Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K3 visum en werken
K3 visum en werken
Hallo,
Ik woon momenteel met mijn Amerikaanse vriendin in Nederland. Eind februari gaan we in Nederland trouwen en we willen graag deze zomer naar Amerika verhuizen omdat zij betere baankansen heeft in Amerika. Zij gaat eerst (in april of mei) en dan volg ik een paar maanden later. Zelf heb ik ook al een bedrijf gevonden dat me in dienst wil nemen. De keuze is nu gaan we voor een H1B of een K3. Ik lees veel negatieve verhalen over de kansen op een H1B dus kijken we steeds meer naar een K3.
Na vele websites gelezen te hebben, begrijp ik dat je met een K3 direct naar je echtgenote mag reizen. Maar wat ik niet helemaal begrijp is of je ook direct aan het werk mag terwijl je K3 aanvraag nog in process is?
Ik woon momenteel met mijn Amerikaanse vriendin in Nederland. Eind februari gaan we in Nederland trouwen en we willen graag deze zomer naar Amerika verhuizen omdat zij betere baankansen heeft in Amerika. Zij gaat eerst (in april of mei) en dan volg ik een paar maanden later. Zelf heb ik ook al een bedrijf gevonden dat me in dienst wil nemen. De keuze is nu gaan we voor een H1B of een K3. Ik lees veel negatieve verhalen over de kansen op een H1B dus kijken we steeds meer naar een K3.
Na vele websites gelezen te hebben, begrijp ik dat je met een K3 direct naar je echtgenote mag reizen. Maar wat ik niet helemaal begrijp is of je ook direct aan het werk mag terwijl je K3 aanvraag nog in process is?
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: K3 visum en werken
Ik ben zeker geen visumexpert---dat laat ik graag aan anderen op dit forum over---maar als je getrouwd bent met een Amerikaans staatburger, dan kun je toch "gewoon" naar de V.S. emigreren? Direct na je trouwen samen naar het consulaat in Amsterdam om daar het proces in gang te zetten en een paar maanden later kun je naar de V.S. vliegen met een dikke verzegelde envelope met alle benodigde papieren die je bij aankomst aan de immigratiedienst geeft. Zo ging het tenminste eind 2000, toen ik en mijn toentertijd kersverse Amerikaanse echtgenote naar de V.S. verhuisden.
Of mis ik iets hier?
In ieder geval veel succes met deze grote stap!
Of mis ik iets hier?
In ieder geval veel succes met deze grote stap!
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik hoor van vele dat K3 obsolete is. Zelf weet ik er niets vanaf, ik heb de K1 gedaan. Waarom kijk je niet naar een CR1? Na goedkeuring (1 jaar?) krijg je na binnenkomst een Green card en kun je gelijk werken. Dit is niet zo met een K1 of K3.
Of als je aanstaande vrouw 6 maanden of langer in Nederland heeft gewoond kun je ook DCF doen via Frankfurt.
Of als je aanstaande vrouw 6 maanden of langer in Nederland heeft gewoond kun je ook DCF doen via Frankfurt.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik heb de K-3 opgezocht omdat ik deze niet kende. Nu begrijp ik ook waarom ik deze niet kende. Wat is het voordeel van het aanvragen van een non-immigrant visum zodat je nadat je aangekomen bent alsnog een AoS kan doen? Nee, je mag hiermee niet werken.
Je zegt dat je toch een aantal maanden later volgt, trouw en vraag een CR1 aan. Doe een enkele procedure in plaats van dubbel werk.
Je zegt dat je toch een aantal maanden later volgt, trouw en vraag een CR1 aan. Doe een enkele procedure in plaats van dubbel werk.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Er zijn vast anderen met meer ervaring dan ik, maar nav wat ik lees mag je met een K3 wel werken - maar je moet eerst een EAD (Employment Authorization Document) aanvragen, en dat kan pas als je in de VS bent.
Ik neem aan dat "het voordeel" zou zijn dat een K3 aanvraag sneller zou zijn dan een CR-1, maar dat lijkt nauwelijks het geval. Een K3 vraag je aan middels een I129-F formulier; een CR-1 met een I-130 formulier. Als je naar de huidige processing times voor die forms kijkt zit daar wel wat verschil in, maar niet zo veel. Maar, de totale doorlooptijd van K3, (eventueel) EAD en daarna AOS (Adjustment of Status) is (op dit moment) veel langer dan die van een CR-1. Nog los van de extra rompslomp (en kosten).
Ik neem aan dat "het voordeel" zou zijn dat een K3 aanvraag sneller zou zijn dan een CR-1, maar dat lijkt nauwelijks het geval. Een K3 vraag je aan middels een I129-F formulier; een CR-1 met een I-130 formulier. Als je naar de huidige processing times voor die forms kijkt zit daar wel wat verschil in, maar niet zo veel. Maar, de totale doorlooptijd van K3, (eventueel) EAD en daarna AOS (Adjustment of Status) is (op dit moment) veel langer dan die van een CR-1. Nog los van de extra rompslomp (en kosten).
Het K-3 visum stamt uit een tijd dat de CR-1 en IR-1 procedures achterstanden hadden bij de INS en enkele jaren konden duren.
K-3/K-4 was een manier om de echtgenoot/echtgenote en ev. kind(eren) sneller naar de US te kunnen krijgen.
Die achterstanden zijn inmiddels voor het merendeel ingelopen.
In de praktijk wordt een K-3 aanvrage derhalve meteen omgezet in een CR-1 of IR-1 procedure.
In hoeverre DCF (Direct Consular Filing) bij het US Consulaat in Duitsland een snellere optie is, heeft iemand daar ervaring mee ?
Hoe werkt het in de praktijk ?
K-3/K-4 was een manier om de echtgenoot/echtgenote en ev. kind(eren) sneller naar de US te kunnen krijgen.
Die achterstanden zijn inmiddels voor het merendeel ingelopen.
In de praktijk wordt een K-3 aanvrage derhalve meteen omgezet in een CR-1 of IR-1 procedure.
In hoeverre DCF (Direct Consular Filing) bij het US Consulaat in Duitsland een snellere optie is, heeft iemand daar ervaring mee ?
Hoe werkt het in de praktijk ?
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Klopt, maar niet gelijk na verhuizing. Dat was zijn vraag. EAD duurt (meestal) zo 3 maanden of meer.Willem1 schreef: maar nav wat ik lees mag je met een K3 wel werken - maar je moet eerst een EAD (Employment Authorization Document) aanvragen, en dat kan pas als je in de VS bent.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
K-3 visums worden in Ned. zelden/niet meer uitgegeven.
USCIS Important Notice:
When both petitions have been approved by USCIS and sent to the NVC or when USCIS approves the I-130 before the I-129F, the availability of, as well as the need for, a nonimmigrant K-3 visa ends. If the NVC receives both an approved I-130 petition and an approved I-129F petition:
- The nonimmigrant K-3 visa case will be administratively closed.
- The K-3 application process will not be available to the foreign-citizen spouse and cannot be used.
- The NVC will contact the U.S. citizen sponsor and foreign-citizen spouse, with instructions for processing the IR-1 or CR-1 immigrant visa.
Een CR-1/IR-1 aanvrage leidt meteen tot een Groene Kaart.
Deze is voor de eerste twee jaar Conditioneel; beide echtgenoten moeten samen een petitie indienen voor de Groene Kaart zonder condities. De petitie moet worden ingediend drie maanden voor de twee jaar om zijn.
Het nadeel van het aanvragen van een EAD op een K-visum is dat die aanvrage 3-4 maanden kan duren en dat de Work Permit $ 390 kost. (Aanvragen kan meteen na binnenkomst in de US.)
Deze EAD is geldig zolang het K-visum geldig is. Het K-visum vervalt zodra AOS wordt aangevraagd. (Men is hier dan op authorizatie van de Att. Gen.) Met de AOS aanvrage kan kostenloos tegelijk een EAD worden aangevraagd.
(Dit is de info zoal ik ze heb, als er iets onjuist is laat het me weten !)
USCIS Important Notice:
When both petitions have been approved by USCIS and sent to the NVC or when USCIS approves the I-130 before the I-129F, the availability of, as well as the need for, a nonimmigrant K-3 visa ends. If the NVC receives both an approved I-130 petition and an approved I-129F petition:
- The nonimmigrant K-3 visa case will be administratively closed.
- The K-3 application process will not be available to the foreign-citizen spouse and cannot be used.
- The NVC will contact the U.S. citizen sponsor and foreign-citizen spouse, with instructions for processing the IR-1 or CR-1 immigrant visa.
Een CR-1/IR-1 aanvrage leidt meteen tot een Groene Kaart.
Deze is voor de eerste twee jaar Conditioneel; beide echtgenoten moeten samen een petitie indienen voor de Groene Kaart zonder condities. De petitie moet worden ingediend drie maanden voor de twee jaar om zijn.
Het nadeel van het aanvragen van een EAD op een K-visum is dat die aanvrage 3-4 maanden kan duren en dat de Work Permit $ 390 kost. (Aanvragen kan meteen na binnenkomst in de US.)
Deze EAD is geldig zolang het K-visum geldig is. Het K-visum vervalt zodra AOS wordt aangevraagd. (Men is hier dan op authorizatie van de Att. Gen.) Met de AOS aanvrage kan kostenloos tegelijk een EAD worden aangevraagd.
(Dit is de info zoal ik ze heb, als er iets onjuist is laat het me weten !)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi RedSox,
K-3 wordt niet meer uitgegeven. Toen er een verschrikkelijke backlog was voor CR-1/IR-1, gaf dat spouses de optie om zsm te emigreren.
Er zijn er wereldwijd in 2016-2017 maar 120 uitgegeven op basis van verschillende expedities, waar jij niet voor in aanmerking zal komen.
Tevens kan je niet "even zomaar" emigreren wanneer jou het uitkomt. Ik had ook het liefst al de volgende maand naar mijn man willen verhuizen maar ik moest op z'n minst een half jaar het legale process moeten afwachten. Als je CR-1 doet, heb je een x aantal voordelen zodra je de US binnenstapt met het visum:
- Je bent direct lawful permanent resident
- Je mag direct werken en auto rijden
- Je hebt een social security nummer
- Geen AOS, geen wachttijden op werkvergunningen. Je hoeft alleen maar 90 dagen voor de expiration date van je twee jaar green card ROC te doen. (Removing of Conditions, zodat je daarna je permanente GC krijgt)
- Na drie jaar officieel permanent resident te zijn mag je op basis van dat en je huwelijk al citizenship aanvragen.
H1B visum is een lange weg naar green card (~6 jaar) omdat het eigenlijk een temporary work visa is. Ook worden deze langzamerhand nog weinig uitgegeven omdat het nu 'Hire American' is. Is dat bedrijf bereidt om je te sponsoren voor dat visum? Het is een hoop geld ook!
K-3 wordt niet meer uitgegeven. Toen er een verschrikkelijke backlog was voor CR-1/IR-1, gaf dat spouses de optie om zsm te emigreren.
Er zijn er wereldwijd in 2016-2017 maar 120 uitgegeven op basis van verschillende expedities, waar jij niet voor in aanmerking zal komen.
Tevens kan je niet "even zomaar" emigreren wanneer jou het uitkomt. Ik had ook het liefst al de volgende maand naar mijn man willen verhuizen maar ik moest op z'n minst een half jaar het legale process moeten afwachten. Als je CR-1 doet, heb je een x aantal voordelen zodra je de US binnenstapt met het visum:
- Je bent direct lawful permanent resident
- Je mag direct werken en auto rijden
- Je hebt een social security nummer
- Geen AOS, geen wachttijden op werkvergunningen. Je hoeft alleen maar 90 dagen voor de expiration date van je twee jaar green card ROC te doen. (Removing of Conditions, zodat je daarna je permanente GC krijgt)
- Na drie jaar officieel permanent resident te zijn mag je op basis van dat en je huwelijk al citizenship aanvragen.
H1B visum is een lange weg naar green card (~6 jaar) omdat het eigenlijk een temporary work visa is. Ook worden deze langzamerhand nog weinig uitgegeven omdat het nu 'Hire American' is. Is dat bedrijf bereidt om je te sponsoren voor dat visum? Het is een hoop geld ook!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Over & done!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Daarbij ben ik vergeten je te vertellen dat je nog een andere optie hebt dan via USCIS Amerika.
Als jouw partner langer dan zes maanden Nederlandse residency heeft, dan komen jullie in aanmerking voor DCF (Direct Consular Filling). Helaas heeft US Embassy in Amsterdam geen local USCIS office maar Frankfurt wel, en die neemt ook NLse petities aan.
Dat betekent dat je via Frankfurt de I-130 kan filen, which cuts down the waiting time massively. (~3 maanden ong?) Je moet alleen wel 'even' naar Frankfurt voor je visum interview maar het voordeel is wel dat je minder lang wacht dan normaal.
Als jouw partner langer dan zes maanden Nederlandse residency heeft, dan komen jullie in aanmerking voor DCF (Direct Consular Filling). Helaas heeft US Embassy in Amsterdam geen local USCIS office maar Frankfurt wel, en die neemt ook NLse petities aan.
Dat betekent dat je via Frankfurt de I-130 kan filen, which cuts down the waiting time massively. (~3 maanden ong?) Je moet alleen wel 'even' naar Frankfurt voor je visum interview maar het voordeel is wel dat je minder lang wacht dan normaal.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Over & done!
Over & done!
Dank allemaal voor de reacties! We hadden inderdaad naar CR1 gekeken maar dat zou betekenen dat we nog een jaar moeten wachten voordat ik in Amerika kan gaan wonen en werken.
DCF klinkt heel interessant. Mijn vriendin/aanstaande heeft nu meer dan een jaar residency in Nederland! Ik ga meteen op zoek naar meer informatie daarover.
DCF klinkt heel interessant. Mijn vriendin/aanstaande heeft nu meer dan een jaar residency in Nederland! Ik ga meteen op zoek naar meer informatie daarover.
Laatst gewijzigd door RedSox op 15 feb 2018, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn werkgever in US is bereid om dit te doen. We zijn alleen bang dat we niet bij de 65.000 uitverkorenen gaan horenMax Kool schreef:Waarom zou je een H1-B aanvragen?
- Max Kool
- Amerikakenner
Bij een H1-B komt ook een behoorlijke tijdlijn kijken...
Werk je nu al bij deze werkgever?
Werk je nu al bij deze werkgever?
LA, LA, LA....
H1B voor 1 april aanvragen is 1 oktober beginnen. Dus dat zou korter zijn dan een CR1.
Ik werk nu indirect via bureau voor deze werkgever.
SundaySue, DCF was al een aantal keer genoemd. Maar tot nu toe heeft zich niemand gemeld die het op die manier heeft gedaan - of van nabij heeft meegemaak - en de ins and outs kan melden.
Zoals: hoe vaak moet je op het Consulaat verschijnen ? Een keer of twee ? Kunnen visa-packets/paspoorten naar een ander land worden verzonden ? Moet de Medical Examination ook in Duitsland plaatsvinden ? Enz.
Als het net rendement twee of drie maanden is, zou ik er niet aan beginnen.
Voor een H-1B is een US werkgever nodig, de baan moet H-1B-waardig zijn (Bachelors vereist), de potentiele werknemer moet min. Bachelors nivau hebben op het gebied van de baan, de werkgever moet aantonen dat de werker de juiste persoon is voor de baan, enz. De procedure moet door een immigratie advokaat worden gedaan of door de jur. afd. van het bedrijf in kwestie.
Vorig jaar werd maar 1 op de 3 H-1B petities in behandeling genomen door USCIS.
Al ik iets heb geleerd mbt. US immigrations: ga voor de meest zekere en de meest simpele methode. In jullie geval is dat CR-1.
Zoals: hoe vaak moet je op het Consulaat verschijnen ? Een keer of twee ? Kunnen visa-packets/paspoorten naar een ander land worden verzonden ? Moet de Medical Examination ook in Duitsland plaatsvinden ? Enz.
Als het net rendement twee of drie maanden is, zou ik er niet aan beginnen.
Voor een H-1B is een US werkgever nodig, de baan moet H-1B-waardig zijn (Bachelors vereist), de potentiele werknemer moet min. Bachelors nivau hebben op het gebied van de baan, de werkgever moet aantonen dat de werker de juiste persoon is voor de baan, enz. De procedure moet door een immigratie advokaat worden gedaan of door de jur. afd. van het bedrijf in kwestie.
Vorig jaar werd maar 1 op de 3 H-1B petities in behandeling genomen door USCIS.
Al ik iets heb geleerd mbt. US immigrations: ga voor de meest zekere en de meest simpele methode. In jullie geval is dat CR-1.
- Max Kool
- Amerikakenner
Laat je werkgever eens overleggen met een immigration lawyer, wellicht dat een L1 een mogelijkheid is.RedSox schreef:H1B voor 1 april aanvragen is 1 oktober beginnen. Dus dat zou korter zijn dan een CR1.
Wellicht
LA, LA, LA....
Ja, ze zijn wel bereid. Het zou op ongeveer 6500 dollar uitkomen voor het bedrijf, ze hebben een in house lawyer die het proces zou begeleiden.sundaysue schreef: H1B visum is een lange weg naar green card (~6 jaar) omdat het eigenlijk een temporary work visa is. Ook worden deze langzamerhand nog weinig uitgegeven omdat het nu 'Hire American' is. Is dat bedrijf bereidt om je te sponsoren voor dat visum? Het is een hoop geld ook!
L1 is zover ik weet alleen mogelijk wanneer je minimaal een jaar in dienst ben bij het bedrijf in een ander land. En werken via consultancy/third party telt niet mee.Max Kool schreef:
Laat je werkgever eens overleggen met een immigration lawyer, wellicht dat een L1 een mogelijkheid is.
Voor wat betreft een H1B (voorzover je het nog niet wist) : De mogelijkheid tot indienen van H1B applications gaat open op 1 april, en is de afgelopen jaren steeds binnen een paar dagen weer dicht gegaan omdat er meer aanvragen binnen waren dan dat er visa beschikbaar zijn (in 2017 : 236,000 aanvragen voor 65,000 beschikbare visa - bron . Er wordt geloot om te bepalen welke aanvragen in behandeling worden genomen). De eerste datum dat je dan kunt werken is 1 oktober (want dan gaat het fiscal year in).
Dus, als je voor een H1B wil gaan, moet je a) haast maken om een volledige aanvraag op 1-april bij USCIS te hebben liggen, b) geluk hebben dat je aanvraag in behandeling wordt genomen (kans van ruwweg 1 op 3), en c) de wachttijd tot 1 oktober accepteren. En het eindresultaat van dit alles is een tijdelijk werkvisum.
Als je de optie hebt om een CR-1 te doen, lijkt dat me vele malen aantrekkelijker.
Dus, als je voor een H1B wil gaan, moet je a) haast maken om een volledige aanvraag op 1-april bij USCIS te hebben liggen, b) geluk hebben dat je aanvraag in behandeling wordt genomen (kans van ruwweg 1 op 3), en c) de wachttijd tot 1 oktober accepteren. En het eindresultaat van dit alles is een tijdelijk werkvisum.
Als je de optie hebt om een CR-1 te doen, lijkt dat me vele malen aantrekkelijker.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 8645 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 5 Reacties