Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dringend hulp nodig k1
Re: Dringend hulp nodig k1
Voor mij duurde het zo'n 7 maanden voordat ik in het bezit was van mijn greencard.
Je kan een temporary work permit aanvragen, maar door mijn advocaat werd dat afgeraden omdat de aanvraag daarvoor ook een aantal maanden zou duren.
Ik heb meteen een temporary rijbewijs aangevraagd, en kon de eerste 90 dagen dus gewoon rondrijden. Het examen stelde niks voor.
Vergeet alleen niet je verzekeringsbewijs. Mijn schoonfamilie had een auto geleend voor het examen aan me. En ze hadden de papieren van de aflopen 10 jaar in die auto liggen in combinatie met fotoalbums en 100'en documenten. Terwijl ik zenuwachtig alle papieren overhoop haalde om het te vinden begon de examinator steeds ongeduldiger te kijken. Op het laatste moment toen ik bang werd dat mijn examen geannuleerd zou gaan worden, vond ik het papiertje ineens en kon toch het (simpele) examen doen. Zorg dus dat je het verzekeringsbewijs en registratie van de auto klaar hebt liggen.
Na 90 dagen was mijn tijdelijke rijbewijs niet meer geldig en de DMV wou me geen nieuw rijbewijs meer geven zolang ik geen greencard had.
Regels zijn regels in deze situatie helaas, dus heb dus een aantal maanden maar rondgereden zonder rijbewijs, totdat ik mijn greencard kreeg en een nieuw rijbewijs kon aanvragen. In deze tijd had ik mijn Nederlandse rijbewijs wel op zak, dus mocht een politie me aangehouden hebben, was ik van plan maar net te doen alsof ik niet wist dat deze niet geldig was ofzo. Aangezien ik 25 mijl buiten de stad woon en Walmart zelfs met de auto minstens 20 minuten rijden is was dit de enige optie die ik me kon bedenken.
Je kan een temporary work permit aanvragen, maar door mijn advocaat werd dat afgeraden omdat de aanvraag daarvoor ook een aantal maanden zou duren.
Ik heb meteen een temporary rijbewijs aangevraagd, en kon de eerste 90 dagen dus gewoon rondrijden. Het examen stelde niks voor.
Vergeet alleen niet je verzekeringsbewijs. Mijn schoonfamilie had een auto geleend voor het examen aan me. En ze hadden de papieren van de aflopen 10 jaar in die auto liggen in combinatie met fotoalbums en 100'en documenten. Terwijl ik zenuwachtig alle papieren overhoop haalde om het te vinden begon de examinator steeds ongeduldiger te kijken. Op het laatste moment toen ik bang werd dat mijn examen geannuleerd zou gaan worden, vond ik het papiertje ineens en kon toch het (simpele) examen doen. Zorg dus dat je het verzekeringsbewijs en registratie van de auto klaar hebt liggen.
Na 90 dagen was mijn tijdelijke rijbewijs niet meer geldig en de DMV wou me geen nieuw rijbewijs meer geven zolang ik geen greencard had.
Regels zijn regels in deze situatie helaas, dus heb dus een aantal maanden maar rondgereden zonder rijbewijs, totdat ik mijn greencard kreeg en een nieuw rijbewijs kon aanvragen. In deze tijd had ik mijn Nederlandse rijbewijs wel op zak, dus mocht een politie me aangehouden hebben, was ik van plan maar net te doen alsof ik niet wist dat deze niet geldig was ofzo. Aangezien ik 25 mijl buiten de stad woon en Walmart zelfs met de auto minstens 20 minuten rijden is was dit de enige optie die ik me kon bedenken.
-
sundaysue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
EAD duurt 90 dagen of minder voor je die in handen hebt. Lijkt me makkelijk dan zeven maanden wachten op een greencard en je hoeft geen fees te betalen voor de aanvraag. Die worden gewaived als je het bijvoegt bij je I-485
However, rijden op je NLse rijbewijs is gewoon iets waarvoor je mee mag komen naar het bureau als ze je pakken. (Bron: familielid is politie agent hier, die raadde mij af te rijden tot ik een staatsrijbewijs heb) Niet aan te raden om te doen, ook qua verzekeringswerk.
However, rijden op je NLse rijbewijs is gewoon iets waarvoor je mee mag komen naar het bureau als ze je pakken. (Bron: familielid is politie agent hier, die raadde mij af te rijden tot ik een staatsrijbewijs heb) Niet aan te raden om te doen, ook qua verzekeringswerk.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Over & done!
Totdat je je realiseert dat de plaatselijke veldwachter niet in de database van CBP/USCIS kan kijken. Ik heb ook lange tijd met een Nederlands rijbewijs rondgereden omdat de CA DMV moeilijk deed. Als oom agent me aanhieldt, ging het zo:However, rijden op je NLse rijbewijs is gewoon iets waarvoor je mee mag komen naar het bureau als ze je pakken. (Bron: familielid is politie agent hier, die raadde mij af te rijden tot ik een staatsrijbewijs heb) Niet aan te raden om te doen, ook qua verzekeringswerk.
"Why don't you have a CA DL?"
- "I'm on a visa at this time and the DMV refuses to issue one until I get permanent residency"
"Oh, ok, yeah they can be difficult to work with"
Nooit problemen mee gehad.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
-
sundaysue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ah, daar heb ik nog nooit aan gedacht. Alhoewel ik vind dat het wel ligt aan welke veldwachter je tegenkomt die dag, sommige zijn een altijd met het verkeerde been uit bed gestapt 
Disclaimer; in mijn omgeving dan.
Disclaimer; in mijn omgeving dan.
Laatst gewijzigd door sundaysue op 23 jan 2017, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Over & done!
Over & done!
Ik was mijn EAD vergeten te vermelden. Die had ik inderdaad ook aangevraagd, en dat duurde bij mij helaas 6.5 maand. 2 weken nadat deze in de brievenbus zat werd ook mijn greencard bezorgd. Aangezien ze bijna tegelijk aankwamen heb ik nooit mijn EAD nodig gehad.
Maar normaal gesproken zou het denk sneller moeten gaan.
En ze kunnen het nog zo leuk afraden, maar ik heb toch echt soms mijn dagelijkse dingen die gedaan moeten worden. Meer dan een half jaar zonder even zelf naar de supermarkt te kunnen was me toch net wat te lang. Mijn vrouw werkt fulltime, dus kon op haar geen beroep doen overdag.
En het zou toch wat zijn als ik de hele dag Netflix had zitten kijken met als excuus "tja ze geven me geen rijbewijs".
Gelukkig nooit aangehouden, en dan nog had ik de situatie uit kunnen leggen. Ik heb alles gedaan om een rijbewijs te krijgen en het is tenslotte de DMV die moeilijk doet.
Maar normaal gesproken zou het denk sneller moeten gaan.
En ze kunnen het nog zo leuk afraden, maar ik heb toch echt soms mijn dagelijkse dingen die gedaan moeten worden. Meer dan een half jaar zonder even zelf naar de supermarkt te kunnen was me toch net wat te lang. Mijn vrouw werkt fulltime, dus kon op haar geen beroep doen overdag.
En het zou toch wat zijn als ik de hele dag Netflix had zitten kijken met als excuus "tja ze geven me geen rijbewijs".
Gelukkig nooit aangehouden, en dan nog had ik de situatie uit kunnen leggen. Ik heb alles gedaan om een rijbewijs te krijgen en het is tenslotte de DMV die moeilijk doet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 6427 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 5 Reacties