Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
we willen imigigreren naar texas
we willen imigigreren naar texas
Hallo
ik ben hier nieuw en naar wat gelzen te hebben leek het me leuk en vooral erg intresant om me aan te melden.
ik wou ook gelijk mijn volgende vraag stellen aan jullie.
Wij en wij dat ben ik mijn man en onse 2 dochters willen verhuizen naar texas.
nu zat ik met het volgende je hoort veel over verschillende soorten visums.
Mijn man is allround timmerman met meerdere specialiteiten dit noemen ze in amerika ook wel master carpenter.
Hij is behoorlijk hoog opgeleid (wat in dit vak kan) en beschikt dus over veel diploma's en certificaten waaronder een wereldwijd health&safety.
Hij heeft aantoonbaar 13 jaar ervaring hijzelf is 29 jaar.
Ikzelf werk in de paarden en heb daar ook veel diploma's in en genoegwerk ervaring.
Hoe zijn onze kansen op de arbeidsmarkt en met betrekking tot een werkvergunning cq visum.
Ik heb al wel een offerte lopen bij de klm dit omdat mijn paard mee moet naar amerika die kan en wil ik niet verkopen.
graag hoor ik van jullie en jullie ervaringen
alvast bedankt
gr moniek
ik ben hier nieuw en naar wat gelzen te hebben leek het me leuk en vooral erg intresant om me aan te melden.
ik wou ook gelijk mijn volgende vraag stellen aan jullie.
Wij en wij dat ben ik mijn man en onse 2 dochters willen verhuizen naar texas.
nu zat ik met het volgende je hoort veel over verschillende soorten visums.
Mijn man is allround timmerman met meerdere specialiteiten dit noemen ze in amerika ook wel master carpenter.
Hij is behoorlijk hoog opgeleid (wat in dit vak kan) en beschikt dus over veel diploma's en certificaten waaronder een wereldwijd health&safety.
Hij heeft aantoonbaar 13 jaar ervaring hijzelf is 29 jaar.
Ikzelf werk in de paarden en heb daar ook veel diploma's in en genoegwerk ervaring.
Hoe zijn onze kansen op de arbeidsmarkt en met betrekking tot een werkvergunning cq visum.
Ik heb al wel een offerte lopen bij de klm dit omdat mijn paard mee moet naar amerika die kan en wil ik niet verkopen.
graag hoor ik van jullie en jullie ervaringen
alvast bedankt
gr moniek
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
:welcome:
Vergis je niet, emigreren naar Amerika is helemaal niet makkelijk. Neem eens een kijkje in dit forum, je kan hier genoeg informatie vinden.
Vergis je niet, emigreren naar Amerika is helemaal niet makkelijk. Neem eens een kijkje in dit forum, je kan hier genoeg informatie vinden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik wil je niet ontmoedigen maar met zoveel (illegale) Mexicanen in Texas die graag voor een schijntje werken denk ik niet dat je veel kans maakt als timmerman hier. Daarbij is het werk hier behoorlijk zwaar. Altijd warm en hoge luchtvochtigheid. Er zijn niet veel blanke mensen die dat werk willen en kunnen doen. De enige kans die je maakt is als je zelf een bedrijfje gaat starten en dan nog is het niet makkelijk.
Misschien is Canada makkelijker?
Ik zou bij het begin beginnen en eerst eens zelf op zoek gaan naar banen. Het inpakken van spullen en paard kan zo gebeurd zijn.
Succes!
Misschien is Canada makkelijker?
Ik zou bij het begin beginnen en eerst eens zelf op zoek gaan naar banen. Het inpakken van spullen en paard kan zo gebeurd zijn.
Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan je wel gaan orienteren en contacten gaan maken, maar reken er niet op dat je binnen nu en een jaar al gaat emigreren. Zoals anderen al hebben aangegeven is de greencard lottery je beste optie. Aan het einde van het jaar kan je je weer inschrijven voor de lichting voor 2009.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerika-expert
Waarom nou juist naar Texas?
Als goed timmerman kan ik me voorstellen dat je dan juist naar de Golf Staten (Louisiana, Mississippi) moet waar werk te over is en waar mensen die groepen bouwers kunnen leiden, juist erg nodig zijn.
En er zijn nog 49 andere staten, waar ook werk en ruimte is en het klimaat mogelijk (nog) beter is dan in Texas.
Als goed timmerman kan ik me voorstellen dat je dan juist naar de Golf Staten (Louisiana, Mississippi) moet waar werk te over is en waar mensen die groepen bouwers kunnen leiden, juist erg nodig zijn.
En er zijn nog 49 andere staten, waar ook werk en ruimte is en het klimaat mogelijk (nog) beter is dan in Texas.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Everything is bigger in Texas, daarom!Bennogr schreef:Waarom nou juist naar Texas?

(maar toegegeven, het is dat mijn vriend hier al woonde, want anders was ik waarschijnlijk gewoon in Nederland gebleven)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet niet gaan zoeken naar een baan maar je moet gaan zoeken naar mogelijkheden om die baan te kunnen doen maw de werkvergunning is waar het om draait en dat is verre van eenvoudig.
Als je die werkvergunning zou hebben dan is het verkrijgen van werk heel eenvoudig, zeker als je een goede carpenter bent, maar zonder vergunning en je nergens.
Als je die werkvergunning zou hebben dan is het verkrijgen van werk heel eenvoudig, zeker als je een goede carpenter bent, maar zonder vergunning en je nergens.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar een werkvergunning krijgen is gewoon onmogelijk (wanneer je dit op de bolle fooi zal gaan doen). Zoals de anderen al aangaven is de GreenCard lottery een optie (of misschien wel de enige mogelijkheid).moniek schreef:hallo
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik ga nu zeker kijken of we uberhaupt recht hebben op een werk vergunning.
ik wou dat doen bij de ambassade is dat een goed idee?
Of moeten we andere wegen bewandelen?
gr moniek
Om uberhaupt in aanmerking te komen voor welk vergunning of VISUM vorm dan ook, wordt er zeker naar opleidings niveau gekeken. Minimaal is een HAVO?VWO diploma vereist en doen allerlij certificaten en of cursussen er niet toe. Ik zou zeggen doe mee met de Lottery.
Succes
Op de emigratie beurs in Nieuwegein staat dit jaar voor het eerst het Amerikaanse consulaat. Misschien is dit iets om eens te gaan kijken en te praten over wat mogelijk is.
Misschien sturen ze je dan wel naar de buurman om daar mee te praten, hele vriendelijke personen die daar staan
Hoe heet dat ook al weer......o ja, PBBI

Zonder gein, het grootste probleem voor jullie zal zijn een visum. Wil je in aanmerking komen dan moet het bedrijf dat je aan wilt nemen aan kunnen tonen dat ze geen Amerikaan kunnen vinden, een heel gedoe met advertenties etc.
Misschien sturen ze je dan wel naar de buurman om daar mee te praten, hele vriendelijke personen die daar staan

Hoe heet dat ook al weer......o ja, PBBI

Zonder gein, het grootste probleem voor jullie zal zijn een visum. Wil je in aanmerking komen dan moet het bedrijf dat je aan wilt nemen aan kunnen tonen dat ze geen Amerikaan kunnen vinden, een heel gedoe met advertenties etc.
Laatst gewijzigd door PBBI op 27 feb 2007, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over dat HAVO diploma gesproken. Ik heb bv de HAVO niet afgemaakt, maar ben na 3 HAVO naar het MBO gegaan en heb toen netjes mijn diploma gehaald. Maakt dit eigenlijk nog iets uit, of kijken ze echt specifiek naar een middelbare school diploma??
Color01 schreef:But not everything is Better in Texashoustonwehaveaproblem schreef:
Everything is bigger in Texas,
uhhh, gaan we katten

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2777 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie