Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke verplichte vaccinaties zijn nodig?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
TR 909
Amerika-newbie

welke verplichte vaccinaties zijn nodig?

Bericht door TR 909 »

Beste forumleden,

ik ga in NY wonen, trouwen met mijn liefde, ben nu nog in nederland. Deze week krijg ik mijn vaccinatieboekje opgestuurd (opgevraagd bij Entadministratie.nl voor €2,50)

vraag ; voordat ik vertrek wil ik graag de nodige vaccinaties hier in Ned laten uitvoeren. Welke zijn verplicht voor de staat NewYork?
en klopt 't dat ze elke 10 jaar geupdate moeten worden in de States?

Alvast bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Re: welke verplichte vaccinaties zijn nodig?

Bericht door Bennogr »

Lijkt me een vraag voor het Amerikaanse consulaat/de ambassade.

Ik heb ooit, in 1971, een extra pokkenprik moeten halen voordat ik naar de VS mocht. Maar voor mijn groene kaart moest ik alleen een rontgenfoto van mijn longen laten maken, Ik heb de afgelopen 30 jaar in de VS nooit een extra prik hoeven halen.

Misschien dat de CDC (Centers for Disease Control) ook iets op hun website hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Met dank aan forumlid Tink die in een ouder draadje hier een mooie opsomming gaf:
Tink schreef: Hier is de lijst, je had hem zelf ook kunnen vinden natuurlijk ;-)
--------------------------------

United States immigration law requires all applicants for lawful permanent resident (either adjustment of status in US or immigrant visa abroad) to obtain certain vaccinations (listed below) prior to the issuance of an immigrant visa, adjudication of permanent residence.

Nonimmigrant visa applicants are not required to comply with the vaccination requirements to get visa.

If the applicant is in the US, vaccinations are administered by Civil Surgeon. If the applicant is outside the US, vaccinations are administered by Panel Physician. This document will refer them as 'designated physician' for ease of understanding.

Following vaccinations are required:

* Mumps
* Measles
* Rubella
* Polio
* Tetanus
* Diphtheria toxoids
* Pertussis
* Influenza type b (Hib)
* Hepatitis B

Also, following vaccinations are recommended by Advisory Committee for Immunization Practices (ACIP):

* Varicella
* Haemophilus Influenzae type B
* Pneumococcal

Deze website is wellicht iets duidelijker te lezen:
http://www.immihelp.com/greencard/vacci ... ments.html
Zie ook http://www.allesamerika.nl/forum/postin ... 2&p=203697

Verder vermoed ik dat je deze lijst ook zal krijgen als je je aanvraag voor het visum doet.

En als je meer info wilt over de vaccinaties: http://www.909shot.com/ (met dank aan PetraVS).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik moest een heel medisch examen doen (incl die rontgenfoto), en moest opnieuw mijn DTP prik halen. Griepprik hoeft alleen als je boven de 59 bent, Hep B alleen als je onder de 19 bent.
Je zou even langs je huisarts kunenn om te vragen welke prikken al verlopen zijn (zo moet je geloof ik ook een geupdate tetanus hebben, maar dat weet ik niet zeker). Als je iets nodig hebt dat al je niet hebt omdat het moet in Nederland, dan vergoedt je verzekering het niet. Dan maakt het dus niet echt uit of je het in de VS laat doen of hier, en dan zou ik gewoon wachten tot je hoort wat je allemaal nog nodig zou hebben.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

TR 909 schreef:Beste forumleden,

ik ga in NY wonen, trouwen met mijn liefde, ben nu nog in nederland. Deze week krijg ik mijn vaccinatieboekje opgestuurd (opgevraagd bij Entadministratie.nl voor €2,50)

vraag ; voordat ik vertrek wil ik graag de nodige vaccinaties hier in Ned laten uitvoeren. Welke zijn verplicht voor de staat NewYork?
en klopt 't dat ze elke 10 jaar geupdate moeten worden in de States?

Alvast bedankt!
Je moet een heleboel vaccinaties hebben!
Dit alles om genoeg weerstand op te bouwen tegen New Yorkers :mrgreen:
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

De nieuwste regels van Feb. 2008 staan hier;

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1331.html

Om je eigen informatie te achterhalen kun je hier het adres van de entadministraties vinden: http://www.entadministraties.nl/
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

UsaDutch schreef:De nieuwste regels van Feb. 2008 staan hier;
Bedankt, Klaas. Up-to-date info is altijd handig.
(en fijn dat je hier nog eens langs komt!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer