Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen wonen in Virginia

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Ervaringen wonen in Virginia

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, Elke, ik had dat moeten kwalificeren met schoolgaande kinderen. Ik heb hier wel een aantal Nederlandse vriendinnen met kinderen, maar die zijn niet actief op het forum. Er is in de omgeving trouwens ook een Nederlandse school(wel een Amerikaanse afstand rijden vanuit Manassas).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

adam747 schreef:Volgens de Post (Washington Post) liggen 8 van de 10 'most affluent counties of the USA' in Noord-Virginia
Nou is Noord-Virginia zonder meer goed vertegenwoordigd in die lijst, maar 8 van 10 is toch net iets te veel eer:

RANK PRIOR COUNTY STATE INCOME
1 1 Loudoun VA 119,134
2 2 Fairfax VA 105,797
3 5 Arlington VA 100,735
4 4 Hunterdon NJ 99,099
5 3 Howard MD 98,953
6 8 Somerset NJ 96,360
7 9 Prince William VA 95,146
8 16 Fauquier VA 93,762
9 6 Douglas CO 93,573
10 12 Montgomery MD 92,909

IP6972, mocht je je afvragen wat je met deze informatie moet: bij het zoeken naar een fijne leefomgeving en goede scholen, is het devies: follow the money. Hoe rijker de county, des te meer geld is er beschikbaar voor onderwijs, en des te beter verzorgd zijn de infrastructuur en openbare voorzieningen.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Hey Dimona, deze post doe ik vanuit Douglas County in Omaha, Nebraska... en zo dadelijk rijd ik naar Pottawattamie county in Iowa... geen van beide staan op jouw lijst -:)

Volgens de Post waren er 7 in regio Washington zie onderstaande link...

http://articles.washingtonpost.com/2012 ... s-counties
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Klopt, maar twee van die counties, Montgomery en Howard, liggen in Maryland. :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ik kan inderdaad nog niet veel praktisch zeggen over scholen hier, maar ik sluit me bij Petra, Dimona en DixieChick aan dat het niveau heel hoog is van de publieke scholen hier in de buurt. Wij hebben net een huis gekocht en daarbij speelde de kwaliteit van de scholen en belangrijke rol.

Ik wil nog even benadrukken IP6972 dat je echt de rol van het verkeer niet moet onderschatten hier. Het verkeer in deze regio is berucht en is misschien het slechtste van de hele VS, qua doorstroming. Dus inderdaad absoluut 's ochtends en 's avonds eens kijken hoe de "commute" zal zijn, voordat je je vast legt.

Vrijstaande huizen zijn er hier veel te vinden -- rijtjeshuizen zoals in Nederland komen wat minder vaak voor. Uiteraard hangt het allemaal af van je prijsklasse. Persoonlijk zou ik je aanraden eerst een jaar iets te huren, dan kun je de stad en de regio een beetje leren kennen. Veel succes in ieder geval.

Als laatste wil ik nog even wijzen op dit forum; http://www.dcurbanmom.com/jforum/forums/list.page -- het richt zich toe op ouders in de DC regio, en bevat ook een ruime afdeling over real estate en alles wat daar bij komt kijken.
Marielleth
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door Marielleth »

Hallo, IP6972. En andere forumleden die in Virginia wonen.

Ik ben sinds een paar dagen jullie verhalen aan het lezen.
Dit is totaal nieuw voor mij, dus moet nog even ondervinden hoe het allemaal in zn werk gaat:)
Ben benieuwd of IP6972 nu in Virginia woont. En of er nog andere Nederlanders hier naar toe zijn verhuisd ivm werk.
Mijn man gaat voor een bedrijf in Tysons corner werken en binnne 5 maanden is het de bedoeling dat wij gaan verhuizen.
Onze dochter van 13 zit nu op voortgezet onderwijs in klas 2.
Vienna is mijn eerste keus qua woongebied. Maar adviseer je dan kopen of huren?
We wonen nu half uur van Amsterdam. In vrijstaand huis met tuin. Met veel voorzieningen binnen fietsbereik.
Wie o wie kan ons in contact brengen met de forum experts die info kunnen geven over wat ik zou moeten weten.
Hoop dat jullie mij iets meer kunnne vertellen.
Mariel :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat topicstarter maar ook andere leden uit Virginia die hier gereageerd hebben niet meer aktief zijn op het forum. Ze zijn in ieder geval al jaren niet meer ingelogd.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Petra/VS is nog wel actief.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

mtl schreef:Ik denk dat topicstarter maar ook andere leden uit Virginia die hier gereageerd hebben niet meer aktief zijn op het forum. Ze zijn in ieder geval al jaren niet meer ingelogd.
Hey, hey, we zijn er nog hoor :)

Dochtertje is nu bijna 5, dus nog niet op echte school. Voor Marielle: er wonen aardig wat Nederlandse mensen in Vienna. In de kinderspeelgroep zijn er altijd aardig wat Nederlandse familie's in die regio. En het is een prachtig stadje. Qua fietsen is het hier wel flink anders dan in Nederland, houdt er rekening mee dat je veel meer met de auto zult moeten doen dan je misschien in Nederland gewend bent.
Marielleth
Amerika-newbie

Oh leuk dat je zo snel reageert,
Het is vanaf zo'n afstand moeilijk om info te verzamelen.
Als alles voorspoedig verloopt gaan we in de krokusvakantie richting Washington DC en komen we jullie mooie buurt eens verkennen. :thumbup:
Makelaars af en scholen bekijken.. zal junior highschool worden denk ik of hoe noemen ze dat in jullie regio?

Ik hou je op de hoogte.
Groeten uit ook een koud Nederland
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ken je het city-data forum? Daar kun je vaak ook wel informatie wonen over de verschillenden plekken waar je zou kunnen wonen, de scholen, etc.
Terug in Texas!
Marielleth
Amerika-newbie

Bedankt hemmie ik ga op onderzoek uit .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht