Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Joint sponsor mogelijk voor I-134???
-
Westbound
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Joint sponsor mogelijk voor I-134???
Na het een en ander onderzocht te hebben lees ik dat het per consulaat verschilt of een joint sponsor word toegelaten voor de I-134 Affidavit of support. Weet iemand of het nederlandse consulaat dat toelaat? Wij hopen hier geen gebruik van te hoeven maken, maar willen graag weten of wij dit achter de hand hebben
-
Westbound
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Joint sponsor mogelijk voor I-134???
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar het consulaat in amsterdam. Als de reactie van hen er eerder is zal ik hier vermelden wat hun antwoord is. Mocht iemand het antwoord nu al weten dan hoor ik het graag.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Joint sponsor mogelijk voor I-134???
Als je met "joint sponsor" bedoelt dat iemand je sponsor is bijvoorbeeld voor een K1 visum, dan zijn hier op de website voorbeelden te vinden van mensen die bijvoorbeeld de ouders van hun partner in Amerika als sponsor hebben. Volgens mij wordt dit document altijd geaccepteerd door een ambassade, het is immers een officieel document. Het is alleen niet altijd nodig en wordt alleen gebruikt als de Consular officer twijfels heeft of de aanvrager van het visum geen public charge wordt (of bijv. dat de aanvrager van het K1 visum hun partner niet kan onderhouden). In sommige landen (veelal armere, niet-westerse landen) wordt dit document vrijwel altijd door ambassades gevraagd, misschien dat daar de verwarring om is onstaan, terwijl het in andere landen (zoals hier) wat meer optioneel is, omdat mensen die emigreren over het algemeen meer eigen resources hebben, hoger opgeleid en de engelse taal machtig zijn.
Voor sommige visa's is een ander document nodig (van de officiele site): "Do not use Form I-134 if the foreign nationals who you are sponsoring are required to have Form I-864 filed on their behalf instead."
Het grote verschil tussen deze formulieren is dat de verplichtingen in de I-134 een soort belofte is die niet wettelijk afgedwongen kan worden, terwijl de I-1864 wel legale consequenties heeft.
Welk visum ga je aanvragen?
Voor sommige visa's is een ander document nodig (van de officiele site): "Do not use Form I-134 if the foreign nationals who you are sponsoring are required to have Form I-864 filed on their behalf instead."
Het grote verschil tussen deze formulieren is dat de verplichtingen in de I-134 een soort belofte is die niet wettelijk afgedwongen kan worden, terwijl de I-1864 wel legale consequenties heeft.
Welk visum ga je aanvragen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6384 Weergaves
-
Laatste bericht door L1nda