Mogelijkheden EB5 Visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door kwarktaart »

Ik wil graag met mijn gezin emigreren naar Amerika en heb gelezen over de mogelijkheid van het aanvragen van een EB5 visum. Hier moet een eigen vermogen voor aangetoond worden en er moet een flinke investering gedaan worden. Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met dit visum?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door Hockey »

Geen ervaring mee. Maar als jij dusdanig veel geld op tafel kan leggen, neem dan een advocaat en ga niet zelf lopen rommelen. Dat is het beste advies dat ik je kan geven.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja. Dwz., Vrouw Flipje werkt voor een Regional Center.

Gr., Flipje
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door Disney-Golf »

Heeft “vrouw Flipje” al nieuws mogen ontvangen of de EB-5 na 30 juni gaat verlengd worden?
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door FlipjeBTiel »

Nope. Verwachten het ook pas te horen op de dag zelf (en natuurlijk benieuwd of de verlenging de nu weer geldende $500K/$1M aanhoudt).

Gr., Flipje
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door kwarktaart »

Beste Flipje,

Begrijp ik het goed dat jouw vrouw en jij op een EB-5 visa in Amerika zijn?

Groet,
Linda
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door FlipjeBTiel »

Nee; haar werk voor het RC staat los van haar immigratie. Mijn eigen verhaal staat ergens hier op deze site, volgens mij op het welkomsgedeelte van het forum (is inmiddels errug lang geleden: ben in de VS sinds 2002, vrouw sinds 1998; we hebben elkaar hier in de Bay Area leren kennen) en was destijds via EB-2. Inmiddels zijn we allebei ook al aardig wat jaren USC (zij sinds 2010, ik sinds 2015). RC kwam pas later, een jaar of zes geleden, en is gewoon een baan: combo van professionele kwalificaties en taalkennis wat goede match was.

Gr., Flipje
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door Disney-Golf »

FlipjeBTiel schreef:
25 jun 2021, 07:04
en natuurlijk benieuwd of de verlenging de nu weer geldende $500K/$1M aanhoudt
Ik ben ook benieuwd al verwacht ik een beroep procedure… $400.000 of $800.000 extra per EB-5 is een welkom spaarvarkentje voor Biden’s infrastructuur plannen…
Al zou ik van een afschaffing ook niet verschieten, Obama wilde dit ook al… 🤷‍♂️
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door kwarktaart »

Sorry als ik vragen stel over dingen die al eerder besproken zijn, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.
Ik lees nu dat jullie benieuwd zijn of de $500k/$1M. aanhoudt. Wordt dit binnenkort bekend gemaakt?

Ik had afgelopen week even contact met een immigration laywer in de US en kreeg daarvan de bedragen $900k/$1.8M door. Ik was er dus eigenlijk vanuit gegaan dat deze hogere bedragen momenteel gelden. Het maakt nogal een enorm verschil, dus het zou goed nieuws zijn als de "lagere" bedragen zouden gelden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet is hey bedrag inderdaad een tijd terug verhoogd naar 900K/1.8M.

Maar even googlen en je weet het zeker, de bedragen zijn in 2019 verhoogd https://www.uscis.gov/working-in-the-un ... sification
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door Disney-Golf »

kwarktaart schreef:
26 jun 2021, 09:51
Sorry als ik vragen stel over dingen die al eerder besproken zijn, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.
Ik lees nu dat jullie benieuwd zijn of de $500k/$1M. aanhoudt. Wordt dit binnenkort bekend gemaakt?
Geen probleem hoor!
Een Federal judge uit California heeft eerder deze week beslist om de 900-1.800.000$ terug te draaien maar waarschijnlijk gaat de D,H.S. hier tegen in beroep gaan “als” dit nog nodig zal zijn?
Zoals reeds eerder vermeld vervalt het hele EB-5 gebeuren op 30 juni indien er geen verlenging komt en het is geweten dat Biden/Obama dit wil(de) afschaffen…
Wordt vervolgd!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door kwarktaart »

Dank Disney-Golf :)

Ik las gisteren inderdaad e.e.a. over het nu tijdelijks teruggedraaid zijn van de EB-5 bedragen van $900k/$1.8m naar de "oude" bedragen van $500k en $1M. Dit is echter tijdelijk las ik en ik vind het risico veel te groot om hier nu halsoverkop in te duiken. Ik kreeg een mailtje van een immigration lawyer dat dit nu kan maar dan moet het wel binnen 2-3 maanden. Ons plan is om over 4 a 5 jaar de definitieve stap naar emigratie te maken, dat kan niet ineens nu overhaast (we hebben 3 kinderen en er is uiteraard een soort planning qua eindexamen afronding etc. Bovendien lijkt me het risico enorm om nu in het EB-5 programma te stappen als de kans bestaat dat dit zelfs afgeschaft zou kunnen worden.

Is er enige hoop dat er een ander investeerders programma voor terug komt onder Biden? En met mijn roze bril op hoop ik dan op een lagere investering dan het EB-5 programma van nu. Waarschijnlijk niet realistisch, maar ik hou hoop op een mogelijkheid.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door hemmie »

Ik neem aan dat 21+ kinderen niet mee kunnen, ik ben niet echt bekend met EB5, maar zo is het met alle andere opties wel.
Terug in Texas!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door kwarktaart »

Inderdaad mogen alleen kinderen onder de 21 mee op dit visum
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Mogelijkheden EB5 Visum

Bericht door Disney-Golf »

EB-5 voor regional centers is dus niet verlengd geworden op de vervaldag van 30 juni…
Voor eigen bedrijven zou het blijkbaar nog wel kunnen, vraag is of ze de 500/1.000.000 of 900/1.800.000 investering gaan hanteren?
Afwachten of het voor de regional centers definitief gaat zijn of slechts tijdelijk? 🤷‍♂️
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer