Het zijn 2 stappen, eerst de Certified True Copy halen bij USCIS, dat is als ik me goed herinner gratis (moet je wel persoonlijk halen). Daarna de apostille aanvragen bij de US Department of State, dat is niet duur, ik dacht zoiets van $8 plus verzendkosten.
Ok ontzettend bedankt. Ik las op internet iets van $555, ik schrok al. Blijkbaar is dat iets anders. Gelukkig is het gratis.
Myn Amerikaanse man heeft geen geboorteakte omdat hij ook naturalisatieakte heeft van lang geleden moet ik daar ook een Certified True Copy van hebben of is zijn Amerikaanse passport genoeg?
Hoelang duurt het totdat ik Certified True Copy krijg?
Ik denk dat hij een certified true copy met apostlle nodig heeft, maar je kunt dit echt beter navragen bij ambassade/consulaat/grensgemeente waar je het paspoort gaat aanvragen, zij zijn degenen die het gaan beoordelen.
Je kan ook gewoon een apostille aanvragen met je originele Certificate of Naturalization (voor $8). Klaar terwijl je wacht, maar dan moet je wel in DC zijn.
Voor het Nederlanderschap hoef je het origineel alleen maar te laten zien en dan een fotokopie overhandigen.
Voor het Nederlanderschap hoef je het origineel alleen maar te laten zien en dan een fotokopie overhandigen.
Misschien dat ik verkeerd lees wat er hier bedoeld wordt, maar in mijn geval, paspoortaanvraag, moest de kopie van het naturalisatie-certificaat (Certified True Copie van USCIS) voorzien zijn van een apostille.
Ik heb het mijn originele naturalisatiecertificaat van een apostille laten voorzien. Bij de ambassade laten zien en die hebben vervolgens een fotokopie gemaakt voor het dossier.
Daar gingen ze uiteindelijk heel coulant mee om toen ik nog een document met een apostille nodig had. Mocht ik uiteindelijk zelf een fotokopie van opsturen... nogal vreemd. Had ik zelf ook wel een lintje aan het document kunnen strikken.
Overigens trad zowel de ambassade als het ministerie de GDPR met voeten. Zetten doodleuk mijn geboortedatum in de "subject line" van e-mailberichten.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.