Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
technisch vraagje
-
Marjolein73
- Amerika-newbie
technisch vraagje
Wij verhuizen binnenkort naar de VS.
Mijn vraag is of iemand weet of onze, in NL gekochte, DVD(dreamsystem)speler het ook doet als wij die aan zouden sluiten op het amerikaanse tv/radio systeem.
En hoe zit het met de rest van onze electrice apparaten. Wel of niet meenemen.
Alvast bedankt
Marjolein
Mijn vraag is of iemand weet of onze, in NL gekochte, DVD(dreamsystem)speler het ook doet als wij die aan zouden sluiten op het amerikaanse tv/radio systeem.
En hoe zit het met de rest van onze electrice apparaten. Wel of niet meenemen.
Alvast bedankt
Marjolein
- Bushmaster
- Amerika-expert
Probleem waar je mee zit is tweeledig:
- USA gebruikt 110V60Hz ipv Europa 230V50Hz
- USA gebruikt NTSC-tv-formaat ipv Europa PAL/Secam
Voor beide zijn wel oplossingen te vinden, maar maakt he wel lastigger.
Veel apparatuur die weinig stroom gebruiken (veelal werkend met een addapter), werkt zowel op 230 als op 110 volt.
Kijk even op de apparatuur, staat meestal zoiets als 110-230volt 50-60Hz
Grote stroomtrekker, kan je wel hier in nederland laten, die gaan daar "nooit" werken (wasmachine ed.)
Dan heb je ook nog apparatuur die omschakelbaar is van 110 naar 230 volt, en vice versa.(scheerapparaat, fohn ed.)
Wat je DVD speler betreft, deze is en 230volt en PAL/Secam, dus die zou ik hier proberen van de hand te doen.
Succes
- USA gebruikt 110V60Hz ipv Europa 230V50Hz
- USA gebruikt NTSC-tv-formaat ipv Europa PAL/Secam
Voor beide zijn wel oplossingen te vinden, maar maakt he wel lastigger.
Veel apparatuur die weinig stroom gebruiken (veelal werkend met een addapter), werkt zowel op 230 als op 110 volt.
Kijk even op de apparatuur, staat meestal zoiets als 110-230volt 50-60Hz
Grote stroomtrekker, kan je wel hier in nederland laten, die gaan daar "nooit" werken (wasmachine ed.)
Dan heb je ook nog apparatuur die omschakelbaar is van 110 naar 230 volt, en vice versa.(scheerapparaat, fohn ed.)
Wat je DVD speler betreft, deze is en 230volt en PAL/Secam, dus die zou ik hier proberen van de hand te doen.
Succes
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Wij hebben ook al onze elektrische apparatuur onder de loep genomen voor vertrek. Veel dingen hebben we op marktplaats verkocht. Van motormaaiers tot koffiezetapparaten, strijkijzers en tv's.
Voor sommige apparaten, inclusief onze video en dvd en andere geluidsapparatuur hebben we een omvormer van 220 naar 110 volt gekocht. Wel goed checken of de apparatuur ook werkt met 110 volt.
Ik heb nu wel gemerkt dat de electrische apparatuur niet vreselijk duur is hier. Wel is het design wat anders, maar om een voorbeeld te noemen. Ik kocht van de week een Tefal strijkijzer voor $ 29,00. Niet al te duur zou ik denken.
Succes met de voorbereidingen!!!
Groetjes Petra
Voor sommige apparaten, inclusief onze video en dvd en andere geluidsapparatuur hebben we een omvormer van 220 naar 110 volt gekocht. Wel goed checken of de apparatuur ook werkt met 110 volt.
Ik heb nu wel gemerkt dat de electrische apparatuur niet vreselijk duur is hier. Wel is het design wat anders, maar om een voorbeeld te noemen. Ik kocht van de week een Tefal strijkijzer voor $ 29,00. Niet al te duur zou ik denken.
Succes met de voorbereidingen!!!
Groetjes Petra