Verhuizen naar Boston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Exact hetzelfde als wat ik in NL deed; een telefoon kopen en een 'abonnement' er los bij kopen. Voor $15 per maand heb ik 2gb aan 4g data, daarna terug naar traag maar niet onbereikbaar en onbeperkt bellen/sms. Geen credit check, geen gezeur met vastzitten aan iets mocht de telefoon kapot gaan bijv. en prima service.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

ADE1 heeft vast geen tiener kinderen :lol:
2GB data is er bij mij in een paar dagen door :blink:
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

2GB vind ik zelf ook al redelijk weinig :P

Nog een vraagje waar jullie me mee kunnen helpen.
Er wordt verschillende mogelijkheden aangeboden qua health care via het werk van mijn man. Maar voorlopig klinkt het allemaal redelijk chinees. Kunnen jullie ons vertellen waar we zeker op moeten letten? Moeten we gewoon voor het duurste plan gaan? Wat zijn de grootste verschillen met België? Alvast bedankt en sorry voor alle vragen
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Haha, nee geen kids en stream geen video/music. Maar als het al zo ver komt, na de 2GB schakelt het terug op een lagere onbeperkte snelheid (128k of 256k) en daar kun je nog prima mee appen, mailen, navigeren of een appje openen. Je hebt hier in ieder geval ook sim-only abonnementen naast de 4 grote providers, voordeel is dat het niet op krediet gaat en dat ze wat extra service bieden in tegenstelling tot een prepaid kaart van bijv. de walmart.

In ieder geval goed kijken of alle zorg in de omgeving aangesloten is. Ga je naar de dokter of eerste hulp en die zijn niet aangesloten bij je verzerking dan betaal je alles zelf/out of pocket.
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Papageno »

He wat leuk!. Ik haak even aan. net vorige week approval gekregen van mijn werkgever om naar regio Boston te verhuizen. Ook ik woon in Utrecht (samen met mijn vrouw en 3 kinderen en een hond.
Dus nu druk bezig om marriage certificate e.d. vertaald te krijgen opdat we snel onze spullen bij de Ambassade kunnen inleveren.
We verkopen het huis (goede markt hiervoor nu) en zijn van plan daar zo'n 3-5 jaar te verblijven.
De verwachting is dat we in maart 2019 overgaan (visa, huis verkopen e.d.)
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Max Kool »

Vertaald krijgen?

De trouwakte die mijn vrouw en ik opvroegen bij de gemeente was opgesteld in 10 talen....

Nederlands
Frans
Duits
Engels
Spaans
Grieks
Italiaans
Portugees
Turks
Joegoslavisch

(en was voldoende voor de visumaanvraag)
LA, LA, LA....
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Gefeliciteerd! Goed opletten want ik denk dat je dat onnodig doet? Ik heb niks hoeven vertalen, zo'n beetje alles komt tegenwoordig al minimaal in het Nederlands+Engels.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

manuela_usa schreef:2GB vind ik zelf ook al redelijk weinig :P
Moeten we gewoon voor het duurste plan gaan? Wat zijn de grootste verschillen met België? Alvast bedankt en sorry voor alle vragen
Als je via Amerikaanse werkgever ziektekosten kunt verzekeren, moet je dat in ieder geval doen. Zelf ziektekosten regelen is vrijwel onbetaalbaar. Over het algemeen biedt de werkgever vaak ten minste twee plannen aan, plan 1 met een lage premie en hoog eigen risico, plan 2 met een hoge premie en een laag eigen risico. Welke je kiest hangt af van je persoonlijke omstandigheden. Ben je nooit ziek en ga je nooit naar de dokter dan zou ik altijd de lage premie hoog eigen risico nemen.

Verder heb je vaak spaarregelingen, zoals HSA (health savings account). Daar wordt dan een inhouding gedaan op je loon en gestort op de HSA rekening. Je bespaart op die manier belastingen. Je mag de besteding uit de HSA dan alleen gebruiken voor ziektekosten. Zo niet dan betaal je flinke boetes in de belastingen.

Verder moet je opletten dat je dokter ‘in het netwerk’ valt van de verzekering. Dan betaal je redelijke prijzen. Buiten het netwerk kun je maar beter nooit gaan.

Hou er rekening mee dat ziektekosten veel duurder zijn dan in Nederland of Belgie. Welk plan je ook kiest.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

ADE01 schreef:Gefeliciteerd! Goed opletten want ik denk dat je dat onnodig doet? Ik heb niks hoeven vertalen, zo'n beetje alles komt tegenwoordig al minimaal in het Nederlands+Engels.
Ik moest destijds ook mijn huwelijksakte laten vertalen, eveneens mijn school diploma’s. Wellicht verschilt het per gemeente.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

Papageno schreef:He wat leuk!. Ik haak even aan. net vorige week approval gekregen van mijn werkgever om naar regio Boston te verhuizen.)
Gefeliciteerd en succes met al het regelwerk. Zorg in ieder geval dat je alle officiele documenten hebt voor je vertrekt. Met name alle geboortecertificaten voor alle familieleden. Die zul je vroeger of later nodig hebben. Ik moest ook een apostille (of zoiets) aan mijn geboortecertificaat toevoegen, hetgeen bij de rechtbank moest gebeuren.
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Papageno »

Mijn werkgever heeft een US-law-firm ingehuurd die mij helpt met Visa aanvraag en zo nodig ook kan vertalen.. Dus super handig. Nu documenten ah verzamelen. Trouwakte kwam meertalig en geboorte-aktes kun je bij de gemeente ook in het engels krijgen. Is standaard mogelijkheid in Utrecht en Nieuwegein.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Max Kool »

Documenten verzamelen, hafijn. :-(

Ik was blij dat ik alles een beetje georganiseerd had. Alle diploma's, certificaten, uittreksels bij elkaar in een ringband, en alles wat ik digitaal heb netjes in een mapje op de computer - en in de cloud natuurlijk-.

Succes Papageno!
LA, LA, LA....
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Onze verhuis is goed gegaan (ook de vlucht met ons hondje). We wonen hier nu een paar weekjes. Social is in orde.
Hetgene waar we momenteel mee 'struggelen' is de aankoop van een (tweedehands) auto. De garages zeggen dat het moeilijk is om een lening te kijgen zonder credit history. En je weet nooit echt zeker of je een goede auto koopt, maar dit is geen verschil met Belgie natuurlijk :-)

Hoe hebben jullie de aankoop geregeld? Do's? Dont's? Tips?
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door hemmie »

Wij hebben altijd zonder lening gekocht, maar ik heb wel eens gehoord dat het makkelijker is om bij je eigen bank een lening af te sluiten. Evt. bij een credit union.
Wij hebben al een paar keer bij carmax een auto gekocht, geen idee of die ook in Boston zit, maar ons is dat goed bevallen.
Terug in Texas!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Cash kopen. Alles beter dan 8-15% rente wanneer je geen credit score hebt. Toyota's staan hoog aangeschreven, een Corolla of RAV4 is bijna niet kapot te krijgen en goedkoop in onderhoud. Kijk op carmax/cargurus/autotrader voor 2e hands auto's. Deze video geeft tips en een handige checklist die je uit kunt printen voor het inspecteren van een 2e hands auto. Daar vang je veel eventuele problemen wel mee af.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Maar zorgt de autolening er ook niet voor dat je een goede credit score opbouwt?
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Ja, dat wel, maar daar wil je geen 8-15% rente voor betalen. Ik niet tenminste. Om je een idee te geven mijn credit score was enkel met credit cards binnen een jaar op 740-750.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door hemmie »

Onze ervaring is ook dat je prima een goede credit score opbouwt zonder lening. En de vraag is in hoeverre je die credit score op korte termijn nodig hebt, als je de komende jaren geen huis wil gaan kopen heeft die credit score geen haast, en komt vanzelf wel.
Terug in Texas!
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Papageno »

4 december mogen we bij het consulaat onze visa aanvraag indienen. Alles ingevuld en betaald.
Na verstrekking van de visa kunnen we het bord in de tuin zetten en het van de daken schreeuwen: "We gaan!"
Zo'n zin in.
Nu al huizen kijken via Trulia, hotpads en Zillow. We hebben een grote hond (maatje herder+) dat limiteerd de mogelijkheden wel enorm. Maar ja, hij kan ook niet achterblijven. :-)
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Max Kool »

Jullie gaan een leuke, spannende tijd tegemoet!
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer