje 8) :lol: .
Roca
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:44

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Roca »

Hoi Wiebster,
Ik las op de lokale krant een link naar booker t, wijk in melbourne als ik het goed begrijp. ik ben daar zelf niet geweest, maar om dat via video te zien was wel schrikken. is melbourne onveilig? ik heb zelf alleen melbourne beach gezien en een stukje bij de brug met wat antiekwinkeltjes, maar het voelde niet onveilig, juist het tegenovergestelde. Wat ervaar/voel jij?
Ik heb een dochtertje en vind het belangrijk dat zij veilig naar school kan en over straat kan. Hebben jullie een kindje of kids?
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door wiepster »

Ik woon in een nieuwe sub-division vlak naast Booker T...geen problemen......het is hier heerlijk rustig en merk er weinig van. Ik heb zelf in Overvecht, Utrecht gewoond en daar voelde ik mij onveiliger dan hier.
Wij hebben een bijna 15 jarige dochter die alleen van en naar school gaat. In onze division wonen veel gezinnen met jongere kids en die spelen altijd op straat, het verkeer houd er goed rekening mee.
Thierny
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:55

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door Thierny »

Hoi!
Ik heb net ook gegekeken naar die link en op youtube zag ik ook vreemde videos van zogenaamde "gangsta's" in de omgeving. Jongelui die hun pistolen pronken. Maarja, iedereen kan zo'n clip gaan maken, zegt niets over de criminaliteit van een hele stad. Ik ben elke dag in Rotterdam, echt niet een gezellige/veilige stad naar mijn mening. Als je je in Melbourne veiliger voelt dan Utrecht, zegt het mij genoeg.
Is de cultuur op het werk totaal anders dan in NL? Ik heb gehoord dat het soms formeler is (ligt uiteraard aan het bedrijf en functie), dat het niet zo vrij is (kantoortuinen, geen internet, overwerken verplicht)...Wat is jullie ervaring daarin? Totaal anders, of toch helemaal niet?
Als ik in Melbourne en Boca Raton zou verblijven, welke wijk/omgeving zou leuk zijn?

Groetjes weer en een hele fijne dag!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer