Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Cutoffnrs!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Juul »

Beste Patricia,

Gefeli met je greencard! Heb je al enig idee wanneer en waar je naartoe gaat? Suc6 met bijkomen en de voorbereidingen! Mijn geduld wordt aardig op de proef gesteld... Het gaat redelijk snel, maar het ziet er naar uit dat ik toch nog een half jaar moet wachten!

Ronald, jij ook gefeliciteerd! Heb je KCC al gebeld voor een interviewdatum?

Suc6!
********
Caseno. 25XXX
gebruikerP

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door gebruikerP »

patricia vlasman schreef:Hallo iedereen,
Gisteren was dan Dé Dag van het interview....We moesten er om 13:30 uur zijn. Voor de hekken van het consulaat stonden al heel wat mensen te wachten. Eenmaal binnen was het net als bij de bakker achter elkaar in de rij staan. Achter een klein achenebbisj loket zat een vriendelijke Nederlands sprekende man. We moesten de documenten afgeven en plaatsnemen in de wachtkamer. Na vijf minuten werden we geroepen bij de kassa waar we konden betalen. Nog steeds drong het niet tot ons door maar een paar tellen later werden we gevraagd om onze vingerafdrukken te geven. Toen dat achter de rug was zei de vriendelijke heer "well that's it, you're now permenant residents of the USA"......Uur later stonden we lamgeslagen buiten, zo bizar! Je leeft enorm uit naar dat ene moment en dan is het eenmaal zover, dringt het niet tot je door! Nu moeten we dus binnen zes maanden naar de States om de GC te activeren, dan kun je blijven of terug naar Nederland. Als je maar binnen een jaar weer terug bent. Ik ben nog steeds helemaal van mijn stuk geslagen en loop met een ''dronken" kop rond.
Ik wil iedereen die nog wacht op een interview heel veel succes wensen en voor nu, wij gaan eerst even bijkomen en dan verder met plannen!
Patricia
Proficiat, bij mij was het niet op 5min gekiekt omdat er veel volk was in de ambassade maar inderdaad het interview zelf stelde niet veel voor :). :beerchug:
Ik ga in feb een weekje op en af om mijn kaart te activeren.
Vol
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 14 mei 2007, 00:12

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Vol »

Juul schreef: Ronald, jij ook gefeliciteerd! Heb je KCC al gebeld voor een interviewdatum?

Suc6!
Kan je al bellen wanneer je nummer nog niet in de cutoff reeks valt?
Ik heb zelf een 165xx nummer dus ik denk dat ik ook ergens in maart op moet maar ik ben wel benieuwd wanneer precies.
gebruikerP

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door gebruikerP »

Vol schreef:
Juul schreef: Ronald, jij ook gefeliciteerd! Heb je KCC al gebeld voor een interviewdatum?

Suc6!
Kan je al bellen wanneer je nummer nog niet in de cutoff reeks valt?
Ik heb zelf een 165xx nummer dus ik denk dat ik ook ergens in maart op moet maar ik ben wel benieuwd wanneer precies.
Ik had hen niet opgebeld, enkel gemailed en toen gaven ze mij de exacte datum van het interview (kccdv@state.gov), mijn nummer was wel een 5000 nr maar toch.
Je kan altijd proberen :).
Vol
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 14 mei 2007, 00:12

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Vol »

Whoohoo, ik zie net het nieuwe bulletin van februari (de maillinglijst is niet echt consequent) en het is zo ver!!

C. ADVANCE NOTIFICATION OF THE DIVERSITY (DV) IMMIGRANT CATEGORY RANK CUT-OFFS WHICH WILL APPLY IN MARCH

For March, immigrant numbers in the DV category are available to qualified DV-2008 applicants chargeable to all regions/eligible countries as follows. When an allocation cut-off number is shown, visas are available only for applicants with DV regional lottery rank numbers BELOW the specified allocation cut-off number:

Region All DV Chargeability Areas Except Those Listed Separately

EUROPE 17,600
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door ronald87 »

Juul, ik heb het KCC pas gemaild en ik kreeg gisteravond bericht terug dat mijn interview rond 10 mrt is.
Vol, ik denk dat jij dan met je case nr. enkele dagen voor mij aan de beurt bent!
patricia vlasman
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:54

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door patricia vlasman »

Ronald en Vol, heel veel succes in maart! Als je alle papieren hebt, geen stress want het interview stelde echt weinig voor, top hè dat alles zo snel gaat! Groeten, Patricia
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Juul »

Wordt nog bijna 2 maanden nagelbijten voor je Ronald! Achteraf zijn de maanden, sinds de eerste brief toch best wel snel gegaan he? Heb je al enig idee waar je in de US naartoe gaat en wanneer? En Patricia, het jaartje dat je naar NL teruggaat ná activering van je Greencard, moet je hiervoor een geldige reden opgeven of mag je sowieso een jaar terug naar eigen land om het een en ander af te ronden?

Ronald & Vol, suc6 met jullie interview & keep us updated!
********
Caseno. 25XXX
patricia vlasman
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:54

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door patricia vlasman »

Hoi Juul,
Na activering van de GC moet je je binnen een jaar permanent in de VS vestigen, je mag eerder gaan maar hebt sowieso het recht op dat jaar. Als je van te voren al weet in te schatten dat je aan dat jaar niet voldoende hebt, dan kun je een re-entry permit aanvragen en dan heb je twee jaar de tijd. Over de re-entry doen verhalen de ronde, ik geloof dat je al een re-entry permit kunt krijgen indien je aangeeft dat je een wereldreis gaat maken (zie zoek optie op dit forum). Mij is nog niet duidelijk of je de re-entry permit nu hier in Nederland bij het consulaat moet aanvragen of wanneer je in de VS bent om de GC te activeren. Ik zal hier het conuslaat nog even over bellen. Ik sta er een beetje dubbel in. Het werk (project) van mijn man loopt eind 2009 af en hij zou het liefst alles zo goed mogelijk tot het einde uitzitten. Ook zijn MBA maakt hij in die periode af. Een re-entry permit zou dan wel handig zijn, doch aan de andere kant heb ik ook wel het idee 'weg is weg' en als je toch gaat, misschien dan beter hoe vlugger hoe beter. We laten het in ieder geval een beetje afhangen van het vinden van een baan. In mei gaan we met resume op zak voor 2 weken naar San Fransisco toe (we willen ons in de Bay Area vestigen) en eens kijken hoe de arbeidsmarkt is. Stel dat een baan eerder komt dan zomer 2009, tja dan denk ik dat we dan maar op de sneltrein springen. En jij? Hebben jij en je vriendin al een besluit genomen om al dan niet te trouwen zodat zij ook een GC krijgt? Moeilijke beslissingen hoor. Toch, ik ben nu 37 met kind van 5, mijn man en ik hadden deze kans gráág gehad toen we net klaar waren met studeren. Maar aan de andere kant, juist nu deze kans misschien wel in het kader van ons mannetje en bieden we hem nu de mogelijkheid op een betere toekomst!
Groeten,
P.
jefferson
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 apr 2007, 13:04

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door jefferson »

Sorry dat wij al zo lang geen update hebben gegeven, maar ook wij hebben op 8 januari ons interview bij de ambassade succesvol beeindigd. Het vervelende echter is dat mijn vader eind december overleden is en dat ik daardoor met mijn hoofd ergens anders zit dan de States. Er is nog veel te regelen en het overlijden van mijn vader zorgt dat er nog meer tijdspressure is, ik weet niet of alles geregeld gaat zijn in 6 maanden maar we doen ons best. Hopelijk zitten ook wij over 6 maanden in the USA
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door ronald87 »

Het is weer eens tijd voor een kleine update :)
Gisteren een afspraak gemaakt voor het medisch onderzoek, deze staat op 3 maart gepland.
Precies 1 week erna, op 10 maart, staat het interview gepland. In Augustus reis ik dan vervolgens af naar de VS.
Voorlopig houdt ik het op Florida, echter, helemaal zeker is dit nog niet.
Voor een periode van 4 maanden ga ik als student naar de VS, om een aantal vakken van de master Planologie (Urban and Regional Planning) te volgen aan de University of Florida. Afhankelijk van het aantal Utrechtse gegadigden dat intresse toont om ook aan de U. of F te gaan studeren, kan ik eventueel ook naar Texas gaan (Texas Tech University), dit is mijn 2e optie. De 3e optie zou U. of Oklahoma zijn. Het is echter hoogstwaarschijnlijk dat het Florida verhaal gewoon doorgaat. Als die maanden erop zitten, hoef ik hier alleen nog m'n bachelorscriptie te schrijven en dan ben ik B.Sc. :)

Juul, zou je kunnen vertellen waar je hebt gelezen dat je binnen 1 jaar na activering van de GC je in de VS moet vestigen? Op dit forum lees ik toch altijd dat men vanaf 6 maanden afwezigheid al kritische vragen stelt bij Immigrations, en dat je dan al een risico loopt dat je GC je wordt afgenomen door Immigrations.
Wat de re-entry permit betreft, deze vraag je aan als je je al in de VS bevindt, op zijn laatst 1 maand voordat je het land verlaat. Je kan 'm in de VS zelf krijgen voordat je het land verlaat, of je kan ervoor kiezen om hem in het buiteland bij de betreffende ambassade op te halen. Ik ga ook een re-entry permit aanvragen, ik denk dat ik deze gewoon in Amsterdam afhaal na terugkomst in NL.
NL - Florida - NYC - NL
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 apr 2007, 23:48

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door AlemanEnEspana »

Goed nieuws, het gaat snel vooruit: http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _3953.html

Maart 17.600
April 20.625
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Juul »

Juul, zou je kunnen vertellen waar je hebt gelezen dat je binnen 1 jaar na activering van de GC je in de VS moet vestigen? Op dit forum lees ik toch altijd dat men vanaf 6 maanden afwezigheid al kritische vragen stelt bij Immigrations, en dat je dan al een risico loopt dat je GC je wordt afgenomen door Immigrations.

Ronald, sorry voor de late reactie, maar daar was ook bij mij onduidelijkheid over... Patricia heeft hierboven antwoord op gegeven;
Na activering van de GC moet je je binnen een jaar permanent in de VS vestigen, je mag eerder gaan maar hebt sowieso het recht op dat jaar. Als je van te voren al weet in te schatten dat je aan dat jaar niet voldoende hebt, dan kun je een re-entry permit aanvragen en dan heb je twee jaar de tijd. Over de re-entry doen verhalen de ronde, ik geloof dat je al een re-entry permit kunt krijgen indien je aangeeft dat je een wereldreis gaat maken (zie zoek optie op dit forum). Mij is nog niet duidelijk of je de re-entry permit nu hier in Nederland bij het consulaat moet aanvragen of wanneer je in de VS bent om de GC te activeren.
Nog een paar dagen voor je interview! Hoe is je medical gegaan? Ik zit met spanning te wachten op het nieuwe Visa bulletin; 'k hoop op een grote sprong vooruit richting de 25XXX of misschien zelfs al current!? 'k zie elke morgen vanuit de tram een rij staan voor het Amerikaanse consulaat en ik kan me nog maar moeilijk voorstellen dat ook ik daar binnenkort eindelijk tussen zal staan... Misschien een btje op de zaken vooruitlopend, maar ben al druk bezig met oriënteren en het zoeken naar betaalbare appartementen in de buurt van Manhatten, iemand nog tips?

Ff een andere algemene vraag. Stél, Amerika blijkt na een bepaalde periode niet te bevallen en je gaat weer permanent in NL wonen. Wat zijn dan de consequenties? Kan je terug naar nederland (en daarmee dus je permanent resident status verliezen) en vervolgens zonder problemen heen en weer naar Amerika reizen op een toeristenvisum?

Suc6 met je interview Ronald, en hou ons op de hoogte!
********
Caseno. 25XXX
Vol
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 14 mei 2007, 00:12

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Vol »

Wij hebben donderdag ons interview gehad. Ik moet zeggen een hele belevenis.
Omdat we alleen de gewaarmerke kopieen + vertalingen en engelstalige uittreksels bij ons hadden en niet de originelen + gewone kopieen moet ik maandag terug om deze te overhandigen.

Dus een reminder voor de anderen, ik heb er compleet overheen gelezen, maar neem de (Nederlandse) originelen mee en maak meerdere kopieen van de vertaalde documenten en uittreksels.

Daarnaast ga ik voor de Amerikaanse vestiging van mijn huidige werkgever werken. In het kader van het bewijs dat je voldoende middelen moet hebben om de eerste 6 maanden door te komen (de banken werken echt voor geen meter mee!) heb ik de directie dus gevraagd om de verklaring op te stellen. Dit is ook netjes gebeurd, echter omdat de directie in NL zit hebben we het document door een NL notaris laten legaliseren. Dit is dus niet toegestaan. Een dergelijk document is, voor het proces althans, alleen geldig als het in de US gelegaliseerd is.

Ronald, succes maandag en wellicht spreken we elkaar nog even :)
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door ronald87 »

Vol, bedankt voor de tip, geen moment te laat ook zeg ;)
Heb alle orginelen verzameld, 2 kopieen per document gemaakt en natuurlijk de nederlandstalige documenten laten vertalen.
De medische keuring stelde eigenlijk bar weinig voor, ik kreeg nog 2 vaccinaties toegedient.
Weet er iemand hoe je kan betalen bij het interview? Kan je daar pinnen, krijg je een rekening mee??
Ohw, en hoelaat kom je maandag langs Vol? Ik moet er om half 2 zijn..
NL - Florida - NYC - NL
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door suebrons »

Je moet cash betalen. Ofwel met euros of met dollars. Pin en credit card doen ze niet aan.
Het bedrag wat je betalen moet staat als het geod is op je brief.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Vol
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 14 mei 2007, 00:12

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Vol »

ronald87 schreef:Vol, bedankt voor de tip, geen moment te laat ook zeg ;)
Heb alle orginelen verzameld, 2 kopieen per document gemaakt en natuurlijk de nederlandstalige documenten laten vertalen.
De medische keuring stelde eigenlijk bar weinig voor, ik kreeg nog 2 vaccinaties toegedient.
Weet er iemand hoe je kan betalen bij het interview? Kan je daar pinnen, krijg je een rekening mee??
Ohw, en hoelaat kom je maandag langs Vol? Ik moet er om half 2 zijn..
Je kunt of contant of met creditcard betalen. Pinnen is, zoals Sue al aangaf, niet mogelijk. Ik heb met mn credit card betaald. Je kunt ook contant betalen maar de dollarkoers die ze hanteren is niet zo heel gunstig. <- understatement.

Ik moet er ook om half 2 zijn dus dan zie ik je wel in de rij. Als je iemand met een zwarte jas en een Dell laptoptas ziet (en natuurlijk de roos op mijn revers :) ) dan ben ik het hehe
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door ronald87 »

Hey Vol, weet je of je daar dan in euro's kan betalen op het consulaat? Of moet ik eerst m'n euro's ergens anders omwisselen tegen dollars?
Greetz,

Ronald
NL - Florida - NYC - NL
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door suebrons »

Vorig jaar kon je ook gewoon met euros betalen. Ik ga ervan uit dat het nog zo is. Success van de week voor jullie allebei
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door Bandido »

Ik kon gewoon met euros betalen.

Maar als je het echt zeker wilt weten moet je gewoon even met het consulaat bellen. Ze bijten echt niet. :D
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer