Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld (regelmatig) overmaken naar Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Geld (regelmatig) overmaken naar Nederland

Bericht door Little Vixen »

Eind deze zomer ga ik definitief naar Amerika (K1 visum). Nu is het zo dat ik een lening heb lopen voor het afbetalen van de restschuld van mijn woning. Deze laat ik gewoon doorlopen via automatisch afschrijven van mijn Nederlandse rekening. Maar ik zal met enige regelmaat geld moeten overmaken naar de rekening om deze gevoed te houden. Wat is hiervoor de beste (goedkoopste) manier?
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Geld (regelmatig) overmaken naar Nederland

Bericht door roelb »

De twee meest handige opties zijn (1) een bankoverboeking of (2) Paypal.

(1) De kosten van de overboeking varieren per bank. Daar zul je dus even het fee schedule van je amerikaanse bankrekening op moeten nakijken. Je NL bankrekening ontvangt dan geld in USD en dat zal door je NL bank omgezet worden tegen de geldende koers met een opslagpercentage. Je kunt er ook voor kiezen om je US bank het geld in EUR te laten overmaken, maar dat zal je meestal een ongunstigere rate opleveren. Ook dat kun je vooraf vergelijken.

(2) Eventueel is Paypal een alternatief. Dat kost $2.95 per transactie. Je hebt dan zowel een Nederlandse als een Amerikaanse Paypal account nodig. Ik neem aan dat je op dit moment al een Paypal account hebt? In dat geval laat je die gewoon bestaan, dat is dan je Nederlandse account met daaraan de bestaande Nederlandse bankrekening gekoppeld.

Daarnaast maak je een nieuwe US Paypal account aan. Nu kun je geld overmaken vanaf je US Paypal account naar je NL Paypal account. Zolang je die transactie fund vanaf een bankrekening danwel Paypal saldo kost dat per transactie alleen een eenmalig bedrag van $2.95. Je zult wel ergens USD naar EUR moeten converteren, en dat gaat dan tegen de geldende Paypal koers (daar zit een opslagpercentage in verwerkt).

Vermoedelijk zal de fee bij optie (1) fors hoger zijn (denk aan $25-$35 per transactie) maar is wellicht de koers gunstiger als je het geld in USD overboekt. De meeste NL banken hanteren erg kleine opslagpercentages. Voor grote bedragen (vanaf zeg zo'n 3000 euro) kan dat de fee dan weer teniet doen. Voor relatief kleine bedragen zal Paypal al snel een goedkopere (en snellere, handigere) optie zijn, ondanks de iets ongunstigere wisselkoers.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Www.transferwise.com
Www.torfx.com

Deze zijn goedkoper dan de reguliere banken en worden veel gebruikt door expats.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Little Vixen
Amerika-ontdekker

roelb schreef:De twee meest handige opties zijn (1) een bankoverboeking of (2) Paypal.

(1) De kosten van de overboeking varieren per bank. Daar zul je dus even het fee schedule van je amerikaanse bankrekening op moeten nakijken. Je NL bankrekening ontvangt dan geld in USD en dat zal door je NL bank omgezet worden tegen de geldende koers met een opslagpercentage. Je kunt er ook voor kiezen om je US bank het geld in EUR te laten overmaken, maar dat zal je meestal een ongunstigere rate opleveren. Ook dat kun je vooraf vergelijken.

(2) Eventueel is Paypal een alternatief. Dat kost $2.95 per transactie. Je hebt dan zowel een Nederlandse als een Amerikaanse Paypal account nodig. Ik neem aan dat je op dit moment al een Paypal account hebt? In dat geval laat je die gewoon bestaan, dat is dan je Nederlandse account met daaraan de bestaande Nederlandse bankrekening gekoppeld.

Daarnaast maak je een nieuwe US Paypal account aan. Nu kun je geld overmaken vanaf je US Paypal account naar je NL Paypal account. Zolang je die transactie fund vanaf een bankrekening danwel Paypal saldo kost dat per transactie alleen een eenmalig bedrag van $2.95. Je zult wel ergens USD naar EUR moeten converteren, en dat gaat dan tegen de geldende Paypal koers (daar zit een opslagpercentage in verwerkt).

Vermoedelijk zal de fee bij optie (1) fors hoger zijn (denk aan $25-$35 per transactie) maar is wellicht de koers gunstiger als je het geld in USD overboekt. De meeste NL banken hanteren erg kleine opslagpercentages. Voor grote bedragen (vanaf zeg zo'n 3000 euro) kan dat de fee dan weer teniet doen. Voor relatief kleine bedragen zal Paypal al snel een goedkopere (en snellere, handigere) optie zijn, ondanks de iets ongunstigere wisselkoers.
Top uitleg Roel! Dank je!
Ik heb nog geen paypall (en snap er ook bar weinig van). Voor nu denk ik dat het handiger gaat zijn om via de bank te gaan omdat ik waarschijnlijk per 3 maanden of per half jaar geld ga overboeken.
Queste schreef:http://Www.transferwise.com
http://Www.torfx.com

Deze zijn goedkoper dan de reguliere banken en worden veel gebruikt door expats.
Transferwise had ik al eens naar gekeken. Torfx ken ik nog niet, tx!

SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nog een stem voor Transferwise. Snel en erg voordelig!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Wellicht is een Revolutcard een optie.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

roelb schreef:De twee meest handige opties zijn (1) een bankoverboeking of (2) Paypal.
Sorry, dit klopt niet :wink:

Meest handige (en snelle en eenvoudige en voordeligste) optie is : TransferWise !!!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Little Vixen
Amerika-ontdekker

Lol, ik geloof dat ik toch echt eens naar trasferwise moet gaan kijken :mrgreen:

Voorlopig staat overmaken via de bank even op nr 1 omdat het de bekende weg is. Dat zou 40 dollar overschrijfkosten zijn per transactie. Als je dan tee keer per jaar een overschrijving maakt is dat nog wel te overzien.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De transactiekosten bestaan uit meer dan alleen een eenmalige fee. Er wordt ook een wisselkoersopslag gerekend en daar ontstaan grote verschillen. Hoe groter de bedragen worden, hoe significanter dat wordt.

Ik dacht altijd dat aanbieders zoals Transferwise duur waren, maar ik zie dat dat tegenwoordig niet meer het geval is. De koersen en fees zijn erg concurrerend, en ik vermoed beter dan bij je eigen bank. Maar kwestie van vergelijken, de meeste banken publiceren hun wisselkoersen netjes in een koerslijst.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Waar je vooral geld op bespaard bij TransferWise is de wisselkoers. Zij nemen beduidend minder 'winst'.
Ik was eerst ook sceptisch en hebben de eerste overschrijving ook via onze bank gedaan en nadien overgestapt naar TW, het verschil was toch wel groot hoor.
Zeker als je zoals ons grote bedragen gaat overzetten is het verschil gigantisch.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer