Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Buddha72: Niet emigreren maar wel trouwen
Buddha72: Niet emigreren maar wel trouwen
Hallo allemaal,
Ik woon in NL en mijn vriend in de VS. Door mijn ervaring met het reisverbod tijdens COVID zou ik graag willen trouwen (zonder te emigreren). Mijn vriend is bang dat het naar elkaar toe reizen (met ESTA) dan bemoeilijkt zou worden door de immigratiedienst. Ik ben van (niet onderbouwde) mening dat het juist makkelijker zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of informatie over? Alvast bedankt!
Ik woon in NL en mijn vriend in de VS. Door mijn ervaring met het reisverbod tijdens COVID zou ik graag willen trouwen (zonder te emigreren). Mijn vriend is bang dat het naar elkaar toe reizen (met ESTA) dan bemoeilijkt zou worden door de immigratiedienst. Ik ben van (niet onderbouwde) mening dat het juist makkelijker zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of informatie over? Alvast bedankt!
Re: Buddha72: Niet emigreren maar wel trouwen
Elk keer dat je met een esta de VS inreist, moet de immigration officer er van overtuigd zijn dat je ook weer vertrekt binnen de 90 dagen. Dat kan inderdaad lastiger zijn op het moment dat je een echtgenoot hebt die in de VS woont. Ik denk dus inderdaad ook dat je het jezelf lastiger maakt door te trouwen.
Terug in Texas!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je maakt het jezelf heel lastig daardoor, zou ik absoluut niet doen.
Hemmie & Pete.Z. bedankt voor jullie reacties!
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Misschien nog een ander probleem; als jullie ooit wel samen willen zijn maar al getrouwd zijn, moet je bewijzen een bona fide relatie te hebben. Als je dan 'voor de wet' getrouwd bent op een maandagochtend een paar jaar geleden, maar nooit een visumaanvraag of poging tot samenwonen hebt gedaan, kan men zich afvragen of dat huwelijk niet alleen voor de voordelen is.
Nederland staat trouwens nog altijd huwelijken "met de handschoen" toe, trouwen bij volmacht als een van de twee partners niet in staat is om naar Nederland te reizen, alhoewel enkel onder zwaarwegende omstandigheden. Als je je erg zorgen maakt over een situatie zoals corona, kan het helpen om te weten dat dat een optie is.
Nederland staat trouwens nog altijd huwelijken "met de handschoen" toe, trouwen bij volmacht als een van de twee partners niet in staat is om naar Nederland te reizen, alhoewel enkel onder zwaarwegende omstandigheden. Als je je erg zorgen maakt over een situatie zoals corona, kan het helpen om te weten dat dat een optie is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht