Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Salaris internship

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Danielveen
Amerika-ontdekker

Salaris internship

Bericht door Danielveen »

Hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen wat een redelijk salaris is voor een internship bij een groot commercieel bedrijf (functie in IT)? Ik ben zelf afgestudeerd (Bachelor in Engineering en Master in Science in NLD) en kan waarschijnlijk als 'startfunctie' een internship doen (het is dus geen onderdeel van de studie). De locatie is Philadelphia en ik heb al aangegeven dan een unpaid internship niet mogelijk is (het is voor een jaar), ik wil het geheel kostendekkend hebben. Maar dat ze me geen startsalaris van $65.000 geven begrijp ik ook. Is $ 30.000 (of $2500 p/mnd) een geschikt bedrag of is dit niet reëel voor een paid internship? Hoor graag jullie reacties / discussie...

Bedankt en groet, Daniel
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik veronderstel dat daar dan geen ziektekostenverzekering nog extra bij komt, vanuit de werkgever? Als je dat zelf moet verzorgen, dan kost dat ook ettelijke honderden dollars per maand.
Om een idee te krijgen van huurprijzen: zie craiglist of realtor.com
Heb je een wagen nodig? Aankoop is een stuk goedkoper dan in Be of Nl, maar de verzekering een stuk hoger.
Je moet hogere waarborgen betalen voor aansluiting gas, electra, telefoon e.d. omdat je geen credithistory hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Danielveen
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielveen »

Bedankt, dit zijn inderdaad de tips die ik zoek!

Ik zou dus beter om een gemeubileerd appartement kunnen vragen, dan om een goed salaris waarbij ik het zelf allemaal moet regelen.

En ziektekostenverzekering wordt via CIEE / Nuffic geregeld, moet dus alleen de premie in NL betalen en een bedrag aan CIEE (ca. E 2000) voor visum en ziektekosten (en wat andere services die ze hebben).

En verzekeringskosten voor een auto: aan wat voor bedrag (maandelijks) moet ik dan denken?

Thanks, groet Daniel
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heb je een wagen nodig? Aankoop is een stuk goedkoper dan in Be of Nl, maar de verzekering een stuk hoger.
Niet geheel waar. In het begin is het hardstikke duur, maar na een jaar gaat het aanzienlijk naar beneden.
voorbeeld
vader heeft een auto Peugeot 307 kost ca 30000 euro
ik heb VW touareg(in amerika) kost hier 55000 dollar, in ned 90000 euro
Wij hebben allebei all risk verzekering en max no claim en ik betaal aanzienlijk minder aan verzekering dan hij. Ik betaal zo rond de 50 dollar per maand.

Toen ik in 1996 emigreerde had in een ford broncoII gekochtvan 9 jaar oud. ik betaalde daar all risk $165 per maand voor als 26 jarige met een vers am rijbewijs.

eeen groot verschil dus. Ook hangt er vanaf waar je woont. LA zal een stuk duurder zijn dan waar ik woon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Enkele bedragen voor het verzekeren van auto's die ik op het forum hier vond in de archieven :
ned in MO schreef:[Auto verzekering: Duuuuur in het eerste jaar (haal gelijk rijbewijs hier)
Eerste jaar dan ik hier woonde had ik een oude broncoII, kostte all risk 165 dollar per maand. Nu een touareg V8 all risk $50 per maand. Het zakt dus aardig
Hier: http://www.allesamerika.nl/forum/postin ... e&p=122804
Astrid schreef:Ik zit voor een jaar in een suburb van Atlanta (Kennesaw), en ik ben op het moment druk bezig met bekijken of ik een auto kan kopen (ik voel me nogal opgesloten hier, wat een verschil met Utrecht!!). Het verzekeren van een 1996 Toyota gaat me zo'n 800-1000 dollar per half jaar kosten (ik ben bijna 25 en ik heb een SSN, en hopelijk binnenkort ook een Georgia rijbewijs.
Hier: http://www.allesamerika.nl/forum/postin ... te&p=81424
Loek schreef:Toen wij pas in de US aankwamen, zo'n 12 jaar geleden, wilde alleen Progressive ons verzekeren, ondanks een verklaring van 10+ jaar schadevrij rijden van onze NL verzekering . De premie destijds was $2000 per jaar voor één auto :cry: Na een jaar meteen geswitched naar een goedkopere verzekering die de helft rekende voor twee autos
Hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... erzekering
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Salaris internship

Bericht door Tink »

Danielveen schreef:Hallo,

Is $ 30.000 (of $2500 p/mnd) een geschikt bedrag of is dit niet reëel voor een paid internship? Hoor graag jullie reacties / discussie...

Bedankt en groet, Daniel
Mijn wederhelft, de persoon waarmee ik getrouwd ben dus, en die regelmatig interns bij zijn grote IT werkgever aanneemt hier in de US zegt me dat de verwachting van $2500 p/m redelijk is.

Of je er mee rond komt hangt af van waar je woont. In Silicon Valley, en Zuid California heb ik m'n twijfels. En apartementje kost je daar al gauw de helft van je inkomen. Een oplossing is woonruimte delen met een roommate wat ook heel gebruikelijk is daar. De craigslist http://craigslist.org/ verteld je veel over de prijzen, en je hebt niet zoveel meubilair nodig. Kijk bij rooms/shared en sublets/temporary. Je kan ook zelf een advertentie plaatsen.

Short term furnished rentals zoals dat heet zijn moeilijk aan te komen. Meestal zijn dit toch corporate housing wat meer gericht is op managers e.d en duur is. Grote I.T bedrijven hebben strikte regels wat dat betreft.

In de Bay Area kan je redelijk uit te voeten met openbaar vervoer, de BART brengt je overal.

Vergeet niet at je in de US per twee weken uit betaald krijgt en niet per maand zoals gebruikelijk in Europa. Als je dus grote uitgaven moet doen zoals huur betalen moet je daar rekening mee houden in je budget.

Verder moet je nog denken aan internet/telefoon/utilities(gas, water en licht)/tv. Als je dit allemaal kan delen met een roommate is dat natuurlijk voordeliger.

Als je laat weten wat voor regio je aan denkt kunnen we gerichtere tips geven.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer