Twee jaar geleden ben ik met mijn Amerikaanse vriend getrouwd, nu echtgenoot. Hij bleef in NY achter, ik ging terug naar NL. Inmiddels staat mijn interview voor de green card gepland voor volgende week op het consulaat, erg fijn, maar ook spannend! Gezien ik vanuit het buitenland aanvraag doe, zal ik alleen in het interview zitten. Mijn echtgenoot kan geloof ik wel op een later moment gebeld worden.
Ik zou graag tips willen ontvangen voor het interview. Is dit nu anders wegens de Covid-omstandigheden (behalve het dragen van een mondkapje)? Hoe lang zal het duren?
Ben erg benieuwd naar ervaringen en eventuele tips! Veel dank
Ik had mijn interview 1,5jr geleden dus toen nog geen covid. Maar er zat sowieso al een plastic scherm tussen destijds. Op de website van visa journey kan je wat voorbeeld vragen vinden die ze kunnen gaan stellen. Ik weet nog dat er toen een jongen was die zijn paspoort was vergeten, hij mocht toen het gebouw niet in. Neem dus alle documenten en bewijsstukken mee. Het interview zelf was niet zo heel bijzonder. Ik had wel een strenge hindoestaanse man die mij interviewde met een zwaar indiaans accent. Interview was uiteraard in het Engels. Hij was niet eens geinteresseerd in foto’s van m’n vrouw en ik. Hij wilde voornamelijk weten hoe we elkaar hadden ontmoet en waar en op welke datum enz. Blijf vooral kalm en geef korte duidelijke antwoorden. Komt goed!
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Spannend hoor, ik heb ook mijn interview deze week! Woon hier samen met mijn vrouw in NL, maar ik doe het interview ook alleen, zo gaat het volgens mij altijd. Heb er behoorlijk wat over gelezen, maar als alles in orde is is het meer een check van alle formulieren dan een grondig interview. Er kunnen wat vragen worden gesteld, maar daar maak ik me niet heel druk over. Ik ben meer nerveus of ze al onze documenten accepteren, we hebben nog geen IRS transcript en proberen ons op basis van assets te kwalificeren. Heel veel success!
Ons interview was al weer wat jaren geleden, maar het had niets omhanden. Vrienden van ons werden (apart) flink ondervraagd - over de naam van de kat, het huis, gewoonten en voorkeuren van de andere persoon, enzovoorts.
Wij kwamen in een klein kantoorkamertje terecht en ons werd individueel gevraagd of we zworen dat alle informatie die we verstrekt hadden juist was.
Mijn vrouw: "Jazeker".
Beambtje: "U moet uw hand omhoog doen als u antwoord".
Mijn vrouw (met opgeheven hand): "Jazeker".
Beambte: "En u, mijnheer?".
Ik (met opgegeven hand): "Jazeker".
Beambte: "Nou, gefeliciteerd. Uw aanvraag is bij deze goedgekeurd".
Geen enkele vraag over de kat, de tandpasta, of wat dan ook...
Bij mij in Belgie duurde dat misschien 5-10 minuten? Er werd wat gevraagd over wanneer we elkaar ontmoet hadden en waar we getrouwd zijn maar verder niks speciaal. Ik had de vraag over wanneer we elkaar ontmoet hadden zelf niet juist, ik ben slecht in jaartallen onthouden
Het interview was niet langer dan 10 minuten en totaal niet lastig. Er werd alleen gevraagd hoe we elkaar ontmoet hadden en waar we getrouwd waren ("Oh you got married downtown NYC? Me too!!"). Verder had ik nog twee dikke fotoboeken bij me, maar hij wilde ze niet eens inzien... "no worries, we believe you're a real couple".
Overigens werd de man voor mij wél flink ondervraagd en kwam hij papieren te kort. Ik dacht nog, die arme man...
Enige tegenvaller is dat op mijn longfoto wat vocht is gevonden (niks ernstigs volgens de arts, iets van een oude longontsteking), wat onderzocht moet worden en drie (!!!) maanden op zich laat wachten... Helaas... Ik hoop dat de papieren tegen de tijd dat de uitslag komt niet verlopen zijn en ik snel naar mijn echtgenoot in NY kan.
Dan zaten wij waarschijnlijk bij hetzelfde interview, inderdaad die arme man. En ook heel raar dat je het hele interview gewoon kon horen. Maar wel heel vervelend om te horen van de foto's, dus je moet opnieuw de foto's laten nemen en dan gaat alles weer naar het consulaat? Veel sterkte en hoop dat die drie maanden snel voorbij zijn!
Enige tegenvaller is dat op mijn longfoto wat vocht is gevonden (niks ernstigs volgens de arts, iets van een oude longontsteking), wat onderzocht moet worden en drie (!!!) maanden op zich laat wachten... Helaas... Ik hoop dat de papieren tegen de tijd dat de uitslag komt niet verlopen zijn en ik snel naar mijn echtgenoot in NY kan.
Dan kun je gelijk het geweldige gezondheids zorg alhier systeem uitchecken.... Maak zeker dat je een zeer wel gevulde portomeennee bij je heb....
Ook mijn intervieuw verliep, in de VS, heel soepeltjes. We hadden wel een immigratie advokaat. Had een stempel van de douane in mijn paspoort staan die ze nog nooit hadden gezien en mijn zaak heel makkelijk maakte.
Die advokaat had ons ook verteld om te trouwen, dan gaat t veel makkelijker. We woonden in IN, dus naar TN gereden, Couthouse in gelopen op zaterdag ochtend en dat was dat. Niks geen afspraak. Alleen in NV gaat t ook zo makkelijk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.