Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren
Studeren
Hallo,
Ik wil na mijn VWO hier gaan studeren aan de NYU. Heeft iemand tips voor mij, waar ik op moet letten en waar ik rekening moet houden voordat ik uberhaupt overweeg om naar de states te verhuizen en daar te gaan studeren?
Het is niet niks om ineens je leven om te gooien, nogmaals.. alles is welkom!
Bedankt!
Ik wil na mijn VWO hier gaan studeren aan de NYU. Heeft iemand tips voor mij, waar ik op moet letten en waar ik rekening moet houden voordat ik uberhaupt overweeg om naar de states te verhuizen en daar te gaan studeren?
Het is niet niks om ineens je leven om te gooien, nogmaals.. alles is welkom!
Bedankt!
Think positive
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tip: meedoen aan alle loterijen waar je veel geld mee kan winnen, want dat heb je nodig.
Heb je de rekening al eens gemaakt?
Heb je de rekening al eens gemaakt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Was ook mijn eerste reactie. NYU is een prive college:
Tuition and fees:$35,283
Room/board:$11,780
Per jaar!
Bron
Per jaar!
Bron
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Is dat zo duur? Ja weet je wat het is, ik kan nergens zulke prijzen vinden.
Misschien dat het toch haalbaar is door bepaalde financieringen, maar jah... dan ben je je hele leven een studie af het betalen
Ik heb op je "bron" geklikt en heb het eens omgerekend naar euro... dat is zo'n 2500 euro per maand. Ik ben niet zo thuis in universiteiten in Amerika, maar is dat duur of goedkoop? Waar kun je dan voordeliger studeren?
@Petra: Hoe is het om in Amerika te wonen? Hoe kwam dat opeens?
Misschien dat het toch haalbaar is door bepaalde financieringen, maar jah... dan ben je je hele leven een studie af het betalen

Ik heb op je "bron" geklikt en heb het eens omgerekend naar euro... dat is zo'n 2500 euro per maand. Ik ben niet zo thuis in universiteiten in Amerika, maar is dat duur of goedkoop? Waar kun je dan voordeliger studeren?
@Petra: Hoe is het om in Amerika te wonen? Hoe kwam dat opeens?
Think positive
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je googled op "tuition" en "room and board" en de naam van de school krijg je meestal, hoeveel het per (half) jaar kost.Scrammy schreef:Is dat zo duur? Ja weet je wat het is, ik kan nergens zulke prijzen vinden.
Misschien dat het toch haalbaar is door bepaalde financieringen, maar jah... dan ben je je hele leven een studie af het betalen![]()
Dat is zelfs voor hier flink duur. NYU is prive en prive scholen zijn duurder, dan staatsscholen. Het voordeligst studeren is aan een Community College, maar daar zit niet altijd een campus bij, waar je kunt wonen.Ik heb op je "bron" geklikt en heb het eens omgerekend naar euro... dat is zo'n 2500 euro per maand. Ik ben niet zo thuis in universiteiten in Amerika, maar is dat duur of goedkoop? Waar kun je dan voordeliger studeren?
Nou, dat kwam niet opeens@Petra: Hoe is het om in Amerika te wonen? Hoe kwam dat opeens?

Heb je al eens aan een opleiding gedacht in Nederland met bijvoorbeeld een uitwisseling of wil je echt je gehele opleiding in Amerika volgen?
Ik studeer namelijk International Business en moet voor 1 jaar naar het buitenland.
1 semester studeren, en half jaar stage lopen.
Via een uitwisselingsprogramma kon ik 'gratis' een semester in Amerika studeren. Je betaald gewoon het schoolgeld in Nederland en that's it.
Natuurlijk wel het vliegticket en voor de campus of appartement maar verder geen kosten aan die uni.
Ik studeer namelijk International Business en moet voor 1 jaar naar het buitenland.
1 semester studeren, en half jaar stage lopen.
Via een uitwisselingsprogramma kon ik 'gratis' een semester in Amerika studeren. Je betaald gewoon het schoolgeld in Nederland en that's it.
Natuurlijk wel het vliegticket en voor de campus of appartement maar verder geen kosten aan die uni.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De staatsscholen zijn voor non-residents ook flink duurder dan de privéscholen. Pas wanneer je als greencardhouder/ U.S. citizen langer dan één jaar in een bepaalde staat hebt gewoont, kom je in aanmerking voor lagere tuition fees. Tot die tijd betaal je dus ook op staatsscholen de 'volle mep'.
Er wordt zelfs geen visum afgegeven indien je niet kan bewijzen over voldoende financiele middelen te beschikken. Daarnaast is financiele steun (scholarship) vooral gereserveerd voor greencardhouders en U.S. citizens. Het meerendeel van de buitenlandse studenten in de VS bekostigd hun studie zelf.
Er wordt zelfs geen visum afgegeven indien je niet kan bewijzen over voldoende financiele middelen te beschikken. Daarnaast is financiele steun (scholarship) vooral gereserveerd voor greencardhouders en U.S. citizens. Het meerendeel van de buitenlandse studenten in de VS bekostigd hun studie zelf.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wil ook ontzettend graag een studie doen in USA, maar helaas voor mij onbetaalbaar
Het zijn én de hoge studiekosten voor non-residents, het feit dat je als student niet mag bijwerken (alleen op de campus) én dan nog de huisvesting/onderhoud en zakgeld.
Daarom ga ik me waarschijnlijk richten op een talenstudie.....ben ik tóch even lekker wezen studeren in USA, maar betaal ik "maar" een dollartje of 10.000
Succes met het vinden van een passende en betaalbare studie!!

Het zijn én de hoge studiekosten voor non-residents, het feit dat je als student niet mag bijwerken (alleen op de campus) én dan nog de huisvesting/onderhoud en zakgeld.
Daarom ga ik me waarschijnlijk richten op een talenstudie.....ben ik tóch even lekker wezen studeren in USA, maar betaal ik "maar" een dollartje of 10.000
Succes met het vinden van een passende en betaalbare studie!!
Mooi dat iedereen aan het geld denkt. NYU is niet een instituut waarbij jij gewoon kan beslissen dat je daar wel wilt studeren. Je zult een aantal toetsen moeten afleggen (wat overigens in NL kan), en daarbij hoog genoeg moeten scoren om ueberhaupt toegelaten te worden.Petra/VS schreef:Was ook mijn eerste reactie. NYU is een prive college:
Per jaar!
Bron
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar daar begin je pas aan, als je weet, dat je het je eventueel kan veroorloven, neem ik aan. Overigens is het bij vrijwel alle scholen zo, dat je niet zomaar wordt toegelaten. Zeker bij de hoog aangeschreven scholen, zoals NYU, maak je maar heel weinig kans.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Een goede site om je te orienteren op wat er aan scholen bij je zou passen qua academische en financiele wensen is wellicht http://www.collegeboard.com. Daarop staat ook een zgn. collegematchmaker waarin je allerlei criteria kunt aangeven, incl. hoogte tuition en fees alsook locatie en studierichting, waarna een lijst van scholen uitrolt. Aardig om hiermee een beter idee te krijgen. Ook voor community colleges.Scrammy schreef:Ik ben niet zo thuis in universiteiten in Amerika, maar is dat duur of goedkoop? Waar kun je dan voordeliger studeren?
Waar je in het algemeen rekening moet houden met studeren in de VS: op tijd beginnen met de voorbereidingen (zeker een jaar tevoren, dus je moet nu wel opschieten) en op tijd beginnen met een goed gesprek met je ouders en bijbaantjes. Reken op toch wel minstens US$ 17.000 voor een studiejaar en dan is dat niet in NYC. Als je bereid bent om evt. in the middle of nowhere te studeren kan het ook nog goedkoper, zelfs zo rond de US$ 10.000 per jaar, alles inclusief. Het is maar wat je wensen zijn.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
Nou, dat zou ik dus precies andersom doen. Eerst zien dat je binnenkomt, en dat geld krijg je dan wel voor elkaar. Als het je lukt om bij NYU of een equivalent binnen te komen, is (mede)financiering uit externe bronnen vaak mogelijk. Ik zou zelf alleen mijn bachelor titel in Nederland halen, en dan de master in de US doen. Je hebt dan een veel betere concurrentie positie en aangezien de master korter is, is de financiering ook veel makkelijker.Petra/VS schreef:Maar daar begin je pas aan, als je weet, dat je het je eventueel kan veroorloven, neem ik aan. Overigens is het bij vrijwel alle scholen zo, dat je niet zomaar wordt toegelaten. Zeker bij de hoog aangeschreven scholen, zoals NYU, maak je maar heel weinig kans.
Als Nederlands aankomend studentje is nauwelijks op te boxen tegen de Amerikaanse concurrentie als het om universiteiten van dit kaliber gaat.
"You're drunk again."
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nou, ik kreeg gisteren nog een uitnodiging per email van Columbia University om me in te schrijven voor het nieuwe semester. Op de een of andere manier trekken ze denk ik mijn GPA uit 1 of andere databank, want ik neem aan dat ze niet in mijn portemonnee kunnen kijken
.
Ik heb even op de website gekeken en dat grapje zou bijna $35,000 per jaar kosten en dan nog bijna $19,000 per jaar voor room/board/personal expenses on books etc.
Ehm...als ze me een beurs willen geven op basis van mijn geweldige cijfers dan vind ik het prima, maar dàt geld heb ik echt niet zelf.
Zo zie je maar...het klinkt allemaal leuk, maar zonder geld en beurzen zal ook ik tevreden moeten zijn met een Community College waar de tuition incl boeken nog geen $2000 per semester is.
Ik wens jou succes met je zoektocht. Als je echt hier wilt studeren is het best mogelijk, maar dan moet je niet meteen aan de top willen beginnen. En mocht je echt uitblinken dan komen de aanbiedingen van beurzen en goeie Universiteiten er misschien ook wel.

Ik heb even op de website gekeken en dat grapje zou bijna $35,000 per jaar kosten en dan nog bijna $19,000 per jaar voor room/board/personal expenses on books etc.
Ehm...als ze me een beurs willen geven op basis van mijn geweldige cijfers dan vind ik het prima, maar dàt geld heb ik echt niet zelf.
Zo zie je maar...het klinkt allemaal leuk, maar zonder geld en beurzen zal ook ik tevreden moeten zijn met een Community College waar de tuition incl boeken nog geen $2000 per semester is.

Ik wens jou succes met je zoektocht. Als je echt hier wilt studeren is het best mogelijk, maar dan moet je niet meteen aan de top willen beginnen. En mocht je echt uitblinken dan komen de aanbiedingen van beurzen en goeie Universiteiten er misschien ook wel.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
1. Studeren aan zo'n bekende university is verschrikkelijk duur + wonen in NY is ook niet goedkoop...
2. Qua visum is het denk ik niet te regelen voor 4 jaar aan 1 stuk.
3. Je kunt misschien wel heel goed engels spreken, maar op academisch niveau is toch heel anders daar zul je nog van schrikken.
4. Bijna elke Hbo/Wo opleiding biedt wel stages aan, dan kun je zelf wel fixen dat je dat in de states gaat doen. Dat scheelt een hoop €€/$$.
2. Qua visum is het denk ik niet te regelen voor 4 jaar aan 1 stuk.
3. Je kunt misschien wel heel goed engels spreken, maar op academisch niveau is toch heel anders daar zul je nog van schrikken.
4. Bijna elke Hbo/Wo opleiding biedt wel stages aan, dan kun je zelf wel fixen dat je dat in de states gaat doen. Dat scheelt een hoop €€/$$.
Autogek!
Heb je Columbia gevraagd of er iets te regelen is met dat collegegeld? Mijn universiteit (UC San Diego) staat ook niet te boek als een van de goedkoopsten, en hier zijn allerlei fondsen voor financieel minder bedeelden en dergelijke.houstonwehaveaproblem schreef:Nou, ik kreeg gisteren nog een uitnodiging per email van Columbia University om me in te schrijven voor het nieuwe semester. Op de een of andere manier trekken ze denk ik mijn GPA uit 1 of andere databank, want ik neem aan dat ze niet in mijn portemonnee kunnen kijken.
Mensen gaan niet in de rij staan om jou geld te geven, maar als je er gewoon om vraagt, kun je vaak wel een heel eind komen.
"You're drunk again."
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Haha, nee hoor! Ik studeer hier omdat ik een visum nodig heb. Leuke bijkomstigheid is dat ik het leuk vind om te studeren en dat ik het op zich niet slecht doe. Maar ik ben juist hierheen gegaan om samen te kunnen wonen met mijn vriend (en ik heb ook nog 2 kinderen). Dus die zien het echt niet zitten als moeder aan de andere kant van de US op kamers gaat om te studerenfcolos schreef: Heb je Columbia gevraagd of er iets te regelen is met dat collegegeld? Mijn universiteit (UC San Diego) staat ook niet te boek als een van de goedkoopsten, en hier zijn allerlei fondsen voor financieel minder bedeelden en dergelijke.
Mensen gaan niet in de rij staan om jou geld te geven, maar als je er gewoon om vraagt, kun je vaak wel een heel eind komen.

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5756 Weergaves
-
Laatste bericht door mbrouwer