Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door sundaysue »

Je kan zeker N-400 gebruiken om ze een beetje te pushen om je ROC goed te keuren. Heb dat al genoeg zien gebeuren met mensen die langer dan 1,5 vast zitten in het ROC proces en in aanmerkingen kwamen voor citizenship.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
miek4
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 okt 2015, 11:26

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door miek4 »

sundaysue schreef:
miek4 schreef:Goed om weten dat je via het US citizenship toch wat druk kan zetten op het ROC proces.

Ik veronderstel dat jij ook zo snel mogelijk voor je US Citizenship gaat, Sundaysue?

Uiteraard. Zodra ROC is afgerond kom ik in aanmerking denk ik, dus file ASAP. Jij ook dus?
Ja, lijkt mij ook de beste optie. Zo heb je toch meer zekerheid.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Gabbyxx »

Ik ga het ook zo snel mogelijk doen zodra we het geld ervoor hebben. Ik ben sinds feb in aanmerking voor citizenship. Zal denk een heerlijk gevoel zijn als we eenmaal klaar zijn met USCIS :D
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Chargeotto
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:42

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Chargeotto »

Rond het einde van dit jaar moet ik mijn 2-jarige greencard vernieuwen.
Hoelang vantevoren mag je de aanvraag indienen?

Qua bewijs hebben we inmiddels 2 auto's die op beide namen staan, bankrekeningen, credit kaart en belastingaangiftes die we samen gedaan hebben.
Zijn er nog andere documenten waar ik niet aan denk?
Ik bij het energiebedrijf eens controleren of we beiden op de rekening staan, misschien dat ik enkel mijn naam daar toen op gezet heb.

We hebben geen huurcontract en/of koopcontract aangezien we in een huis van haar familie wonen voor niks.
Ondanks dat ik wel ooit zelf een nep huurcontract in elkaar gezet hebt (omdat voor het waterbedrijf ik verplicht mijn huurcontract moest laten zien voordat ik aangesloten kon worden op het water), weet ik niet of het zo slim is dat in te dienen als "bewijs". Zou dit een probleem kunnen opleveren?, ik kan me voorstellen dat het niet vaak voorkomt. Maar een nep contract geven, terwijl geen enkele bankrekening van ons overschrijven van huur bevatten lijkt me dat niet echt slim en meer verdacht.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Gabbyxx »

@ Chargeotto - vanaf 90 dagen voor je GC vervalt. Die van mij is van eind mei dus rond maart ben ik begonnen met de aanvraag. Als je het eerder doet sturen ze het terug.

Zorgverzekering/auto verzekering samen? Je zou familie affidavits kunnen doen waarin ze uitleggen dat het huis van hun is. Dat hebben wij ook gedaan aangezien wij in het huis van mijn schoonvader wonen. Nepcontract zou ik inderdaad niet sturen naar USCIS..om problemen te voorkomen.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Big Al »

Chargeotto schreef:[...] weet ik niet of het zo slim is dat in te dienen als "bewijs". Zou dit een probleem kunnen opleveren?, ik kan me voorstellen dat het niet vaak voorkomt. Maar een nep contract geven, terwijl geen enkele bankrekening van ons overschrijven van huur bevatten lijkt me dat niet echt slim en meer verdacht.
Zeer zeker niet doen. Mochten ze erachter komen dan is de kans dat je de GC kwijtraakt en uitgezet wordt vrij hoog.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door sundaysue »

Chargeotto schreef:Rond het einde van dit jaar moet ik mijn 2-jarige greencard vernieuwen.
Hoelang vantevoren mag je de aanvraag indienen?

Qua bewijs hebben we inmiddels 2 auto's die op beide namen staan, bankrekeningen, credit kaart en belastingaangiftes die we samen gedaan hebben.
Zijn er nog andere documenten waar ik niet aan denk?
Ik bij het energiebedrijf eens controleren of we beiden op de rekening staan, misschien dat ik enkel mijn naam daar toen op gezet heb.

We hebben geen huurcontract en/of koopcontract aangezien we in een huis van haar familie wonen voor niks.
Ondanks dat ik wel ooit zelf een nep huurcontract in elkaar gezet hebt (omdat voor het waterbedrijf ik verplicht mijn huurcontract moest laten zien voordat ik aangesloten kon worden op het water), weet ik niet of het zo slim is dat in te dienen als "bewijs". Zou dit een probleem kunnen opleveren?, ik kan me voorstellen dat het niet vaak voorkomt. Maar een nep contract geven, terwijl geen enkele bankrekening van ons overschrijven van huur bevatten lijkt me dat niet echt slim en meer verdacht.

90 dagen voor je GC expires. Niet eerder, niet later. Ik zou zoveel mogelijk bewijs meesturen dat bewijst dat jullie co-mingling doen --dat is 10x belangrijker dan foto's.

Wij hebben ook geen huur of koop contract maar ik zou je in-laws dan een affidavit laten opstellen waarin ze bevestigen dat je sinds -datum- samen met je vrouw in hun huis woont. Dat ga ik in elk geval doen. En dan kan je ook altijd zelf nog een brief bijvoegen, uitleggen hoe de situatie zit. We zijn heus niet de enige die geen eigen huis hebben :wink:
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Chargeotto
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:42

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Chargeotto »

Oke ik zal een affidavit opstellen en deze laten tekenen door hun en deze bij mijn aanvraag erbij doen zodra het 90 voor de expiration date is.
Ook heb ik deze week bij het energie bedrijf de naam laten wijzigen zodat de rekeningen zowel mijn als haar naam tonen.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Gabbyxx »

Ik dacht ik laat het hier ook maar even weten. Mijn ROC is op 8 april 2018 goedgekeurd, zonder interview. :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door Old Faithful »

Gefeliciteerd. :clap:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
miek4
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 okt 2015, 11:26

Re: Tips voor het vernieuwen van 2-jarige Green Card

Bericht door miek4 »

Proficiat! :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer