Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dv Lottery foto
-
- Amerika-newbie
Dv Lottery foto
Hallo beste mensen,
Ben net nieuw en heb meteen een vraag wat betreft de DV loterij en de foto eisen. Ik heb laatst een foto laten maken bij de fotograaf in Utrecht. De achtergrond en al is goed, hij is verder niet bewerkt. Maar wanneer ik deze in de officiële Photo tool zet, dan wordt het wel in het juiste formaat gezet maar is m'n haar afgeknipt. Mijn hoofd komt dus te groot te staan en er zit geen ruimte tussen de boven rand van de foto en mijn haar/hoofd.
Dit lijkt mij best een probleem te zijn aangezien er juist ruimte moet zitten. Ik was van plan dit zelf te gaan editen en naar het juiste formaat en size om te werken in photoshop, maar er staat ook in de regels dat er niet 'gealtert' mag worden, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Ik heb al twee keer bij twee verschillende fotografen een foto laten zetten en mijn haar blijft maar te groot uitkomen. Als iemand hier wat input of ervaring mee heeft hoor ik het graag!
Alvast excuses als dit niet in de juiste plaats gepost is.
Ben net nieuw en heb meteen een vraag wat betreft de DV loterij en de foto eisen. Ik heb laatst een foto laten maken bij de fotograaf in Utrecht. De achtergrond en al is goed, hij is verder niet bewerkt. Maar wanneer ik deze in de officiële Photo tool zet, dan wordt het wel in het juiste formaat gezet maar is m'n haar afgeknipt. Mijn hoofd komt dus te groot te staan en er zit geen ruimte tussen de boven rand van de foto en mijn haar/hoofd.
Dit lijkt mij best een probleem te zijn aangezien er juist ruimte moet zitten. Ik was van plan dit zelf te gaan editen en naar het juiste formaat en size om te werken in photoshop, maar er staat ook in de regels dat er niet 'gealtert' mag worden, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Ik heb al twee keer bij twee verschillende fotografen een foto laten zetten en mijn haar blijft maar te groot uitkomen. Als iemand hier wat input of ervaring mee heeft hoor ik het graag!
Alvast excuses als dit niet in de juiste plaats gepost is.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dv Lottery foto
Neem de foto-vereisten mee naar een fotograaf die ervaring heeft met digitale fotografie. Ik heb dit meermaals gedaan bij verschillende fotografen, en in 2023 zou dat geen probleem mogen zijn.
Niet goed = geld terug.
Niet goed = geld terug.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
Heb je een goede aanrader voor een in Utrecht/Amsterdam? Ben overigens benieuwd of je weet of het een goed idee is om het zelf aan te passen met photoshop, of dat geaccepteerd wordt of niet?
Bedankt voor het snelle reageren!
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bij paspoortfoto shops kun je vaak foto's in het juiste US formaat laten maken, dus ik raad dat aan. Ik heb dat destijds in Wageningen bij een fotografieshop gedaan, maar er moeten toch wel mensen in Utrecht en A'dam zijn die dat ook doen. Geef aan dat het voor een US visum is, en als ze bij de winkel niet precies weten wat je bedoelt ga je naar de volgende. Ik zou uitkijken met zelf fotoshoppen. Het vermoeden is dat ze op dit moment een aantal automatische checks doen, en hoewel de meeste checks waarschijnlijk vooral kijken of de foto inderdaad van een gezicht is kan het zijn dat ze ook bewerkte foto's er tussenuit halen. Ze zullen je nooit vertellen dat je bent afgewezen, als je wint en de automatische foto check faalt krijg je de 'you are not selected' te zien. In Afrika maken mensen zelf foto's met bijvoorbeeld mobiele telefoon. Ik zou dat nog eerder doen dan een bestaande foto editen en insturen.
De fotograaf hier moest even zoeken in zijn programma maar kreeg het gevonden. Wat wel fijn was is dat ik een inlogcode kreeg waarmee ik een half jaar kon inloggen zodat ik de foto kon downloaden, en hem dus niet weer eerst zou moeten inscannen. Deze werd direct geaccepteerd met het uploaden.
19 States so far...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon al 13 jaar in Canada.Dontknowanusername schreef: ↑30 sep 2023, 17:32Heb je een goede aanrader voor een in Utrecht/Amsterdam?

Gebruik even de zoekfunctie in het emigratie forum, want ik weet dat enkele jaren geleden daar adressen weren genoemd voor DV foto's.
Maar zoals iemand anders hier al zei: bel even enkele fotografen waar jij woont, en check of zij weten waar jij over praat. Je kan eventueel zelfs vragen hoe zij dat instellen op hun camera. Als ze dan antwoorden dat ze het gewoon kunnen selecteren uit een menu, dan zou je goed moeten zitten.
Ik weet dat onze fotograaf, de eerste keer dat we zulke foto's nodig hadden, het manueel moest doen, maar hij gaf me de garantie dat, als het niet ok was, ik hem moest bellen, en hij zou het gratis opnieuw doen. Later kocht hij dat programma waarmee hij diverse landen kon selecteren, en de camera/computer deed automatisch het werk.(maar nu spreek ik van 20 jaar geleden.

Elke
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Britsimon heeft een heel duidelijke guide met tips en tricks, mochten mensen hier langskomen en nog vragen hebben:
https://britsimonsays.com/creating-a-ph ... -mistakes/
https://britsimonsays.com/creating-a-ph ... -mistakes/
Ik lees een hoop mits en maren en verwijzingen naar betaal sites. Als je daadwerkelijk de intentie hebt om met de dv lottery mee te doen om te winnen, gewoon €15 ofzo uitgeven bij een professionele fotograaf.
19 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 10306 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer