Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
I-129 + B2 Visa
I-129 + B2 Visa
Hallo iedereen,
Ik heb veel hulp aan dit forum gehad over het proces trouwen met een Amerikaan. Ik heb alleen zelf nog een vraagje.
Ik en mijn verloofde hebben net I-129f ingeleverd (hebben nog geen NOA1 ontvangen). Ik ben alleen van plan om vanaf augustus samen met mijn verloofde een rondreis door Amerika te doen. Dit gaan we langer dan 90 dagen doen dus ik wil daarvoor graag een B2 visum aanvragen (dat ik een half jaar kan rondreizen). Ik vroeg me alleen af of dit mogelijk is, om een pending I-129 te hebben EN een B2 visum aan te vragen. Ik ben van plan om na dat half jaar weer terug te keren naar Nederland voor het consulate interview (als dat al is toegewezen aan mij). Als dat niet zo is, dan wacht ik in Nederland totdat dat wel is. Ik ben dus niet van plan om langer dan een B2 visa toelaat te blijven in Amerika.
Is dat mogelijk? En schaadt zo'n B2 visum de wachttijd van de I-129f + K1?
Groetjes
Ik heb veel hulp aan dit forum gehad over het proces trouwen met een Amerikaan. Ik heb alleen zelf nog een vraagje.
Ik en mijn verloofde hebben net I-129f ingeleverd (hebben nog geen NOA1 ontvangen). Ik ben alleen van plan om vanaf augustus samen met mijn verloofde een rondreis door Amerika te doen. Dit gaan we langer dan 90 dagen doen dus ik wil daarvoor graag een B2 visum aanvragen (dat ik een half jaar kan rondreizen). Ik vroeg me alleen af of dit mogelijk is, om een pending I-129 te hebben EN een B2 visum aan te vragen. Ik ben van plan om na dat half jaar weer terug te keren naar Nederland voor het consulate interview (als dat al is toegewezen aan mij). Als dat niet zo is, dan wacht ik in Nederland totdat dat wel is. Ik ben dus niet van plan om langer dan een B2 visa toelaat te blijven in Amerika.
Is dat mogelijk? En schaadt zo'n B2 visum de wachttijd van de I-129f + K1?
Groetjes
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: I-129 + B2 Visa
In principe mag je een toeristen visum aanvragen tijdens bijvoorbeeld het I-129F proces zodat je op bezoek kan, dit geldt voornamelijk voor de landen die geen ESTA hanteren. Technisch gezien is het geen probleem, dus. Zorg wel dat je genoeg bewijs hebt dat je niet gaat settelen in de VS met je B2 visum.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Re: I-129 + B2 Visa
B2 visa wordt niet vaak goedgekeurd, zeker niet als jij al laat zien dat je immigratie intentie hebt. Als ik mag vragen, ik heb nu geen idee van de K1 tijdlijnen, maar jullie zijn misschien al approved als je daar op vakantie heen wilt, waarom niet wachten tot je bent geëmigreerd?

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1744 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties