Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie

Wat ik wil, dus emigreren met het bovenstaande verhaal is mogelijk !

JA ! totaal geen probleem..
0
Geen stemmen
JA, Maar heeel moeilijk..
13
31%
Nee, Absoluut niet..
29
69%
 
Totaal aantal stemmen: 42

mass86
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:40
Locatie: Almere

Emigreren naar Amerika

Bericht door mass86 »

Leuk forum hier, vandaag gevonden via google en natuurlijk veel informatie op gedaan.

Ik ben zelf alweer 2 jaar terug geslaagd voor mijn Havo, ben gestart met mn HBO (engelstalige opleiding), maar uiteindelijk gestopt in het 1e jaar ivm een leuke Job, als Sales Manager in de dienstverlening. Na een jaar tijd gestart, in dezelfde branch als zelfstandig ondernemer, anderhalf jaar ook goed gedraaid, waarna ik flink belazerd ben door mijn compagnon, waardoor ik op dit moment dus met het faillissement van mijn bedrijf bezig ben. Ik ben prive niet aansprakelijk gesteld, dus heb dan ook prive geen schulden (zou denk ik een negatief effect kunnen hebben bij je emigratie).. Met een kleine 3 maanden heb ik alles afgerond hier, heb nog een koopwoning, die ik in principe wil behouden, maar ben ook bereid om die eventueel in de verkoop/huur te doen.

Mijn ouders hebben al 10 jaar een eigen bedrijf in NL, aangezien mijn vader in het buitenland woont (import/export bedrijf) en de import daar doet, is het dus de bedoeling dat Ik, samen met mijn moeder en zusje (11), ga emigreren naar de VS.

Wij hebben geen van alle familie-banden in de VS, wel vrienden en kenissen..

Dus nou wil ik graag weten, want ik weet dat het niet makkelijk is om permanent te emigreren naar de VS, maar het moet toch haast wel mogelijk zijn met een Nederlandse paspoort ?!

De reden dat we ook willen emigreren naar de VS, we willen helemaal opnieuw beginnen, ik kan mijn studie weer oppakken, mijn zusje naar school en mijn moeder zou eventueel nog geruime tijd haar inkomen gewoon kunnen houden, we zijn zelfs bereid om de Nederlandse nationaliteit op te geven hiervoor, omdat we dus alles hier willen achter laten, ivm enkele familie problemen etc.

Heeft iemand hier nog informatie, tips, ideeën ?

Ik hoor t graag en alvast bedankt !
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door doreennicole »

Helaas zet niets in jouw situatie (bovenstaand verhaal zoals je zegt) je apart van alle miljoenen mensen op de wereld die naar de VS willen emigreren.

Net zoals voor al die andere mensen zijn er beperkte mogelijkheden. Je kan naar de VS maar op een paar manieren emigreren en de meest logische/meest voorkomende gaan in jullie familie situatie niet op: trouwen met een Amerikaan of via een baan. Dus blijft over de DV lottery, wat net zoals alle andere loterijen een kwestie van geluk is. Het wordt bij jullie bemoeilijkt doordat je als gezin wil emigreren en van wat ik lees hebben jullie de verkeerde leeftijden hiervoor. M.a.w. stel dat je moeder de loterij wint, dan kunnen de kinderen niet perse met haar mee, omdat ik denk dat jullie daarvoor te oud zijn (niet geheel duidelijk in je berichtje, maar gezien je werkgeschiedenis ben je boven de 18 ). Stel dat jij de loterij wint kan je moeder en zus daar niet op mee.
mass86 schreef:Dus nou wil ik graag weten, want ik weet dat het niet makkelijk is om permanent te emigreren naar de VS, maar het moet toch haast wel mogelijk zijn met een Nederlandse paspoort ?!
En wat betreft je NL paspoort, dat maakt het enigzins makkelijker, in de zin dat het makkelijker is voor een Nederlander om naar Amerika te verhuizen dan bijv een Ghanees; er zijn idd meer kansen voor Europeanen, maar het is niet zodat je gewoon de grens overkan zoals bijv naar Belgie of Duitsland verhuizen (zelfs dat kan niet zomaar).

Lees het forum nog maar eens goed door, op alle verhalen en vragen van mensen die dit ook heel graag willen.

Succes!
SEEING IS BELIEVING
Vegasgirl
Amerikakenner
Berichten: 497
Lid geworden op: 14 aug 2007, 19:14
Locatie: Stad achter de duinen
Contacteer:

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Vegasgirl »

mass86 schreef: we zijn zelfs bereid om de Nederlandse nationaliteit op te geven hiervoor, omdat we dus alles hier willen achter laten, ivm enkele familie problemen etc.

Heeft iemand hier nog informatie, tips, ideeën ?
Tip: ik weet niet waarom je je Nederlandse nationaliteit wil opgeven, dan zou je staatloos worden (als je geen andere nationaliteit hebt dan) en dat kan niet eens volgens de Nlse wet....

En ja, je kan wel emigreren en elke 3 maanden over de grens heen en terug gaan, maar je krijgt geen greencard om te werken. Zonder werk hou je het volgens mij niet eens die 3 maanden uit.

Wellicht kunnen jullie je beter focussen op een ander land, waar je wel makkelijker heen kan emigreren dan de VS. Want ik heb nog steeds niet begrepen waarom jullie perse nr de VS toe willen.
PeterNY

Bericht door PeterNY »

CLEANED UP.
Laatst gewijzigd door PeterNY op 22 mar 2008, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zoals al eerder is aangegeven, met jouw situatie - op basis van de info die je verstrekt - zal het onmogelijk zijn om (permanent) het land in te komen zonder een Amerikaanse aan de haak te slaan, of de green card loterij te winnen.

Eventuele problemen die je nu in Nederland hebt, zullen door een verhuizing naar Amerika niet worden opgelost. Afhankelijk van hoe en waar je daar terecht komt, kunnen je problemen misschien juist nog groter worden omdat je ter plaatse niets hebt om op terug te vallen.
"The American Dream" verandert dan al snel in "An American Nightmare"...

Zoals Vegasgirl ook al vroeg, ben ook ik eigenlijk wel benieuwd waarom je (jullie) zo graag juist naar de VS wil (willen) gaan?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
peet
Amerikakenner
Berichten: 463
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:52
Locatie: Oneonta NY
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik schat de kansen erg klein in, zoniet onmogelijk. Een Nederlands paspoort gaat je geen green card opleveren.

3 maanden in en uit gaat ook niet kang goed. Je mag namelijk maar 180 dagen per jaar blijven.

Inderdaad klinkt emigreren naar de VS leuk, maar zonder financiele middelen en zonder de mogelijkheid om te werken zijn de kansen om je hier te vestigen nihil.

De loterij winnen is dan de enige mogelijkheid, maar om je hier te vestigen moet je toch wel stevig in je schoenen staan. Het wordt je niet altijd makkelijk gemaakt door vele instanties.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

PeterNY schreef:Problemen los je niet op door te emigreren. Als je het in NL niet kunt rooien dan kun je het in de US zeker niet. Stel orde op zaken in NL zou ik zeggen. Ook in NL kun je naar school, kun je ondernemen, werken enzovoorts enzovoorts.
Uit je bericht maak ik ook op dat je weg wilt omdat Nederland niet leuk meer is. Problemen met familie, belazerd door zakenpartner etc.

Maar emigreren is dan niet de oplossing: emigreren doe je niet om te vluchten van je huidige leven. Je loopt daar dan onherroepelijk tegen dezelfde problemen aan, bovenop de problemen die de emigratie zelf met zich mee brengen. Gevolg: meer problemen.

Zoals Peter zegt, stel eerst in NL orde op zaken en emigreer alleen als je daadwerkelijk naar Amerika wil, niet omdat je hier weg wil.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
mass86
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:40
Locatie: Almere

Bericht door mass86 »

Veel antwoorden al gekregen, binnen korte tijd.. reuze bedankt :)

Mijn problemen, hebben verder niks met Nederland als land te maken, maar de samenloop van omstandigheden.. Ik ben ze nu dan ook netjes aan het afronden op dit moment.

Qua onderhoud in amerika, kan ik mezelf wel redden hooguit een half jaar, een andere optie voor mij zou kunnen zijn; vanuit het bedrijf van mijn ouders naar Amerika gaan en een 'nieuwe vestiging' openen, met als uideindelijke doel: een greencard verkrijgen !
Ik heb begrepen dat je dmv een investering ook toegan tot de VS kan krijgen. Een leuke amerikaanse aan de haak slaan is natuurlijk de meest ideale situatie, maargoed ik ben niet van plan om een dating bureau in te schakelen.

De reden dat IK, persé naar de VS wil.. denk dat het de meeste hier wel bekend in de oren klinkt; AMERIKA-GEK.. Meerdere malen naar New-York op vakantie geweest, één keer naar Las Vegas (was ik nog geen 21)..
Verder ben ik iemand die wel van een gokje houd, als in de zin van; hard werken voor je geld en genieten van je leven, want ik weet natuurlijk dat het in Amerika, veeel minder goed is geregeld qua sociale zekerheden dan in NL, ben dan ook niet van plan om een 'public charge' te gaan worden..

Ik ben zelf niet geboren in NL, ben geboren in moscow, woon nu al zo'n 15 jaar in NL (studies deels afgemaakt, HAVO en propedeuse en op dit moment nog deeltijd HBO studerende)

Financieel gezien kan ik me in de eerste paar maanden dan ook wel redden, maargoed als ik vertrek wil ik natuurlijk voor de langere termijn gaan..

Iemand ervaring met investeren ? Aan welke bedragen moet ik denken ?
Word het kopen van een woning in de VS, ook gezien als investering ?

Mvgr, M.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Bericht door dutchie_in_boston »

oeh, mass86, grote plannen! Success!
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Met e 2 visum kan je moet je wel minimaal $100000 hebben en er zijn nog wat voorwaarden.
Een huis is geen investering in dat opzicht. Do een search op e2 visum and you will find out
peet
Amerikakenner
Berichten: 463
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:52
Locatie: Oneonta NY
Contacteer:

Bericht door peet »

mass86 schreef:ua onderhoud in amerika, kan ik mezelf wel redden hooguit een half jaar, een andere optie voor mij zou kunnen zijn; vanuit het bedrijf van mijn ouders naar Amerika gaan en een 'nieuwe vestiging' openen, met als uideindelijke doel: een greencard verkrijgen !
Ik heb begrepen dat je dmv een investering ook toegan tot de VS kan krijgen.

Iemand ervaring met investeren ? Aan welke bedragen moet ik denken ?
Word het kopen van een woning in de VS, ook gezien als investering ?

Mvgr, M.
Een huis is inderdaad geen investering.
Een E2, die je verkrijgt dmv vesteren door een bedrijf te kopen of te beginnen, leidt echt niet tot een greencard!

Genoeg om een half jaar te overleven, klinkt leuk, maar ik weet inmiddels uit ervaring dat je er wel iets meer voor nodig hebt. Met $100.000 ben je er namelijk nog niet. Dit is alleen oor de investering. Bijkomende kosten: Verhuizen, visa kosten, opstart kosten etc etc.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
PeterNY

Bericht door PeterNY »

CLEANED UP.
Laatst gewijzigd door PeterNY op 22 mar 2008, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mass86
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:40
Locatie: Almere

Bericht door mass86 »

Allereerst, bedankt voor de reacties, echt top !

Na vele fora te hebben gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen om dan toch mijn HBO, deeltijd studie in Nederland af te maken. Ik wil niet zonder enige diploma wonen in de VS, aangezien ik de verkeerde leeftijd heb (21/22) om in de VS een bachelorsopleiding af te ronden..

Heb dit jaar voor de 2e keer mee gedaan met de DV-Lottery en hoop dan ook in 2008 een envelop in de bus te krijgen :)

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties !
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Bericht door ronald87 »

Best Mass,
als je dit keer de lottery wint, moet je bereid zijn om echt alles achter je te laten. Een HBO studie in deeltijd kost 8 jaar om af te ronden (6jr als je je P al hebt zoals in jouw geval), dat zal dus niet lukken in het uitzonderlijke geval dat je volgend jaar al een greencard wint.

Daarnaast, waarom denk je dat je de verkeerde leeftijd hebt om een bacheloropleiding af te ronden? Volgens mij is iedereen die in de US z'n bachelor afrond 21-22 jaar. Het probleem zit hem in de verschillen tussen een NL HBO opleiding en een US bachelor, waardoor even overstappen lastig wordt (heb zelf ook gekeken of ik als transfer student kon overstappen naar een US opleiding...). Studeren is trouwens ook erg duur in de VS, daarom probeer ik het qua diploma's zo ver mogelijk te schoppen in NL voordat ik me definitief daar vestig.
Hiwat
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 dec 2006, 23:07
Locatie: Noordholland

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Hiwat »

mass86 schreef:Leuk forum hier, vandaag gevonden via google en natuurlijk veel informatie op gedaan.

Ik ben zelf alweer 2 jaar terug geslaagd voor mijn Havo, ben gestart met mn HBO (engelstalige opleiding), maar uiteindelijk gestopt in het 1e jaar ivm een leuke Job, als Sales Manager in de dienstverlening. Na een jaar tijd gestart, in dezelfde branch als zelfstandig ondernemer, anderhalf jaar ook goed gedraaid, waarna ik flink belazerd ben door mijn compagnon, waardoor ik op dit moment dus met het faillissement van mijn bedrijf bezig ben. Ik ben prive niet aansprakelijk gesteld, dus heb dan ook prive geen schulden (zou denk ik een negatief effect kunnen hebben bij je emigratie).. Met een kleine 3 maanden heb ik alles afgerond hier, heb nog een koopwoning, die ik in principe wil behouden, maar ben ook bereid om die eventueel in de verkoop/huur te doen.

Mijn ouders hebben al 10 jaar een eigen bedrijf in NL, aangezien mijn vader in het buitenland woont (import/export bedrijf) en de import daar doet, is het dus de bedoeling dat Ik, samen met mijn moeder en zusje (11), ga emigreren naar de VS.

Wij hebben geen van alle familie-banden in de VS, wel vrienden en kenissen..

Dus nou wil ik graag weten, want ik weet dat het niet makkelijk is om permanent te emigreren naar de VS, maar het moet toch haast wel mogelijk zijn met een Nederlandse paspoort ?!

De reden dat we ook willen emigreren naar de VS, we willen helemaal opnieuw beginnen, ik kan mijn studie weer oppakken, mijn zusje naar school en mijn moeder zou eventueel nog geruime tijd haar inkomen gewoon kunnen houden, we zijn zelfs bereid om de Nederlandse nationaliteit op te geven hiervoor, omdat we dus alles hier willen achter laten, ivm enkele familie problemen etc.

Heeft iemand hier nog informatie, tips, ideeën ?

Ik hoor t graag en alvast bedankt !

Je zou bijv. op deze site kunnen kijken waar de mogelijkheid word geboden om een bedrijf te kopen in Amerika http://www.pbbi.nl/ . succes,
Clife
Kan iemand mij meer vertellen over Palm coast in Florida.
Is het een leuke woonomgeving
leejohn
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:01

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door leejohn »

Hey everybody,

Ik zou graag voor een paar maanden in Amerika willen wonen (en werken),

**Opmerking moderator:

Je hebt deze selfde vraag ook al gesteld in dit draadje:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 68#p215868
Gelieve geen twee keer dezelfde post te schrijven want dan worden de reacties helemaal versnipperd.

Elke***
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Bennogr »

Even zoeken op dit forum. Deze vraag is al vele malen gesteld en beantwoord.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer