Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
-
Bennogr
- Amerika-expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
- Locatie: Philadelphia, PA
Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Zie al een tijdje geen vragen/meldingen meer van mensen die naar Amerika willen emigreren. Waarom is die belangstelling blijkbaar verdwenen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Is me ook opgevallen. Waren toch wel de leukste topics. 
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Berichten: 1099
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Ik denk dat degene die echt wilden verhuizen, en bereid waren offers te brengen, inmiddels in de V.S. wonen.
En dat de anderen het hebben opgegeven omdat het toch niet zo eenvoudig is dan dat het lijkt?
Het kan aan mij liggen maar ik heb precies ook de indruk dat er minder nieuwe leden bijkomen dan voordien?
En dat de anderen het hebben opgegeven omdat het toch niet zo eenvoudig is dan dat het lijkt?
Het kan aan mij liggen maar ik heb precies ook de indruk dat er minder nieuwe leden bijkomen dan voordien?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
- Locatie: Clermont, Florida
- Contacteer:
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Wellicht kunnen we aanhalen dat momenteel alles stukken duurder is aan beide kanten van de oceaan en lonen niet gekoppeld zijn aan prijs stijgingen, vliegtickets zijn veel duurder en ook de regels rondom de visa zijn flink aangescherpt en naderhand door rechters wel weer versoepelt maar het schrikt mensen toch af.
Anderzijds is het met AI veel makkelijker om dingen te zoeken, te vinden en zal niet iedereen dit forum uitkiezen om informatie te vragen, er is nog steeds enorm veel interesse in visa voor Amerika op diverse social media kanalen, wellicht minder Nederlanders/Belgen op dit moment.
En hoeveel van de vragen stellers zijn uiteindelijk daadwerkelijk het avontuur aangegaan, het is toch een flink risico wat je neemt als je het via een E-2 visa wilt bereiken en die risico's moet je toch financieel kunnen dragen als het niet lukt.
Maar wij en de Nederlanders die wij in onze omgeving kennen die op een Visa hier zijn in de Orlando area zijn nog steeds blij dat ze de stap genomen hebben en willen niet terug naar NL.
Anderzijds is het met AI veel makkelijker om dingen te zoeken, te vinden en zal niet iedereen dit forum uitkiezen om informatie te vragen, er is nog steeds enorm veel interesse in visa voor Amerika op diverse social media kanalen, wellicht minder Nederlanders/Belgen op dit moment.
En hoeveel van de vragen stellers zijn uiteindelijk daadwerkelijk het avontuur aangegaan, het is toch een flink risico wat je neemt als je het via een E-2 visa wilt bereiken en die risico's moet je toch financieel kunnen dragen als het niet lukt.
Maar wij en de Nederlanders die wij in onze omgeving kennen die op een Visa hier zijn in de Orlando area zijn nog steeds blij dat ze de stap genomen hebben en willen niet terug naar NL.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
https://enchantedvacationvillas.com
-
ADE01
- Amerikakenner
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Austin
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Politieke situatie en hoge kosten lijk mij. Het is overal minder populair om naar Amerika te komen, voor het eerst sinds de grote depressie in 1920 neemt het aantal bewoners in de VS af.
- nwolf
- Amerikakenner
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Locatie: Oost/Noord-Brabant
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Ik zou de stap misschien nog wel willen zetten maar dan pas over een jaar of 10/15 (eind 50).
We zijn dan meer onafhankelijk op meerdere vlakken, financieel, kids het huis uit,etc.
Politiek is een tijdelijk iets, is in Nederland niet anders met rechts (wilders) en links (jetten), in de US maken ze het alleen nog net iets bonter
Misschien eerst eens kijken voor een vakantiehuisje in Florida over een paar jaar, maar lees dat dat ook steeds minder aantrekkelijk wordt
We zijn dan meer onafhankelijk op meerdere vlakken, financieel, kids het huis uit,etc.
Politiek is een tijdelijk iets, is in Nederland niet anders met rechts (wilders) en links (jetten), in de US maken ze het alleen nog net iets bonter
Misschien eerst eens kijken voor een vakantiehuisje in Florida over een paar jaar, maar lees dat dat ook steeds minder aantrekkelijk wordt
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- Nagini
- Amerikakenner
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Lewisburg, WV
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Amerika is de laatste tijd negatief in het nieuws in Nederland, en natuurlijk speelt de huidige economische/geopolitieke situatie een rol. Dan is het toch wat minder aantrekkelijk om te dromen, en dat is wat het grootste gedeelte van de vraagstellers hier deed.
Daarnaast is DV2027 nog steeds niet open en DV2026 loopt traag, dus de mogelijkheid voor de niet-zo-vermogende Nederlander om op die manier over te gaan is ook verminderd of afwezig. We kregen er toch vaak een paar nieuwe leden bij rond de inschrijving en na de trekking. Ik zou zo graag mijn DV27 post maken maar helaas
Daarnaast is DV2027 nog steeds niet open en DV2026 loopt traag, dus de mogelijkheid voor de niet-zo-vermogende Nederlander om op die manier over te gaan is ook verminderd of afwezig. We kregen er toch vaak een paar nieuwe leden bij rond de inschrijving en na de trekking. Ik zou zo graag mijn DV27 post maken maar helaas
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8422
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
De dromers komen vanzelf weer als de huidige politieke situatie, en de daarbij horende negatieve verhalen in de media, verbeterd.
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Ik zit meer in het expat wereldje, dus mensen die via werk hier komen op een werkvisum. Dat zijn er eigenlijk al jaren een stuk minder dan 10+ jaar geleden. Het is denk ik vaak te duur voor bedrijven. Vaak betalen ze ook niet meer voor internationale school, dat is in mijn ogen hier ook niet nodig, maar veel mensen met schoolgaande kinderen haken daar toch op af. Dus relatief veel expats met volwassen kinderen die in NL wonen, en weinig jonge gezinnen.
Expats die hun kinderen in NL hebben wonen gaan eigenlijk altijd na een paar jaar weer terug, maar onder de jongere expats lijkt het animo om te blijven (indien mogelijk) niet echt kleiner te zijn geworden (de meesten gaan terug, maar af en toe blijven er wel mensen plakken). Maar dat zijn er dan dus nog steeds minder dan vroeger.
Expats die hun kinderen in NL hebben wonen gaan eigenlijk altijd na een paar jaar weer terug, maar onder de jongere expats lijkt het animo om te blijven (indien mogelijk) niet echt kleiner te zijn geworden (de meesten gaan terug, maar af en toe blijven er wel mensen plakken). Maar dat zijn er dan dus nog steeds minder dan vroeger.
Terug in Texas!
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3020
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
- Locatie: Oregon/Murcia
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Wij hebben vorig jaar de knoop maar definitief doorgehakt. Onze jongste dochter studeert al jaren in Amerika en komt echt niet meer terug. En als ze wel terugkomt, dan denk ik dat het zeker niet naar Nederland is. Voor onze oudste dochter, meervoudig gehandicapt, hebben we een fantastisch begeleid wonen project gevonden in Nederland waar ze nu al bijna 2 jaar woont.
De afgelopen jaren verdeelden we onze tijd al over Nederland, Spanje en Amerika. Waar Nederland wel steeds minder werd. En als je werkgever dan in Engeland zit worden de belastingvragen ook steeds "interessanter" zullen we maar zeggen. Daarom eind vorig jaar definief de stekker uit het Nederlandse deel getrokken. Was wel even een dingetje met onze oudste dochter. Zeker voor mijn vrouw. Maar ze merkt dat we eigenlijk nu veel flexibeler zijn geworden. Geen gedoe met koelkasten, vriezers, planten, post en weet ik veel wat al niet meer. En heel veel lieve vrienden die bij onze dochter op bezoek gaan als wij er even ECHT niet zijn. En verder doet facetime voor een autist ook echt wonderen. Daar hoef je niet voor elk wissewasje in het vliegtuig te springen. En als dat wel moet, ben je zo in Nederland, verhuren ze hier ook auto's en zelfs hotelkamers als het moet.
Kortom, de beslissing genomen om belastingtechnisch in Amerika te gaan wonen. En als ik straks stop met werken. Of zoals mijn vrouw zegt als je uberhaupt ooit stopt met werken. En dat klopt, ik heb er nog veel te veel plezier in. Dan zullen we belastingtechnisch naar Spanje verhuizen. Maar ik denk niet dat we ooit ergens helemaal 100% van de tijd zullen gaan wonen. Maar als we ooit ergens onder aan de streep een keuze moeten maken dan zal dat Spanje worden.
Maar goed, of je dit echt emigreren moet noemen?? Nadat ik al jaren, tientallen keren per jaar, op en neer ben gevlogen naar Amerika. Hebben we ongeveer 10 jaar geleden een huis laten bouwen in Amerika. En langzaam is ons leven eigenlijk grotendeels verplaats naar Amerika tijdens het seizoen. En buiten het seizoen naar Spanje en is Nederland eigenlijk steeds verder uit zicht geraakt. Dus eigenlijk niet heel veel meer dan een logische keuze.
Hebben wij er dan nog aan gedacht of we dit wel willen?? Eigenlijk niet. Het is organisch zo gegroeid. Ik kom inmiddels al bijna 27 jaar tientallen keren per jaar in Amerika. En inmiddels is dat dus verschoven naar meer dan 6 maanden per jaar. Is Amerika hetzelfde gebleven de afgelopen 27 jaar. Nee. Is Nederland hetzelfde gebleven de afgelopen 27 jaar. Nee. We zijn nog geen 27 jaar in Spanje maar dat hebben we de afgelopen 10 jaar ook zien veranderen. Ja, in Amerika hebben we een president waar je wat van kunt vinden. Maar dat was met Biden niet heel veel anders. En werd Obama in eerste instantie met veel enthousiasme ontvangen. Die werd na 8 jaar ook compleet uitgekotst. In Nederland hebben we ook iemand zitten die er voor nu ook een redelijk puinhoop van maakt. En ook zijn voorgangers hebben niet bepaald een onuitwisbare indruk gemaakt. Of kunnen het zichzelf al niet eens meer herinneren. En ook Spanje is niet bepaald een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten zijn.
Wat ik dan in Amerika het grote voordeel vind is dat je hier op "lokaal" gebied heel weinig van merkt. Of het in ieder geval voor jezelf zo kunt inrichten dat je er heel weinig van meekrijgt. En ik merk dat wij dat zelf ook steeds meer gaan doen. Ik heb nul invloed op het hele gebeuren. In Nederland is het stemhokjes inmiddels te smal als je het hele stembiljet wilt uitvouwen. In Amerika mag je kiezen uit twee figuren die allebei niks toevoegen. Tenminste niet voor de bevolking. En in Spanje gaan ze ook rollenbollend met elkaar over straat. Dus zeg het maar...
Merken wij dat er dan in Amerika echt wat veranderd is? In eerste instantie niet. Ik denk wel dat de excessen steeds meer uitgemolken en uitvergroot worden. Als je maar hard genoeg schreeuwt dan krijg je vanzelf aandacht. En als je aandacht krijgt zal het wel belangrijk zijn. En als het belangrijk is dan heb je blijkbaar gelijk. En als jij gelijk hebt moet iedereen dit vinden. Of zoals één van mijn Nederlandse vriendjes het laatst zo mooi uitlegde, als je in Nederland zegt dat je liever gewone melk drinkt ipv chocolademelk dan ben je inmiddels al een nazi. Ik merk er in Amerika weinig van dat alles anders zou zijn. Boodschappen worden hier duurder. Brandstof wordt hier duurder. Maar volgens mij is dat in Nederland niet anders. Zelfs in Spanje is dat het geval. Maar daar lagen de prijsniveau's al beduidend lager dan in Nederland en Amerika.
Ja, er wordt aan de grens streng gecontroleerd. Maar dat gebeurd al jaren. En als je hier een wedstrijdje komt fluiten op het WK en je schijnt banden te hebben met een terroristische organisatie in Somalië dan vinden ze hier daar wat van. En kom je er niet in. Daar maken wij dan heel veel ophef over en mag de beste man een wedstrijd in Europa komen fluiten. En ik vraag me af waarom.
Waar je dan weer een stuk minder van hoort is dat Canada precies hetzelfde doet. Een speler van Ghana komt Canada niet in omdat hij terecht moet staan voor 5 verkrachtingen en 1 aanranding. Het verbaast me allereerst dat je daar niks over hoort in Nederland. Maar het zal wel niet passen in het plaatje. Maar dit soort figuren moet je helemaal niet in je land willen hebben.Of moeten we dat inmiddels ook allemaal maar normaal vinden.
En soms lijkt Europa heel erg op Amerika of andersom. Als PSG de Champions League wint moet Parijs afgebroken worden. En als de New York Knicks de NBA wint moet New York afgebroken worden. Wat mij betreft mag er dan met scherp geschoten worden. Of zoals ze hier dan zo mooi zeggen, play stupid games, win stupid prizes.
Voor ons werkt het beste om social media zo links mogelijk te laten liggen. Dat beetje wat we nog hebben, dat we daar de algoritmes zo min mogelijk aan het werk zetten. En hebben we vooral veel groepsapps waar we lief en leed met elkaar delen. Totdat Zuckerberg en kornuiten ook daar hun vinger achter krijgen. Ik hoor af en toe het nieuws. Ik lees af en toe een krant. En dat is het wel zo ongeveer. Scheelt een hoop irritatie en ergernis.
Samenvattend. De tijd dat je leven (vanzelf) stukken beter ging worden als je naar Amerika zou gaan is geweest. De tijd dat je voor je gulden/euro een pak met dollars kreeg is ook geweest. Dus wat dat betreft is Amerika niet toegankelijker geworden. Als je hier naar toe wilt komen en jezelf, nog steeds, de ballen uit de broek wilt werken, dan kan je hier, nog steeds, een godsvermogen verdienen. Dat was 30 jaar geleden al zo, dat is nu nog steeds zo. Alleen is het binnenkomen nu een stuk lastiger geworden. En dat is in mijn ogen niks meer dan terecht.
De afgelopen jaren verdeelden we onze tijd al over Nederland, Spanje en Amerika. Waar Nederland wel steeds minder werd. En als je werkgever dan in Engeland zit worden de belastingvragen ook steeds "interessanter" zullen we maar zeggen. Daarom eind vorig jaar definief de stekker uit het Nederlandse deel getrokken. Was wel even een dingetje met onze oudste dochter. Zeker voor mijn vrouw. Maar ze merkt dat we eigenlijk nu veel flexibeler zijn geworden. Geen gedoe met koelkasten, vriezers, planten, post en weet ik veel wat al niet meer. En heel veel lieve vrienden die bij onze dochter op bezoek gaan als wij er even ECHT niet zijn. En verder doet facetime voor een autist ook echt wonderen. Daar hoef je niet voor elk wissewasje in het vliegtuig te springen. En als dat wel moet, ben je zo in Nederland, verhuren ze hier ook auto's en zelfs hotelkamers als het moet.
Kortom, de beslissing genomen om belastingtechnisch in Amerika te gaan wonen. En als ik straks stop met werken. Of zoals mijn vrouw zegt als je uberhaupt ooit stopt met werken. En dat klopt, ik heb er nog veel te veel plezier in. Dan zullen we belastingtechnisch naar Spanje verhuizen. Maar ik denk niet dat we ooit ergens helemaal 100% van de tijd zullen gaan wonen. Maar als we ooit ergens onder aan de streep een keuze moeten maken dan zal dat Spanje worden.
Maar goed, of je dit echt emigreren moet noemen?? Nadat ik al jaren, tientallen keren per jaar, op en neer ben gevlogen naar Amerika. Hebben we ongeveer 10 jaar geleden een huis laten bouwen in Amerika. En langzaam is ons leven eigenlijk grotendeels verplaats naar Amerika tijdens het seizoen. En buiten het seizoen naar Spanje en is Nederland eigenlijk steeds verder uit zicht geraakt. Dus eigenlijk niet heel veel meer dan een logische keuze.
Hebben wij er dan nog aan gedacht of we dit wel willen?? Eigenlijk niet. Het is organisch zo gegroeid. Ik kom inmiddels al bijna 27 jaar tientallen keren per jaar in Amerika. En inmiddels is dat dus verschoven naar meer dan 6 maanden per jaar. Is Amerika hetzelfde gebleven de afgelopen 27 jaar. Nee. Is Nederland hetzelfde gebleven de afgelopen 27 jaar. Nee. We zijn nog geen 27 jaar in Spanje maar dat hebben we de afgelopen 10 jaar ook zien veranderen. Ja, in Amerika hebben we een president waar je wat van kunt vinden. Maar dat was met Biden niet heel veel anders. En werd Obama in eerste instantie met veel enthousiasme ontvangen. Die werd na 8 jaar ook compleet uitgekotst. In Nederland hebben we ook iemand zitten die er voor nu ook een redelijk puinhoop van maakt. En ook zijn voorgangers hebben niet bepaald een onuitwisbare indruk gemaakt. Of kunnen het zichzelf al niet eens meer herinneren. En ook Spanje is niet bepaald een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten zijn.
Wat ik dan in Amerika het grote voordeel vind is dat je hier op "lokaal" gebied heel weinig van merkt. Of het in ieder geval voor jezelf zo kunt inrichten dat je er heel weinig van meekrijgt. En ik merk dat wij dat zelf ook steeds meer gaan doen. Ik heb nul invloed op het hele gebeuren. In Nederland is het stemhokjes inmiddels te smal als je het hele stembiljet wilt uitvouwen. In Amerika mag je kiezen uit twee figuren die allebei niks toevoegen. Tenminste niet voor de bevolking. En in Spanje gaan ze ook rollenbollend met elkaar over straat. Dus zeg het maar...
Merken wij dat er dan in Amerika echt wat veranderd is? In eerste instantie niet. Ik denk wel dat de excessen steeds meer uitgemolken en uitvergroot worden. Als je maar hard genoeg schreeuwt dan krijg je vanzelf aandacht. En als je aandacht krijgt zal het wel belangrijk zijn. En als het belangrijk is dan heb je blijkbaar gelijk. En als jij gelijk hebt moet iedereen dit vinden. Of zoals één van mijn Nederlandse vriendjes het laatst zo mooi uitlegde, als je in Nederland zegt dat je liever gewone melk drinkt ipv chocolademelk dan ben je inmiddels al een nazi. Ik merk er in Amerika weinig van dat alles anders zou zijn. Boodschappen worden hier duurder. Brandstof wordt hier duurder. Maar volgens mij is dat in Nederland niet anders. Zelfs in Spanje is dat het geval. Maar daar lagen de prijsniveau's al beduidend lager dan in Nederland en Amerika.
Ja, er wordt aan de grens streng gecontroleerd. Maar dat gebeurd al jaren. En als je hier een wedstrijdje komt fluiten op het WK en je schijnt banden te hebben met een terroristische organisatie in Somalië dan vinden ze hier daar wat van. En kom je er niet in. Daar maken wij dan heel veel ophef over en mag de beste man een wedstrijd in Europa komen fluiten. En ik vraag me af waarom.
Waar je dan weer een stuk minder van hoort is dat Canada precies hetzelfde doet. Een speler van Ghana komt Canada niet in omdat hij terecht moet staan voor 5 verkrachtingen en 1 aanranding. Het verbaast me allereerst dat je daar niks over hoort in Nederland. Maar het zal wel niet passen in het plaatje. Maar dit soort figuren moet je helemaal niet in je land willen hebben.Of moeten we dat inmiddels ook allemaal maar normaal vinden.
En soms lijkt Europa heel erg op Amerika of andersom. Als PSG de Champions League wint moet Parijs afgebroken worden. En als de New York Knicks de NBA wint moet New York afgebroken worden. Wat mij betreft mag er dan met scherp geschoten worden. Of zoals ze hier dan zo mooi zeggen, play stupid games, win stupid prizes.
Voor ons werkt het beste om social media zo links mogelijk te laten liggen. Dat beetje wat we nog hebben, dat we daar de algoritmes zo min mogelijk aan het werk zetten. En hebben we vooral veel groepsapps waar we lief en leed met elkaar delen. Totdat Zuckerberg en kornuiten ook daar hun vinger achter krijgen. Ik hoor af en toe het nieuws. Ik lees af en toe een krant. En dat is het wel zo ongeveer. Scheelt een hoop irritatie en ergernis.
Samenvattend. De tijd dat je leven (vanzelf) stukken beter ging worden als je naar Amerika zou gaan is geweest. De tijd dat je voor je gulden/euro een pak met dollars kreeg is ook geweest. Dus wat dat betreft is Amerika niet toegankelijker geworden. Als je hier naar toe wilt komen en jezelf, nog steeds, de ballen uit de broek wilt werken, dan kan je hier, nog steeds, een godsvermogen verdienen. Dat was 30 jaar geleden al zo, dat is nu nog steeds zo. Alleen is het binnenkomen nu een stuk lastiger geworden. En dat is in mijn ogen niks meer dan terecht.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Berichten: 1099
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Zoals ze hier zeggen “what he said!”
Niets aan toe te voegen, 100% herkenbaar…
Niets aan toe te voegen, 100% herkenbaar…
-
Gerlinde
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Locatie: Curacao
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Je kwam hier vroeger vaak mensen tegen die vragen hadden over de DV Lottery, maar die ligt momenteel natuurlijk stil. Daarnaast zie je geregeld mensen die via een huwelijk, een studie of gewoon uit algemene interesse op zoek zijn naar mogelijkheden om naar Amerika te verhuizen.
De voorbije jaren las je hier ook regelmatig informatie over andere visumcategorieën, maar dat is tegenwoordig veel minder het geval. Ik denk dat de meeste mensen inmiddels via andere kanalen op zoek gaan naar informatie over de verschillende opties en procedures.
Mijn dochter merkt wel dat bedrijven tegenwoordig terughoudender zijn met H-1B-visa. Dat geldt niet alleen voor nieuwe aanvragen, maar ook voor transfers. Zelf zijn wij van plan om in 2027 een E-2-bedrijf op te starten. Daar zijn we al volop mee bezig, maar we hebben daar op het forum nog niets over gedeeld.
De voorbije jaren las je hier ook regelmatig informatie over andere visumcategorieën, maar dat is tegenwoordig veel minder het geval. Ik denk dat de meeste mensen inmiddels via andere kanalen op zoek gaan naar informatie over de verschillende opties en procedures.
Mijn dochter merkt wel dat bedrijven tegenwoordig terughoudender zijn met H-1B-visa. Dat geldt niet alleen voor nieuwe aanvragen, maar ook voor transfers. Zelf zijn wij van plan om in 2027 een E-2-bedrijf op te starten. Daar zijn we al volop mee bezig, maar we hebben daar op het forum nog niets over gedeeld.
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
@Almere vak V @Disney-Golf Ook ik in Arizona merk dat de berichtgeving rondom Trump hier veel minder is dan in NL waar elke gebeurtenis en "feitje" wordt uitgelicht. Het is een verademing om nu even niet in Nederland te zijn en alleen lokaal/regionaal nieuws te kijken/horen/lezen, want dat is wat de mensen hier echt bezig houdt.
De locals beginnen hier soms uit zichzelf wel te praten, meestal in een verontschuldigende toon, als ze merken dat je uit Nederland/Europa komt.
Toch blijft politiek een topic om niet over te beginnen, maar als het ter sprake komt, zijn de meningen vrij uitgesproken en unaniem.
De locals beginnen hier soms uit zichzelf wel te praten, meestal in een verontschuldigende toon, als ze merken dat je uit Nederland/Europa komt.
Toch blijft politiek een topic om niet over te beginnen, maar als het ter sprake komt, zijn de meningen vrij uitgesproken en unaniem.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3020
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
- Locatie: Oregon/Murcia
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Moet zeggen dat sinds wij weg zijn uit Nederland ik het nieuws eigenlijk niet, of zo min mogelijk volg. Ik wil weten/kijk wat PSV heeft gedaan. En ik volg het Nederlands elftal op het WK. Maar daar houdt het voor mij dan ook bijna volledig mee op. Ik hoor of verneem wel is wat van vrienden of familie. Maar dat is vooral ergernis. En vaak over dezelfde dingen.
In Spanje is het eigenlijk niet heel veel anders. Eerlijk gezegd ben ik daar nooit echt het nieuws gaan volgen afgezien van de echt grote thema's. En die zijn niet heel veel anders dan de rest van Europa. En natuurlijk leeft ook hier het WK en gaat het zeker met onze Spaanse vrienden veel over voetbal, maar verder vooral over de dagelijkse dingen. Merk dat Spanjaarden ook een andere instelling hebben. Genieten veel meer van de kleine dingen, de dingen die wel goed gaan. Op de rest hebben ze weinig tot geen invloed dus waarom zou ik me er druk over maken. Dat merk ik weer wel aan onze buitenlandse vrienden hier. Zeker degene die nog niet zo lang in Spanje zijn. Verbazen (irriteren) zich over de grote verschillen in van alles en nog wat. Een wijs iemand heeft ooit gezegd, "de kunst van het loslaten, is zorgen dat het niet op je tenen valt." En ik merk dat vooral Nederlanders en Belgen hier heel veel last van (kunnen) hebben. Als ik kijk naar onze vrienden uit andere landen, Engelsen, IJslanders, Zweden, Finnen, Hongaren, Polen, die zijn daar allemaal een stuk behendiger in.
In Amerika vind, dat ik mij veel meer moet verdiepen in het nieuws. Ik heb daar te maken met mensen uit alle hoeken van de samenleving. Van jongens die dakloos zijn en hopen op een contract tot clubeigenaren met vermogens van miljarden dollars en alles wat daar tussenin zit. Dan vind ik wel dat ik over bepaalde zaken mee moet kunnen praten. Of in ieder geval een mening moet hebben. Als daar om gevraagd wordt.
De verschillen in Amerika zijn enorm. Op allerlei gebieden. Maar ook in allerlei gebieden. Het Noordwesten van Amerika is totaal niet te vergelijken met het Zuidoosten. En zo kan ik nog wel 100 vergelijkingen trekken. En dan gaat het niet alleen over de mensen die er wonen. Maar eigenlijk over alles.
Dat is ook wel is de discussie (in de goeie zin van het woord..._ die ik heb met onze beste vrienden in Oregon die naast ons wonen. Zij hebben heel wat van de wereld gezien. En schamen zich soms oprecht over bepaalde zaken in hun land. Als er bijvoorbeeld in Miami weer iemand het nodig vond om een half winkelcentrum aan diggelen te schieten dan merk ik dat zij zich dat oprecht aantrekken. En dan leg ik ze wel is uit wat dat bijvoorbeeld voor ons in Nederland zou betekenen. Je woont in Amsterdam, en 7 uur vliegen naar het oosten gebeurd iets soortgelijks. Geen idee waar je uitkomt als je vanuit Amsterdam 7 uur oostwaarts vliegt. Waarschijnlijk ergens in donker Rusland. Who cares. En letterlijk dus, who cares??? Niemand in Nederland. Geen breaking news. En waarschijnlijk niet meer dan een voetnootje in de buitenland sectie op pagina 9. Maar als je in Amerika woont moet je jezelf in enen aangesproken voelen. Niet doen. Totale onzin!
Politiek, het wordt hierboven al genoemd. Ik merk dat het vaak tussen vrienden onderling een ding is wat niet besproken wordt. Maar als wij alleen zijn met onze vrienden is politiek een geliefd onderwerp. Vooral omdat ze willen weten hoe wij er met onze niet Amerikaanse bril er naar kijken. Zodra er anderen bijkomen gaat het over koetjes en kalfjes, auto's en vooral sport. Ik merk van mijn klanten, zeker als het geen spelers zijn. Of in ieder geval spelers die al wel gepokt en gemazeld zijn dat zij wel benieuwd zijn hoe er tegen Amerika wordt aangekeken. Wat vinden wij van dit, wat vinden we van dat. Het is vaak aftastend.
Ik heb het hier al eerder gezegd. Het grote voordeel van Amerika, en in dit geval dan wel als groot land. Is dat je een aantal hele grote landelijke tv-stations hebt met ieder hun eigen (politieke) kleur. Als ik wil weten wat voor lul Trump is en ik wil dat graag bevestigd hebben. Dan weet ik waar ik naar moet kijken. Andersom, als ik wil weten wat voor held Trump is, weet ik ook waar ik naar moet kijken. En als je naar allebei kijkt, wellicht dat je dan een keer tot iets komt van een objectieve mening. Dat vind/vond ik in Nederland veel lastiger.
Maar zeker nu met het WK is een hele geliefde vraag die aan mij gesteld wordt, wat is belangrijker de Super Bowl of het WK voetbal? En wat mij betreft is dat een verkeerde vraag. En dat probeer ik ze ook duidelijk te maken. Ik werk in het American Football en ik vind dat het meest geweldige spelletje wat er is. Dus andersom gesteld, wat mis ik liever, de WK finale of de Super Bowl. Dan mis ik liever de WK-finale. Ik hoor wel wie er gewonnen heeft. Dan zie je de Amerikanen glimmen van trots. Maar als ik ze dan vertel dat er wereldwijd waarschijnlijk meer mensen naar Tsjechië tegen Zuid Korea op het WK hebben gekeken dan naar de Super Bowl dan zie je de teleurstelling er vanaf druipen.
En om dan terug te komen op de vraag van dit topic. Willen mensen nog emigreren naar Amerika? Ik denk zeker wel. Maar, als je die emigratie (alleen) laat afhangen van het feit wie er president is ja of nee. Dan denk ik dat je nog is heel goed na moeten denken of Amerika, of welk ander land dan ook, of emigratie uberhaupt, wel zo'n goede keuze is voor je.
In Spanje is het eigenlijk niet heel veel anders. Eerlijk gezegd ben ik daar nooit echt het nieuws gaan volgen afgezien van de echt grote thema's. En die zijn niet heel veel anders dan de rest van Europa. En natuurlijk leeft ook hier het WK en gaat het zeker met onze Spaanse vrienden veel over voetbal, maar verder vooral over de dagelijkse dingen. Merk dat Spanjaarden ook een andere instelling hebben. Genieten veel meer van de kleine dingen, de dingen die wel goed gaan. Op de rest hebben ze weinig tot geen invloed dus waarom zou ik me er druk over maken. Dat merk ik weer wel aan onze buitenlandse vrienden hier. Zeker degene die nog niet zo lang in Spanje zijn. Verbazen (irriteren) zich over de grote verschillen in van alles en nog wat. Een wijs iemand heeft ooit gezegd, "de kunst van het loslaten, is zorgen dat het niet op je tenen valt." En ik merk dat vooral Nederlanders en Belgen hier heel veel last van (kunnen) hebben. Als ik kijk naar onze vrienden uit andere landen, Engelsen, IJslanders, Zweden, Finnen, Hongaren, Polen, die zijn daar allemaal een stuk behendiger in.
In Amerika vind, dat ik mij veel meer moet verdiepen in het nieuws. Ik heb daar te maken met mensen uit alle hoeken van de samenleving. Van jongens die dakloos zijn en hopen op een contract tot clubeigenaren met vermogens van miljarden dollars en alles wat daar tussenin zit. Dan vind ik wel dat ik over bepaalde zaken mee moet kunnen praten. Of in ieder geval een mening moet hebben. Als daar om gevraagd wordt.
De verschillen in Amerika zijn enorm. Op allerlei gebieden. Maar ook in allerlei gebieden. Het Noordwesten van Amerika is totaal niet te vergelijken met het Zuidoosten. En zo kan ik nog wel 100 vergelijkingen trekken. En dan gaat het niet alleen over de mensen die er wonen. Maar eigenlijk over alles.
Dat is ook wel is de discussie (in de goeie zin van het woord..._ die ik heb met onze beste vrienden in Oregon die naast ons wonen. Zij hebben heel wat van de wereld gezien. En schamen zich soms oprecht over bepaalde zaken in hun land. Als er bijvoorbeeld in Miami weer iemand het nodig vond om een half winkelcentrum aan diggelen te schieten dan merk ik dat zij zich dat oprecht aantrekken. En dan leg ik ze wel is uit wat dat bijvoorbeeld voor ons in Nederland zou betekenen. Je woont in Amsterdam, en 7 uur vliegen naar het oosten gebeurd iets soortgelijks. Geen idee waar je uitkomt als je vanuit Amsterdam 7 uur oostwaarts vliegt. Waarschijnlijk ergens in donker Rusland. Who cares. En letterlijk dus, who cares??? Niemand in Nederland. Geen breaking news. En waarschijnlijk niet meer dan een voetnootje in de buitenland sectie op pagina 9. Maar als je in Amerika woont moet je jezelf in enen aangesproken voelen. Niet doen. Totale onzin!
Politiek, het wordt hierboven al genoemd. Ik merk dat het vaak tussen vrienden onderling een ding is wat niet besproken wordt. Maar als wij alleen zijn met onze vrienden is politiek een geliefd onderwerp. Vooral omdat ze willen weten hoe wij er met onze niet Amerikaanse bril er naar kijken. Zodra er anderen bijkomen gaat het over koetjes en kalfjes, auto's en vooral sport. Ik merk van mijn klanten, zeker als het geen spelers zijn. Of in ieder geval spelers die al wel gepokt en gemazeld zijn dat zij wel benieuwd zijn hoe er tegen Amerika wordt aangekeken. Wat vinden wij van dit, wat vinden we van dat. Het is vaak aftastend.
Ik heb het hier al eerder gezegd. Het grote voordeel van Amerika, en in dit geval dan wel als groot land. Is dat je een aantal hele grote landelijke tv-stations hebt met ieder hun eigen (politieke) kleur. Als ik wil weten wat voor lul Trump is en ik wil dat graag bevestigd hebben. Dan weet ik waar ik naar moet kijken. Andersom, als ik wil weten wat voor held Trump is, weet ik ook waar ik naar moet kijken. En als je naar allebei kijkt, wellicht dat je dan een keer tot iets komt van een objectieve mening. Dat vind/vond ik in Nederland veel lastiger.
Maar zeker nu met het WK is een hele geliefde vraag die aan mij gesteld wordt, wat is belangrijker de Super Bowl of het WK voetbal? En wat mij betreft is dat een verkeerde vraag. En dat probeer ik ze ook duidelijk te maken. Ik werk in het American Football en ik vind dat het meest geweldige spelletje wat er is. Dus andersom gesteld, wat mis ik liever, de WK finale of de Super Bowl. Dan mis ik liever de WK-finale. Ik hoor wel wie er gewonnen heeft. Dan zie je de Amerikanen glimmen van trots. Maar als ik ze dan vertel dat er wereldwijd waarschijnlijk meer mensen naar Tsjechië tegen Zuid Korea op het WK hebben gekeken dan naar de Super Bowl dan zie je de teleurstelling er vanaf druipen.
En om dan terug te komen op de vraag van dit topic. Willen mensen nog emigreren naar Amerika? Ik denk zeker wel. Maar, als je die emigratie (alleen) laat afhangen van het feit wie er president is ja of nee. Dan denk ik dat je nog is heel goed na moeten denken of Amerika, of welk ander land dan ook, of emigratie uberhaupt, wel zo'n goede keuze is voor je.
-
ADE01
- Amerikakenner
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Austin
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
Volgens mij ligt de DV nog stil? Dat zal ook wel 1 en ander verklaren.
Ik denk niet dat mensen kijken naar wie er president is wanneer ze willen emigreren maar vooral naar de gevolgen daar van. Ik had ook wel 2x extra nagedacht als ik nu het proces in zou moeten. Je kunt wel zeggen heb al je zaken op orde dan is er niks aan de hand, maar vergeet je een document dan wordt je nu opgesloten in een ICE faciliteit ipv het document alsnog in mogen vullen. Dat overkwam een Deense man, die zat 4 maanden vast en is nog bezig met het aanvechten van zijn procedure. En zo zijn er nog wel honderden verhalen. Ik zie ICE ook regelmatig in het dagelijks leven terwijl ik voorheen niet eens wist wat ze deden.
.
Ik denk niet dat mensen kijken naar wie er president is wanneer ze willen emigreren maar vooral naar de gevolgen daar van. Ik had ook wel 2x extra nagedacht als ik nu het proces in zou moeten. Je kunt wel zeggen heb al je zaken op orde dan is er niks aan de hand, maar vergeet je een document dan wordt je nu opgesloten in een ICE faciliteit ipv het document alsnog in mogen vullen. Dat overkwam een Deense man, die zat 4 maanden vast en is nog bezig met het aanvechten van zijn procedure. En zo zijn er nog wel honderden verhalen. Ik zie ICE ook regelmatig in het dagelijks leven terwijl ik voorheen niet eens wist wat ze deden.
.
- Nagini
- Amerikakenner
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Lewisburg, WV
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
DV26 is op dit moment ongoing, alhoewel er verschillende travel bans en visumuitgiftepauzes zijn (vooral voor derdewereldlanden). De progressie van het visumbulletin is wat traag voor Europa iig, maar er worden nog wel visa uitgegeven. De DV26-winnaar uit dit forum is als het goed is nu aan de beurt. Er zijn net als in DV20 en DV25 een paar rechtszaken bezig, voornamelijk omtrent de bans.
De inschrijfperiode voor DV27 zou normaliter in de herfst van vorig jaar zijn geweest. Er waren wat berichten dat het vertraagd is i.v.m. nieuwe inschrijfkosten van $1, maar het laatste nieuws vanuit de overheid is, voor zover ik weet, uit november 2025. Ook zou mogelijk de paspoortregel weer van kracht zijn, alhoewel dit succesvol met rechtszaken zou kunnen worden teruggedraaid (dat is eerder gebeurd met het argument dat er een wettelijke termijn is om dit soort veranderingen aan te kondigen, en die is ook voor DV27 en, vermoedelijk, DV28 verstreken).
In principe en wettelijk gezien moet DV27 van start gaan in Oktober 2026, maar het is maar de vraag hoe en wanneer de inschrijvingsperiode zal zijn, en of er een rechtszaak nodig is om dit op gang te krijgen.
De inschrijfperiode voor DV27 zou normaliter in de herfst van vorig jaar zijn geweest. Er waren wat berichten dat het vertraagd is i.v.m. nieuwe inschrijfkosten van $1, maar het laatste nieuws vanuit de overheid is, voor zover ik weet, uit november 2025. Ook zou mogelijk de paspoortregel weer van kracht zijn, alhoewel dit succesvol met rechtszaken zou kunnen worden teruggedraaid (dat is eerder gebeurd met het argument dat er een wettelijke termijn is om dit soort veranderingen aan te kondigen, en die is ook voor DV27 en, vermoedelijk, DV28 verstreken).
In principe en wettelijk gezien moet DV27 van start gaan in Oktober 2026, maar het is maar de vraag hoe en wanneer de inschrijvingsperiode zal zijn, en of er een rechtszaak nodig is om dit op gang te krijgen.
Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?
In Maart was de emigratie beurs en als enige voor Amerika had ik verwacht reacties te krijgen in de trend van : Amerika, wie wilt daar nu naar toe en natuurlijk reacties over Trump. Het aantal negatieve opmerkingen..... 0, helemaal niets. Alleen mensen die het hier voor gezien houden en willen vertrekken. Ik zie bij mij wel een verandering in achtergrond , in voorgaande jaren had je ook veel ' werknemers' die wilden vertrekken. Nu waren het voornamelijk ondernemers die het ondernemers en belasting klimaat in Nederland en ook Belgie helemaal zat zijn.
Ze zijn er dus nog genoeg, mensen die naar Amerika willen. Waarom ze niet meer op het forum komen, misschien hebben ze andere bronnen. Hoor ondanks AI etc. nog steeds dat er veel tegenstrijdige en onduidelijke info is.
Ze zijn er dus nog genoeg, mensen die naar Amerika willen. Waarom ze niet meer op het forum komen, misschien hebben ze andere bronnen. Hoor ondanks AI etc. nog steeds dat er veel tegenstrijdige en onduidelijke info is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4198 Weergaves
-
Laatste bericht door wouterjanS
-
- 6 Reacties
- 11712 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 4 Reacties
- 7166 Weergaves
-
Laatste bericht door Willem1