Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
L1 Visum - totale tijd
-
Encinitas
- Amerikafan
L1 Visum - totale tijd
Hallo,
Ik heb enkele topics op het forum nagelezen, maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Wij staan op het punt een job offer te accepteren en een L1 procedure te starten en vroeg me af:
- welke papieren moet je verzamelen en hoeveel tijd heb je hiervoor nodig gehad, alvorens de visum aanvraag kan starten?
- Hoe lang heeft de totale procedure geduurd?
Het betreft een L1 visum mbt reeds gevestigde bedrijven in Nederland en de US.
Groet,
Paul
Ik heb enkele topics op het forum nagelezen, maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Wij staan op het punt een job offer te accepteren en een L1 procedure te starten en vroeg me af:
- welke papieren moet je verzamelen en hoeveel tijd heb je hiervoor nodig gehad, alvorens de visum aanvraag kan starten?
Het betreft een L1 visum mbt reeds gevestigde bedrijven in Nederland en de US.
Groet,
Paul
-
Sylvia
- Amerika-ontdekker
Ook op een L1/L2 (spouse) visum
Hoi, wij zijn hier ook op een L1 (mijn man) en een L2 (vrouw en kind). Het bedrijf in Amerika moet voor de nodige papieren zorgen en afhankelijk van hoe snel ze zijn kan je binnen de 6 tot 8 weken je visum in huis hebben en in het vliegtuig zitten. Redelijk snel dus. Ik weet niet meer precies welke papieren je zelf in orde moet hebben, voor zover ik me kan herinneren viel dat wel mee. Alles is overigens ook gewoon terug te vinden op de site van het US consulaat.
succes!
succes!
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat je in het algemeen mee moet nemen aan papieren en klaar moet hebben voor elke visa procedure zijn:
Internationale uitreksels van het geboorte register voor iedereen(maak copien en bewaar de originelen goed)
Internationaal uitreksel huwelijks register
Internationaal uitreksel scheidings register als 1 van jullie ooit een scheiding heeft doorgemaakt.
Kijk of je paspoort geldig is voor de duur van je verblijf als het bv het eerste jaar al afloopt is het een hassle om een nieuw aantevragen in de US plus dat je visa in je oude paspoort zit dus je altijd met 2 paspoorten op reis moet. Ik zou dus een nieuw paspoort aanvragen.
Inentings bewijzen voor de kinderen(nodig voor school) en eventueel voor de volwassenen als je van plan bent voor een Green Card te gaan.
Medische rapporten voor de kinderen( ook voor school)
Bendes pasfoto's
Er zijn nog meer maar ik kan er niet zo gauw opkomen, voeg ze later wel toe maar dit zijn de belangrijkste.
Als het goed is krijg je van je immigration lawyer een lijstje met wat ze nodig hebben.
w
Internationale uitreksels van het geboorte register voor iedereen(maak copien en bewaar de originelen goed)
Internationaal uitreksel huwelijks register
Internationaal uitreksel scheidings register als 1 van jullie ooit een scheiding heeft doorgemaakt.
Kijk of je paspoort geldig is voor de duur van je verblijf als het bv het eerste jaar al afloopt is het een hassle om een nieuw aantevragen in de US plus dat je visa in je oude paspoort zit dus je altijd met 2 paspoorten op reis moet. Ik zou dus een nieuw paspoort aanvragen.
Inentings bewijzen voor de kinderen(nodig voor school) en eventueel voor de volwassenen als je van plan bent voor een Green Card te gaan.
Medische rapporten voor de kinderen( ook voor school)
Bendes pasfoto's
Er zijn nog meer maar ik kan er niet zo gauw opkomen, voeg ze later wel toe maar dit zijn de belangrijkste.
Als het goed is krijg je van je immigration lawyer een lijstje met wat ze nodig hebben.
w
-
Cave Creek 81
- Amerika-ontdekker
Hoi Paul.
Ik heb ook ooit de L1 visa aanvraag gedaan,en dit is wat ik er nog van weet
Eerste brief van werkgever dateerde 17 Febr,het Visa werd afgegeven 30 Maart.(Blanco L).
Joey.
Ik heb ook ooit de L1 visa aanvraag gedaan,en dit is wat ik er nog van weet
Je kan zelf geen L1 procedure starten,(als werknemer dan uiteraart),dat moet de werkgever doen.Wij staan op het punt een job offer te accepteren en een L1 procedure te starten en vroeg me af:
Alleen enkele Internationale uitreksels,geen VOG's,gezondheids verklaringen ed. En een paar pasfoto's- welke papieren moet je verzamelen en hoeveel tijd heb je hiervoor nodig gehad, alvorens de visum aanvraag kan starten?
Eerste brief van werkgever dateerde 17 Febr,het Visa werd afgegeven 30 Maart.(Blanco L).
Joey.
-
Encinitas
- Amerikafan
Hallo everybody,
Paul is away for a few days.
Just want to say thank you to everyone. I received a list from my company mentioning all documents which are necessary for this L1 visa. It looks rather simple at least for the time being. I only have to get the birth and marriage certificates. The rest should be found in house
Most probably I will have all documents sent back to the US by the end of this week.
In case of new questions, we will post again
Wish everyone a great day/night, depending where you are...
Groetjes
Valerie
Paul is away for a few days.
Just want to say thank you to everyone. I received a list from my company mentioning all documents which are necessary for this L1 visa. It looks rather simple at least for the time being. I only have to get the birth and marriage certificates. The rest should be found in house
Most probably I will have all documents sent back to the US by the end of this week.
In case of new questions, we will post again
Wish everyone a great day/night, depending where you are...
Groetjes
Valerie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht