Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringend hulp nodig k1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marjolein Vrij
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Dringend hulp nodig k1

Bericht door Marjolein Vrij »

Ik snap er niets meer van. Wie kan mij helpen. Mijn Amerikaanse verloofde en ik hebben recentelijk onze NOA1 ontvangen. We wachten vol spanning af op de NOA2. Ik heb een aantal vragen. Mijn eerste vraag is:

Wij hebben een sponsor nodig omdat mijn verloofde gehandicapt Is en niet kan werken. Hij komt niet aan de minimale financiële voorwaarde. Zijn zus wordt onze sponsor. Nu wachten wij op de NOA2 en zijn alles bij elkaar aan het zoeken. Moeten We nu formulier i-134 invullen? Of de i-864? Of hebben we hey formulier i-864 pas nodig wanneer ik in Amerika woon en getrouwd ben en We de AOS doen?

Dan lees ik ook tegenstrijdige berichten over kopieën en originele die ingediend moeten worden voor een NOA2. Moeten het kopieen zijn of originele. En als het originele moeten zijn, welke formulieren moeten dan origineel zijn?

En wat moet mijn Amerikaanse verloofde naar mij toesturen per post? En wat naar de nvc?

En nog 1 ding (ik weet het, het zijn nogal wat vragen). Mijn verloofde ontvangt een ssdi inkomen. Hij zit onder de grens en betaald daardoor geen belasting. Welke formulieren moet hij dan toevoegen? Aangezien hij geen tas stubs kan laten zien?

Ik hoop echt dat ik hulp kan krijgen van iemand.

Ik doe merendeel van het werk aangezien mijn verloofde gehandicapt Is en niet lang kan zitten of staan en daardoor het ondragelijk Is om mij te helpen informatie bij elkaar te verzamelen. En hij ook een dochter heeft met autisme die constante zorg een aandacht nodig heeft. Mijn verloofde heeft ook geen computer. Ik ben dagelijks met 5/6 dingen bezig en mijn hoofd loopt een beetje over en informatie blijft daardoor niet echt hangen.

Ik zal blij zijn als dit allemaal achter de rug is. Erg stressvol allemaal. Kan iemand mijn hepen aub. Lieve groetjes Marjolein
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dringend hulp nodig k1

Bericht door MariekeH »

Hoi Marjolein,

Ik heb zelf inmiddels de NOA2 ontvangen (toen ik me hier 2 jaar geleden aanmeldde, dacht ik nog dat ik nu al lang in de VS zou wonen, maar door omstandigheden duurt alles bij ons een beetje langer), en mijn eerste advies is om even diep in te ademen en je niet zo druk te maken. Bij mij duurde het ruim een half jaar na de NOA1 voordat we een NOA2 kregen (onder andere omdat er een handtekening van een rechter bleek te ontbreken op de scheidingspapieren van mijn verloofde), dus je hebt nog wel even de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Zelfs als het bij jullie niet zo extreem lang duurt als bij ons.

Heb je al eens gekeken op Visa Journey? Als je hier omlaag scrollt naar "What to send to your fiance once the I-129F is approved (Receive NOA2)", dan staat daar een heel duidelijk overzicht van formulieren en bewijzen die hij naar jou moet opsturen: http://www.visajourney.com/content/k1guide

De zus van je verloofde moet formulier I-134 invullen en de bijbehorende bewijzen aanleveren. Alle papieren moeten naar jou gestuurd worden, er hoeft niets naar het NVC gestuurd te worden. Voor zover ik heb begrepen, is het enige dat het NVC doet, het hele pakket ontvangen van het Service Center en vervolgens doorsturen naar het Consulaat in Amsterdam. Vervolgens krijg jij van het Consulaat bericht met een duidelijke checklist van de papieren die jij moet opsturen en/of meenemen naar het interview.

Succes!
Marjolein Vrij
Amerika-newbie

Hoi Marine,

Dank je wel voor je reactie. Ik heben het op visa journey gelezen. Het was voor mij niet duidelijk of hij alles naar mij moest sturen. Hij hoeft echt helemaal niets naar de nvc te sturen? En alle formulieren die hij invult, zijn i-134 en de i-134 van zijn zus moeten per post naar mij toe dan? Ik Had zelf al merendeel van het i-129 pakket in Nederland gescanned en naar mijn michael in Amerika verstuurd. Zijn zus heeft kopieën van zijn divorce decree en birth certificate in gescanned en naar mij gemail. Ik moet die nog even uitprinten. Zijn award van de sociale security agency (ssa) plus zijn bank informatie e.d mag hij gewoon kopiëren en de kopieën naar mij toesturen? Heb je toevallig Facebook zodat We beter kunnen praten. Ik kan jou dan ook laten weten hoe het bij ons Is vergaan wanneer het zover Is. En dan kan ik jou ook informatie geven. Zou je dat willen stuur me dan even een mail naar marj.vrij@gmail.com zou dat erg fijn vinden eigenlijk. Voel me een beetje verloren.
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

Jullie hoeven niets naar het NVC te sturen. Je petitie is daar alleen om even door een extra security molen te gaan en dan doorgestuurd wordt naar de juiste ambassade of consulaat. Dit geldt alleen voor K1 petities.

Jouw verloofde en je sponsor moeten een I-134 invullen met alle bijgevoegde documenten zoals een tax return transcript, of W2's, 1040's etc etc. Als hij geen belasting hoeft te betalen moet hij via de IRS iets opvragen dat bevestigt dat hij geen belasting hoeft te doen. Als zijn zus ook nog steeds werkt is het aangenaam om er een letter of employment bij te voegen. Een extra bevestiging dat jouw sponsor een stabiele baan en inkomen heeft. Alles moet dus wel jouw kant op komen, de affidavit of support moet je als eerste afgeven voor je je interview hebt.

I-864 is pas voor je adjustment of status, je greencard aanvraag.

Ik heb deze link ook evenn gevonden voor je; http://www.visajourney.com/forums/topic ... f-support/
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
MariekeH
Amerikafan

Bericht door MariekeH »

Sorry Marjolein, mijn facebook is nogal privé, dus die deel ik niet zo snel. Je mag me hier wel een privébericht sturen als je specifieke vragen hebt, maar ik denk eigenlijk dat het veel zinvoller is om je vragen gewoon hier op het forum te stellen, waar iedereen kan meelezen. Er zitten hier heel veel mensen die al verder in het proces zijn dan ik, en zij kunnen je dus veel beter adviseren.

Sundaysue, ik vroeg me al af waarom het NVC eigenlijk bestaat, omdat ze alleen maar een doorstuurfunctie hebben. Leek mij vrij zinloos om daar zo'n instantie voor te hebben. Maar uit jouw bericht begrijp ik dat ze voor andere visa wel iets meer doen dan alleen doorsturen, dus voor mij is er weer een bureaucratisch mysterie opgelost! :lol:
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Klopt! Voor bijvoorbeeld de CR1-IR1 petitie heb je wel contact met het NVC, dan moet je wel betalen -> DS-260 -> AOS naar opsturen etc etc.

Over & done!
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Inderdaad, eerst gewoon rustig blijven ademhalen! Goed de regels doorlezen op visajourney, Amerikanen zijn dol op regels. En je wilt natuurlijk zo snel mogelijk naar Amerika, maar als je er soms een paar weken extra over doet om formulieren te verzamelen is er geen man overboord.

Als bewijs dat hij geen belastingaangifte heeft hoeven doen de afgelopen jaren heeft mijn man gewoon een briefje in Word uitgetypt met zijn handtekening eronder. Onze sponsor heeft de Affidavit of Support ingevuld.

Overigens, besef je dat het een tijdje kan duren voor je je adjustment of status krijgt als je eenmaal in Amerika bent en mag werken. Hebben jij en je man de middelen om de adjustment of status aan te vragen en andere dingen te doen die je moet doen na je verhuizing, zoals je rijbewijs halen?
Marjolein Vrij
Amerika-newbie

Mijn verloofde leeft van een ssdi inkomen. Gehandicapte inkomen die vrij laag Is. We kunnen zelf best leven van het bedrag. Alleen krijgt hij zijn dochter elk weekend. En dan Is het met 3 mensen erg krap. Omdat We een co sponsor hebben, heeft mijn verloofde liever niet dat ik autorijles ga nemen totdat ik kan en mag werken. Omdat ik nog niet medisch verzekerd ben. We willen geen risico lopen. Ik heb van mijn Amerikaanse schoon familie gehoord dat ik under the table kan werken. Alleen vind ik dat geen prettig idee. Wil me aan de regels houden. Hoe Is jullie situatie als ik het vragen mag? En hoe ervaren jullie het om een sponsor te hebben?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En wat ga je doen als je geen job kan vinden die je medical insurance geeft? Mag je dan ook niet met de auto rijden?
Wat voor soort werk is het dat jij momenteel doet? En wat wil je ginder in de US doen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Marjolein Vrij schreef:Hoe Is jullie situatie als ik het vragen mag? En hoe ervaren jullie het om een sponsor te hebben?
Wij hebben een co sponsor (schoonvader). Maar we hebben zijn hulp niet nodig omdat mijn man genoeg verdiend en wij alles zelf kunnen betalen.

"under the table" werken zou ik inderdaad ook niet doen! Heb je Nederlands rijbewijs? Dan zou ik gewoon voor een Amerikaans rijbewijs gaan zo moeilijk is het niet en het is een stuk goedkoper dan in nl.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Marjolein Vrij schreef:Mijn verloofde leeft van een ssdi inkomen. Gehandicapte inkomen die vrij laag Is. We kunnen zelf best leven van het bedrag. Alleen krijgt hij zijn dochter elk weekend. En dan Is het met 3 mensen erg krap. Omdat We een co sponsor hebben, heeft mijn verloofde liever niet dat ik autorijles ga nemen totdat ik kan en mag werken. Omdat ik nog niet medisch verzekerd ben. We willen geen risico lopen. Ik heb van mijn Amerikaanse schoon familie gehoord dat ik under the table kan werken. Alleen vind ik dat geen prettig idee. Wil me aan de regels houden. Hoe Is jullie situatie als ik het vragen mag? En hoe ervaren jullie het om een sponsor te hebben?
Geen autorijles omdat hij geen risico's wil nemen maar zijn familie wil je wel zwart laten werken? :blink: Kan me levendig voorstellen dat je daar geen prettig gevoel bij hebt... ik zou inderdaad ook wel zenuwachtig worden. Ik zou toch een stevig gesprek aangaan want ik zie behoorlijk wat alarmbellen in jouw relaas.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
MariekeH
Amerikafan

Bericht door MariekeH »

Zwart werken lijkt mij zo ongeveer het onverstandigste dat je kan doen. Je riskeert er zoveel mee.
Dat rijbewijs is voor mij wel een topprioriteit, en daar zou ik niet zo lang mee wachten. Ik weet niet waar jij naartoe verhuist, maar in Boise, waar ik ga wonen, is je wereldje erg klein met alleen een fiets en openbaar vervoer. Misschien kan je aanstaande je wel overal naartoe rijden, maar ik ben persoonlijk nogal gesteld op mijn zelfstandigheid (en bovendien werkt mijn verloofde veel, dus kan hij niet altijd mijn chauffeur zijn). :wink:
Je hebt nog even voordat het zover is, dus probeer tot die tijd zoveel mogelijk geld opzij te zetten om die eerste periode door te komen en voor zaken als de AOS en rijlessen.
Marjolein Vrij
Amerika-newbie

AOS gaat voor en dan rijles. Mijn aanstaande kan niet werken. Ik ga in indiana wonen als we goed gekeurd worden. Alles zit daar vrij dicht bij elkaar. En het is maar tijdelijk. Hoelang zijn jullie al bezig? En wanneer hebben jullie je pakket ingestuurd?
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Marjolein Vrij schreef:AOS gaat voor en dan rijles.
Zo heb ik dat ook gedaan. Meer omdat ik geen rijbewijs kon krijgen zonder mijn Green card. Succes met je k1 visum! En niet stressen is nergens voor nodig, het is super makkelijk ook al moet je veel doen. Stressen gaat je er niet bij helpen. De k1 guide die Marieke je hebt gegeven via de visajourney website is erg fijn en heeft mij goed geholpen. Ik heb de stappenplan uitgeprint en stap voor stap gedaan en eenmaal klaar weggestreept, zo word je niet overdonderd door alle informatie :lol:

Ik zelf heb de k1 visum in 2013 sept aangevraagd en is in maart 2014 goedgekeurd. Ik heb je trouwens een pm gestuurd als je die nog niet heb gezien.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

kastelke schreef:En wat ga je doen als je geen job kan vinden die je medical insurance geeft? Mag je dan ook niet met de auto rijden?
Wat voor soort werk is het dat jij momenteel doet? En wat wil je ginder in de US doen?
Dat vind ik inderdaad wel relevante vragen...heeft hij wel een zorgverzekering? Heb je wel goed nagedacht over alle praktische consequenties voor jouw leven vanaf je roze wolk? Amerika is geen verzorgingsstaat zoals Nederland, dus je bent zelf verantwoordelijk voor je pensioenopbouw ed. Heel verleidelijk om daar niet direct mee te beginnen omdat dat fors in de papieren loopt.

Ik heb ook een co-sponsor en heb dat als geen enkel probleem ervaren, maar ik heb een CR1 aangevraagd in plaats van K1 en had dus direct een Greencard. Ik kon bij hetzelfde bedrijf blijven en was een maand na de verhuizing weer aan het werk, maar goed ook, want ik verveelde me al snel dood. In die maand mijn rijbewijs gehaald en inderdaad een maand zonder zorgverzekering gezeten; spannend, want als er iets was gebeurd waren we bankroet geweest. De autoverzekering van mijn man dekte mij in principe wel als chauffeur, hoewel ik blij ben dat we dat niet hebben hoeven uittesten zolang ik alleen een Nederlands rijbewijs had. Ik woon in Florida en daar is het leven een stuk minder leuk zonder rijbewijs. In die eerste periode heb ik ook af en toe über gebruikt als mijn man er niet was om mee te rijden, en ik gebruik uber nog steeds als ik uit ga met vrienden.

Zwart werken...tja, het is nooit aan te raden, maar ik zou best een paar maanden onder de tafel hebben gewerkt als ik niet direct een baan had gehad. Hoewel ik waarschijnlijk eerst horeca- of administratief werk had geprobeerd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik ook niet begrijp: je mag niet auto rijden omdat je geen verzekering hebt, maar je mag dus wel in 't zwart werken (waarbij je ook gekwetst kan geraken), en daar heb je dus ook geen verzekering. Meer nog, iemand kan je hoofdelijk aansprakelijk stellen als jij in 't zwart werkt en schade veroorzaakt aan derden... Mis ik ergens de logica?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marjolein Vrij
Amerika-newbie

Ik ga niet zwart werken. Was ook nooit een echte optie. Ga ik zeker niet doen. Bij het bedrijf van zijn moeder kan ik aan de slag zodra ik er ben. Voorlopig partime maar dat Is niet erg. Ik kan met haar meerijden als het moet. Over pensioen opbouwen en zo heb ik wel over nagedacht, maar weet nog niet hoe dat in zijn werk gaat. Heb me voornamelijk (nog steeds) bezig gehouden met onze visum aanvraag. Ik heb met Michael (mijn verloofde) besproken dat We voorlopig erg zuinig leven. Niet dat We ineens anders gaan leven als ik gels verdien. Want alles Is in het begin nog onzeker. En zet liever iets opzij dat We extra geld hebben als dat we in de problem komen.

Ik hoorde laatst dat een green card wel 6/7 maanden kan duren. En als je een tijdelijk werk visum aan wilt vragen dat je dan ook een hele tijd moet wachten. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Een Nederlandse man die al 15 jaar in Amerika woont heeft mijn aanbevolen om vlak voor ik zou emigreren een reisverzekering af te sluiten. Zodat ik bij kleine dingetjes (hechtingen e.d) geholpen kan worden.

Kan ik nog iets vragen over wanneer We een NOA2 krijgen? Alles wat hij en zijn zus moeten vergaren en invullen moet naar mij toe en niet naar de nvc toch? Alles mag ik kopie vorm zijn behalve de i-134 formulieren (michael+zijn zus)? En de fee die betaald moet worden moet ik in Nederland betalen bij de ambassade? En Is zelf een briefje schrijven dat hij geen belasting betaald voldoende? Veel vragen ik weet het
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Ik hoorde laatst dat een green card wel 6/7 maanden kan duren. En als je een tijdelijk werk visum aan wilt vragen dat je dan ook een hele tijd moet wachten. Heeft iemand daar ook ervaring mee?

Dit kan verschillend zijn per persoon. Bij mij duurde de Green card een jaar, maar mijn tijdelijk werkvisum had ik binnen 2 maanden.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Asli had haar greencard geloof ik met vier maanden. Sanne ook, dacht ik. Het verschilt allemaal per petitie. Meestal krijg je je EAD/AP (mits je de applicaties niet bij je AOS bijvoegd) binnen 90 dagen zodat je in elk geval kan werken en in een later stadium krijg je te weten op welke datum de interview is voor je greencard. Maar ik raad echt sterk af te gaan werken zonder je werkvergunning, ook al is het bij je schoonfamilie. Kan hele naren gevolgen hebben wanneer de overheid dit te weten komt. Niet alleen voor jou maar ook voor het bedrijf van zijn moeder kan flinke boetes krijgen.

Over & done!
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Hier greencard (vorige week nog) na 5 maanden ontvangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer