L1 trouwen en greencard

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Jurgeng
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019, 02:24

L1 trouwen en greencard

Bericht door Jurgeng »

Hoi allemaal,

Ik werk sinds 2 jaar op een L1 visum in de VS. in de tussentijd heb ik een Amerikaanse leren kennen en zijn wij onlangs verloofd. Omdat mijn werkgever en ik vòòr de verloving al hadden besloten een aanvraag tot verlenging van het L visum Te starten wil ik graag wetem of dit nog de moeite is. De komende jaren willen wij nog in de VS doorbrengen en daarom wil ik ook graag een green cardr hebben. Heeft iemand ervaring met een zelfde situatie? Het proces voor een L verlenging is lang en kostbaar en heeft een risico om afgewezen te worden. Omdat wij in de toekomst ook gaan trouwen wil ik graag weten of ik het L visum traject kan laten varen en het proces voor een geen card door mariage te starten.
Alle tips en adviezen zijn op dit moment welkom!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: L1 trouwen en greencard

Bericht door Taygi »

Volgens mij kan jij trouwen en gewoon AOS aanvragen?
Afhangend van waar je woont duurt dat denk ik 5-8 maanden.

https://www.uscis.gov/greencard/adjustment-of-status
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: L1 trouwen en greencard

Bericht door kastelke »

De belangrijkste factor hier is: wanneer ga je trouwen? En voldoet je partner aan de eisen om jou te kunnen sponsoren voor een green card.

Als je besluit nog enkele jaren te wachten om te trouwen, dan bestaat het risico dat de verloving verbreekt, en dat je alsnog het land uit moet omdat je de verlenging van je L1 niet tijdig ingezet hebt, dus je huidige L1 verloopt vooraleer je de andere hebt. Ik weet niet of er 'overbruggingsmogelijkheden' zijn in dat geval.

Maar als je besluit bijvoorbeeld volgend jaar te trouwen, en je Amerikaanse verloofde voldoet aan de voorwaarden om jou te kunnen sponsoren, dan krijg jij een conditional green card binnen het jaar na je huwelijk (gebaseerd op huidige processing times). Ben je 2 jaar later nog steeds gehuwd, dan worden de 'conditions' opgeheven en ben je onvoorwaardelijk een green card houder, zelfs als je huwelijk nadien op de klippen loopt.

(bah, wat klinkt dat allemaal erg on-romantisch :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer