Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
US Military
US Military
Zoals velen onder jullie ben ik ook van plan om te emmigeren naar de US. Mijn doel is om bij de US Military te geraken, US Marine Corps.
Nadat ik de US Ambassador (Bruno) hier in Brussel heb gecontacteerd weet ik dat het zeker mogelijk is om bij de US Military te geraken maar het probleem is natuurlijk de Green Card te bemachtigen en de US Military sponsort dit echter niet. Maar sommige personen zeggen dan dat je geen Green Card nodig hebt. Ik heb het dan maar rechtstreeks aan een Army recruiter gevraagd en deze zei dat je er wel een nodig hebt en de US Marine recruiter wist het niet zeker.
Om met de DV Lottery mee te spelen zie ik echter als geen optie, wegens dat de kansen veel te klein zijn. Daarom dacht ik eerst een aantal maanden/jaren te gaan werken in de US om zo in aanmerking te komen voor een Green Card. Na het na lezen van een aantal topics op dit forum blijkt het echter ook niet zo simpel te zijn om een bedrijf te vinden die buitenlanders sponsort.
Ik heb een secundair diploma van Technische/Industriele Wetenschappen ( Chemie en Fysica) en ik heb reeds 2 jaar universiteit gevolgd (Universiteit van Antwerpen, departement Technologie, afdeling bouwkunde/vastgoed. Dus heb er geen idee van of dat ik "gemakkelijk" werk ga vinden in de US en weet niet waar te beginne. Is er mischien een lijst van bedrijven die buitenlanders sponsoren?
Ik weet niet of mijn droom haalbaar maar ik heb er momenteel alles voor over. Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die mij kunne verder helpen in de juiste richting of waar dat ik moet beginne.
Alvast bedankt
Ive
Nadat ik de US Ambassador (Bruno) hier in Brussel heb gecontacteerd weet ik dat het zeker mogelijk is om bij de US Military te geraken maar het probleem is natuurlijk de Green Card te bemachtigen en de US Military sponsort dit echter niet. Maar sommige personen zeggen dan dat je geen Green Card nodig hebt. Ik heb het dan maar rechtstreeks aan een Army recruiter gevraagd en deze zei dat je er wel een nodig hebt en de US Marine recruiter wist het niet zeker.
Om met de DV Lottery mee te spelen zie ik echter als geen optie, wegens dat de kansen veel te klein zijn. Daarom dacht ik eerst een aantal maanden/jaren te gaan werken in de US om zo in aanmerking te komen voor een Green Card. Na het na lezen van een aantal topics op dit forum blijkt het echter ook niet zo simpel te zijn om een bedrijf te vinden die buitenlanders sponsort.
Ik heb een secundair diploma van Technische/Industriele Wetenschappen ( Chemie en Fysica) en ik heb reeds 2 jaar universiteit gevolgd (Universiteit van Antwerpen, departement Technologie, afdeling bouwkunde/vastgoed. Dus heb er geen idee van of dat ik "gemakkelijk" werk ga vinden in de US en weet niet waar te beginne. Is er mischien een lijst van bedrijven die buitenlanders sponsoren?
Ik weet niet of mijn droom haalbaar maar ik heb er momenteel alles voor over. Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die mij kunne verder helpen in de juiste richting of waar dat ik moet beginne.
Alvast bedankt
Ive
-
- Amerika-expert
Volgens mij nemen de Amerikaanse militairen ook buitenlanders aan zonder groene kaart (ze zitten een beetje krap op dit ogenblik omdat om een of andere reden niet zoveel Amerikanen naar Irak gestuurd willen worden).
Na een aantal jaren militair zijn, kun je via die weg een groene kaart krijgen
Ik zou eens rechtstreeks contact opnemen met het Pentagon, afdeling recruitment/recruiting (dat moet via het web te vinden zijn).
In Nederland moet je overigens officieel toestmming vragen aan de koningin om in 'vreemde staats- of krijgsdienst' te gaan. Als je dat niet doet, kun je je Nederlanderschap kwijtraken (waardoor je statenloos wordt, niet echt een prettige situatie).
Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar ik zou dat zeker eens navragen en in mijn voorbereidingen betrekken. Ik neem aan dat ze met bij het Amerikaanse leger gaan iets soepeler zijn dan als je je bij een andere (wat meer ongeregelde) strijdmacht zou willen aansluiten, maar de correcte ambtelijke weg bewandelen is altijd beter.
Succes.
Na een aantal jaren militair zijn, kun je via die weg een groene kaart krijgen
Ik zou eens rechtstreeks contact opnemen met het Pentagon, afdeling recruitment/recruiting (dat moet via het web te vinden zijn).
In Nederland moet je overigens officieel toestmming vragen aan de koningin om in 'vreemde staats- of krijgsdienst' te gaan. Als je dat niet doet, kun je je Nederlanderschap kwijtraken (waardoor je statenloos wordt, niet echt een prettige situatie).
Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar ik zou dat zeker eens navragen en in mijn voorbereidingen betrekken. Ik neem aan dat ze met bij het Amerikaanse leger gaan iets soepeler zijn dan als je je bij een andere (wat meer ongeregelde) strijdmacht zou willen aansluiten, maar de correcte ambtelijke weg bewandelen is altijd beter.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat iedereen die bereid is om naar Irak te trekken momenteel welkom is in de VS. Dus als je er dat voor over hebt, dan zal je er wel geraken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Zag hier laatst nog een programma over op de tv.
Met als slot een opname van het verkrijgen van de greencard voor de nieuwe soldaten.
Weet dat een zoon van een collega van mijn man ook benaderd is. Die vertelde toen eerlijk dat hij geen green card had en dat was geen enkel probleem volgens de recruiter. Daar konden zij voor zorgen....
Zou echter met jouw opleiding eerst eens proberen ergens stage te gaan lopen of een opleiding in Amerika te gaan doen. Gewoon om te kijken hoe het hier is. Naar Irak is geen kinderspelletje en zou ik heel goed overdenken als ik jou was.
Met als slot een opname van het verkrijgen van de greencard voor de nieuwe soldaten.
Weet dat een zoon van een collega van mijn man ook benaderd is. Die vertelde toen eerlijk dat hij geen green card had en dat was geen enkel probleem volgens de recruiter. Daar konden zij voor zorgen....

Zou echter met jouw opleiding eerst eens proberen ergens stage te gaan lopen of een opleiding in Amerika te gaan doen. Gewoon om te kijken hoe het hier is. Naar Irak is geen kinderspelletje en zou ik heel goed overdenken als ik jou was.
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kom bij ons bij de Luchtmacht werken en je opleiding is voor aantal maanden in El Paso New Mexicoratm schreef:Hmm... Ik ben als startend officier (vorig jaar de KMA afgerond) ook met mijn functiebegeleider druk op zoek geweest naar functies in Amerika, maar helaas levert het Nederlandse leger in principe alleen hogere offcieren voor staffuncties.
Misschien dan toch maar overstappen naar de US Army
Dennis
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, het I-94 is het groene papiertje, dat iedereen, die als toerist de VS binnenkomt in zijn of haar paspoort geniet krijgt. De Visa Waiver, dus. Daarmee mag je officieel niet werken, dus ik krijg sterk het gevoel, dat degenen, waarmee je hebt gesproken weinig van immigratie afweten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Volgens mijn man (die voor de US Army werkt) moet je een green card hebben om bij de US military te kunnen gaan. Security clearance krijg je niet als green card houder. Een green card houder in militaire dienst kan wel sneller staatsburger worden dan gewoonlijk.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Je moet nog steeds een groene card hebben to join the armed forces.
Vanwege security clearances zijn niet al de beroepen open voor de green card holders.
Als je in Afghanistan en Iraq dient . kan je nu heel gauw een citizen worden.vroeger was het 3 jaar.
Ive , Google en gebruik het woord " Green card soldiers " en je kan heel veel information vinden over this topic.
Ik was statenloos voor een lange tijd omdat ik in the US Forces diende zonder toestemming van de Koningin.
Vanwege security clearances zijn niet al de beroepen open voor de green card holders.
Als je in Afghanistan en Iraq dient . kan je nu heel gauw een citizen worden.vroeger was het 3 jaar.
Ive , Google en gebruik het woord " Green card soldiers " en je kan heel veel information vinden over this topic.
Ik was statenloos voor een lange tijd omdat ik in the US Forces diende zonder toestemming van de Koningin.
Ik zit al met meer dan 8 jaar met het idee om het US Marine Corp te gaan. Vrienden van mij hebben dit 3 jaar geleden uit het hoofd gepraat en ben dan maar naar de universiteit gegaan maar studeren is momenteel niets meer voor mij... en ik krijg het idee niet uit mijn hoofd om bij de Marines te gaan
Tot vorige week was ik er heilig van overtuigd dat je alleen maar met een I551 green card bij de US Military kunt gaan. Ik heb dan maar een mail naar het Pentagon gestuurd en ze wisten mij te vertellen dat ik ook met een I 94 card bij de US Military kan gaan. ( ik veronderstel enkel bij de US Marines want heb naar een Army recruiter gebeld in Heidelberg, Germany en hij zegde van niet). Ik heb gisteren naar een US Marine recruiting station in NY gebeld en hij zei: If you have an I 94 or an I551 card you can join the Corp. Ik stond er vrij versteld van dat dit ik dus klaarblijkelijk met een I 94(W) bij de US Marine Corps kan gaan. Want een I 94 is idd voor toeristen en zakenmensen die niet langer dan 90 dagen in de US verblijven en ik had dat ook tegen de Marine recruiter gezegd en hij zegde dat ik mij geen zorgen moest maken dus het gaat...
Tot vorige week was ik er heilig van overtuigd dat je alleen maar met een I551 green card bij de US Military kunt gaan. Ik heb dan maar een mail naar het Pentagon gestuurd en ze wisten mij te vertellen dat ik ook met een I 94 card bij de US Military kan gaan. ( ik veronderstel enkel bij de US Marines want heb naar een Army recruiter gebeld in Heidelberg, Germany en hij zegde van niet). Ik heb gisteren naar een US Marine recruiting station in NY gebeld en hij zei: If you have an I 94 or an I551 card you can join the Corp. Ik stond er vrij versteld van dat dit ik dus klaarblijkelijk met een I 94(W) bij de US Marine Corps kan gaan. Want een I 94 is idd voor toeristen en zakenmensen die niet langer dan 90 dagen in de US verblijven en ik had dat ook tegen de Marine recruiter gezegd en hij zegde dat ik mij geen zorgen moest maken dus het gaat...
Waarom de US marines en niet Belgie?
Hier staat uitgelegd wat nodig is, er staat inderdaad I94 bij, vindt het maar raar. Nummer 2 kan ook nog problemen opleveren "(2) Have a bona fide residence established"
http://www.usimmigrationsupport.org/military.html
Laat ons maar weten als het je lukt.
Hier staat uitgelegd wat nodig is, er staat inderdaad I94 bij, vindt het maar raar. Nummer 2 kan ook nog problemen opleveren "(2) Have a bona fide residence established"
http://www.usimmigrationsupport.org/military.html
Laat ons maar weten als het je lukt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Wat hier wordt bedoeld is de I-94 met het I-551-stempel. Uit dat stempel blijkt dat de status van de houder is: "Lawfully Admitted for Permanent Residence (LPR)". Dit stempel wordt gegeven omdat het vaak enige tijd duurt voordat een permanent resident een groene kaart krijgt. Ook bij het vernieuwen van de groene kaart zit men soms tijdelijk zonder. Het bewijs van de status is dan det stempel. Het stempel wordt meestal in het paspoort geplaatst, maar ook wel op de I-94. In tegenstelling tot wat hier eerder werd beweerd is de I-94 niet alleen voor toeristen of zakenlieden. Elke temporary resident (nonimmigrant) krijgt bij aankomst een I-94.Ive schreef:If I'm not a U.S. Citizen, can I still join the Marines?
There are some exceptions(INS Form 1-551/I-551 green card or stamped I-94)speak with your recruiter for details.
Hier een voorbeeld van een I-94 met een I-551:
http://www.payroll.ucla.edu/images/alie ... npass2.gif
--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 26 jun 2007, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, dat hoeft al jaren niet meer.Bennogr schreef:In Nederland moet je overigens officieel toestmming vragen aan de koningin om in 'vreemde staats- of krijgsdienst' te gaan.
Sinds 2003 moet er sprake zijn van handelingen, die "tegen het Nederlands belang" ingaan. Als je de wapens opneemt tegen Nederlandse militairen, loop je het risico het Nederlanderschap te verliezen, zelfs wanneer dat tot statenloosheid zou leiden.
De oude regel: "Het vrijwillig treden in vreemde staats- of krijgsdienst leidt tot verlies van het Nederlanderschap."
De nieuwe regel: "Een meerderjarige die vrijwilig in vreemde krijgsdienst treedt van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk of een bondgenootschap waarbij het Koninkrijk partij is, verliest het Nederlanderschap automatisch."
--john
-
- Amerika-expert
Niet helemaal. Wij hebben een visa en hebben een I94 in ons paspoort. Maar deze is wit en niet groen. Deze is dan ook twee jaar geldig.Ive schreef: Ik stond er vrij versteld van dat dit ik dus klaarblijkelijk met een I 94(W) bij de US Marine Corps kan gaan. Want een I 94 is idd voor toeristen en zakenmensen die niet langer dan 90 dagen in de US verblijven en ik had dat ook tegen de Marine recruiter gezegd en hij zegde dat ik mij geen zorgen moest maken dus het gaat...
Dit had de zoon van mijn man's collega ook, ten tijde met het gesprek met de recruiter. Ik weet niet of dat het verschil is?
Ik begrijp uit je berichtjes dat je dit alles heel goed over dacht hebt.
Maar net als Annemiek vraag ik me af, waarom US en niet in Belgie?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat onze zeemacht gewoon maar zandzakjes aan moet dragen als het dreigt te overstromen?Staceybeesie schreef:Maar net als Annemiek vraag ik me af, waarom US en niet in Belgie?

Elke
Ik koester een vrij grote bewondering voor de US Military, van kinds af aan al, en dan zeker voor de Marines, het geen dat zij tijdens WW2 in Iwo Jima, Tarawa,Guadalcanal,... hebben verricht vindt ik echt wel knap en als ik tot dat elite Korps kan behoren zou voor mij zelf een hele eer zijn.
Waarom ik niet bij het Belgische leger ga heeft eigenlijk verschillende redenen. Ik wil sowieso een Marinier worden en Belgie heeft dat niet en mijn vrienden zeggen dan wel, ga toch bij de para's maar om een of andere spreekt mij dat totaal niet aan. ( hun laatste "grote" opdracht was het bestrijden van een of andere rups die voorwat overlast zorgde hier in Belgie, allé ja ) en persoonlijk denk ik ook dat de basic/infantry training bij de US Military een van de beste ter wereld is en als ik de kans krijg om dit te doen ga ik die ook met 2 handen grijpen.
Ik heb er inderdaad vrij goed over na gedacht en naar mate de kans "groter" wordt dat ik dit kan gaan doen wordt ik ook wel " bang" omdat ik al vrij veel verhalen heb gelezen over US Soldiers/Marines die na hun tour(s) in Iraq zelfmoord plegen of er mentaal niet meer boven op geraken en dat schrikt mij af, en natuurlijk reageert elk persoon anders op zo'n situaties maar toch...
Waarom ik niet bij het Belgische leger ga heeft eigenlijk verschillende redenen. Ik wil sowieso een Marinier worden en Belgie heeft dat niet en mijn vrienden zeggen dan wel, ga toch bij de para's maar om een of andere spreekt mij dat totaal niet aan. ( hun laatste "grote" opdracht was het bestrijden van een of andere rups die voorwat overlast zorgde hier in Belgie, allé ja ) en persoonlijk denk ik ook dat de basic/infantry training bij de US Military een van de beste ter wereld is en als ik de kans krijg om dit te doen ga ik die ook met 2 handen grijpen.
Ik heb er inderdaad vrij goed over na gedacht en naar mate de kans "groter" wordt dat ik dit kan gaan doen wordt ik ook wel " bang" omdat ik al vrij veel verhalen heb gelezen over US Soldiers/Marines die na hun tour(s) in Iraq zelfmoord plegen of er mentaal niet meer boven op geraken en dat schrikt mij af, en natuurlijk reageert elk persoon anders op zo'n situaties maar toch...
Sgt. Danny Lightfoot van het U.S. Marine Corp bracht het van illegaal tot U.S. Citizen, maar die had dan ook drie medailles, twee certificaten en zeven aanbevelingsbrieven.
http://www.shusterman.com/photo6.html
--john
http://www.shusterman.com/photo6.html
--john