Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar liep jij tegenaan?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Waar liep jij tegenaan?
Waar ben je, naast de gehele visa-procedure, het meest tegenaan gelopen qua administratieve handeling in Amerika?
Ik ben een keer eerder verhuist naar Spanje, en liep heel erg tegen het "NIE-nummer" verhaal aan. Kan ik iets soortgelijks verwachten nu ik mijn Green Card zo goed als zeker heb?
En zijn er (Nederlandse) bedrijven die hier diensten in leveren?
Ik ben een keer eerder verhuist naar Spanje, en liep heel erg tegen het "NIE-nummer" verhaal aan. Kan ik iets soortgelijks verwachten nu ik mijn Green Card zo goed als zeker heb?
En zijn er (Nederlandse) bedrijven die hier diensten in leveren?
Sinds 1999 op kort-verblijf en vakantie in Amerika
New York, NY (13 keer bezocht)
Allentown, PA (3 keer bezocht)
Los Angeles, CA (2 keer bezocht)
San Francisco, CA (1 keer bezocht)
Atlanta, GA (1 keer bezocht)
Orlando, FL (1 keer bezocht)
New York, NY (13 keer bezocht)
Allentown, PA (3 keer bezocht)
Los Angeles, CA (2 keer bezocht)
San Francisco, CA (1 keer bezocht)
Atlanta, GA (1 keer bezocht)
Orlando, FL (1 keer bezocht)
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Waar liep jij tegenaan?
De VS is redelijk ingesteld op immigranten, zeker als je een green card krijgt. Als je eenmaal een Social Security Number (SSN) hebt is de administratieve kant niet echt een probleem. Lastiger is het gebrek aan een credit history, maar daar zijn secured credit cards voor. Reken verder op wat meer gedoe om een huurhuis te vinden, borg voor utilities, etc.
Ik zou niet weten wat voor diensten je zou moeten inhuren, vele immigranten zijn je voorgegaan zonder iemand in te huren voor dat soort zaken. Met een werkvergunning, SSN, spaargeld en geduld komt het best voor elkaar.
PS Dit is een subforum voor tijdelijke visa, dus niet green card.
Ik zou niet weten wat voor diensten je zou moeten inhuren, vele immigranten zijn je voorgegaan zonder iemand in te huren voor dat soort zaken. Met een werkvergunning, SSN, spaargeld en geduld komt het best voor elkaar.
PS Dit is een subforum voor tijdelijke visa, dus niet green card.
Opmerking moderator
Topic is verplaatst.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je tips met het bouwen van een credit history als je er nog niet heen bent geëmigreerd?
Ik zit op dit moment in de CR-1 procedure. Zou ik via mijn vrouw een credit history op kunnen bouwen?
Ik zit op dit moment in de CR-1 procedure. Zou ik via mijn vrouw een credit history op kunnen bouwen?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zijn geëmigreerd op een E-2 visa en hebben een woning gekocht waardoor we dus geen problemen hebben gehad qua huur. Bankrekeningen bij Bank of America en direct de optie voor een creditcard gekregen zelfs voordat we er definitief woonde.
Ook met de utility companies geen problemen gehad.
SSN is wat papieren invullen op het kantoor en wachten tot je het papiertje ontvangt en daarna zul je hem zo nu en dan moeten invullen om je ID te bevestigen, dus handig om het nummer ergens op te slaan zodat je hem makkelijk kunt vinden want de SSN hoef je verder niet bij je te dragen.
En dan nog even je rijexamen opnieuw doen, voorbereiden op de theorie is wel een aanrader omdat ze hier hele andere vraagstelling en vragen hebben en dat er ook nog wel wat dingen anders zijn qua regels dan in NL.
Ook met de utility companies geen problemen gehad.
SSN is wat papieren invullen op het kantoor en wachten tot je het papiertje ontvangt en daarna zul je hem zo nu en dan moeten invullen om je ID te bevestigen, dus handig om het nummer ergens op te slaan zodat je hem makkelijk kunt vinden want de SSN hoef je verder niet bij je te dragen.
En dan nog even je rijexamen opnieuw doen, voorbereiden op de theorie is wel een aanrader omdat ze hier hele andere vraagstelling en vragen hebben en dat er ook nog wel wat dingen anders zijn qua regels dan in NL.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je tips hoe te beginnen met de theorie m.b.t. rij-examen? Is dit per staat verschillend?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is vooral de theorie waar je je het best even in kan verdiepen zodat je goed voorbereid naar je theorie examen gaat. In Florida is dat naar de DMV of Tax office en je aanmelden en na het overleggen van de nodige formulieren om aan te tonen dat je hier woont, hier op een visa bent etc. kun je een oogtest doen en daarna aanschuiven achter een computer voor je test. 50 vragen waarvan je er 40 goed moet hebben, je kunt vragen waar je over twijfelt gewoon overslaan en als je de 40 vragen goed hebt is het einde vragenlijst want dan stopt het programma en mag je naar de balie terug.
Geslaagd dan kun je een afspraak maken voor je rijexamen die werkelijk helemaal niets voorsteld, hierna weer je meteen waarom de rijvaardigheid van de gemiddelde Amerikaan niet zo heel hoog is.
Het grote deel van de theorie zal overeenkomen maar kan me voorstellen dat er per staat nog wat specifieke dingen zullen zijn.
Geslaagd dan kun je een afspraak maken voor je rijexamen die werkelijk helemaal niets voorsteld, hierna weer je meteen waarom de rijvaardigheid van de gemiddelde Amerikaan niet zo heel hoog is.
Het grote deel van de theorie zal overeenkomen maar kan me voorstellen dat er per staat nog wat specifieke dingen zullen zijn.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het ligt er denk ik ook zeker aan waar je gaat wonen. In een grote stad met veel immigranten zijn ze de procedures gewend. In mijn dorp was ik het eerste DV visum wat de mevrouw van het SSN kantoor ooit gezien had, en ze was er 30 minuten lang van overtuigd dat ik geen SSN kon krijgen met mijn 'verlopen' visum.
De eerste 3-4 maanden kwamen mijn credit history en background check nog vaak zonder informatie terug (ondanks overzetten Amex). Bij bank, utilities en telefoon moest ik dan bewijzen wie ik was door een kopie van mijn id oid te sturen.
Rijexamen in de VS is belachelijk makkelijk in vergelijking met NL. Je kunt online de examenstof per staat vinden en gratis toetsen om te oefenen, ik raad je aan om er een paar te doen gewoon zodat je weet hoe het proces gaat. De regels verschillen vooral op details per staat, maar ze vroegen veel naar die regels in de oefenexamens. Het lastigst vond ik de straffen omtrent DUI, die moet je 'by heart' leren. Een onderdeel is 'wat betekend dit bord' en je mag van de 25 vragen in wisconsin 10 (!) fout hebben. Common sense is king bij veel vragen. Na het theoretische deel krijg je een learners permit en meestal is er een wachttijd tot je het praktische examen mag doen. Als je al jaren autorijd kun je het praktische deel eigenlijk niet fout doen, de foutmarge is wederom enorm.
De eerste 3-4 maanden kwamen mijn credit history en background check nog vaak zonder informatie terug (ondanks overzetten Amex). Bij bank, utilities en telefoon moest ik dan bewijzen wie ik was door een kopie van mijn id oid te sturen.
Rijexamen in de VS is belachelijk makkelijk in vergelijking met NL. Je kunt online de examenstof per staat vinden en gratis toetsen om te oefenen, ik raad je aan om er een paar te doen gewoon zodat je weet hoe het proces gaat. De regels verschillen vooral op details per staat, maar ze vroegen veel naar die regels in de oefenexamens. Het lastigst vond ik de straffen omtrent DUI, die moet je 'by heart' leren. Een onderdeel is 'wat betekend dit bord' en je mag van de 25 vragen in wisconsin 10 (!) fout hebben. Common sense is king bij veel vragen. Na het theoretische deel krijg je een learners permit en meestal is er een wachttijd tot je het praktische examen mag doen. Als je al jaren autorijd kun je het praktische deel eigenlijk niet fout doen, de foutmarge is wederom enorm.
Elke staat heeft een DMV. Daar kun je alle info over een rijbewijs vinden.newamsterdam schreef: ↑16 nov 2024, 20:59Heb je tips hoe te beginnen met de theorie m.b.t. rij-examen? Is dit per staat verschillend?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Je loopt een politiebureau binnen en je zegt dat je een NIE-nummer wil. Kost een tientje. Als dat te ingewikkeld is loop je bij een advocaat naar binnen en zeg je dat je een NIE-nummer wil. Kost iets meer, afhankelijk van de advocaat. Geen idee waar je tegenaan gelopen bent??oscarsanti schreef: ↑13 nov 2024, 15:22Ik ben een keer eerder verhuist naar Spanje, en liep heel erg tegen het "NIE-nummer" verhaal aan.
Als je een Authorized User wordt op de creditcard van je vrouw krijg je vanzelf een gelijkaardige credit score - het zal wat lager uitpakken. Ik had in één klap een credit score van 750 (mijn man heeft een credit score van 815). Dit wordt natuurlijk gelijk lager als je ooit geen Authorized User meer bent, dus het is verstandig om je mix aan te vullen met een bijvoorbeeld eigen CC (history opbouwen).newamsterdam schreef: ↑14 nov 2024, 20:10Heb je tips met het bouwen van een credit history als je er nog niet heen bent geëmigreerd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4234 Weergaves
-
Laatste bericht door Belenos
-
- 7 Reacties