Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar in de VS zou je willen wonen?
-
- Amerikafan
geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
OC gaat over Orange County in Southern California; Los Angeles is in een andere county (Los Angeles County) in Southern California.soof schreef:the OC is ook zo'n mooie serie over LA enzo
Laatst gewijzigd door Xerxes op 14 feb 2005, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
-
- Amerika-expert
The OC
ik denk dat The OC wel over het Orange County in Californië gaat:
THE OC is a story of fathers and sons, husbands and wives and the relationships between a group of teens in Southern California.
of zijn er misschien zo'n 2 tv-reeksen ?
jacques
THE OC is a story of fathers and sons, husbands and wives and the relationships between a group of teens in Southern California.
of zijn er misschien zo'n 2 tv-reeksen ?
jacques
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Rob, jij hebt het hier volgens mij over de serie American Choppers die gaat over het familiebedrijf Orange County Choppers (OCC); dat is in Orange County, New York. Dat is wat anders dan "The OC"; dat speelt zich inderdaad af in California.Rob schreef: Dat is Orange County New York als je goed oplet had je dat kunnen weten want het wordt elke aflevering wel een keer gezegt door pa Paul
Laatst gewijzigd door Marcel op 15 feb 2005, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk,Marcel schreef:Rob, jij hebt het hier volgens mij over de serie American Choppers die gaat over het familiebedrijf Orange County Choppers (OCC); dat is in Orange County, New York. Dat is wat anders dan "The OC"; dat speelt zich inderdaad af in California.Rob schreef: Dat is Orange County New York als je goed oplet had je dat kunnen weten want het wordt elke aflevering wel een keer gezegt door pa Paul

Rob
Boring is good
Anchorage AK
Misschien niet echt realistisch omdat ik als tenderfoot de winter niet helemaal heb uitgezeten, maar vond het daar supergaaf, een niet al te grote stad, bergen, zee, op zalm vissen in de zomer, snowmobiling in de winter.
Ook de omgeving van Fort Worth was bijzonder prettig wonen, alleen een beetje erg warm in de zomer.
Nu woon ik in Southern Illinois met een iets minder spectaculaire omgeving maar wel met een super husband en heb veel mogelijkheden om al mijn professionele capaciteiten te ontplooien. Maar ja the grass keeps looking greener on the other side of the fence.
OC choppers and the OC
Misschien niet echt realistisch omdat ik als tenderfoot de winter niet helemaal heb uitgezeten, maar vond het daar supergaaf, een niet al te grote stad, bergen, zee, op zalm vissen in de zomer, snowmobiling in de winter.
Ook de omgeving van Fort Worth was bijzonder prettig wonen, alleen een beetje erg warm in de zomer.
Nu woon ik in Southern Illinois met een iets minder spectaculaire omgeving maar wel met een super husband en heb veel mogelijkheden om al mijn professionele capaciteiten te ontplooien. Maar ja the grass keeps looking greener on the other side of the fence.
OC choppers and the OC

Was that for us?
Ik ben vorig jaar dus 2 maanden naar Amerika geweest en het is me enorm goed bevallen
(was na die tijd niet meer op dit forum geweest). Ik zou in eerste instantie naar Purcell, maar ben na een paar dagen in Ada, Oklahoma gaan werken bij een ranch. Wat een heeeeeeeeeerlijk dorp zeg! Er wonen niet zoveel mensen. Klein dorpje, maar wat een lieve mensen. Na 5 weken kende ik bijna iedereen daar in de winkels. Het was erg warm, ongeveer 40 tot 45 graden, maar wel te doen. Genoeg drinken en dan komt alles goed. Ik heb niet zo'n last gehad van de insekten eigenlijk 
Ik ben de laatste 2 weken van mijn verblijf ook nog in Texas, New Mexico, Arizona en Nevada geweest. Las Vegas was natuurlijk helemaal te gek, maar niet om er te wonen
Stratosphere was ook erg gaaf allemaal, maar na 3 dagen Las Vegas, heb ik het wel weer gezien. Arizona vond ik ook een erg mooie staat, veel mooier dan Oklahoma, maar toch trekt Oklahoma me meer 

Ik ben de laatste 2 weken van mijn verblijf ook nog in Texas, New Mexico, Arizona en Nevada geweest. Las Vegas was natuurlijk helemaal te gek, maar niet om er te wonen

Ik ga voor New Jersey, ook al willen Amerikanen daar over het algemeen liever niet eens dood gevonden worden (NEW JERSEY: VACATION STATE OF THE FUTURE!)...
Of ergens anders aan de Oostkust, New England. Via findyourspot.com was het plaats 1 & 2 in Maine, 3 & 4 in Pennsylvania en 5 & 6 in New York. Dus die kanten op.
Ik werk nu in scheepvaart (containers) en dat vind ik leuk dus wellicht omgeving NYC, NJ dus.
Peejay: jij woont in Township, PA? Daar ben ik in Februari nog doorheen gereden (ik herinner het me omdat ik de naam erg simpel vond... Hoe heet het township? Nou... Township...
)
Mack
Of ergens anders aan de Oostkust, New England. Via findyourspot.com was het plaats 1 & 2 in Maine, 3 & 4 in Pennsylvania en 5 & 6 in New York. Dus die kanten op.
Ik werk nu in scheepvaart (containers) en dat vind ik leuk dus wellicht omgeving NYC, NJ dus.
Peejay: jij woont in Township, PA? Daar ben ik in Februari nog doorheen gereden (ik herinner het me omdat ik de naam erg simpel vond... Hoe heet het township? Nou... Township...

Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Ik zit in New Jersey. Ten eerste omdat ik daar mijn baan heb gevonden. Maar ik vind het hier prima. Zomers lekker warm, winters lekker vaak sneeuw. We wonen een uur van het strand, een uur vanaf de Appalachian Mountains, en 30 minuten vanaf New York City. Vrijstaand huis met 2 acres tuin/bos.
Ik zit hier voorlopig wel best. California trekt me ook, maar het is erg duur wonen daar (in de buurt van SF).
Ja Amerikanen lachen over NJ
Ze vinden het hier bv. te dicht bevolkt, maar vergeleken bij Nederland valt dat aardig mee 
Dora
Ik zit hier voorlopig wel best. California trekt me ook, maar het is erg duur wonen daar (in de buurt van SF).
Ja Amerikanen lachen over NJ

Dora
Precies wat ik ook denk...
Zeker het gebied wat ik redelijk ken (omgeving Hackettstown, Warren County) vind ik erg mooi. Bovendien zit je niet meteen "in the middle of nowhere" dus als Hollander kom je dan niet meteen in een totaal andere situatie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Doe mij maar NJ...
Dora, vraagje: waar zit je in NJ? En heb je daar een baan gevonden vanuit NL of was je toen al in Amerika? Ik zit er nl. mee hoe ik vanuit NL een baan ga vinden in Amerika, dat is waarschijnlijk de enige mogelijkheid voor mij om een visum te krijgen.
Mack
Zeker het gebied wat ik redelijk ken (omgeving Hackettstown, Warren County) vind ik erg mooi. Bovendien zit je niet meteen "in the middle of nowhere" dus als Hollander kom je dan niet meteen in een totaal andere situatie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Doe mij maar NJ...
Dora, vraagje: waar zit je in NJ? En heb je daar een baan gevonden vanuit NL of was je toen al in Amerika? Ik zit er nl. mee hoe ik vanuit NL een baan ga vinden in Amerika, dat is waarschijnlijk de enige mogelijkheid voor mij om een visum te krijgen.
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Mack, wij zitten meer naar het oosten, in de buurt van Summit, NJ. Maar Warren County is inderdaad erg mooi, we gaan vaak camperen en wandelen bij de Delaware Watergap en ook in de buurt van Hope.
Ik heb vanuit Nederland een baan gevonden hier (en mijn vriend (nu man) ook, we hadden mazzel). Eerst als Postdoc op een J1 visum en na 8 maanden ongeveer werd ik voor vast gevraagd (voor zover je een vaste baan kunt hebben in de VS) en ben ik op een H1-B overgezet. Dit was in 2000, dus toen waren er wel wat meer vacatures in mijn beroep.
Dora
Ik heb vanuit Nederland een baan gevonden hier (en mijn vriend (nu man) ook, we hadden mazzel). Eerst als Postdoc op een J1 visum en na 8 maanden ongeveer werd ik voor vast gevraagd (voor zover je een vaste baan kunt hebben in de VS) en ben ik op een H1-B overgezet. Dit was in 2000, dus toen waren er wel wat meer vacatures in mijn beroep.
Dora
Delaware Water Gap: daar ben ik in februari nog geweest, erg cool want toen dreven er brokken ijs door de rivier... Erg mooie plaats.
Ik wil zeker proberen een baan te vinden vanuit NL, dan heb je wat meer zekerheid en een aanspreekpunt voor de emigratie. Maar het is wel lastiger dan ik oorspronkelijk dacht, denk ik. De overgang van dat tijdelijke werkvisum naar een vaste green card schijnt zeldzaam...
Tevens heb ik geen idee of er voor buitenlanders banen zijn in mijn branche: scheepvaart. Zo'n hoge opleiding heb ik nl. niet (HBO logistiek).
Mack
Ik wil zeker proberen een baan te vinden vanuit NL, dan heb je wat meer zekerheid en een aanspreekpunt voor de emigratie. Maar het is wel lastiger dan ik oorspronkelijk dacht, denk ik. De overgang van dat tijdelijke werkvisum naar een vaste green card schijnt zeldzaam...
Tevens heb ik geen idee of er voor buitenlanders banen zijn in mijn branche: scheepvaart. Zo'n hoge opleiding heb ik nl. niet (HBO logistiek).
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Ik heb er niet zo goed zicht op hoe de banen zijn in Logistiek. Maar je komt met je opleiding in principe wel in aanmerking voor een H1-B volgens mij (bachelor degree). Je moet een specialiteit hebben waar moeilijk mensen voor te vinden zijn.
Met H1-B kun je een Green Card aanvragen, maar dat is inderdaad niet triviaal, wij volgen de outstanding researcher route (geen Labor certification nodig) en hebben hem nu bijna na 3 jaar wachten (11 Sept. leverde veel vertraging op).
Dora
Met H1-B kun je een Green Card aanvragen, maar dat is inderdaad niet triviaal, wij volgen de outstanding researcher route (geen Labor certification nodig) en hebben hem nu bijna na 3 jaar wachten (11 Sept. leverde veel vertraging op).
Dora
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6726 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-