Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Co-op?
- thomasanten
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Co-op?
Hello all,
Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum, en ben nogsteeds zoekende naar een baan als IT'er in amerika, ben gaan zoeken op nederlandse bedrijven in amerika of gevestigd in nederland maar mensen uitzenden naar de V.S..
Ben ook gaan zoeken naar appartementen in de V.S.. Ik stuite op termen Co-op en Condo. Wat betekenend het? En zijn er ook nederlandse makelaars voor vastgoed in de V.S.?
M.v.g.,
Thomas Anten ! I'm glad to be back! :beerchug:
Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum, en ben nogsteeds zoekende naar een baan als IT'er in amerika, ben gaan zoeken op nederlandse bedrijven in amerika of gevestigd in nederland maar mensen uitzenden naar de V.S..
Ben ook gaan zoeken naar appartementen in de V.S.. Ik stuite op termen Co-op en Condo. Wat betekenend het? En zijn er ook nederlandse makelaars voor vastgoed in de V.S.?
M.v.g.,
Thomas Anten ! I'm glad to be back! :beerchug:
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Co-op?
Een "condominium" (of "condo") is typisch een koopappartement, terwijl een "apartment" een huurappartement is. Soms wordt naar een huurappartement verwezen als een "condo" om een en ander wat meer cachet te geven, maar da's niet gebruikelijk.thomasanten schreef:Ben ook gaan zoeken naar appartementen in de V.S.. Ik stuite op termen Co-op en Condo. Wat betekenend het? En zijn er ook nederlandse makelaars voor vastgoed in de V.S.?
Een "co-op" (of "co-operative") is een heel ruim begrip en kan van alles betekenen, afhankelijk van de context. Het komt erop neer dat een groep mensen gezamenlijk een bedrijf of organisatie opzet, waarbij iedereen mede-eigenaar is. In Nederland zou je dat kunnen vergelijken met een collectief (bijv. kunstenaarscollectief). "Van leden, voor leden" is een kreet die je veel bij co-ops hoort. Ik doe zelf bijvoorbeeld mijn boodschappen bij een plaatselijke "co-op" (zie http://www.pccnaturalmarkets.com), een winkel met veel biologisch en milieuvriendelijk spul. Zie ook o.a. http://www.nasco.coop/coop.html of http://www.usca.org/home/whatisacoop.php.
HTH
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 08 feb 2008, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken je precieze situatie niet, maar lijkt het je niet een beetje voorbarig om nu al, zonder baan en verblijfsstatus in de V.S., naar woonruimte te gaan zoeken? Geloof me, woonruimte vinden is peanuts in de V.S., zeker vergeleken met Nederland. Zorg er eerst voor dat je een concreet baanaanbod en de benodigde verblijfspapieren hebt, dan is een appartement zo gevonden.thomasanten schreef:Hello all,
Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA), doe hier overigens voor Oracle werkt.
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Coop en condo zijn 2 verschillende vormen van onroerend goed eigendom. Bij een coop koop je een aandeel (of meerdere) in een bepaald gebouw. Je wordt niet eigenaar van je eigen unit in het gebouw, zoals bij een condo. Bij een coop wordt alles (hypotheek, onroerend goed belasting, salaris van de tuinman, schoonmaken van de lobby, enz.) betaalt en moet jij dat vergoeden gebasseerd op jouw aantal aandelen. Als eigenaar van een condo krijg je de title (wat is dat in nederland, kadaster registratie?) van je woongedeelte en ben jij verantwoordelijk voor je belastingen, enz. Soms is het moeilijker om een hypotheek voor een coop te krijgen. Ook kan een coop nog een hypotheek op het gebouw hebben waar jij ook aan mee moet betalen. Goed de kleine lettertjes lezen, of laten lezen door een advokaat.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wist ik niet!dutchie_in_boston schreef:Coop en condo zijn 2 verschillende vormen van onroerend goed eigendom. Bij een coop koop je een aandeel (of meerdere) in een bepaald gebouw. Je wordt niet eigenaar van je eigen unit in het gebouw, zoals bij een condo. Bij een coop wordt alles (hypotheek, onroerend goed belasting, salaris van de tuinman, schoonmaken van de lobby, enz.) betaalt en moet jij dat vergoeden gebasseerd op jouw aantal aandelen. Als eigenaar van een condo krijg je de title (wat is dat in nederland, kadaster registratie?) van je woongedeelte en ben jij verantwoordelijk voor je belastingen, enz. Soms is het moeilijker om een hypotheek voor een coop te krijgen. Ook kan een coop nog een hypotheek op het gebouw hebben waar jij ook aan mee moet betalen. Goed de kleine lettertjes lezen, of laten lezen door een advokaat.
Weer wat geleerd en niet voor niks opgestaan vanochtend...
Ron (in Seattle, WA)
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
-
Bennogr
- Amerika-expert
Co-ops kunnen ook aardig discrimineren. Er zijn verhalen over beroemdheden (filmsterren, schrijvers) die geweigerd werden door een 'co-op board' (zeg maar de gekozen raad van bestuur van een co-op). Die board wilde geen herrie, papparazzi en dergelijk gespuis in en rond het gebouw en weigerde daarom toestemming te geven voor de verkoop van het appartement. Mensen met de 'verkeerde' huidskleur worden ook soms geweigerd. Officieel mag dat natuurlijk niet, maar bewijzen dat er gedisrimineerd is, is erg moeilijk.
Met een condo heb je die problemen niet, dat is gewoon je eigen huis(je).
Met een condo heb je die problemen niet, dat is gewoon je eigen huis(je).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.