Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huis kopen Amerika
-
Ataturk007
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Huis kopen Amerika
Hey !
Ik ben een 22 jarige student die dit jaar afstudeerd. Ik zou graag binnen de 3-5 jaar een huis kopen in Amerika.
Nu, je kunt zeker en vast huizen vinden tot 100.000 euro, ik zou ook niet graag hoger gaan dan dat bedrag.
Mijn vraag is:
Wat zijn de bijkomende kosten? Geld daar ook een klein/groot beschrijf? Notaris kosten? Maw hoeveel geld ga ik extra kwijt zijn? Ik zou binnen 5 jaar zelf de 50.000 betalen en vervolgens nog een klein bedrag lenen? Is dat mogeijk als ik dan 5 jaar werk en een vast contract heb?
Welke sites zijn betrouwbaar? Hoe zit het met de kosten dat die mensen verdienen? Is het beter dat ik zelf op reis ga en ter plekke zoek naar een huis? Is het voordeliger als ik als green card houder een huis koop? Of gewoon als Belg?
Tot slot, ik heb een B1/B2 visum tot 2025, dus zit niet echt met een visum probleem de komende 9 jaar.
Verder kan ik ook financieel hulp van thuis krijgen als dat moet, dus heb geen financieel probleem.
Ik ben een 22 jarige student die dit jaar afstudeerd. Ik zou graag binnen de 3-5 jaar een huis kopen in Amerika.
Nu, je kunt zeker en vast huizen vinden tot 100.000 euro, ik zou ook niet graag hoger gaan dan dat bedrag.
Mijn vraag is:
Wat zijn de bijkomende kosten? Geld daar ook een klein/groot beschrijf? Notaris kosten? Maw hoeveel geld ga ik extra kwijt zijn? Ik zou binnen 5 jaar zelf de 50.000 betalen en vervolgens nog een klein bedrag lenen? Is dat mogeijk als ik dan 5 jaar werk en een vast contract heb?
Welke sites zijn betrouwbaar? Hoe zit het met de kosten dat die mensen verdienen? Is het beter dat ik zelf op reis ga en ter plekke zoek naar een huis? Is het voordeliger als ik als green card houder een huis koop? Of gewoon als Belg?
Tot slot, ik heb een B1/B2 visum tot 2025, dus zit niet echt met een visum probleem de komende 9 jaar.
Verder kan ik ook financieel hulp van thuis krijgen als dat moet, dus heb geen financieel probleem.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Re: Huis kopen Amerika
Wat is klein/groot beschrijf?
Als je een huis koopt heb je closing costs bovenop de prijs van het huis, meestal tussen de 2 en 5% van de prijs van het huis. Je realtor krijgt een deel van dat geld. Je betaalt je realtor dus alleen als je een huis koopt, en sommige realtors zijn erg pushy omdat ze zo snel mogelijk een zo duur mogelijk huis willen verkopen.
Een goede website is realtor.com, daar kunnen alleen realtors huizen op plaatsen en is dus meer up to date dan bijv. zillow.com.
Waarom wil je hier een huis kopen?
Als je een huis koopt heb je closing costs bovenop de prijs van het huis, meestal tussen de 2 en 5% van de prijs van het huis. Je realtor krijgt een deel van dat geld. Je betaalt je realtor dus alleen als je een huis koopt, en sommige realtors zijn erg pushy omdat ze zo snel mogelijk een zo duur mogelijk huis willen verkopen.
Een goede website is realtor.com, daar kunnen alleen realtors huizen op plaatsen en is dus meer up to date dan bijv. zillow.com.
Waarom wil je hier een huis kopen?
- goldenhills
- Amerika-expert
Hier is een aardig overzicht van de kosten in California:
http://www.homebuyinginstitute.com/closing_article3.php
Ook als je niet in California wilt kopen is het goed om te weten wat de verschillende kostenposten kunnen zijn en hoe ze heten.
Makelaars in onze regio rekenen 2 a 3% van de verkoopprijs, zowel voor de koper als de verkoper. De transfer tax hangt hier van de county af, en is 1.1% in onze county. In totaal kost het kopen en verkopen van een huis via een makelaar (en een hypotheek voor de koper) ongeveer 10% hier, waarvan de meeste kosten bij de koper vallen.
http://www.homebuyinginstitute.com/closing_article3.php
Ook als je niet in California wilt kopen is het goed om te weten wat de verschillende kostenposten kunnen zijn en hoe ze heten.
Makelaars in onze regio rekenen 2 a 3% van de verkoopprijs, zowel voor de koper als de verkoper. De transfer tax hangt hier van de county af, en is 1.1% in onze county. In totaal kost het kopen en verkopen van een huis via een makelaar (en een hypotheek voor de koper) ongeveer 10% hier, waarvan de meeste kosten bij de koper vallen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hypotheek zal moeilijk te krijgen zijn als je geen permanent resident/citizen bent, of minstens een temporary work permit hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
@Ataturk007, waar wil je een huis kopen? En wat wil je bereiken met het kopen van dat huis? Besef je je dat je ondanks het B1/B2 visum aan de grens pas getoetst wordt of je het land in mag?
Of je geld kan lenen voor het kopen van het huis zal alleen de kredietverstrekker je kunnen zeggen.
Of je geld kan lenen voor het kopen van het huis zal alleen de kredietverstrekker je kunnen zeggen.
Waarom wil je in Amerika een huis kopen?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Wil je de hypotheek in Amerika of België afsluiten?kastelke schreef:Hypotheek zal moeilijk te krijgen zijn als je geen permanent resident/citizen bent, of minstens een temporary work permit hebt.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Denk je dat dat verschil gaat maken, Rachel? Dat een Nederlandse bank een lening gaat geven voor een huis in de US? Ik schat de kans klein in.
Elke
En een bank ik de VS zal ook geen interesse hebben, dus ik denk dat die lening niet echt een optie is. Je zult het hele bedrag denk ik zelf moeten kunnen ophoesten.
Terug in Texas!
-
Ataturk007
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Om hier even op terug te komen.
Een klein beschrijf of groot beschrijf, https://nl.wikipedia.org/wiki/Schrijfgeld.
Mijn vraag was eigelijk niet het geldprobleem, die zal ik even uitleggen.
Vervolgens, je kunt gemakkelijk een 'mooi' huis kopen voor 100.000 dollar denk ik, heb even snel gekeken naar die link dat hier benoemd werd. Dus met maximum kosten totaal van 110.000 dollar dat iets van 100.000 euro.
Als ik zelf 50.000 euro cash heb op mijn rekening, vervolgens een kleine 25.000 van mijn ouders krijg, en vervolgens 25.000 hier ga lenen als persoonlijk lening, etc ( dat is geen probleem), dan heb ik voldoende geld om een huis te kopen in Amerika.
Maar een belangerijkere punt voor mij is:
Hoe is dat betrouwbaar?
Kan je als een Belg simpel een huis kopen?
Met wat moet je opletten, oplichters, contract?
Wat moet er in je contract staan?
Hoe is het best dat ik het geld overschrijf?
Wat voor extra kosten heeft het huis? Wat moet ik elk jaar betalen? Belasting? ..
Die dingen zijn voor mij belangerijker dan het geld.
Een klein beschrijf of groot beschrijf, https://nl.wikipedia.org/wiki/Schrijfgeld.
Mijn vraag was eigelijk niet het geldprobleem, die zal ik even uitleggen.
Vervolgens, je kunt gemakkelijk een 'mooi' huis kopen voor 100.000 dollar denk ik, heb even snel gekeken naar die link dat hier benoemd werd. Dus met maximum kosten totaal van 110.000 dollar dat iets van 100.000 euro.
Als ik zelf 50.000 euro cash heb op mijn rekening, vervolgens een kleine 25.000 van mijn ouders krijg, en vervolgens 25.000 hier ga lenen als persoonlijk lening, etc ( dat is geen probleem), dan heb ik voldoende geld om een huis te kopen in Amerika.
Maar een belangerijkere punt voor mij is:
Hoe is dat betrouwbaar?
Kan je als een Belg simpel een huis kopen?
Met wat moet je opletten, oplichters, contract?
Wat moet er in je contract staan?
Hoe is het best dat ik het geld overschrijf?
Wat voor extra kosten heeft het huis? Wat moet ik elk jaar betalen? Belasting? ..
Die dingen zijn voor mij belangerijker dan het geld.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe ga je het huis onderhouden? Want technisch gezien mag jij er niet gaan werken.
Je verzekeringspremie gaat hoog zijn, want het is de grootste tijd van het jaar onbewoond.
Je gaat het huis constant moeten verwarmen/koelen want anders krijg je problemen.
Jaarlijks ga je ook property taxes moeten betalen.
Je gaat een bewakingsfirma in de hand moeten nemen, want een leegstaand huis is aantrekkelijk.
Zoals met veel dingen, is net alleen de aankoopprijs van belang, maar de kost van het onderhoud.
Trouwens, wat ga je met dat huis doen? Je hebt geen geldige verblijfsstatus in de US.
Je verzekeringspremie gaat hoog zijn, want het is de grootste tijd van het jaar onbewoond.
Je gaat het huis constant moeten verwarmen/koelen want anders krijg je problemen.
Jaarlijks ga je ook property taxes moeten betalen.
Je gaat een bewakingsfirma in de hand moeten nemen, want een leegstaand huis is aantrekkelijk.
Zoals met veel dingen, is net alleen de aankoopprijs van belang, maar de kost van het onderhoud.
Trouwens, wat ga je met dat huis doen? Je hebt geen geldige verblijfsstatus in de US.
Elke
Voor dat geld heb je inderdaad wel een huis, maar veelal geen nieuw huis. En dan komen er snel een boel onderhoudskosten bij kijken. Ik heb net een appartement gekocht in Florida en we zijn bewust voor een relatief nieuw huis gegaan (2001) zodat we (hopelijk) niet met onverwachte kosten komen te zitten. Neem ook de staat en de buurt waar je een huis wilt kopen goed in overweging; huizen in de steden en in de betere buurten zijn duurder, maar veel meer dan in Nederland of Belgie zijn er slechte buurten waar je echt niet 's avonds over straat wil lopen. In Tampa heb je voor 50.000 dollar al een opknapper, maar daar moet veel aan gebeuren en de huizen zijn vaak in een mindere buurt of erg afgelegen. Als je het goed doet kun je de waarde van zo'n huis flink verhogen met een paar goede investeringen. Als je voor een appartement gaat in een complex (condo) is er meer beveiliging, maar daar staat tegenover dat je ettelijke honderden euro's betaalt aan de homeowners association. Voor 400 euro in de maand hebben we onderhoud aan de gebouwen, zwembad en fitness centrum, water, verzekering voor de gebouwen (maar geen inboedel), parkeerplekken in de garage, toegangshekken met code en een beveiliger in de avond- en nachturen. Daarmee dalen onze risico's flink, maar voor dingen die binnen het appartement kapot gaan zijn we nog steeds zelf verantwoordelijk.
Vind een goede makelaar (realtor) om te zorgen dat je niet wordt opgelicht, zij handelen het contractuele deel af. Voor onze koop hebben we alleen standaardcontracten gebruikt en om heel eerlijk te zijn heb ik ze niet eens allemaal doorgelezen
. Het geld schrijf je over naar een Escrow account van een Title company, zij regelen dat je de eigendomspapieren in handen krijgt en maken het geld over naar de eigenaar nadat het contract rond is. Je maakt het geld dus niet direct over naar de eigenaar maar naar een tussenpersoon. Houd rekening met extra kosten voor een internationale betaling, voor kleine betalingen is die ettelijke tientallen euro's per overschrijving, ik weet niet of dat toeneemt met een grote betaling. Ten zeerste aan te raden is het om een huisinspectie uit te voeren van een paar honderd euro, daarbij kijkt een inspecteur naar de staat van je huis en waar er onderhoud nodig is. De makelaar kost zowel jou als de verkoper een paar procent van het aankoopbedrag, in Florida 3-5% voor de koper.
Daarna heb je jaarlijks grondbelasting, dat is een percentage van de waarde van je huis, zoek het op in de staat waar je wilt kopen (property taxes). Elektriciteit om het huis te runnen, bijv. In Florida kun je geen leegstaand huis hebben zonder de airconditioning regelmatig aan te hebben. Een klein huis kost je in Florida 100 euro per maand, iets meer in de zomer. Ik neem aan dat je internet wilt, ik weet niet of dat af te sluiten is voor alleen als je langskomt of dat je een doorlopend abonnement moet hebben; 50 euro per maand. Verder is een verzekering van belang, zowel voor het gebouw als eventueel voor de inboedel. Denk ook bijv. aan het vervangen van de sloten als je het huis hebt gekocht en aan meubileren. Je kunt meubels van Craigslist halen als je dat goedkoop wilt doen, nieuw meubilair is een kostenpost van een aantal duizend euro's. Premies zijn lager voor een huis waarin je woont (homestead) dan een verhuurd of onbewoond huis.
Een huis is een goede manier om veel geld te spenderen
Denk ook aan onverwachte uitgaven waar je een spaarpotje voor aan moet leggen; de verwarmingsketel of airconditioning kan kapot gaan, het dak kan gaan lekken, gasfornuis gaat stuk...reparaties van enkele honderden tot enkele duizenden euro's per keer.
Als je geen haast hebt, zorg er dan voor dat je het huis niet op de piek van de markt koopt. De meeste huizen waar ik woon zijn nog steeds minder waard dan voor de huizenbubbel in 2008 barstte maar zitten wel weer flink in de lift.
Als het huis alleen voor jou is, verwacht veel tijd kwijt te zijn aan onderhoud als je eens langskomt of geld te moeten neertellen voor iemand die het huis voor je in de gaten houdt. Als je er iemand anders in kunt laten wonen kan een goede huurder ook het een en ander doen, maar als je pech hebt verpest je huurder het huis. Bovendien heb je meer kans op een goede huurder met een duurder huis in een betere buurt. Wat ik af en toe zie is dat er een cijferslot op de deur zit i.p.v. een klassiek slot en dat mensen het huis op afstand met AirBnB verhuren.
Net als de andere posters steek ik mijn neus in je zaken en vraag ik me af of dit een investering is die je wilt maken. Denk er goed over na en praat met een aantal huizenbezitters over voor- en nadelen en risico's. Vraag bijv. ook aan mensen met een vakantiehuis binnen Europa wat ze eraan kwijt zijn en hoe vaak je het huis moet bezoeken om er voldoende uit te halen. Ik zou eerder een huis in Belgie kopen waar je daadwerkelijk in gaat wonen, zo krijg je ervaring met de huizenkoop en met wat er bij een huis komt kijken en vervolgens kun je een betere beslissing nemen of een huis in Amerika het waard is.
Vind een goede makelaar (realtor) om te zorgen dat je niet wordt opgelicht, zij handelen het contractuele deel af. Voor onze koop hebben we alleen standaardcontracten gebruikt en om heel eerlijk te zijn heb ik ze niet eens allemaal doorgelezen
Daarna heb je jaarlijks grondbelasting, dat is een percentage van de waarde van je huis, zoek het op in de staat waar je wilt kopen (property taxes). Elektriciteit om het huis te runnen, bijv. In Florida kun je geen leegstaand huis hebben zonder de airconditioning regelmatig aan te hebben. Een klein huis kost je in Florida 100 euro per maand, iets meer in de zomer. Ik neem aan dat je internet wilt, ik weet niet of dat af te sluiten is voor alleen als je langskomt of dat je een doorlopend abonnement moet hebben; 50 euro per maand. Verder is een verzekering van belang, zowel voor het gebouw als eventueel voor de inboedel. Denk ook bijv. aan het vervangen van de sloten als je het huis hebt gekocht en aan meubileren. Je kunt meubels van Craigslist halen als je dat goedkoop wilt doen, nieuw meubilair is een kostenpost van een aantal duizend euro's. Premies zijn lager voor een huis waarin je woont (homestead) dan een verhuurd of onbewoond huis.
Een huis is een goede manier om veel geld te spenderen
Als je geen haast hebt, zorg er dan voor dat je het huis niet op de piek van de markt koopt. De meeste huizen waar ik woon zijn nog steeds minder waard dan voor de huizenbubbel in 2008 barstte maar zitten wel weer flink in de lift.
Als het huis alleen voor jou is, verwacht veel tijd kwijt te zijn aan onderhoud als je eens langskomt of geld te moeten neertellen voor iemand die het huis voor je in de gaten houdt. Als je er iemand anders in kunt laten wonen kan een goede huurder ook het een en ander doen, maar als je pech hebt verpest je huurder het huis. Bovendien heb je meer kans op een goede huurder met een duurder huis in een betere buurt. Wat ik af en toe zie is dat er een cijferslot op de deur zit i.p.v. een klassiek slot en dat mensen het huis op afstand met AirBnB verhuren.
Net als de andere posters steek ik mijn neus in je zaken en vraag ik me af of dit een investering is die je wilt maken. Denk er goed over na en praat met een aantal huizenbezitters over voor- en nadelen en risico's. Vraag bijv. ook aan mensen met een vakantiehuis binnen Europa wat ze eraan kwijt zijn en hoe vaak je het huis moet bezoeken om er voldoende uit te halen. Ik zou eerder een huis in Belgie kopen waar je daadwerkelijk in gaat wonen, zo krijg je ervaring met de huizenkoop en met wat er bij een huis komt kijken en vervolgens kun je een betere beslissing nemen of een huis in Amerika het waard is.
Laatst gewijzigd door Rachel. op 14 nov 2016, 15:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wat is het doel van een huis in de VS kopen? Investering? Woonhuis? Vakantiehuis? Verhuren? Voor de lol? Om van je geld af te komen?
Wonen in de VS kun je alleen maar met een greencard, investerings- of werkvisum. Als je aan de Amerikaanse grens met je ESTA of B1/B2 visum de vraag krijgt: "wat komt u hier doen", en je zegt: "ik ga een paar maanden in mijn huis hier wonen", dan wordt je waarschijnlijk geweigerd. Als je zegt: "ik kom mijn huurhuis opknappen" vast ook, dat is eigenlijk betaald werk.
Een huis kopen als buitenlander voor de investering zou ik afraden. Vrienden van ons hebben nog een huis aan de oostkust wat ze verhuren, en ze hebben er meer zorgen dan voordeel van, en zij kennen betrouwbare mensen terplaatse die dingen voor hun willen regelen.
Als je het voor de investering / voor de lol doet zou ik een lapje grond in California City kopen, daar heb je geen onderhoud aan, en wie weet wordt het stadje populairder.
https://en.wikipedia.org/wiki/Californi ... California
Wonen in de VS kun je alleen maar met een greencard, investerings- of werkvisum. Als je aan de Amerikaanse grens met je ESTA of B1/B2 visum de vraag krijgt: "wat komt u hier doen", en je zegt: "ik ga een paar maanden in mijn huis hier wonen", dan wordt je waarschijnlijk geweigerd. Als je zegt: "ik kom mijn huurhuis opknappen" vast ook, dat is eigenlijk betaald werk.
Een huis kopen als buitenlander voor de investering zou ik afraden. Vrienden van ons hebben nog een huis aan de oostkust wat ze verhuren, en ze hebben er meer zorgen dan voordeel van, en zij kennen betrouwbare mensen terplaatse die dingen voor hun willen regelen.
Als je het voor de investering / voor de lol doet zou ik een lapje grond in California City kopen, daar heb je geen onderhoud aan, en wie weet wordt het stadje populairder.
https://en.wikipedia.org/wiki/Californi ... California
Is het uberhaupt mogelijk om een huis in de VS te kopen, zonder een (tijdelijk) verblijfsstatus/ green card/ US passport? Waardoor je er dus eigenlijk alleen met een ESTA naar je huis kunt gaan?
@hlwoudsma, waarom zou dat niet mogelijk zijn? Er is geen wet die je verbiedt in de VS een huis te kopen.
Je mag kopen wat je wil. Al zou je nooit in de VS komen of zelfs geweest zijn, dan nog kun je er best een huis bezitten. Je zou het kunnen verhuren, als je wil. Of niks mee doen. Your choice. Met een huis krijg je wel te maken met dingen als property taxes, maar ook om die te betalen maakt het niet uit waar je je op de wereld bevindt.hlwoudsma schreef:Is het uberhaupt mogelijk om een huis in de VS te kopen, zonder een (tijdelijk) verblijfsstatus/ green card/ US passport? Waardoor je er dus eigenlijk alleen met een ESTA naar je huis kunt gaan?
Het verkrijgen van een hypotheek (van een US bank) is een ander verhaal; die zoeken meestal naar wat meer zekerheid voordat ze je een hypotheek willen verstrekken.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Waar in amerika wil je kopen?
@Ataturk007, het zou prettig zijn als je reageert op de vragen die aan je gesteld zijn in dit topic dat je zelf hebt geopend.
Toch erg jammer dat hier nooit een passend antwoord op is gekomen..
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Hoe bedoel je?
Heb je een specifieke vraag, just shoot!
Heb je een specifieke vraag, just shoot!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2134 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties