retour boeken- enkeltje gebruiken

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Iemand hier ervaring mee.
Ik ga op een k1 visum naar amerika. Ik ben voor een vlucht aan het zoeken, maar zie dat een enkeltje naar Amerika ontzettend veel duurder is dan een retourtje. Kan ik een retour boeken (zal de douana hier niet moeilijk over doen? ) en dan dus maar een enkeltje gebruiken en dus alleen van de heenweg gebruik maken.

Wat ik lees is dat maatschappijen moeilijk doen over een no show bij de heenweg, niet de terugweg.

Maar ja hoe weet ik dit zeker.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Marcopstal »

Waarom zouden ze moeilijk doen bij een no-show ? Het is betaald en je gaat niet mee, als er een overboeking is dan is er zelfs geen leef zitje maar is er eentje twee keer betaald.

De douane trekt zich daar geen kneit van aan. Als er al één dienst is die er misschien iets van zou zeggen dan is het de immigratie, maar ik denk dat een antwoord in de zin van een retourtje was goedkoper dan een enkeltje eigenlijk al afdoend is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door sanook »

Een no show voor de terugvlucht heeft verder geen gevolgen. Maar je kunt natuurlijk ook een ticket nemen wat 12 maanden geldig is, je kunt dan de retour datum op de laatste dag zetten zodat je een jaar de tijd hebt om evt toch nog een keer terug te vliegen (wijzigen in een andere datum binnen die 12 maanden kost je normaal zo'n 150 euro (afhankelijk van de wijzigingsvoorwaarden, dus goed lezen vóór je boekt) + (of -) evt verschil in prijs voor de retourvlucht).
Laatst gewijzigd door sanook op 18 okt 2018, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Tipsy_1 »

wij zijn net verhuisd en ik heb de duurdere one way geboekt. Ik had ook voorgesteld de goedkopere return flight te boeken maar dit mocht blijkbaar niet van mijn werkgever ivm mogelijk impact op tax (tax controle).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door hemmie »

Wij hebben dat in het verleden wel eens gedaan, nooit problemen mee gehad.
Terug in Texas!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Sunny2007 »

Ok top, bedankt voor de reacties erg handig. Ik heb een retour direct flight geboekt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Pete.Z »

Geen enkel probleem, ik zou alleen even de dag voor de retourvlucht laten weten dat je een no-show bent, dat KAN problemen voorkomen in de toekomst (let wel, KAN, absoluut niet standaard) en is sowieso wel zo netjes naar eventuele mensen op de wachtlijst.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Gabbyxx »

Ik ben in 2014 verhuisd met een K1 visum, heb toen zelf een retour geboekt en deze paar weken na aankomst netjes gecanceld. Geen problemen mee gehad. Gefeliciteerd met je visum en heel veel geluk in Amerika :D
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door TimD »

Ik heb dit al een keer eerder voor iemand geboekt naar Seattle (had niks met visums te maken)
Heenreis op direct selecteren en terug op goedkoopte mogelijk, ik had toen een terug vlucht via Zurich, werd het ticket toch weer goedkoper van.
Daarna netjes gemeld dat terug vlucht niet gebruikt zou worden. Werd meteen begrepen
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Sunny2007 »

Ah fijn, en jullie geven dan ook het eerlijke antwoord aan. Want kan me zo voorstellen dat ze dan denken, ja maar je deed het dus express.
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door TimD »

Als vliegtuig maatschappijen niet willen dat dit gebeurt dan zullen ze hun boekingssystemen moeten aanpassen zodat een enkeltje goedkoper is.

Als ze dit niet doen zal het altijd op deze manier blijven gebeuren.

Ik snap niet dat dit zo opgezet is.
Misschien is er iemand anders die dat wel weet? vraag het me al jaren af.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door els70 »

..er bestaat altijd de kans dat de passagier bij aankomst in de VS niet toegelaten wordt op het grondgebied. Dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht om de passagier terug te vliegen naar het land van herkomst. De vliegtuigmaatschappij wil niet het risico nemen om de extra kosten op zich te nemen, vandaar is dus een enkel ticket duurder.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Marcopstal »

Dat houd geen steek. Het kan dan evengoed even duur zijn, daarom hoeft het niet duurder te zijn. Men wil naar mijn idee gewoon vermijden dat je gaat shoppen tussen verschillende maatschappijen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door roelb »

Een enkele reis is, vanuit de optiek van de airlines, helemaal niet duurder dan een retour. De prijs van een retour, full fare, is over het algemeen gewoon precies 2 keer de prijs van een one-way. Echter, voor one-way fares publiceert een airline verder geen "discounted" tarieven, dat doen ze alleen voor retouren. Op one-way tickets is vrijwel geen concurentie, dus als je dat wilt betaal je de volle mep, klaar.

Lost-segment ticketing is op zich geen issue. Maak er alleen geen gewoonte van. Een airline kan achteraf niet meer geld van je vragen, mits je gewoon als consument boekt, maar wat men wel kan doen is frequent flyer punten of status afnemen. Ga je dit regelmatig doen dan loop je dat risico. Vooraf laten weten dat je niet gaat komen is sowieso het slechtste wat je kunt doen. Dan vestig je de aandacht op je gedrag. Gewoon niet inchecken, klaar. Gebeurt regelmatig, er kan immers altijd iets tussen komen.

Sowieso: zet die return flight op de laatst mogelijke datum die mogelijk is binnen het geselecteerde tarief. Je zult vast binnen een jaar nog wel een keer naar Europa willen, en dan kun je dus opnieuw hetzelfde trucje uithalen - vluchten vanuit de EU naar de USA zijn vaak veel goedkoper dan andersom. Als je vooraf weet wanneer je weer naar Europa vliegt: helemaal makkelijk, dan zet je je return op die datum. Weet je het niet, dan zet je je return zo laat mogelijk en zodra je plannen duidelijk zijn bel je de airline om het ticket te wijzigen. Nadat het eerste segment gevlogen is mag je meestal wijzigen op basis van het origineel geboekte tarief. Je bent dan dus vaak alleen de change fee (150 euro oid) kwijt om je return flight te verzetten. Even de fare rules lezen voordat je boekt (of boeken bij een "fysieke" travel agent die dit voor je kan doen als je het zelf niet snapt).

Voor de vlucht terug vanuit Europa naar de US haal je vervolgens weer hetzelfde trucje uit. En zo kun je jarenlang op en neer vliegen tegen Europese tarieven, terwijl je hoofdverblijf in de US is.

Ga je toch one-way vliegen omdat een werkgever dat wil, boek dan gewoon business. Het prijsverschil tussen full fare economy en business is relatief klein en je mag veel meer bagage meeslepen.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: retour boeken- enkeltje gebruiken

Bericht door Sunny2007 »

Handige tips top. :thumbup: :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer