Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Medische keuring bij aanvraag Green Card

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
D. Griffith
Amerika-newbie

Medische keuring bij aanvraag Green Card

Bericht door D. Griffith »

Ik ben getrouwd met David die amerikaan is. Ik zelf ben nederlandse en onze 3 kinderen hebben beide nationaliteiten. We vertrekken als alles volgens planning loopt over 4 maanden naar Rockford Illinois. Mijn papieren zijn in aanvraag. Nu heb ik begrepen dat ik ook een medische keuring krijg. Kan iemand me hier vertellen wat me te wachten staat tijdens deze keuring? Alvast bedankt!
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Volgens de wet mogen immigranten geen risico vormen voor de volksgezondheid in de U.S. De keuring is dan ook gericht op het opsporen van "communicable diseases of public health significance". Het gaat daarbij om gonorrhea, besmettelijke syphilis en een aantal andere STD's, Hansen’s disease (besmettelijke lepra), besmettelijke ('open') tuberculose, en HIV-infectie. Ook drugsgebruik, chronisch alcoholisme en 'krankzinnigheid' kunnen een reden zijn geen visum te verstrekken. Er is ook een lijst van verplichte vaccinaties.

--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 17 mar 2007, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Kijk eens op de site van Blips/Klaas:
http://www.usadutch.com daar kan je heel wat info vinden over alles wat met je visa te maken heeft.

Mijn ervaring vorig jaar was dat het heel weinig voorstelde. Neem je vaccinatie informatie mee, wat ontbreekt krijg je daar. Je moet urine inleveren en er wordt wat bloed afgenomen.
De arts en zijn vrouw zijn hele aardige mensen.

Ook moet je waarschijnlijk een rontgen foto maken op dezelfde dag? Dat is dichtbij.

De uitslag is na ruim een week, als je niets hoort is alles in orde.

Succes !!!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

wiepster schreef:Mijn ervaring vorig jaar was dat het heel weinig voorstelde. Neem je vaccinatie informatie mee, wat ontbreekt krijg je daar. Je moet urine inleveren en er wordt wat bloed afgenomen.
De arts en zijn vrouw zijn hele aardige mensen.
Dat was ook mijn ervaring. Ik ben hoogstens een 10 minuten binnen geweest bij de arts. Ik heb zelfs geen urine in hoeven leveren. En uit mijn ent gegevens bleek dat ik niets miste!
onze blog - Bouwmanfamily
D. Griffith
Amerika-newbie

Bericht door D. Griffith »

Bedankt voor de reacties. Op die site ben ik inderdaad geweest maar stond niets inhoudelijk over de keuring. Ik ben gerustgesteld :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer