Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hét emigratieboek

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
peeky
Amerika-ontdekker

Hét emigratieboek

Bericht door peeky »

Op de AllesAmerika website staat 'live and work in the USA and Canada' aanbevolen, maar op de website emigratieboek.nl is ook 'living and working in America' te vinden. Kent iemand beide boeken? Welke is de beste?

(ik zoek informatie over praktische zaken als zorgverzekeringen, een bankrekening openen, een goede dokter en tandarts vinden, of je Nederlandse rijbewijs omgezet moet worden eventueel, hoe het zit met het telefoonnetwerk in de USA, waar ik een goede boekhouder vind...nou ja dat soort dingen)
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Dit is geen boek maar een website met bijna dezelfde titel die ik wel interessant vond:http://www.lifeintheusa.com/index.html

Groetjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Hét emigratieboek

Bericht door Tink »

peeky schreef:Op de AllesAmerika website staat 'live and work in the USA and Canada' aanbevolen, maar op de website emigratieboek.nl is ook 'living and working in America' te vinden. Kent iemand beide boeken? Welke is de beste?

(ik zoek informatie over praktische zaken als zorgverzekeringen, een bankrekening openen, een goede dokter en tandarts vinden, of je Nederlandse rijbewijs omgezet moet worden eventueel, hoe het zit met het telefoonnetwerk in de USA, waar ik een goede boekhouder vind...nou ja dat soort dingen)
Ik heb ze allebei en Living and Working in America van Survival books heeft mijn voorkeur. In het totaal hebben we een tiental verschillende Living and Working boeken in de kast staan. Elk land dat we gewoon en/of gewerkt hebben hebben we zo'n boek aangeschaft. Altijd up-to-date info en zeer duidelijk ingedeeld.

Je kan proberen ze eerst bij je bieb te lenen om te zien welke je het beste bevalt?

Hou er wel rekening mee dat veel info ernorm verschilt per State. Maar algemene informatie is goed en accuraat in het boek.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

sorry voor het omhooghalen van een vreselijk oude topic, maar ik vroeg me af hoe het tegenwoordig zit.
van live & work in the usa is de laatste versie van 2009, Living and Working in America is van 2008.

iemand die ze allebei heeft? of andere voorstellen voor een vergelijkbaar boek?

tijd voor kerstkadootjes, en zo een boek staat erg hoog op mijn verlanglijstje ;)
maar dan moet ik natuurlijk wel het beste zien te krijgen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Willel, welk soort info zoek je juist?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Wat je moet weten om van niet-amerika naar amerika te verhuizen en daar op korte termijn je zaken geregeld te hebben + op middenlange termijn te kunnen gaan plannen hoe het daarna verder moet!

dus eh, zo'n beetje alles! het boek kan bij wijze van spreke niet dik genoeg zijn!
moet vooral algemeen zijn, niet speciaal om werk te zoeken of gefocust op bepaalde regio
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ga dan een van die boeken in de bib halen, en geef er je geld niet aan uit. Hier en daar zal een website of adres niet meer up-to-date zijn, maar dat kan je googelen. Voor de rest staat er veeeeel minder info in dan wat je hier kan vinden.

Je moet voor je rijbewijs gaan (zie DMV + staat waar je wilt naartoe gaan).
Je moet een bankrekening openen.
Verzekeringen afsluiten. (auto, renters, liability).
Een plek om te wonen kopen of huren (mls, craigslist).
Boodschappen doen (zie google), werk zoeken (zie google).

Wat je in die boeken ook kan vinden, is welke kranten er bestaan. Maar daar hoef je het boek niet voor te kopen. Of info over de kerken, maar daar moet je ook geen boek voor kopen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Uiteraard staat alles op google, dat neemt niet weg dat alles geordend en gegroepeerd in een boek hebben voordelen heeft. En voor je het op google kan opzoeken moet je er natuurlijk wel aan denken, een korte inhoud van een boek is dan net iets overzichtelijker dan de grote, chaotische stapel topics in dit forum (no offence :)).
Zo een boek is ook iets dat je bijhoudt om al eens iets na te lezen of op te zoeken, eventueel wat nota's bij maakt of een printje tussen stopt, dus een bibliotheek boek is nogal nutteloos.

Zelfs al is geen van de boeken een onovertroffen meesterwerk, toch zou ik graag het best mogelijk te weten komen :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Haal ze een keer in de bib, en kijk dan of je nog zo enthousiast bent. :-)

En je mag me altijd een pb'tje sturen met je prive e-mail. Ik heb hier nog een 'handleiding' liggen die ik gemaakt had voor onze emigratie naar Amerika. Niet alles is op jouw maat, er staat ook info in over onderwijs of het vervoer van honden en zo, en specifieke info voor New jersey. Maar het is zeker niet meer achterhaald dan wat in dat boek staat, en veel praktischer van opzet. Al zeg ik het zelf.
(moet wel effe mijn oude pc opstarten, want daar staat het nog op)
Elke
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

met zoeken/rondrijden naar een bib die die boeken heeft ben ik denk ik meer geld kwijt dan met het boek gewoon te kopen en te zien of ik het interessant vind :D
ik woon toch echt wel in de middle of nowhere hoor :D
maar goed, we zullen volgende week eens proberen ...

edit: staat alvast niet in de catalogus van de 2 grootste bibliotheken hier in de buurt, dus dat komt niet goed ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Staat in de catalogus van de bib van Turnhout. ;-) (tenminste, tot in 2010 stond het daar toch in)
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor diegenen die een pb gestuurd hebben met hun mailadres: het document is zonet naar jullie verstuurd.
Elke
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

thx Elke.

Ik ga toch maar opteren voor "living and working in america", de tijd nodig om heen en terug naar turnhout ervoor te rijden is me meer waard dan gewoon het boek te (laten!) kopen...
Als ik er echt geen bal aan heb zal ik nog eens replyen in dit topic, moesten er meer mensen met dezelfde vragen zitten ;)
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Thanks Elke! Je bent een :angel13:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer