2e Hands Auto kopen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ADE01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2e Hands Auto kopen

Berichtdoor ADE01 » 13 mar 2018, 11:28

Zelfde in FL. Voorwaarde voor verzekeren was rijbewijs binnen x maanden. Dat controleren ze niet, maar gebeurt er wat zullen ze zoals Max aangeeft het vast en zeker tegen je gebruiken. In de meeste staten kun je een lokaal rijbewijs halen op een tijdelijk visum dacht ik, anders is een goede reisverzekering afsluiten misschien ook nog een optie.

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Berichtdoor Dakloze » 13 mar 2018, 23:34

Max Kool schreef:Onze ervaring met Geico: ze konden ons wel per direct een verzekering bieden, echter, de staat vereiste dat we binnen een bepaalde tijd (weet niet meer of het 10 of 30 dagen was) een lokaal rijbewijs haalden. En dat verlangde Geico ook van ons.

Veel politie agenten kennen deze regels ook niet uit hun hoofd en vinden het prima als je als visum houder een Europees rijbewijs toont.

Een van de reden hiervoor is dat politie-agenten jouw status en travel history niet kunnen controleren. Neem als voorbeeld een collega van mij, en mijzelf. Ik ben in 2010 op een L1 visum naar de VS gekomen, en heb hier sindsdien gewoond. In 2013 heb ik mijn greencard gekregen. Mijn collega heeft in 2009 een L1 visum gekregen, omdat hij regelmatig hier moest werken voor langere tijd (6 tot 8 weken). Hij is echter nooit verhuisd.

We zaten hier dus op hetzelfde visum, langer dan 30 dagen. Omdat ik verhuisd was, moest ik (in theorie) binnen 30 dagen mijn rijbewijs halen. Omdat hij niet verhuisd was, was dat niet van toepassing op hem.

Met andere woorden: je mag dan een non-immigrant visum hebben, dat zegt helemaal niks over hoe lang je al in de VS bent, en of je wel of niet resident bent. Er is ook niks mis mee om hier een auto te kopen als je hier elke maand legaal 2 weken verblijft op een L1/H1b (of soortgelijk). In dat geval rij je legaal op je Nederlandse rijbewijs.

Als de pliesie, of de verzekeringsmaatschappij wil aantonen dat jij illegaal rondrijdt ligt de bewijslast op hun, en zij kunnen niet zomaar bij CBP gegevens. De lokale CHP agent zou misschien nog een belletje kunnen plegen, maar de verzekeringsmaatschappij kan dat zeker niet.
--
I route, therefore you are.

Max Kool
Amerikakenner

Berichtdoor Max Kool » 14 mar 2018, 00:07

Dank voor de verduidelijking :thumbup:
LA, LA, LA....

JanouGeraats
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Berichtdoor JanouGeraats » 17 mar 2018, 02:54

Max Kool schreef:Onze ervaring met Geico: ze konden ons wel per direct een verzekering bieden, echter, de staat vereiste dat we binnen een bepaalde tijd (weet niet meer of het 10 of 30 dagen was) een lokaal rijbewijs haalden. En dat verlangde Geico ook van ons.

Veel politie agenten kennen deze regels ook niet uit hun hoofd en vinden het prima als je als visum houder een Europees rijbewijs toont. Krijg je echter een ongeluk dan kun je er vanuit gaan dat verzekeraars er alles aan doen om onder betaling uit te komen.

En daarmee kom je in een kip-ei situatie. Geico verkoopt je graag een verzekering, maar de vraag is of deze wel rechtsgeldig is als je geen lokaal rijbewijs haalt binnen de gestelde tijd.

Dit was in Calfornia btw, weet niet wat de regels zijn in de staat waar jij nu woont.

Super Bedankt voor je hulp.
Mag ik in tussenperiode van: een USA rijbewijs halen, en bij DMV zijn geweest wel al rijden in de auto?
Dankjewel in advance

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Berichtdoor Dakloze » 18 mar 2018, 22:05

JanouGeraats schreef:Super Bedankt voor je hulp.
Mag ik in tussenperiode van: een USA rijbewijs halen, en bij DMV zijn geweest wel al rijden in de auto?

Ja. Geen enkel probleem.
--
I route, therefore you are.

Max Kool
Amerikakenner

Berichtdoor Max Kool » 19 mar 2018, 17:38

Sterker nog: Ik reed in onze eigen auto naar de DMV om praktijk examen te doen, zakte, en reed vervolgens gewoon naar huis.

Geen probleem als je een tijdelijke permit, of een Nederlands rijbewijs hebt.

(ik kreeg als compliment dat ik zo goed reed, maar ja, als je rechtsaf door rood rijdt zonder een full stop -2 maal !!- dan krijg je echt het papiertje niet mee....)
LA, LA, LA....

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht