DV-2023

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

DV-2023

Bericht door PetraGL »

Beste leden,

Weet iemand of de DV Lottery dit jaar weer opengaat voor aanmeldingen?

Groetjes
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2023

Bericht door Disney-Golf »

Ik vrees dat er dit jaar geen DV lottery gaat zijn…
De inrol periode is gewoonlijk altijd tussen de eerste week van oktober en de eerste week van november.
Op de travel-state website staan de juiste data dan ook gewoonlijk 6 maand van tevoren vermeld en nu staat er niets…
En de hoofdreden zou wel eens kunnen zijn dat door de Presidential Proclamation van Biden de DV-2020 zelfs nog niet afgesloten is…
https://innovationlawlab.org/media/Gome ... .17.21.pdf
Quarantiiiiiiine
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2021, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: DV-2023

Bericht door Quarantiiiiiiine »

Vorig jaar was het ook wel zo dat pas rond 30 sept duidelijk was dat de registratie weer open ging op 7 okt. Ik zou dus niet zomaar zeggen dat er geen zal zijn omdat er nog niets over bekend is, of nog niets over op de website staat. (Bron = posts op dit forum rond deze periode vorig jaar)

Ik weet niet of het zo makkelijk is om de diversity lottery zomaar over te slaan, gezien het iets is waar men al jaren vanaf wil maar nog niet klaar heeft gekregen. Er is volgens mij ook niets over opgenomen in de verschillende presidential proclamations.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2023

Bericht door Nagini »

Er is zover ik kan zien geen reden om aan te nemen dat de loterij dit jaar niet doorgaat. Grote veranderingen aan de DV kunnen alleen worden gedaan door een wetswijziging via het congres. Zelfs Trump kreeg niet voor elkaar om de DV af te schaffen of volledig te stoppen, en Biden's administratie heeft geen reden om die kant op te gaan (zie bijvoorbeeld https://www.boundless.com/blog/biden-im ... -unveiled/). Ik volg de lawsuits van DV2020 en 2021, en daarin werd oa geopperd door de overheidsadvocaten om DV2023 niet te doen om de nog uitstaande visumuitgaven van Dv2020, DV2021 en DV 2022 te kunnen afhandelen. Dit werd door de advocaten van het DV team als onwettig neergezet, en de rechter ging mee dat dit geen optie was.
De afgelopen jaren is, mede door de covid, de aankondiging van DV wat later. Ook andere communicatie vanuit DV-related organisaties zoals KCC (zijn zij verantwoordelijk voor de website? Ik weet het eigenlijk niet) loopt op dit moment minder vlot. DV loopt meestal begin Oktober tot begin November. Je kunt officiële kanalen, dit forum of het blog van BritSimon in de gaten houden om op de hoogte te zijn als de inschrijvingen beginnen. Heb geduld, als je de loterij wint dan heb je daar veel aan! ;)

-2020 winnaar
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: DV-2023

Bericht door PetraGL »

Bedankt voor al jullie inhoudelijke reacties! Ik houd het in de gaten :) groetjes
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: DV-2023

Bericht door Gerlinde »

Ondertussen zijn de datums officieel bekend gemaakt: indienen kan van 6 oktober tot 9 november 2021

https://travel.state.gov/content/travel ... tions.html
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: DV-2023

Bericht door PetraGL »

@Gerlinde Bedankt voor de mededeling!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: DV-2023

Bericht door Corv »

:clap: Yes! Hopelijk dit jaar meer geluk.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2023

Bericht door Nagini »

Voor degene die het nog niet wisten, DV entries zijn al een paar dagen open! Je kunt je hier inschrijven: https://dvprogram.state.gov/

Gebruik alleen de officiele site, je kunt alles zelf invullen. Er zijn sites die (vaak tegen betaling) aanbieden je te "helpen" met je entry. Doe het niet! Soms houden ze je informatie achter als je wint om meer geld van je te kunnen vragen, en als bepaalde informatie niet klopt in je entry kan het je later je visum kosten!
BritSimon heeft een tutorial voor het invullen van je entry: (in het engels)

Succes aan al de deelnemers!
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: DV-2023

Bericht door PetraGL »

Thanks voor het instructie filmpje hierboven en succes iedereen!!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: DV-2023

Bericht door Corv »

Zorg dat je een correcte pasfoto upload,
https://travel.state.gov/content/travel ... hotos.html
Anders wordt je aanvraag er meteen uitgeknikkerd.
DaanL
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2021, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2023

Bericht door DaanL »

Inzending ontvangen! Op hoop van zegen dan maar!

Overigens mijn eerste jaar dat ik mee doe. Verwachtingen zijn totaal niet hoog maar je weet maar nooit... :)
Success aan iedereen die meedoet dit jaar :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: DV-2023

Bericht door mtl »

Daar is geen peil op te trekken. Er zijn mensen die al na één keer winnen maar er zijn ook mensen die twintig keer meedoen maar nooit winnen.
TheFrisianClause
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2016, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2023

Bericht door TheFrisianClause »

@mtl Toch zou ik dan wel eens willen weten hoe dat kan. Zou dit aan je opleiding, werkervaring, werkveld of eventueel werkveld kunnen liggen?
Want het is toch gek, dat wanneer iemand die 1x meedoet direct al een lottery ticket heeft en iemand die 20x meedoet niet. Dat zou me wel aan het denken zetten in iedergeval.

Je zou naar mijn mening deze twee gevallen naast elkaar kunnen leggen, e.g. iemand die bijv. na 10x meedoen nog niks heeft en iemand die na 1 - 3x meedoen wel heeft gewonnen.
Stel iemand zou dat doen, dan zou dat wel een mooi onderzoek wezen :)

Alle geluk en veel succes gewenst aan de mensen die meedoen dit jaar!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV-2023

Bericht door Old Faithful »

TheFrisianClause schreef:
11 okt 2021, 10:29
Want het is toch gek, dat wanneer iemand die 1x meedoet direct al een lottery ticket heeft en iemand die 20x meedoet niet. Dat zou me wel aan het denken zetten in iedergeval.
Dat is volgens mij nu net kenmerkend voor een loterij. Je kan de eerste keer meedoen en winnen maar ook twintig keer meedoen en niets winnen.
Groet,

Old Faithful
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: DV-2023

Bericht door DebbieTimmermans »

Ik vind het altijd moeilijk om je opleidingsniveau in te vullen. Ik heb hier in België een Bachelor in de Vroedkunde.
Heeft er iemand een idee wat er overeenkomt met een bachelor diploma? Behoort dit tot een University degree of gewoon een High School degree?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: DV-2023

Bericht door Gerlinde »

Een Belgische Bachelor komt normaal overeen met een undergraduate in Amerika, dus Univeristy Degree
TheFrisianClause
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2016, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2023

Bericht door TheFrisianClause »

Old Faithful schreef:
11 okt 2021, 13:02
TheFrisianClause schreef:
11 okt 2021, 10:29
Want het is toch gek, dat wanneer iemand die 1x meedoet direct al een lottery ticket heeft en iemand die 20x meedoet niet. Dat zou me wel aan het denken zetten in iedergeval.
Dat is volgens mij nu net kenmerkend voor een loterij. Je kan de eerste keer meedoen en winnen maar ook twintig keer meedoen en niets winnen.
Groot gelijk natuurlijk, maar soms dan vraag je het je toch weleens af waarom jij niet wint. Maarja dat zal mijn gedachtengang wel wezen, gelukkig kan je zovaak meedoen als je wil tot een zekere hoogte.
Melissa1985
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2021, 13:45

Re: DV-2023

Bericht door Melissa1985 »

Wij gaan voor het eerst meedoen met het DV program. Ik twijfel over de opleidingsvraag. Ik heb een HBO diploma en een Post HBO diploma. Is dat gelijk aan University Degree?

Ik hoop dat julie mij kunnen helpen.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2023

Bericht door Greenhorn »

Voor de 6de keer (denk ik) ingeschreven. Hopelijk nu wel eens geluk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer