Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Banken zonder woonst
Banken zonder woonst
Hallo,
Ik heb hier wat zitten zoeken maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie mij helpen/antwoorden.
Volgend jaar gaan we op vakantie naar Amerika, nl. de westkust.
Iets in mij geeft mij steeds een teken dat ik mijn greencard moet aanvragen. Wat ik nu al graag zou willen doen, maar eerst wil ik toch een stukje van het land ontdekken.
Mijn vraag is, kan je in Amerika een rekening openen zonder er te wonen? Zoja, welke banken laten dat toe? Geven ze deze rekening door aan de EU?
Om te emigreren en greencard aan te vragen heb ik gevonden op het forum maar niet mijn bovenstaande vraag.
Alvast bedankt voor jullie deskundige antwoorden.
Grtn
Chantal
Ik heb hier wat zitten zoeken maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie mij helpen/antwoorden.
Volgend jaar gaan we op vakantie naar Amerika, nl. de westkust.
Iets in mij geeft mij steeds een teken dat ik mijn greencard moet aanvragen. Wat ik nu al graag zou willen doen, maar eerst wil ik toch een stukje van het land ontdekken.
Mijn vraag is, kan je in Amerika een rekening openen zonder er te wonen? Zoja, welke banken laten dat toe? Geven ze deze rekening door aan de EU?
Om te emigreren en greencard aan te vragen heb ik gevonden op het forum maar niet mijn bovenstaande vraag.
Alvast bedankt voor jullie deskundige antwoorden.
Grtn
Chantal
Re: Banken zonder woonst
Dit klinkt heel vaag. Je kunt niet zomaar een green card aanvragen. Waarom zou je een bankrekening willen openen? Wij hebben jaren geleden wel een bankrekening kunnen openen bij Bank of America zonder adres, maar wij hadden een brief van werkgever met info over de toekomstige baan van mijn man met salaris en konden het adres van de werkgever gebruiken. Jij hebt niets van dat alles, ik denk niet dat je een bankrekening kunt openen (maar nogmaals, ik weet ook niet waarom je dat zou willen).
Terug in Texas!
Thx voor jouw info @hemmie
Binnen 2jaar zijn we met pensioen en willen niet in Belgie blijven wonen.
Vandaar mijn vraag. Eerst onze ontdekking naar Amerika en terwijl al een rekening openen (indien het kan zonder adres)
Binnen 2jaar zijn we met pensioen en willen niet in Belgie blijven wonen.
Vandaar mijn vraag. Eerst onze ontdekking naar Amerika en terwijl al een rekening openen (indien het kan zonder adres)
Een tweede huis zou kunnen, een greencard niet in jouw situatie
Die bankrekening is het minst van je zorgen (maar gaat waarschijnlijk niet lukken), er bestaat geen mogelijkheid om als gepensioneerde een green card te krijgen en in de VS te wonen. Dat kan wellicht als je een kind hebt dat in de VS woont, maar zelfs dan is er een groot probleem, een ziektekostenverzekeringen alles wat je nog zelf moet betalen voor zorg is in de VS onbetaalbaar vergeleken met Europa, en je hebt geen recht op Medicare.
Terug in Texas!
Ik zou eerst zorgen dat de Green Card binnen is. Zoals gezegd die krijg je niet zomaar.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Straks gewoon lekker vaak en lang op vakantie dan, daar is toch ook niks mis mee? Dan heb je het beste van 2 werelden en kun je zelf kiezen in welk seizoen je naar welk gebied je wil gaan. Dan woon je er niet, maar je bent er wel veel. Prima toch?
Gewoon een toeristenvisum. Er zijn genoeg Nederlanders die dat hebben volgens mij, de facebookpaginas over Amerika staan vol met Nederlanders die hun tweede huis in Amerika ook verhuren.
Woonst is vermoedelijk vlaams voor woning
Dus als ik het goed begrepen heb, kan je wel een huis kopen en eigenaar worden daarvan maar geen geld op de bank zetten zonder er een adres te hebben ginder. Je kan eigendom kopen (hiermee bewijs je dat je financieel onafhankelijk bent) maar geen greencard krijgen omdat je gepensioneerd bent.
Dat de emigratiewet ginder moeilijk is is geweten, maar dat die nog eens onlogisch in elkaar zit ....
Dat de emigratiewet ginder moeilijk is is geweten, maar dat die nog eens onlogisch in elkaar zit ....
Dat je geen greencard kan heeft niet alleen met je pensioen te maken / financiële situatie. Je voldoet gewoon niet aan 1 van de situaties om een greencard te krijgen. Amerika is geen Europa, je kan er niet zomaar ff gaan wonen
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet je je eerst eens inlezen over het hoe en wat van een greencard, want de kans dat je niet in aanmerking komt is ongeveer 99.9%.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Als je een huis hebt, kan je wel een bankrekening openen en die zal je krijgen omdat je de utilities moet kunnen betalen….
Wat niet kan is een rekening openen om je zwarte centjes te parkeren, daar zijn andere landen voor…

B1/B2 zonder 180 dagen per jaar te overschrijden! 182 is de grens maar dat gaat je problemen opleveren als je echt voor de 182 wil gaan. Een andere vraag van je is de geldigheidsduur voor dit type van visum = 10 jaar.Met wat voor een visum?
En moet een “toegevoegde waarde zijn voor het land, punt!Talle schreef: ↑11 aug 2025, 19:15Dus als ik het goed begrepen heb,Je kan eigendom kopen (hiermee bewijs je dat je financieel onafhankelijk bent) maar geen greencard krijgen omdat je gepensioneerd bent.
Wat is de toegevoegde waarde van een “pensionado”?
Ga je een zaak starten, Amerikanen in dienst nemen, miljoenen verdienen (of je baas laten verdienen) waarop er belastingen gaan betaald worden?
Dat zijn toegevoegde waarden!
Verder is het is al eerder geschreven, Amerika is Europa niet!
Make America great is niet de vertaling voor wir schaffen das…

Ook moet je weten dat je Europese “ziekenkas” hier niet van tel is…
$24.000, als koppel, zal je moeten rekenen om een soortgelijke dekking te hebben.
Ja, ja, je hebt dat goed gelezen, $1.000 per maand per persoon is wat een degelijke Health insurance hier kost voor een gepensioneerde zonder social security.
Tot slot kent hier niemand je financiële toestand, juist?
Misschien kun je een E2 opstarten en de ander laten werken zodat jullie legaal mogen blijven?
@AndreiJov 10% commissie is goed hoor!

Bankrekening openen zonder dat je in de VS woont kon in ieder geval wel, toen in het destijds deed (bij Bank of America). Ik meen me te herinneren dat ik wel een US address moest opgeven (bv van een vriend/vriendin). Ik had toen nog geen SSN (of TIN) - en daarom ik moest iets van een verklaring ondertekenen met betrekking tot belastingplichtigheid. Op zich was het (toen) niet moeilijk.
Waarom je het in dit geval zou willen doen is me niet duidelijk. Ik sluit me aan bij de rest: verdiep je eerst eens in de (on)mogelijkheden om in de VS te gaan wonen. Die bankrekening gaat je daarbij niet helpen.
Waarom je het in dit geval zou willen doen is me niet duidelijk. Ik sluit me aan bij de rest: verdiep je eerst eens in de (on)mogelijkheden om in de VS te gaan wonen. Die bankrekening gaat je daarbij niet helpen.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Frappant dat niemand hier de optie voor de EB-5 noemt, je moet daar dan wel het geld voor hebben want dat is een heel groot bedrag maar via de EB-5 is het wel degelijk mogelijk om een greencard te krijgen(kopen) als pensionado.
Een rekening openen zonder adres is niet mogelijk zoals de meeste hierboven al hebben opgemerkt.
Een rekening openen zonder adres is niet mogelijk zoals de meeste hierboven al hebben opgemerkt.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht