Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koppen-reportage: Vlaamse emigranten in Florida
- LVB
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Koppen-reportage: Vlaamse emigranten in Florida
Eind oktober zond de VRT een reportage uit over een Vlaams echtpaar dat naar Florida emigreerde.
Voor de deelnemers aan dit forum die interesse hebben, heb ik de reportage gedigitaliseerd en ik maak ze tijdelijk downloadbaar. Hou er wel rekening mee dat het om 260 à 280 megabyte gaat, dus een breedbandverbinding is wel nodig.
Voor wie DivX-video's kan bekijken:
http://64.246.44.90/video/koppen-emigreren-usa.avi
Voor wie Windows Media (.wmv) video's kan bekijken:
http://64.246.44.90/video/koppen-emigreren-usa.wmv
Je klikt bovenstaande links best niet gewoon aan. Gebruik de rechtermuisknop en kies "save target as" of "save link as" om het bestand te downloaden naar je eigen computer, waarna je het kunt afspelen.
Enjoy, en aan iedereen het beste voor 2008!
Voor de deelnemers aan dit forum die interesse hebben, heb ik de reportage gedigitaliseerd en ik maak ze tijdelijk downloadbaar. Hou er wel rekening mee dat het om 260 à 280 megabyte gaat, dus een breedbandverbinding is wel nodig.
Voor wie DivX-video's kan bekijken:
http://64.246.44.90/video/koppen-emigreren-usa.avi
Voor wie Windows Media (.wmv) video's kan bekijken:
http://64.246.44.90/video/koppen-emigreren-usa.wmv
Je klikt bovenstaande links best niet gewoon aan. Gebruik de rechtermuisknop en kies "save target as" of "save link as" om het bestand te downloaden naar je eigen computer, waarna je het kunt afspelen.
Enjoy, en aan iedereen het beste voor 2008!
Read my blog at http://lvb.net or see my profile at http://www.brusselsjournal.com/lucvanbraekel and http://www.linkedin.com/in/lucvanbraekel
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag je hier al een hele tijd aangemeld staan, ben blij dat je ook een keertje een post plaatst! "Regelmatig posten op AllesAmerka" kan je misschien op je Goede Voornemens-lijstje van 2008 plaatsen?
'k Zal de info straks eens binnen halen! Bedankt!

'k Zal de info straks eens binnen halen! Bedankt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- LVB
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Nee hoor, ik heb er verder niks mee te maken, behalve dat ik af en toe dit forum lees, een VS-fan ben en die uitzending heb opgenomen.Staceybeesie schreef:Begrijp ik het goed dat "LVB" de persoon ook in het filmpje is?
Read my blog at http://lvb.net or see my profile at http://www.brusselsjournal.com/lucvanbraekel and http://www.linkedin.com/in/lucvanbraekel
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor het beschikbaar stellen. Was leuk om te zien!
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Re: Koppen-reportage: Vlaamse emigranten in Florida
Tnx was inderdaad leuk om te zien.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt!
Het downloaden ging razendsnel (< 5 minuten), en de reportage was veel langer dan ik gedacht had.
Annick Ruyts staat er als programmamaker wel voor bekend om respectvolle reportages te maken, helemaal niet die sensatiezucht die je bij vele anderen ziet. Ik vond het een hele leuke reportage.
Het eerste deeltje is nog in Belgie (de mensen verkopen hun huis en inboedel en nemen afscheid van familie en vrienden).
Het tweede deel is gefilmd als ze 1 week in Florida (Orlando) toegekomen zijn. Je ziet dan een beetje hun omgeving en ze praten over wat hun dromen/wensen zijn voor de nabije toekomst.
Het derde deel is gefilmd wanneer ze een half jaar ginder ze. Beiden zijn ondertussen aan het werk en ze hebben een eigen huis gekocht. Je ziet dat die mensen volop aan 't genieten zijn van hun leven.
Onze zoon zei "Dat is niet eerlijk, zij hebben maar 1 keer meegedaan aan die loterij en ze wonen al onmiddellijk!".
Het is een koppel 50-ers dat enkel maar vertrekt met 4 valiezen kleding. De rest hebben ze allemaal achter gelaten. Knap zeg! Een van hun zonen zie je dat in 't begin ook zeggen: hij hoopt dat hij net zo flexibel kan zijn als zijn ouders.
Het downloaden ging razendsnel (< 5 minuten), en de reportage was veel langer dan ik gedacht had.
Annick Ruyts staat er als programmamaker wel voor bekend om respectvolle reportages te maken, helemaal niet die sensatiezucht die je bij vele anderen ziet. Ik vond het een hele leuke reportage.
Het eerste deeltje is nog in Belgie (de mensen verkopen hun huis en inboedel en nemen afscheid van familie en vrienden).
Het tweede deel is gefilmd als ze 1 week in Florida (Orlando) toegekomen zijn. Je ziet dan een beetje hun omgeving en ze praten over wat hun dromen/wensen zijn voor de nabije toekomst.
Het derde deel is gefilmd wanneer ze een half jaar ginder ze. Beiden zijn ondertussen aan het werk en ze hebben een eigen huis gekocht. Je ziet dat die mensen volop aan 't genieten zijn van hun leven.
Onze zoon zei "Dat is niet eerlijk, zij hebben maar 1 keer meegedaan aan die loterij en ze wonen al onmiddellijk!".

Het is een koppel 50-ers dat enkel maar vertrekt met 4 valiezen kleding. De rest hebben ze allemaal achter gelaten. Knap zeg! Een van hun zonen zie je dat in 't begin ook zeggen: hij hoopt dat hij net zo flexibel kan zijn als zijn ouders.
Elke
-
- Amerika-expert
Re:
BedanktLVB schreef:Nee hoor, ik heb er verder niks mee te maken, behalve dat ik af en toe dit forum lees, een VS-fan ben en die uitzending heb opgenomen.Staceybeesie schreef:Begrijp ik het goed dat "LVB" de persoon ook in het filmpje is?

-
- Amerika-ontdekker
Oh, ik ben in contact met die mensen!!! Zeer aardig en hulpvaardig stel is het!!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vertel! Hoe heb je hen gevonden?
Hoe gaat het hun ginder?
Kennen zij dit forum? Zouden ze hier ook eens iets willen komen vertellen? (misschien deze vragen beantwoorden?)
Hebben ze eventueel een blog?
Komen ze soms nog naar Belgie?
Wanneer zijn zij eigenlijk exact verhuisd/hoe lang zitten ze nu al ginder?
Hebben ze nog veel contact met Belgie of heeft de verhuis er toe geleid dat de contacten met sommige mensen (tegen hun verwachtingen in) verwaterde?
...
(ik hoop werkelijk dat ze hier even iets willen komen zeggen. Vraag jij het hun? Zeg maar dat een streekgenootje het hen vraagt. LOL!)
Hoe gaat het hun ginder?
Kennen zij dit forum? Zouden ze hier ook eens iets willen komen vertellen? (misschien deze vragen beantwoorden?)
Hebben ze nog veel contact met Belgie of heeft de verhuis er toe geleid dat de contacten met sommige mensen (tegen hun verwachtingen in) verwaterde?
...
(ik hoop werkelijk dat ze hier even iets willen komen zeggen. Vraag jij het hun? Zeg maar dat een streekgenootje het hen vraagt. LOL!)
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Deze uitzending is dezelfde als die van een tijd terug van "we are from Belgium" op één (vorige seizoen).kastelke schreef:Vertel! Hoe heb je hen gevonden?
Hoe gaat het hun ginder?
...
Ja ze hebben een blog ; veel van je vragen kan je daar vinden http://web.mac.com/flogolfex/Luc_en_Rita/Welcome.html
Ze komen nog naar België maar zelden en zijn steeds errug blij terug naar "huis" te gaan naar eigen zeggen in onze email-communicatie.
Ik ga ze even het linkje van het draadje sturen sé, komen ze vast even "langswaaien"

Groetjes - Sonja en peter en de kids (kwestie dat "ze" weten "wie" ik hier ben (voor Luc en Rita)!)
-
- Amerika-expert
Hey wat leuk!!
Heb net de nieuwe stukjes op het blog gelezen.
Heb net de nieuwe stukjes op het blog gelezen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die link zal ik opnemen in de Grote Lijst van Bloggers in Amerika!Wonna-be's schreef: http://web.mac.com/flogolfex/Luc_en_Rita/Welcome.html
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hello US-fans,
Ik ben Luc Peeters van het koppenprogramma op VRT. Mijn vrouw en ik hebben nog heel veel kontakt met vrienden in Belgie.
Wij gaan 1 keertje per jaar terug naar Belgie om Rita's ouders te bezoeken. Zij zijn 80-ers en willen dus geen wereldreis maken om ons te zien. Na 2 weken vakantie hunkeren wij echter naar ons plekje in het "paradijs". Wie ons wil kontakteren of vragen heeft
kan altijd eens mailen: flogolfex@mac.com
Laat maar van jullie horen, doei
Ik ben Luc Peeters van het koppenprogramma op VRT. Mijn vrouw en ik hebben nog heel veel kontakt met vrienden in Belgie.
Wij gaan 1 keertje per jaar terug naar Belgie om Rita's ouders te bezoeken. Zij zijn 80-ers en willen dus geen wereldreis maken om ons te zien. Na 2 weken vakantie hunkeren wij echter naar ons plekje in het "paradijs". Wie ons wil kontakteren of vragen heeft
kan altijd eens mailen: flogolfex@mac.com
Laat maar van jullie horen, doei
-
- Amerika-ontdekker
Hey, jullie hebben het dus gevonden!!! Fijn hoor!!! Ik kijk al uit naar het volgende stukje op jullie blog ... 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Luc liet me ondertussen weten dat dit programma een heruitzending krijgt, namelijk:
woensdag 11 maart
Een (de officiele Vlaamse zender)
21.35 u
naam: We are from Belgium
Verenigde Staten, Luk en Rita Peeters uit Kasterlee zijn gek op Amerika. Op een dag winnen ze met een loterij een wergverguning voor de VS. Hoewel ze allebei 55 jaar zijn, laten ze hier alles achter en bertrekken ze met maar 4 valiezen naar Florida.
http://www.een.be/televisie1_master/pro ... ndex.shtml
woensdag 11 maart
Een (de officiele Vlaamse zender)
21.35 u
naam: We are from Belgium
Verenigde Staten, Luk en Rita Peeters uit Kasterlee zijn gek op Amerika. Op een dag winnen ze met een loterij een wergverguning voor de VS. Hoewel ze allebei 55 jaar zijn, laten ze hier alles achter en bertrekken ze met maar 4 valiezen naar Florida.
http://www.een.be/televisie1_master/pro ... ndex.shtml
Elke
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hadden het origineel gezien en was de aanleiding om ons meteen online in te schrijven voor DV2009.
Aldus hebben wij met veel genoegen naar de herhaling gekeken en aangezien we uitgeloot zijn kijk je toch iets anders naar de uitzending.
Sommige van hun reacties, twijfels komen perfect overeen met wat ons nu overkomt.
Voor ons was het leuk om dit nogmaals te zien want is nogmaals bevestiging dat wij doorgaan met ons avontuur en de brievenbus in de mot houden voor brief twee.
bart1
Aldus hebben wij met veel genoegen naar de herhaling gekeken en aangezien we uitgeloot zijn kijk je toch iets anders naar de uitzending.
Sommige van hun reacties, twijfels komen perfect overeen met wat ons nu overkomt.
Voor ons was het leuk om dit nogmaals te zien want is nogmaals bevestiging dat wij doorgaan met ons avontuur en de brievenbus in de mot houden voor brief twee.
bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn streekgenoten van hen. Nou ja, wij *waren* dat, tot zij verhuisden. Maar we kenden elkaar niet.
Ik vond het in ieder geval leuk om eens iemand uit je omgeving te zien die gewonnen heeft. Er zijn hier toch heel wat deelnemers, want de fotograaf waar wij de voorgaande jaren gingen voor onze foto's wist ons dat te vertellen. En dit jaar gingen we bij een andere fotograaf, en die wist ook al direct waar het over ging, want er waren zo nog mensen bij hem geweest... Je vraagt je dat wel af wie dat zijn... Misschien ken je daar wel iemand van. Want in onze omgeving zijn er ook maar een handvol mensen die weten dat wij elk jaar meedoen...
Ik vond het in ieder geval leuk om eens iemand uit je omgeving te zien die gewonnen heeft. Er zijn hier toch heel wat deelnemers, want de fotograaf waar wij de voorgaande jaren gingen voor onze foto's wist ons dat te vertellen. En dit jaar gingen we bij een andere fotograaf, en die wist ook al direct waar het over ging, want er waren zo nog mensen bij hem geweest... Je vraagt je dat wel af wie dat zijn... Misschien ken je daar wel iemand van. Want in onze omgeving zijn er ook maar een handvol mensen die weten dat wij elk jaar meedoen...
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6250 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-