Behouden Nederlanderschap

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Yasmin_22
Amerika-ontdekker

Re: Behouden Nederlanderschap

Bericht door Yasmin_22 »

Dutchess schreef:
19 mei 2022, 06:14
Het zijn 2 stappen, eerst de Certified True Copy halen bij USCIS, dat is als ik me goed herinner gratis (moet je wel persoonlijk halen). Daarna de apostille aanvragen bij de US Department of State, dat is niet duur, ik dacht zoiets van $8 plus verzendkosten.
Ok ontzettend bedankt. Ik las op internet iets van $555, ik schrok al. Blijkbaar is dat iets anders. Gelukkig is het gratis.

Myn Amerikaanse man heeft geen geboorteakte omdat hij ook naturalisatieakte heeft van lang geleden moet ik daar ook een Certified True Copy van hebben of is zijn Amerikaanse passport genoeg?

Hoelang duurt het totdat ik Certified True Copy krijg?

Sorry voor zoveel vragen.

Alvast bedankt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik denk dat hij een certified true copy met apostlle nodig heeft, maar je kunt dit echt beter navragen bij ambassade/consulaat/grensgemeente waar je het paspoort gaat aanvragen, zij zijn degenen die het gaan beoordelen.
Terug in Texas!
Yasmin_22
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmin_22 »

Heel erg bedankt voor de informatie.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

Je kan ook gewoon een apostille aanvragen met je originele Certificate of Naturalization (voor $8). Klaar terwijl je wacht, maar dan moet je wel in DC zijn.

Voor het Nederlanderschap hoef je het origineel alleen maar te laten zien en dan een fotokopie overhandigen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Big Al schreef:
14 jun 2022, 04:22
Voor het Nederlanderschap hoef je het origineel alleen maar te laten zien en dan een fotokopie overhandigen.
Misschien dat ik verkeerd lees wat er hier bedoeld wordt, maar in mijn geval, paspoortaanvraag, moest de kopie van het naturalisatie-certificaat (Certified True Copie van USCIS) voorzien zijn van een apostille.

Gr., Flipje
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik heb het mijn originele naturalisatiecertificaat van een apostille laten voorzien. Bij de ambassade laten zien en die hebben vervolgens een fotokopie gemaakt voor het dossier.

Het origineel kon ik meteen weer meenemen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ah, dan snap ik 'm. Ja, dat is dan effectief hetzelfde.

Gr., Flipje
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Daar gingen ze uiteindelijk heel coulant mee om toen ik nog een document met een apostille nodig had. Mocht ik uiteindelijk zelf een fotokopie van opsturen... nogal vreemd. Had ik zelf ook wel een lintje aan het document kunnen strikken.

Overigens trad zowel de ambassade als het ministerie de GDPR met voeten. Zetten doodleuk mijn geboortedatum in de "subject line" van e-mailberichten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer