Aparte correlatie.stormbreaker schreef:Wederom bewijzen de Trump-aanhangers ruimdenkerder te zijn dan de Clinton aanhangers.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2019: als je meedoet is dat serieus?
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: DV 2019: als je meedoet is dat serieus?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Mensen met Asperger kunnen ook buitengewoon succesvol zijn door hun bijzondere concentratie en diepe kennis van onderwerpen die hen interesseren. Dat kan in de VS, net als in de EU, een groot voordeel zijn. Verder is sociaal gedrag in de VS veel oppervlakkiger en regelgebonden (zeker in grote bedrijven) en dus veel eenvoudiger te compenseren door aangeleerd gedrag dan in NL. Ik ken legio Aspergers in kantoortuinen die uitstekend functioneren met vrij weinig tot geen contact met klanten en/of collega's.
Die conclusie kan je niet op basis van deze discussie trekken en hoort bovendien in deze discussie niet thuis.stormbreaker schreef:Wederom bewijzen de Trump-aanhangers ruimdenkerder te zijn dan de Clinton aanhangers.
Meedoen met de DV Lottery betekent niet dat je deze ook wint, dus je hebt nog voldoende tijd om erover na te denken, maar de mening van RiverCola deel ik. De VS kent veel minder voorzieningen dan NL voor mensen met ziekte en beperkingen en dan is het nog maar de vraag of deze direct beschikbaar zijn voor recente immigranten.
Immigranten die naar de US komen als Permanent Resident hebben over het alg. de eerste vijf jaar geen recht op overheids subsidies en voorzieningen.
Uitzondering is de ACA, ieder die legaal in de US is kan gebruik maken van een "Exchange" en subsidie krijgen op een ziektenkostenverz. Het window (wat je min. moet verdienen om een verz. te kunnen afsluiten, het max. wat je kunt verdienen voor je alles zelf moet betalen) is echter klein.
Uitzondering is de ACA, ieder die legaal in de US is kan gebruik maken van een "Exchange" en subsidie krijgen op een ziektenkostenverz. Het window (wat je min. moet verdienen om een verz. te kunnen afsluiten, het max. wat je kunt verdienen voor je alles zelf moet betalen) is echter klein.
Goh, wat een oordelen hier.
Gewoon meedoen. Ik heb ook al enkele keren mee gedaan en dan krijg je immers toch bericht dat je er niet bij bent . Probleem opgelost
En als je wel wordt geselecteerd, dan zal je het dan wel zien. Je kan als je daar bent en het niet meevalt, ook nog steeds terugkeren.
Maar goed, het is zeker niet makkelijk, voor niemand niet, ongeacht wat je al dan niet hebt. Alles gaat toch moeilijker dan je denkt, hoe goed opgeleid je ook bent. De administratie is honderd keer zo erg dan je je kan voorstellen, en overal heb je wel van die rare kronkelingen bij administratieve diensten waar je dan vijf tot tien keer voor moet gaan bellen naar allerlei diensten die je omleiden en zo. Absurdistan.
Succes!
Gewoon meedoen. Ik heb ook al enkele keren mee gedaan en dan krijg je immers toch bericht dat je er niet bij bent . Probleem opgelost
En als je wel wordt geselecteerd, dan zal je het dan wel zien. Je kan als je daar bent en het niet meevalt, ook nog steeds terugkeren.
Maar goed, het is zeker niet makkelijk, voor niemand niet, ongeacht wat je al dan niet hebt. Alles gaat toch moeilijker dan je denkt, hoe goed opgeleid je ook bent. De administratie is honderd keer zo erg dan je je kan voorstellen, en overal heb je wel van die rare kronkelingen bij administratieve diensten waar je dan vijf tot tien keer voor moet gaan bellen naar allerlei diensten die je omleiden en zo. Absurdistan.
Succes!
-
Gast
Dank voor de laatste toevoeging. Ik heb toch besloten niet mee te doen. Zeker niet omdat ik bij mijn werkgever in Nederland wellicht meer uren mag werken, meer inhoudelijke werkzaamheden ga doen, meer in mij geïnvesteerd gaat worden, meer ga verdienen en zelfs mogelijk vast zou kunnen blijven.