Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie naar Amerika.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door dutch_in_seattle »

alex123 schreef:
06 feb 2021, 13:39
Maar ik heb het recht als Nederlander met migratie achtergrond om ervoor te kiezen naar een andere land te emigreren
Natuurlijk heb jij het recht om vanuit Nederland naar een ander land te verhuizen en niemand hier ontzegt jou dat recht, maar dat betekent niet dat de V.S. of een ander land jou *moet* toelaten. Je hebt recht op *emigratie*, maar niet per se op *immigratie* in het land van jouw keuze. Elk land heeft zijn eigen beleid en regels voor immigratie en daar heb jij je gewoon aan te houden.
Feit blijft dat jij op basis van wat wij hier nu van jou en jouw situatie weten gewoon heel weinig kans maakt om op legale wijze naar de V.S. te emigreren. Da's misschien zuur, maar da's de realiteit.

Edit: Ik zie dat diverse andere mensen dit zelfde punt ook al hebben gemaakt.
We zien hier wel vaker een houding van "waar 'n wil is, is 'n weg," maar het simpele feit is dat die vlieger voor emigratie naar de V.S. gewoon niet op gaat. Succes ermee, maar blijf wel met beide benen op de grond staan!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
alex123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door alex123 »

Erg jammer dat sommigen hier over mijn toon/houding hebben gehad, terwijl ze zelf mijn reacties iedere keer belachelijk maken.
Ik word letterlijk van alle kanten aangevallen zowat terwijl ik niemand beledigd heb hier, typisch weer ...
Mijn post op deze forum is enigszins bedoeld om alvast " nieuwe " informatie te verzamelen. Ik zal verder geen informatie of situatie willen delen, dat ga wel met een advocaat doen.

Nogmaals dank voor jullie interactie, en ook voor die mensen die mijn post als " sarcastisch " hebben geïnterpreteerd. Ik laat het hierbij :thumbup:
Without struggle, there is no progress
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Succes met je verdere toekomst!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

alex123 schreef:
07 feb 2021, 11:07
Erg jammer dat sommigen hier over mijn toon/houding hebben gehad, terwijl ze zelf mijn reacties iedere keer belachelijk maken.
Ik word letterlijk van alle kanten aangevallen zowat terwijl ik niemand beledigd heb hier, typisch weer ...
Hiermee doe je de forumleden die je van goed advies willen voorzien wel erg te kort. Er wordt jou een grote spiegel voorgehouden met wellicht antwoorden die je niet wilt horen. De waarheid is niet altijd even leuk. Er is echter niemand die jouw vragen belachelijk maakt, beetje erg makkelijk om nu de slachtofferrol aan te nemen.

En waarom zeg ik dit? Ik zie vragen als deze vaker voorbij komen en zodra het antwoord niet in het straatje van de vragensteller past, voelt men zich aangevallen. Jammer voor de vragensteller maar dan kan men jou hier ook niet verder helpen. Maar eerlijk gezegd vind ik het een nog grotere beledeging naar de forumleden die tijd en moeite nemen jou van constructieve antwoorden te voorzien ondanks de weinige informatie van de vragensteller.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

alex123 schreef:
Ik zal verder geen informatie of situatie willen delen, dat ga wel met een advocaat doen.
Mijn eerste gedachte is dat dat beter is, omdat (vermoedelijk) niemand hier nog zin zal hebben jou te willen helpen. Mijn tweede gedachte is echter, hoe ga je ermee om als de advocaat kritiek geeft, of iets zegt wat jou niet aanstaat? Ga je je dan ook op dezelfde manier gedragen als hier? Dan ga je het nog zwaar krijgen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

alex123 schreef:
Nogmaals dank voor jullie interactie, en ook voor die mensen die mijn post als " sarcastisch " hebben geïnterpreteerd. Ik laat het hierbij :thumbup:
Niemand heeft gezegd dat jouw bericht sarcastisch was; dat sloeg op een reactie, en als ik het goed begrijp op die van tddft_
Lees alles nog eens goed door, je hebt veel nuttige informatie gekregen, ook al was dat niet altijd wat je graag wilt horen.
Succes met je plannen!

Marianne
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Coyote schreef:
07 feb 2021, 11:27
Er wordt jou een grote spiegel voorgehouden met wellicht antwoorden die je niet wilt horen.
“Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?...”
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

mtl schreef:
04 feb 2021, 16:43
Ik denk dat we die reactie ook niet erg serieus moeten nemen.
Pardon? Laten we deze nutteloze reactie van jou maar niet serieus nemen.
I left my heart in LA
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@tddft_

Een asielaanvraag vanuit Nederland zal geen enkele kans maken, dus de opmerking van mtl dat we jouw reactie niet erg serieus moeten nemen is begrijpelijk. Waarom moeten we je reactie wel serieus nemen, gezien de 100% kans op afwijzing van een asielaanvraag?
alex123
Amerika-ontdekker

Bericht door alex123 »

Hockey schreef:
09 feb 2021, 17:26
@tddft_

Een asielaanvraag vanuit Nederland zal geen enkele kans maken, dus de opmerking van mtl dat we jouw reactie niet erg serieus moeten nemen is begrijpelijk. Waarom moeten we je reactie wel serieus nemen, gezien de 100% kans op afwijzing van een asielaanvraag?
Dat mag/kan jij niet beoordelen. Misschien voel ik mij en mijn gezin onveilig in NL, misschien worden wij achtervolgd door bepaalde mensen, krijg ik als nog geen asiel in je ogen? hoe weet jij dat eigenlijk? Niet lullig bedoeld maar jij bent geen immigration lawyer neem ik aan?
Ik wil nogmaals gaan benadrukken dat ik niet op deze forum mijn situatie ga uitleggen. mijn doel was puur informatie verzamelen.
achteraf had ik dat wellicht niet moeten doen, en rechtstreeks met een raadsman/professional aan tafel moeten zitten.

@tddf Goed dat jij ook ziet hoe het geregeerd werd tegen mij, maar dadelijk word jij ook aangevallen door hun.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

alex123 schreef:
10 feb 2021, 12:21
Dat mag/kan jij niet beoordelen. Misschien voel ik mij en mijn gezin onveilig in NL, misschien worden wij achtervolgd door bepaalde mensen, krijg ik als nog geen asiel in je ogen?
Van Wikipedia: "Applicants have the burden of proving that they are eligible for asylum. To satisfy this burden, they must show that they have a well-founded fear of persecution in their home country on account of either race, religion, nationality, political opinion, or membership in a particular social group.[34] The applicant can demonstrate well-founded fear by demonstrating that he or she has a subjective fear (or apprehension) of future persecution in her home country that is objectively reasonable." Dat is in Nederland - me het oog op Artikel 1 van de Grondwet - allemaal niet aan de orde. Dat je wordt 'achtervolgd door bepaalde mensen', dat is nog geen 'persecution' natuurlijk. Als dat aan de hand is, moet dat binnen Nederland strafrechtelijk worden opgelost met straat- en contactverboden of iets dergelijks, maar het is natuurlijk geen grond voor een asielaanvraag in welk land dan ook.
alex123 schreef:
10 feb 2021, 12:21
@tddf Goed dat jij ook ziet hoe het geregeerd werd tegen mij, maar dadelijk word jij ook aangevallen door hun.
Als realistische verwachtingen scheppen al een aanval is... :roll:
alex123
Amerika-ontdekker

Bericht door alex123 »

@GJ Gefeliciteerd! :clap: we hebben over Amerika, En niet over de grondwet van NL. Het staat nergens in de grondwet van USA dat jij geen bescherming mag zoeken daar (ook als een Nederlandse burger) of wat dan je nationaliteit ook is. :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@alex123, ik kan wel degelijk beoordelen, net als de anderen voor mij, dat een asielaanvraag vanuit Nederland geen kans van slagen heeft. Maar inhoudelijk heeft het geen enkele zin hierover nog discussie te voeren met je als jij elke post die neerkomt op maar enigszins een weerwoord of kritiek of een kritische noot of een kritische vraag als een aanval ziet. Dan kan je je inderdaad beter wenden tot een immigratieadvocaat.
Gezien jij eigen toon waarop je continu reageert is er daarbij tevens ook sprake van dr. Jekyll and mr. Hyde gedrag.

Hier is de website van de vereniging van Amerikaanse Immigratie advocaten, waar je er zelf een kan zoeken. Succes.
alex123
Amerika-ontdekker

Bericht door alex123 »

Dankjewel mr. @Hockey .. Het wordt gewaardeerd :thumbup:

Neem me niet kwalijk als jij het zo geïnterpreteerd hebt.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

De gemoederen lopen een beetje hoog op omdat we wel vaker op dit forum mensen krijgen die verwachten dat ze naar Amerika kunnen emigreren door op het vliegtuig te stappen en eenmaal daar de overheid een formuliertje kunnen sturen om het proces officieel te maken. Helaas is de realiteit anders, zoals je in de eerste paar informatieve posts van dit topic gezien hebt. Veel van onze forum-leden zijn al meerdere jaren, soms tientallen jaren, bezig om hun emigratie-droom te verwezenlijken. Er staan ook hartverscheurende verhalen van mensen die net niet door het proces kwamen en daardoor soms na jaren wachten alsnog nee op rekest krijgen.

In jouw geval zijn er een aantal manieren om de VS binnen te komen.
1) Je hebt een degelijke, maar langzame route via je zus; als familie-aanvraag. Op zich kan het geen kwaad om die gewoon aan te vragen, wie weet wat er de komende 10-15 jaar gebeurd.
2) De visum-loterij (kleine winkans maar goedkope/snelle manier naar de VS), waar je je elk jaar rond Oktober of November voor kunt inschrijven. Op dit forum kun je alles vinden over hoe je daar aan mee kunt doen, en je kunt verhalen lezen over hoe dat proces gaat.
3) Via werk; zoek een werkgever (of heb er een) die ook in Amerika kantoren heeft, en vraag naar overplaatsingsmogelijkheden. Als je hoogopgeleid bent, kun je ook proberen via een Amerikaanse werkgever direct gesponsord te worden, als je bijvoorbeeld in een industrie zit waar veel vraag is naar buitenlanders/gekwalificeerd personeel. Als je rijk bent, kun je ook zelf een bedrijf starten in de VS, met bijvoorbeeld een E-visum (dan hebben we het wel over 500.000+).
4) Een partner vinden in de VS. wie weet? :D

Houd er rekening mee dat door de pandemie ook veel van de visum/emigratie-aanvragen op dit moment vertraging oplopen, dus dat het proces mogelijk langer kan duren dan in het verleden. Voor de meeste types aanvragen heb jij geen emigratie-advocaat nodig, de aanvraag is simpel genoeg. Ik zou er alleen een aanraden als je iets bijzonders wilt doen, bijvoorbeeld als je zus of een kennis van je zus daar een bedrijf heeft en je wil gaan sponsoren als employer. Houd er rekening mee dat zeker op dit moment het altijd een proces van jaren is, en enkele tot tienduizenden dollars kan kosten.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

alex123 schreef:
10 feb 2021, 13:15
@GJ Gefeliciteerd! :clap: we hebben over Amerika, En niet over de grondwet van NL. Het staat nergens in de grondwet van USA dat jij geen bescherming mag zoeken daar (ook als een Nederlandse burger) of wat dan je nationaliteit ook is. :wink:
Ik weet niet waarmee je me feliciteert? Ik ben niet jarig ofzo.

Gebaseerd op de Nederlandse grondwet hoef jij in Nederland geen enkele vrees te hebben voor vervolging vanwege ras, religie etc. Dus is een asielaanvraag in Amerika bij voorbaat kansloos. Dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Maar het is vervelend om onder ogen te moeten zien dat deze route niet gaat lukken.

Dus zul je inderdaad één van de andere routes moeten bewandelen. Jammer, maar het is niet anders.
Visser
Amerikafan

Bericht door Visser »

De VS zit ook niet bepaald op eigenwijze mensen te wachten. Die hebben ze hier in overvloed. :wink:

Maar ga gerust je gang met de asiel aanvraag. Wie niet luisteren wil.....
.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Hockey schreef:
09 feb 2021, 17:26
@tddft_
Waarom moeten we je reactie wel serieus nemen, gezien de 100% kans op afwijzing van een asielaanvraag?
Volgens mij is het de bedoeling dat we alle reacties serieus nemen als ze met goede intenties hier op dit forum worden geplaatst. Mijn reactie mbt asielaanvraag was puur om te laten weten dat die mogelijkheid er is en dat je op die manier ook langer in het land kan verblijven en dat is simpelweg een feit, zelfs als je uit Nederland komt. Om verder te beoordelen of dat wel of niet zal slagen, is niet aan jou of aan mij omdat wij simpelweg niet over meer persoonlijke informatie beschikken van topic starter. Daarnaast zou het zomaar eens kunnen dat men tijdens zijn verblijf in de VS, terwijl de asielaanvraag loopt, iemand ontmoet waarmee hij of zij een relatie wilt beginnen of vindt hij of zij wel een werkgever daar die bereid is een visum te sponsoren. Genoeg redenen dus om mijn reactie wel serieus te nemen, maar doe wat je wilt, ik lig er niet wakker van.
I left my heart in LA
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan hebben we een loophole gevonden voor iedereen die graag naar de VS wil emigreren, niet? Asiel aanvragen en je bent er.
alex123
Amerika-ontdekker

Bericht door alex123 »

@Nagini Dankjewel Topper :thumbup:

@GJ Ik weet heel goed wat de Nederlandse grondwet inhoudt, Maar als nog ben jij niet de juiste persoon om te oordelen/beslissen of het kansloos zal zijn of niet!

@Visser Dank voor je respectloze toon, En advies!

@tddft_ Dat bedoel ik, dankjewel!

Ik sta serieus versteld van sommige reacties hier, ik kan wel tegen discussie en kritiek, maar niet als men andere meningen/reacties niet respecteert, en vervolgens krijgen ze een botte reactie van mij (of anderen) en ineens jouw van alle kanten de preek voorlezen.
Hou aub op met dat ontmoedigingsgedrag en respectloze toon. niemand is hier een immigratie advocaat of een immigratierechter.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer